Αγγελόπουλος "Οι Θεολογικές Σχολές ενοχλούν κάποιους αφού υπηρετούν την Ελληνορθοδοξία"

ImageΑνοιχτή επιστολή προς τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Πανάρετο απέστειλε ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Αθανάσιος Αγγελόπουλος, Πρόεδρος του Ιδρύματος Εθνικού και Θρησκευτικού Προβληματισμού – Καριπείου Μελάθρου και Σύμβουλος του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κυρού Χριστοδούλου με αφορμή την πρόταση του κ. Υφυπουργού για κατάργηση του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο Καθηγητής αναφέρεται σε περιπτώσεις οικογενειοκρατίας σε σχολές και άλλων τμημάτων και άλλων πανεπιστημίων αλλά και στην άποψη πως ότι γίνεται, γίνεται για λόγους ιδεολογικούς.

«Οι Θεολογικές Σχολές ενοχλούν κάποιους αφού υπηρετούν την Ελληνορθοδοξία, προς τιμή της Εκκλησίας και της Πατρίδος», καταλήγει ο κ. Αγγελόπουλος.

Η Romfea.gr δημοσιεύει παρακάτω, ολόκληρη η επιστολή του κ. Αθανάσιου Αγγελόπουλου έχει ως εξής :

«Η κατάργηση του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, λόγω οικογενειοκρατίας ή λόγω ιδεολογίας κυρίως;»

Πολύς θόρυβος, με μίγμα υποκρισίας. Ενοχλείται το ΥΠΕΠΘ – και το κάμνει ο κ. Πανάρετος πρώτο θέμα στις τηλεοράσεις – γιατί μία ή δύο οικογένειες, με μέλη ΔΕΠ, επηρεάζουν δυσμενώς την ακαδημαϊκή αξιοκρατία στο θεσμικό πρόσωπο – Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας Αθηνών ˙ επομένως, τούτο να καταργηθεί.

Εάν, όντως, αυτή και μόνη είναι η αιτία της τόσης ευαισθησίας, τότε θα ‘πρεπε πολύ πριν να ζητηθεί η κατάργηση – έτσι πομπωδώς – άλλων Τμημάτων και Σχολών. Π.χ. η Ιατρική Αθηνών – σε Τομείς και Τμήματα – διαπρέπει στην οικογενειοκρατία ˙ αφού «συνολικά 53 παιδιά και γαμπροί, 22 σύζυγοι, 12 ανίψια και 10 αδέλφια παλαιών Καθηγητών Πανεπιστημίου…Αυτοί συνθέτουν σήμερα το δέντρο της οικογενειοκρατίας στην Ιατρική Σχολή Αθηνών…» (βλ. άρθρο Απ. Λακασά, στην Καθημερινή 21/11/2010, με θέμα τραγελαφικό «Στην Ιατρική Σχολή είναι όλοι…μια οικογένεια»).

Αν δε επεκτείνουμε την έρευνα στις Πολυτεχνικές, Φιλοσοφικές και Παιδαγωγικές Σχολές, Τομείς και Τμήματα, θα υποστούμε σοκ! Η οικογενειοκρατία στις Θεολογικές Σχολές των Πανεπιστημίων μας είναι πταίσμα μπροστά στα ανωτέρω κακουργήματα.

Η πεισματική επιδίωξη συρρίκνωσης των Θεολογικών Σχολών, με κατάργηση του ενός εκ των δυο – όλων κι όλων – Τμημάτων στις δυο Σχολές, και η αναπόφευκτη υπαγωγή των ως δυο Τμημάτων Θρησκειολογίας κάπου στις Φιλοσοφικές Σχολές Αθηνών και Θεσσαλονίκης (μονοτμηματικές Σχολές τί νόημα έχουν;) έχει τις ρίζες της στο 1982-1983 με τον νόμο-πλαίσιο του Λιάνη. Οι κακής κοπής τότε σοσιαλιστές το επεδίωκαν, στη βάση του παντρέματος ορθοδοξίας και υπαρκτού σοσιαλισμού-μαρξισμού, εκείνου του καταρεύσαντος και αλήστου ήδη μνήμης.

Όμως ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ, ο Απ. Κακλαμάνης, ο Στ. Παπαθεμελής (οι δυο τελευταίοι άριστη δυάδα ηγετική του ΥΠΕΠΘ) απέτρεψαν τούτο. Ας μην αναφερθούμε στις αντιδράσεις Καθηγητών, φοιτητών, Θεολογικών Ενώσεων, που ήσαν πρωτοσέλιδα στον Τύπο. Οι τότε αναρχο-χριστιανο-σοσιαλιστο-ανύπαρκτοι υπαρκτοί υποχώρησαν.

Τώρα πάλι τα ίδια, με αφορμή φαινόμενα οικογενειοκρατίας. Το μάθημα των θρησκευτικών επιχειρείται, π.χ., να καταστεί από υποχρεωτικό – πλήρως αντισυνταγματικά – σε προαιρετικό, δηλ. περιθωριακό, (ευτυχώς που η καημένη ιστορία σώθηκε προς το παρόν), οι δε Θεολογικές Σχολές να εξοβελισθούν, καταργουμένων ή συγχωνευομένων των Τμημάτων Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας, με τα δικαιολογητικά επιχειρήματα του κ. Υφυπουργού Πανάρετου στο από 19-11-2010 έγγραφό του προς το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Οι Θεολογικές Σχολές, ως έχουν, ενοχλούν κάποιους εντός των κόλπων των και κάποιους, κύρια, εκτός αυτών στο ΥΠΕΠΘ. Είναι διάχυτη η φήμη ότι μετά την κατάργηση του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας Αθηνών (ενοχλεί πολύ το «Κοινωνική» για την Θεολογία) θα ακολουθήσει και το ομοειδές της Θεσσαλονίκης Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας (εδώ ενοχλεί και το «Ποιμαντικής»).

Η οικογενειοκρατία, κ. Υφυπουργέ, δεν χτυπιέται με καταργήσεις Τμημάτων, μάλιστα των δυο ανωτέρω με πολύ μεγάλη συμβολή στον διορθόδοξο, διαχριστιανικό και διαθρησκειακό Κόσμο, πέραν του Ελληνορθοδόξου (πιστεύω ότι δεν ενοχλεί ο όρος «ελληνορθοδοξία»).

Πώς περιστέλλεται το κακό αυτό; Με σαφή δρακόντεια νομοθεσία ˙ α) στην διαδικασία εκλογών μελών ΔΕΠ και β) στον έλεγχο ουσίας και νομιμότητος. Μη λησμονούμε ότι μέλη των περί ου ο λόγος οικογενειών και άλλων πολύ περισσοτέρων καταστάθηκαν διορισθέντες από το ΥΠΕΠΘ των Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ.

Τότε δεν τα έβλεπαν οι Κυβερνήσεις; Δηλαδή, επειδή σήμερα το πολιτικό σύστημα, λόγω των πολιτικών μας, είναι ανυπόληπτο, διεφθαρμένο, διαπλεκόμενο και απαξιωμένο με τις πάσης φύσεως διαπλοκές και λαμογιές, όπως, οι ίδιοι το ανομολογούν – λυπούμαστε και απογοητευόμαστε οι πολίτες για τούτο, αφού εμείς τους εκλέγουμε – η συνταγή  του ΥΠΕΠΘ είναι να καταργηθεί κι αυτό, όπως, εισηγείται να καταργηθεί ένα θεσμικό ακαδημαϊκό όργανο-μονάδα, λόγω οικογενειοκρατίας; Πολύ περισσότερο εδώ, που η οικογενειοκρατία στο πολιτικό μας σύστημα είναι σήμα κατατεθέν;

Εξ άλλου, είναι δυνατόν στη βάση μόνο του αίματος, σαρκικού ή πνευματικού, να εισάγεται είδος ακαδημαϊκού ρατσισμού; Πάντως, να πληροφορήσω την κοινή γνώμη, στον λόγο της ακαδημαϊκής αξιοπρέπειας και αλήθειας, ότι μέλη της τόσο ενοχλητικής στον κ. Υφυπουργό οικογένειας, ως μέλη ΔΕΠ διακρίνονται σε επιστημονικά συνέδρια με πρωτότυπες ανακοινώσεις και έρευνες, στα οποία μετέχω κι ο ίδιος, κι έχω, ως εκ τούτου, ιδία αντίληψη. Τα δε συγγράμματά των είναι ποιότητος και εύχρηστα στην έρευνά μας.

Και, τέλος, εάν – ο μη γένοιτο – καταργήσετε το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας Αθηνών και το εντάξετε στο Τμήμα Θεολογίας Αθηνών για καλλίτερα, οδηγείτε, κ. Υφυπουργέ, τα πράγματα από την Σκύλα στην Χάρυβδη, γιατί το Τμήμα Θεολογίας έχει και επιδόσεις ευνοιοκρατίας.

Υπήρξα εισηγητής σε κάποιες εκλογές κι έχω ιδία γνώμη για τον βαθμό της αξιοκρατίας του τώρα. Υπάρχουν και πρόσφατα φαινόμενα, που τα γνωρίζει ο κ. Υφυπουργός στο Τμήμα αυτό. Περίπτωση της «Ιστορίας των Σλαβικών Εκκλησιών» και παλιότερα της «Εκκλησιαστικής Ιστορίας». Υπαγωγή, λοιπόν, της οικογενειοκρατίας στην ευνοιοκρατία ˙ ωραίο μίγμα.

Αμφότερα τα Τμήματα της Θεολογικής Αθηνών διαθέτουν υγιείς ακαδημαϊκές δυνάμεις, καταξιωμένες με τις δικές τους ικανότητες και θυσίες αίματος και ιδρώτος.

Στηριχθείτε σ’ αυτές, κ. Υφυπουργέ. Συμβουλευθείτε δε και την Εκκλησία της Ελλάδος, γιατί η Ακαδημαϊκή Θεολογία είναι και επιτελικό όργανο διακονίας υπέρ των σκοπών της στον Κόσμο της Ορθοδοξίας, στον οποίο η Ακαδημαϊκή  μας Θεολογία ηγείται σε πλείστους όσους τομείς, προς τιμή της Εκκλησίας και της Πατρίδος μας.

Ο θυμόσοφος λαός μας συμβουλεύει ότι, όταν πονάει δόντι, δεν κόβουμε κεφάλι και ότι οι δεύτερες σκέψεις είναι φρονιμώτερες των πρώτων.

Εμφανίσεις: 60168
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA:
top
Has no content to show!