Συνέντευξη του Μητρ. Κεντρώας Αφρικής κ. Ιγνάτιου

ImageΣυνέντευξη παραχώρησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κεντρώας Αφρικής κ. Ιγνάτιος, ο οποίος σώθηκε από θαύμα σε αεροπορικό δυστύχημα στο Κονγκό, στον συνεργάτη της Romfea.gr

και Δ/ντη της Εκκλησιαστικής Εφημερίδος Πατρών «Εκκλησιολόγος» κ. Κολλιόπουλο.

Ο πρώ­τος Ιε­ρα­πό­στο­λος που ξε­κί­νη­σε με­τά τον Β’ Πα­γκό­σμιο Πό­λε­μο α­πό την Ελ­λά­δα και πο­ρεύ­τη­κε προς την Α­φρι­κή Uganda-Kenya-Zambia-Zair (ση­με­ρι­νό Congo), ή­ταν ο Κα­λα­μα­τια­νός στην κα­τα­γω­γή π. Χρυσό­στο­μος Πα­πα­σα­ρα­ντό­που­λος το 1960.

 

Ο π. Χρυ­σό­στο­μος ά­φη­σε την τε­λευ­ταί­α του πνο­ή στην Κα­νά­γκα του Ζα­ΐρ το 1972 και τον διε­δέ­χθη ο πα­λαιός φί­λος και συ­νερ­γά­της του, ο Ιε­ρο­κή­ρυξ της Ιε­ράς Μη­τρο­πό­λε­ως Πα­τρών  ο Αρ­χιμ. π. Χα­ρί­των Πνευ­μα­τι­κά­κις, ο ο­ποί­ος ε­πί­σης ά­φησε την τε­λευ­ταί­α του πνο­ή στο Β. Ζα­ΐρ, στην Κα­νά­γκα το 1998.

 

Συ­νε­χί­ζο­ντας τα βή­μα­τά τους, τούς διεδέ­χθη ο π. Ι­γνά­τιος Μαδε­νλί­δης, ο ο­ποί­ος το 2003 χει­ρο­το­νή­θη­κε Μη­τρο­πο­λί­της Κε­ντρώ­ας Α­φρι­κής. Αυ­τή την ε­ξαι­ρε­τική ιε­ρα­τι­κή μορ­φή, που εί­χα­με την ευ­λο­γί­α το  Σαβ­βα­το­κύ­ρια­κο να ε­πι­σκε­φθεί την πό­λη του Πρω­τό­κλη­του Αν­δρέ­ου, την Πάτρα, φι­λο­ξε­νού­με στον "Εκ­κλη­σιο­λό­γο".

 

- Σε­βα­σμιώ­τα­τε, δια­σω­θή­κα­τε με θαύ­μα στο α­ε­ρο­πο­ρι­κό δυστύχημα στο Κονγκό. Τί σας δίδαξε αυτή η περιπέτεια;

Δεν με δί­δα­ξε τί­πο­τα καινούργιο. Πά­ντο­τε εί­μαι προ­ε­τοι­μα­σμέ­νος για το μοι­ραί­ο θα έ­λε­γα και νοιώ­θω ως μελ­λο­θά­να­τος,  διό­τι πολ­λές φο­ρές πά­ει η στά­μνα στη βρύ­ση και μια δεν πάει. Α­να­γκά­ζο­μαι λοιπόν, να χρη­σιμο­ποιώ συ­νέ­χεια το α­ε­ρο­πλά­νο για να κα­λύ­ψω ο­λό­κλη­ρη την πε­ριο­χή αρ­μο­διότη­τάς μου που εί­ναι σε έ­κτα­ση αρ­κε­τά με­γά­λη.

- Στον αγώνα της Ιε­ρα­πο­στο­λής τί ισχύει: Τα θαύματα φέρνουν την πίστη ή η πίστη φέρνει θαύματα;

Και τα δύ­ο. Από την πίστη ξεκινούν και εκεί καταλήγουν όλα! Αλλωστε το θεμέλιο της πνευματικής ζωής είναι η πίστη.

 

- Η ί­δρυ­ση θε­ο­λο­γι­κής Α­κα­δη­μί­ας στη Κιν­σά­σα τί σκο­πό ε­ξυ­πη­ρε­τεί Σε­βα­σμιώτα­τε;

 

Θα το πλα­τειά­σου­με λί­γο το θέ­μα για να κα­τα­λά­βουν οι α­να­γνώ­στες μας το τι δη­μιουρ­γή­σα­με. Οι ε­κεί Αρ­χές το ο­νο­μά­ζουν Πα­νε­πι­στή­μιο. Α­κα­δη­μί­ες ο­νο­μάζουν τέσ­σε­ρα - πέ­ντε Εκ­παι­δευ­τι­κά Ι­δρύ­μα­τα, το δι­κό μας λοι­πόν λέ­γε­ται Πανε­πι­στή­μιο.

 

Αρ­χι­σε να λει­τουρ­γεί α­πό πέ­ρυ­σι στις 3 Νο­εμ­βρί­ου και στην έ­ναρξή του  ε­πι­σκέ­φθη­κε τον πα­ρα­πά­νω χώ­ρο ο Υ­πουρ­γός Παι­δεί­ας του Congo δή­λώ­νο­ντας: «Τέ­τοιο συ­γκρό­τη­μα σε πα­νε­πι­στη­μια­κό ε­πί­πε­δο δεν υ­πάρ­χει στο Congo και κακώς το χτί­σα­τε 23 -25 χι­λιό­με­τρα έ­ξω α­πό το κέ­ντρο της Κιν­σά­σα, για­τί πρέ­πει να το βλέ­πουν ό­λοι».

 

Εί­ναι το πρώ­το Ορ­θό­δο­ξο Πα­νε­πι­στή­μιο στην Α­φρι­κή ( 4ε­τούς φοι­τή­σε­ως).

 

Πρώ­το έ­τος λει­τουρ­γί­ας του φέ­τος και εί­χα­με 21 φοι­τη­τές, ό­λα πο­λύ κα­λά παιδιά. Ο­σοι δεν έ­χουν ε­μπό­δια θα γί­νουν ιε­ρείς. Πα­ρή­λα­σαν α­πό το βή­μα 14 κα­θη­γητές και δι­δά­χθη­καν οι­φοι­τη­τές  17 μα­θή­μα­τα. Με­τα­ξύ αυ­τών Πλη­ρο­φο­ρι­κή, Γε­ωπο­νι­κή, Ια­τρι­κή, Οι­κο­νο­μι­κά, Παι­δα­γω­γι­κά, Φι­λο­λο­γι­κά κ.α.

 

Ό­πως μου εί­παν Ελ­λη­νες Κα­θη­γη­τές που ήλ­θαν στο Πα­νε­πι­στή­μιο δι­πί­στω­σαν α­ντι­λη­πτι­κή ι­κα­νό­τη­τα και ε­πι­μέ­λεια. Ε­γώ προ­σθέ­τω ό­τι α­γαπιού­νται και πο­λύ α­να­με­τα­ξύ τους. Αυ­τός άλ­λω­στε εί­ναι ο σκο­πός μας, να μετα­δώ­σου­με την Α­γά­πη του Τρια­δι­κού  Θε­ού σε ό­σους πε­ρισ­σο­τέ­ρους συ­νάν­θρώπους μας κα­θώς και την γνώ­ση.

 

- Πό­σο ση­μα­ντι­κή εί­ναι η βο­ή­θεια πού λαμ­βά­νε­τε α­πό τον Ιε­ρα­πο­στο­λι­κό Σύλλο­γο, τον “Πρω­τό­κλη­το”.

 

Πρέ­πει ό­λοι να γνω­ρί­ζουν ό­τι εί­ναι ο Άτλαντας της Ε­ξω­τε­ρι­κής Ιε­ρα­πο­στολής. Ο­φεί­λου­με πά­ρα πολ­λά στον Σύλ­λο­γο. Ο νε­ο­α­νε­γει­ρό­με­νος με­γα­λο­πρε­πής Να­ός του Α­πο­στό­λου Αν­δρέ­ου, εύ­χο­μαι να μην γο­να­τί­σει τα οι­κο­νο­μι­κά του.

 

Και το λέ­γω αυ­τό ό­χι για κα­νέ­ναν άλ­λο λό­γο π.χ. κα­κο­δια­χεί­ρι­σης, αλ­λά θα εί­ναι εις μέ­γε­θος ο 3ος Να­ός της Α­φρι­κής!

 

Ε­χει πε­ρί­που 40 μέ­τρα μή­κος, 18 πλά­τος και ύ­ψος πε­ρί τα 20 μέ­τρα. Με τον γυ­ναι­κω­νί­τη πλη­σιά­ζει τα 1000 τ.μ. Κα­τα­λαβαί­νε­τε λοι­πόν ό­τι πρό­κει­ται για αρ­κε­τά με­γά­λη δα­πά­νη.

 

Να δώ­σου­με χω­ρο­τα­ξια­κή ει­κό­να και να σας πω ό­τι εί­ναι πα­νο­μοιό­τυ­πη με αυτή του πα­λαιού Να­ού του Α­γί­ου Αν­δρέ­ου και του νέ­ου στην Πά­τρα. Δη­λα­δή, α­γό­ρασε ο Σύλ­λο­γος έ­κτα­ση δί­πλα α­πό τον πα­λαιό Να­ό που εί­χε κτί­σει ο π. Χα­ρί­τω­νας και α­νηγέρ­θη­ ο νέ­ος. Ο τά­φος του α­εί­μνστου γέ­ρο­ντος εί­ναι ό­πι­σθεν του Ιε­ρού Βή­μα­τος  του πα­λαιού Να­ού.

 

Όλα αυ­τά τα χρό­νια η προ­σφο­ρά του Συλ­λό­γου που  ί­δρυ­σε ο α­εί­μνη­στος π. Χα­ρίτων και ά­ξιος συ­νε­χι­στής εί­ναι ο κ. Νί­κος Σί­μος, εί­ναι τε­ρά­στια. Ε­να θα σας πω.

 

Το γά­λα που έ­χουν πιεί οι μαύροι αδελφοί μας από τον Σύλλογο! Ο Σύλλογος από της ιδρύσεως των Σχολείων "Φως Εθνών" παρέχει καθημερινά τις δαπάνες για πρωινό με γάλα και μπισκότα στους 1.000 μαθητές των Σχολείων.

 

- Για να γί­νει  κά­ποιος Ιε­ρα­πό­στο­λος τι προ­σό­ντα πρέ­πει να έ­χει.

 

Να τον εν­δια­φέ­ρει κυ­ρί­ως η σω­τη­ρί­α των αν­θρώ­πων και η στε­ρέ­ω­σις της Ορ­θοδο­ξί­ας. Να εί­ναι ο ί­διος πραγ­μα­τι­κή ει­κό­να Θε­ού. Να α­γω­νι­σθεί  με ό­λες του τις δυ­νά­μεις, παρ’ ό­λες τις α­ντι­ξο­ό­τη­τες και πολ­λές - πολ­λές δυ­σκο­λί­ες για τον Ευαγ­γε­λι­σμό των Α­φρι­κα­νών α­δελ­φών μας. Ιε­ρα­πο­στο­λή ση­μαί­νει. Νά πε­θάνω στην Α­φρι­κή.

 

- Ποιά στοι­χεί­α της πίστεως μας πεί­θουν έ­ναν μαύ­ρο α­δελ­φό μας να γί­νει Χριστια­νός;

 

Η δι­δα­χή κ. Κολ­λιό­που­λε γί­νε­ται ε­πά­νω στην πε­ρι­κο­πή του Ευαγ­γε­λί­ου με προ­τρο­πή την ε­φαρ­μο­γή στην ζω­ή μας. Πά­ντο­τε το­νί­ζου­με ό­τι η μό­νη α­λη­θι­νή Εκκλη­σί­α και η συ­νέ­χεια της Α­πο­στο­λι­κής εί­ναι η Ορ­θό­δο­ξη Εκ­κλη­σί­α του Χριστού. Τά μη­νύ­μα­τα ό­μως και η ζω­ή της Εκ­κλη­σί­ας με­τα­δί­δο­νται α­βί­α­στα και μέσα α­πό την λα­τρεί­α.

 

Σέ συ­νά­ξεις, Κα­τη­χη­τι­κά και Σε­μι­νά­ρια τα βο­η­θή­μα­τα που χρη­σι­μο­ποιού­νται, εί­ναι α­πό Πα­τε­ρι­κά βι­βλί­α και σύγ­χρο­νων α­γί­ων μορ­φών, Πα­τέ­ρων, Ποι­μέ­νων και Ιε­ραρ­χών της Εκ­κλη­σί­ας μας. Η Α­γά­πη εί­ναι ί­σως το σπου­δαιό­τε­ρο στοιχεί­ο.

 

- Πό­σο κιν­δυ­νεύ­ει η υ­γεί­α ε­νός Ευ­ρω­παί­ου α­πό τη δια­τρο­φή και τη δια­μο­νή στο θερ­μό κλί­μα της Α­φρι­κής;

 

Ε­χω την ε­ντύ­πω­ση ό­τι δεν κιν­δυ­νεύ­ει. Εί­ναι ό­μως έ­νας δια­φο­ρε­τι­κός τρό­πος δια­βί­ω­σης. Αυ­τός που θα α­σχο­λη­θεί με την Ιε­ρα­πο­στο­λή θα πρέ­πει να πε­ρά­σει α­πό τον για­τρό, να μπει στην δια­δι­κα­σί­α των ε­ξε­τά­σε­ων και προ­πα­ντός ε­άν μπο­ρεί να ε­κτί­θε­ται στον ή­λιο.

 

Ο ή­λιος ε­κεί έ­χει δό­ντια. Αλ­λο έ­να πρό­βλη­μα εί­ναι τα έ­ντο­μα, τα κου­νού­πια. Και αυ­τά έ­χουν δό­ντια.

 

Οποιος έ­χει πραγ­μα­τι­κά α­πο­φα­σί­σει να α­φιε­ρω­θεί στην Ιε­ρα­πο­στο­λή οι παρ­απά­νω λό­γοι δεν θα στα­θούν ε­μπό­διο. Να σας πω ό­μως τι συμβαί­νει κ. Κολ­λιό­που­λε.

 

Ερ­χο­νται ο­ρι­σμέ­νοι συ­νάν­θρω­ποί μας για μι­κρό χρονι­κό διά­στη­μα για να α­πο­κτή­σουν διά­φο­ρα μπό­νους και με πρό­σχη­μα τις κλι­ματο­λο­γι­κές συν­θή­κες α­πο­χω­ρούν. Αυ­τοί χρη­σι­μο­ποιούν την Ιε­ρα­πο­στο­λή και πα­ράλ­λη­λα προ­βλη­μα­τί­ζουν θα έ­λε­γα αυ­τούς που θέ­λουν να α­φιε­ρω­θούν.

 

- Πώς α­ντι­δρούν οι μαύ­ροι α­δελ­φοί μας στο γε­γο­νός ό­τι την Ιε­ρα­πο­στο­λή την ε­πι­τε­λούν Ελ­λη­νες και Λευ­κοί;

 

Θα σας α­πα­ντή­σω στο ε­ρώ­τη­μά σας με  ε­ρώ­τη­μα; Πό­σο σας εν­δι­φέ­ρει ε­σάς στο εστια­τό­ριο, ε­άν το φα­γη­τό σας το προ­σφέ­ρει έ­νας μαύ­ρος. Ε­χω την ε­ντύ­πω­ση καθό­λου, διό­τι το ζη­τού­με­νο εί­ναι η ποιό­τη­τα της τρο­φής.

 

Τους εί­ναι α­διά­φο­ρο, α­λη­θι­νή πνευ­μα­τι­κή τρο­φή ζη­τούν για να στη­ρι­χτούν.

 

- Α­νή­κε­τε στην Α­δελ­φό­τη­τα του Σω­τή­ρος, κά­τι που άλ­λω­στε το ε­πι­ση­μά­να­τε το πρω­ί της Κυ­ρια­κής και στα γρα­φεί­α του Πρω­το­κλή­του. Με την Ιε­ρα­πο­στο­λι­κή σας δρά­ση στην Α­φρι­κή, μή­πως α­νοί­γει για την Α­δελ­φό­τη­τα έ­νας νέ­ος το­μέ­ας δρά­σης;

 

Η Α­δελ­φό­τη­τα με στή­ρι­ξε α­πό την πρώ­τη στιγ­μή που α­σχο­λή­θη­κα με την Ιε­ραπο­στο­λή στην Α­φρι­κή. Ε­χει τε­ρά­στια προ­σφο­ρά ε­δώ και χρό­νια. Αλ­λω­στε, δέκα Αδελ­φές του Σω­τή­ρος, μεταξύ των οποίων και η Πα­τρι­νής κα­τα­γω­γής Κα­τε­ρί­να Α­ση­μα­κο­πού­λου στή­ρι­ξαν τον α­γώ­να της Ιε­ρα­πο­στο­λής.

 

Οπότε ο νέος τομέας δράσης που μου αναφέρετε έχει εδώ και χρόνια ξεκινήσει. Πρέπει να έχετε κατά νου ότι η Αδελφότητα δεν διαφημίζει το έργο της προσφοράς της και ίσως να είναι άγνωστο για πολλούς, είναι όμως μια πραγματικότητα που χρήζει ομολογίας.

 

- Ο­λο­κλη­ρώ­νο­ντας την συ­νέ­ντευ­ξη, θα ή­θε­λα Σε­βα­σμιώ­τατε να μας κα­τα­θέ­σε­τε την ά­πο­ψή σας για τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πα­τρών κ. Χρυ­σό­στο­μο.

 

Εί­ναι η δεύτερη φο­ρά που συ­να­ντή­θη­κα μα­ζί του. Μου ά­φη­σε ά­ρι­στες ε­ντυ­πώ­σεις, τό­σο α­πό την θε­ο­λο­γι­κή του κα­τάρ­τι­ση, ό­σο και για το πως σκέ­πτε­ται να οργα­νώ­σει την Ιε­ρά Μη­τρό­πο­λη Πα­τρών. Εί­ναι νέ­ος άν­θρω­πος και τον δια­κρί­νει η ό­ρε­ξη της προ­σφο­ράς.

 

Με εί­χαν πλη­ρο­φο­ρή­σει κ. Κολ­λιό­που­λε ό­τι πρό­κει­ται για έ­να κό­σμη­μα της Εκκλη­σί­ας και το δια­πί­στω­σα στο γεύ­μα που μου πα­ρέ­θε­σε στο Επι­σκο­πεί­ο.

 

Τον προσκάλεσα ό­πως ε­πι­σκε­φθεί την Μη­τρό­πο­λή μου. Θα εί­ναι ο πρώ­τος εν ε­νερ­γεί­α Μη­τρο­πο­λί­της της Ελλα­δι­κής Εκ­κλη­σί­ας  που θα την ε­πι­σκε­φθεί. Να γνω­ρί­ζε­τε ό­τι θα εί­ναι έ­να ιστο­ρι­κό γε­γο­νός.

 

Μου υ­πο­σχέ­θη­κε ό­τι θα κά­νει πρά­ξη την πρό­σκλη­σή μου.  
Εμφανίσεις: 34014
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA:
top
Has no content to show!