Άρθρα - Απόψεις

Μεσογαίας Νικόλαος: ''Να κάνουμε τον αγώνα μας''

images

Το μήνυμα του Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαου για το Τριώδιο 2014:

Ἠ Κυριακὴ τοῦ Τελώνου καὶ τοῦ Φαρισαίου εἶναι σημαδιακὴ μέρα γιὰ τὸ ἐκκλησιαστικὸ ἔτος, καθὼς προσδιορίζει ἀκριβῶς τὴν ἔναρξη μιᾶς μεγάλης καὶ κατ᾿ ἐξοχὴν πλούσιας σὲ εὐκαιρίες καὶ ἀφορμὲς μετανοίας περιόδου τῆς Ἐκκλησίας μας, τοῦ Τριωδίου.

Δέκα ἑβδομάδες. Οἱ πρῶτες τρεῖς, τὸ προκαταρκτικὸ Τριώδιο, καὶ οἱ ἑπόμενες ἑπτὰ ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστή.

Στὴν κορυφὴ αὐτῆς τῆς ἀναβάσεως βρίσκεται ἡ μεγάλη γιορτὴ ποὺ ὅλοι μας ἤδη ἀπὸ τώρα κάπως ὀσφραινόμεθα καὶ ποὺ στὸ βάθος τῆς ψυχῆς μας ἀνὰ πᾶσα στιγμὴ αὐτὴν προσδοκοῦμε, ἡ γιορτὴ τοῦ Πάσχα, τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου.

Ἡ περίοδος τοῦ Τριωδίου ὀνομάζεται «πύλη τῆς μετανοίας», πόρτα ἀπὸ τὴν ὁποία κανεὶς περνάει καὶ εἰσέρχεται στὸ μυστήριο τῆς μετανοίας, τὸ ὁποῖο εἶναι τὸ μυστήριο τοῦ Θεοῦ, τῆς ἀγάπης Του καὶ τοῦ ἐλέους Του, καὶ τὸ μυστήριο τοῦ ἀνθρώπου, τῆς πτώσεως καὶ τῆς ἀναστάσεώς του.

Μᾶς δίνει τὴν ἀλήθεια τοῦ ἀνθρώπου ἡ μετάνοια. Δὲν εἶναι ἕνα μηχανικό, τεχνικὸ γεγονός, ἀλλὰ εἶναι κάτι βαθὺ καὶ μυστικό.

Ἡ Ἐκκλησία ἔρχεται στὴν περίοδο αὐτὴ τῆς μετανοίας νὰ μᾶς ἀποκαλύψει τὶς κρυφὲς γωνιές τοῦ ἑαυτοῦ μας, νὰ μᾶς φανερώσει τὰ μυστικὰ τῆς ἀνθρώπινης φύσεως, ἀλλὰ καὶ τὰ μυστικά, ὅσα μποροῦμε νὰ κατανοήσουμε, τοῦ μυστηρίου τοῦ Θεοῦ.

Αὐτὸ τὸ ἐπιτυγχάνει μὲ ποικίλους τρόπους ἀλλὰ καὶ μ᾿ αὐτὲς τὶς Κυριακές, οἱ ὁποῖες σὰν ἄλλοι κρίκοι συναπαρτίζουν τὴν ἁλυσίδα τῶν ἀφορμῶν τῆς μετανοίας.

Οἱ δύο Κυριακὲς ποὺ προηγοῦνται τῆς Κυριακῆς τοῦ Τελώνου καὶ Φαρισαίου καὶ τοῦ Ἀσώτου, εἶναι οἱ Κυριακὲς τοῦ Ζακχαίου καὶ τῆς Χαναναίας.

Καὶ οἱ τέσσερις αὐτὲς εὐαγγελικὲς περικοπὲς εἶναι περικοπὲς μετανοίας, οἱ ὁποῖες μᾶς παρουσιάζουν ἁπτὰ παραδείγματα, εἴτε ὑπὸ μορφὴ γεγονότων, εἴτε ὑπὸ μορφὴ διδακτικῶν παραβολῶν.

Τὸ πρῶτο στοιχεῖο τὸ ὁποῖο μᾶς δείχνουν εἶναι τὸ πῶς ἡ μετάνοια πηγαίνει, ὄχι ἐκεῖ ποὺ ἡ λογικὴ φαντάζεται, ἀλλὰ ἐκεῖ ποὺ ὑπάρχει ὁ ἀνυποψίαστος χαρακτήρας τοῦ ἐρχομοῦ τῆς χάριτος.

Ποιός θὰ περίμενε ὅτι μέσα ἀπὸ τὸ πλῆθος θὰ ξεχώριζε ὁ Κύριος τὸν Ζακχαῖο, τὸν τελώνη, τὸν ἁμαρτωλό, αὐτὸν ὁ ὁποῖος εἶχε κακιά φήμη γιὰ τὴν σκληρότητά του;

Ποιός θὰ περίμενε ὅτι πάλι θὰ ἀγνοοῦσε τελικὰ ὁ Κύριος τὴν σύσταση καὶ τὴν ὑπόδειξη τῶν μαθητῶν καὶ θὰ ὑπήκουε σὲ μιὰ ἀλλογενῆ γυναῖκα, τὴν Χαναναία, γιὰ νὰ τῆς ἐπιτελέσει τὸ θαῦμα, καθὼς αὐτὴ προβάλλοντας τὴ δική της μετάνοια, ζητοῦσε τὴν θεραπεία τῆς κόρης της;

Ποιός θὰ περίμενε ὅτι ὁ γεμᾶτος ἀπὸ ἔργα ἀγαθὰ καὶ τοῦ νόμου Φαρισαῖος, ἀλλὰ καὶ φουσκωμένος ἀπὸ τὸν ἐγωισμό του, δὲν θὰ δικαιωνόταν, ἀλλὰ ἕνας ἄλλος τελώνης, ὁ τελώνης τῆς παραβολῆς, θὰ ἔφευγε ἀπὸ τὸν ναὸ δικαιωμένος;

Ποιός τέλος θὰ μποροῦσε νὰ φαντασθεῖ ὅτι τὸ καλὸ παιδὶ τοῦ πατέρα, ὁ πρεσβύτερος υἱός, θὰ ἔχανε στὴν τελικὴ στροφή τὸν μισθὸ τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ καὶ θὰ τὸν κέρδιζε αὐτὸς ὁ ὁποῖος κατασπατάλησε τὴν περιουσία του μὲ τὴν ἀσωτεία του καὶ μὲ τὴν ἁμαρτία του;

Δὲν θὰ τὸ ὑποψιαζόμασταν. Ἐμεῖς πιστεύουμε ὅτι τὰ δῶρα τῆς μετανοίας καὶ τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ συνήθως χαρίζονται σ᾿ αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι ἔχουν κατὰ κάποιο τρόπο τὸ λοῦστρο τῆς ἐξωτερικῆς καθαρότητος.

Ἔρχεται ὅμως ἡ Ἐκκλησία νὰ μᾶς πεῖ ὅτι ὄχι! Τὸ ἔδαφος τῆς μετανοίας δὲν εἶναι τὰ ἐξωτερικὰ ἔργα, ἀλλὰ εἶναι τὰ μυστικὰ βιώματα.

Εἶναι ὁ κρυμμένος ἄνθρωπος, αὐτὸς ποὺ δὲν φαίνεται στοὺς ἄλλους καὶ ποὺ τὸν βλέπει ὅμως ὁ Θεὸς καὶ τὸν ἐπιβραβεύει μὲ ποικίλους τρόπους.

Ἐκεῖ ποὺ δὲν ὑποψιαζόμαστε οὔτε ἐμεῖς, ἐνδεχομένως οὔτε καὶ οἱ ἴδιοι -ὁ Ζακχαῖος δὲν θὰ εἶχε τέτοια ὑποψία ἀσφαλῶς-, τὸν ἐρχομὸ τῆς χάριτος, ἐκεῖ ἀγαπᾶ ὁ Θεὸς νὰ φωλιάζει κι ἐκεῖ προχέεται ἡ χάρις Του. Αὐτὸ εἶναι τὸ πρῶτο στοιχεῖο τῆς μετανοίας, τὸ ἀνυποψίαστον τῆς χάριτος.

Αύτὸ ἀποτελεῖ συνήθως ἐχέγγυο ταπεινοφροσύνης τέτοιας, ἡ ὁποία εἶναι δεκτική, ἑλκυστικὴ τοῦ μυστηρίου τοῦ Θεοῦ πάνω στὸν ἄνθρωπο.

Ἂς δοῦμε κι ἕνα δεύτερο, τὸ ὁποῖο ἀναδύεται μέσα ἀπὸ κάποιες μικρὲς λεξοῦλες ποὺ ὑπάρχουν σ΄ αὐτὲς τὶς εὐαγγελικὲς περικοπές. Στὴν περικοπὴ τοῦ Ζακχαίου ἀναφέρεται ὅτι «τῇ ἡλικίᾳ μικρὸς ἦν» (Λουκ. ιθ’ 3).

Ἡ Χαναναία λέει στὸν Κύριο ὅτι «καὶ γὰρ τὰ κυνάρια ἐσθίουσι ἀπὸ τῶν ψιχίων τῶν πιπτόντων ἀπὸ τῆς τραπέζης» (Ματθ. ιε’ 27). Καὶ στὴν παραβολὴ τοῦ Τελώνου καὶ τοῦ Φαρισαίου διαβάζουμε ὅτι ὁ τελώνης «μακρόθεν ἑστὼς» (Λουκ. ιη’ 13).

Ὅλες αὐτὲς οἱ λέξεις ἐκφράζουν τὴν συστολὴ τῆς ἀνθρώπινης φύσης, ὄχι τὸ θράσος, ὄχι τὸν ἀέρα. Ὁ πρῶτος, ὁ Ζακχαῖος, ἦταν μικρὸς στὸ ἀνάστημα καὶ αὐτὸ τὸν δυσκόλευε νὰ δεῖ τὸν Κύριο.

Ὁ Θεὸς ὅμως δίνοντάς του αὐτὸ τὸ μειονέκτημα τοῦ ἔδωσε τὴν ἀφορμὴ νὰ ζήσει προσωπικὰ τὸ μυστήριο τῆς μετανοίας.

Στὴ δεύτερη περίπτωση ἡ ὀλιγάρκεια αὐτῆς τῆς γυναίκας, τῆς Χαναναίας, ὅτι, δηλαδή, ἐδέχθη νὰ εἶναι σὰν ἕνα σκυλάκι, ἀποδέχθηκε τὴν περιφρόνηση τῶν μαθητῶν, φιλοξένησε στὴν ψυχή της ἀκόμη καὶ τὴν ἀπόρριψη τοῦ Χριστοῦ καὶ ἀπάντησε στὸν ἴδιο τὸν Κύριο -ποῦ τὸ βρῆκε τὸ θάρρος καὶ τὴ δύναμη;- μ᾿ αὐτὸν τὸν ἀποστομωτικὸ τρόπο, «ναί, Κύριε, κι ἐγὼ εἶμαι ἕνα σκυλάκι, ἀλλὰ καὶ τὰ σκυλάκια τρῶνε, ὄχι ἀπὸ τὰ περισσεύματα, ἀλλὰ τὰ ψιχουλάκια ποὺ πέφτουν ἀπὸ τὸ τραπέζι».

Καὶ ὁ τελώνης, ἐνῶ ἤθελε νὰ εἶναι κοντὰ στὸν Θεό, «μακρόθεν ἕστη». Ἐνῶ ἡ ψυχή του ἤθελε νὰ Τὸν βλέπει, δὲν εἶχε τὸ κουράγιο νὰ σηκώσει τὸ βλέμμα του ἐπάνω Του• ἐνῶ εἶχε τόση ἀνάγκη νὰ ἀνοιγεῖ πρὸς τὴ χάρι τοῦ Θεοῦ, ἐστρέφετο μέσα στὸν ἑαυτό του καὶ ἔτυπτε τὸ στῆθος του.

Οἱ ἄνθρωποι αὐτοὶ τῶν περικοπῶν καὶ τῶν παραβολῶν, ποὺ ἀναφέραμε, μπόρεσαν νὰ θεωρήσουν τὸν ἑαυτό τους ἀνάξιο, ἀνίκανο γιὰ τὰ δῶρα τοῦ Θεοῦ καὶ γι᾿ αὐτὸ πῆγε ὁ Θεός πρὸς αὐτούς. Ἔχοντας αὐτὸ τὸ δεύτερο ἐχέγγυο τῆς ταπεινοφροσύνης ἔκανε τὴν ἐπίσκεψη τῆς χάριτός Του.

Ὑπάρχει κι ἕνα τρίτο στοιχεῖο ποὺ βγαίνει ἀπὸ αὐτὲς τὶς περικοπές. Εἶναι ἡ κινητικὴ διάθεση τῆς ψυχῆς. Δὲν ἔμειναν σὲ μιὰ ἀκρούλα.

Ὁ Ζακχαῖος σκαρφάλωσε στὸ δενδρο γιὰ νὰ δεῖ. Ἡ Χαναναία ἔτρεξε καὶ πῆγε στὴν Ἱεριχώ, ὅπου ἦταν ὁ Κύριος. Ὁ τελώνης ἀνέβηκε στὸ ναὸ ὅπου βρίσκονταν οἱ ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ, ἔτσι νόμιζε ὁ ταπεινὸς αὐτὸς τελώνης.

Καὶ τέλος αὐτὸς ὁ ἄσωτος πῆρε τὰ πόδια του καὶ ἀκολούθησε τὸν δρόμο τῆς ντροπῆς, τὸν δρόμο τῆς ἐπιστροφῆς, ὁ ὁποῖος ὅμως ἦταν τελικὰ ὁ δρόμος τῆς δόξης καὶ ὁ δρόμος τῆς συναντήσεώς του μὲ τὸν Θεό.

Τὰ παραδείγματα αὐτὰ μᾶς δείχνουν τὰ τρία βασικὰ στοιχεῖα τῆς μετανοίας ποὺ προανέφερα: τὸ πρῶτο εἶναι τὸἀνυποψίαστον τῆς χάριτος, τὸ δεύτερο ἡ συστολὴ τῆς ταπεινώσεως, καὶ τὸ τρίτο εἶναι ἡ κίνηση τῆς ἐπιθυμίας, ἡ διάθεση νὰ κάνουμε κι ἐμεῖς κάτι.

Ὑπάρχει κι ἕνα τέταρτο. Κι αὐτὸ εἶναι ἡ ὑπέρβαση τοῦ ἀνθρώπου. Ἡ Χαναναία ἐξῆλθε τῶν ὁρίων αὐτῆς, ὁ Ζακχαῖος ἀπέδωσε εἰς τετραπλοῦν τὰ ὅσα εἶχε ὑπεξαιρέσει ἀπὸ τοὺς ἄλλους ἀνθρώπους.

Ὁ ἄσωτος δέχθηκε νὰ μὴν εἶναι στὸ σπίτι τοῦ πατέρα του υἱός, ἀλλὰ νὰ τοῦ πεῖ «ποίησόν με ὡς ἕνα τῶν μισθίων σου» (Λουκ. ιε’ 19), δέξε με στὸ σπίτι σὰν ἕνα δοῦλο, δὲν θέλω κἂν νὰ εἶμαι παιδί σου γιατί τὰ ἔκανα χάλια, κατασπατάλησα τὴν περιουσία σου.

Ὁ ἄνθρωπος ποὺ μετανοεῖ ἔχει τὴ διάθεση νὰ ὑπερβεῖ λίγο τὸν ἑαυτό του καὶ νὰ κάνει τὰ παραπάνω, τετραπλᾶ νὰ ἀποδώσει, ὅλη του τὴ ζωὴ νὰ προσφέρει, τὶς συνήθειές του νὰ καταστρέψει, τὰ πάντα νὰ κάνει.

Κι ἔρχεται ὁ Θεὸς καὶ ἀντιπροσφέρει τὰ δῶρα τῆς μετανοίας. Στὸν πρῶτο, στὸν Ζακχαῖο, τὸ δῶρο ἦταν ἡ ἐπίσκεψη στὸ σπίτι του. Στὴ δεύτερη περίπτωση τῆς Χαναναίας, ἦταν τὸ θαῦμα τῆς κόρης της.

Στὴν τρίτη περίπτωση, ἡ δικαίωση τοῦ τελώνου, «κατέβη δεδικαιωμένος» (Λουκ. ιη’ 14). Καὶ τέλος, τὸ μεγάλο δῶρο στὸν ἄσωτο ἦταν ὁ ἐναγκαλισμός, τὸ τραπέζι, ὁ μόσχος ὁ σιτευτός, τὸ δαχτυλίδι, ἡ καινούργια στολή, τὸ πανηγύρι.

Αὐτὰ εἶναι οἱ καρποὶ τῆς μετανοίας. Αὐτὸ εἶναι τὸ Πάσχα γιὰ τὸ ὁποῖο ἐμεῖς ἀγωνιζόμαστε.

Ἂς ξενικήσουμε τὴν πορεία περνῶντας ἀπὸ τὴν πόρτα, τὴν πύλη τῆς μετανοίας, ποὺ εἶναι ἡ Κυριακὴ τοῦ Τελώνου καὶ Φαρισαίου μ᾿ αὐτὴν τὴν ἀπόφαση.

Νὰ εἴμαστε λίγο ταπεινοί, ἀνυποψίαστοι γιὰ τὸν ἑαυτό μας ὅτι θὰ ἔλθει ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ. Ἂς ἔχουμε τὴν ἐλπίδα κι ἂς ἀρκεσθοῦμε σὲ μιὰ γωνιά, ἔχοντας ὅμως τὴν ἐλπίδα τοῦ ἐλέους τοῦ Θεοῦ.

Τὸ ἔλεος ζητοῦσε ὁ τελώνης, τὸ ἔλεος ζητοῦσε καὶ ἡ Χαναναία. Ἂς κάνουμε τὸν ἀγῶνα μας. Ἀγώνας εἶναι τὸ Τριώδιο. Ἀγώνας εἶναι ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστή. Ἀγώνας εἶναι ἡ νηστεία.

Ἀγώνας εἶναι ὁλόκληρη ἡ ζωή μας. Τὸ μερίδιο τοῦ ἀγῶνα μας νὰ τὸ συνεισφέρουμε κι ἐμεῖς. Ἂς ἀγαπήσουμε λίγο, ὄχι συμβατικά, ὄχι μὲ τὰ μέτρα μόνο τῆς λογικῆς μας -καὶ ἡ ἀνθρώπινη ἀγάπη ὅταν εἶναι αὐθεντικὴ δὲν ἔχει λογική, πόσο μᾶλλον ἡ ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ πρέπει κι αὐτὴ νὰ ξεπερνᾶ τὰ μέτρα τοῦ ὀρθοῦ λόγου.

Τότε ὁ Θεὸς θὰ χαρίσει καὶ σὲ μᾶς, στὸ τέλος αὐτῆς τῆς περιόδου, τὴν πανήγυρη τοῦ Πάσχα. Θὰ μᾶς κάνει τὴν ἐπίσκεψη στὸν οἶκο τῆς ψυχῆς μας, θὰ δώσει τὸ θαῦμα τῆς δικῆς μας Ἀναστάσεως, θὰ μᾶς χαρίσει τὴ δικαίωση ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες μας καὶ τέλος θὰ μᾶς φιλοξενήσει στὴν πανηγυρικὴ πασχάλιο τράπεζα τῆς ἑορτίου ἡμέρας τῆς Ἀναστάσεως ὅπου εὐχόμεθα ἐκ βαθέων, ὅλοι νὰ συναντηθοῦμε, κανεὶς νὰ μὴ λείψει.

Μὲ τὸ πνεῦμα αὐτὸ στὴν ἀρχὴ τοῦ Τριωδίου ἐπιτρέψτε μου νὰ εὐχηθῶ καλὴ πορεία γιὰ νὰ γιορτάσουμε καὶ ὅλοι μαζί, ὅπου κι ἂν βρισκόμαστε, τὴν εὐλογία τῆς πνευματικῆς Ἀναστάσεως καὶ μέσα στὴν καρδιά μας. Ἀμήν.

Πηγή: Ysterografa.gr

 

Πειραιώς: ''Διαστρέφεται με κοσμικές μεθοδείες ο Λόγος του Θεού''

images

1. Δεν επιχαίρομε και δεν αισθανόμεθα ότι δικαιωνόμεθα από την εξόχως πολυσήμαντο και αποκαλυπτική Έκθεση του ΟΗΕ και της αρμοδίας επιτροπής του για τα δικαιώματα του παιδιού που καταγιγνώσκει στη Ρωμαιοκαθολική Θρησκευτική κοινωνία και την διοίκησή της το «περιλάλητο» Βατικανό την τραγική συγκάλυψη χιλιάδων ειδεχθών και αισχίστων κακουργημάτων παιδεραστίας που μεθοδικώς διέπραξαν οι θρησκευτικοί της λειτουργοί ανά τον κόσμο.

Η Έκθεση αυτή του αμερολήπτου ανθρωπίνως ΟΗΕ καταδεικνύει την αποτυχία του ευφυούς(;) marketing με την εκλογή και πολιτεία του φερομένου ως αντικομφορμιστή και αντικανονικώς κατέχοντος την θέσι του Προκαθημένου του πρεσβυγενούς Πατριαρχείου της παλαιάς Ρώμης και της Δύσεως καθώς και την φοβερά εμμονή του Παπισμού (όρου που και ο ίδιος ο φερόμενος ως Πάπας χρησιμοποιεί) στην καταστρατήγηση και ουσιαστική καθύβριση των αγιογραφικών εντολών και της ιεροκανονικής αποφάνσεως και πράξεως που απαγορεύουν ρητώς την γενική αγαμία του Κλήρου.

Η διαπραττομένη μετά θράσους από την Ρωμαιοκαθολική κοινότητα διαρκής βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος που απαγορεύει δια του ιγ  κανόνος της Αγίας ς  Οἰκουμενικῆς Συνόδου την γενική αγαμία του Κλήρου μάλιστα δε της Εκκλησίας της Ρώμης έχει ως επίχειρα και ως νομοτέλεια την περιγραφομένη με φρικώδη τρόπο από την Έκθεση του ΟΗΕ τραγική πρακτική του Βατικανού.

Είναι δε επιπροσθέτως εξαιρέτως απαράδεκτον το γεγονός ότι ο υπό των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων και του Εκκλησιαστικού ποινικού δικαίου θεσμός της καθαιρέσεως εκ του υψηλού της Ιερωσύνης υπουργήματος και της επαναφοράς στην τάξι των λαϊκών αυτογνωμόνως εγκατελείφθη από την Ρωμαιοκαθολική θρησκευτική κοινωνία και αντ’ αυτού εφευρέθη η πονηρά διαδικασία της μεταθέσεως του εγκληματούντος θρησκευτικού λειτουργού για να συνεχίση απροσκόπτως την επαίσχυντο κακουργία του στη νέα του θέση μετακυλίοντες το πρόβλημα.

Όλα αυτά τα τρομακτικά και απαράδεκτα οφείλονται στον εωσφορικό εγωϊσμό και στο επάρατο πρωτείο εξουσίας που θεσμοθετήθηκε σαν δόγμα από την Ρωμαιοκαθολική Κοινωνία με την Α  Βατικανή Σύνοδο και επικυρώθηκε και από την Β  Βατικανή Σύνοδο δυνάμει των οποίων ένας άνθρωπος έχει το imperium σαν δήθεν βικάριος του Χριστού να ποδοπατά αναισχύντως την αγιοπνευματική και αποστολικοπαράδοτη διδαχή και πράξι της Εκκλησίας που εκφράζεται δια των Αγίων επτά Οικουμενικών Συνόδων κατά την πρώτη χιλιετία.

Παραθέτομε τον περιφρονούμενο και εν τη πράξει λοιδωρούμενο ιγ  ἱ. Κανόνα της Αγίας ΣΤ’ Οικουμενικής Συνόδου προς πλήρη απόδειξη των ανωτέρω:

«Ου διαζευκτέον τας γαμετάς των πρεσβυτέρων, διακόνων και υποδιακόνων.

Επειδή τη Ρωμαίων εκκλησία εν τάξει κανόνος παραδεδόσθαι διέγνωμεν, τους μέλλοντας διακόνου η πρεσβυτέρου χειροτονίας αξιούσθαι, καθομολογείν, ως ουκέτι ταις αυτών συνάπτονται γαμεταίς• ημείς τω αρχαίω εξακολουθούντες κανόνι της αποστολικής ακριβείας και τάξεως, τα των ιερών ανδρών κατά νόμους συνοικέσια, και από του νυν ερρώσθαι βουλόμεθα, μηδαμώς αυτών την προς γαμετάς συνάφειαν διαλύοντες, η αποστερούντες αυτούς την προς αλλήλους κατά καιρόν τον προσήκοντα ομιλίας.

Ώστε, ει τις άξιος ευρεθείη προς χειροτονίαν υποδιακόνου, η διακόνου, η πρεσβυτέρου, ούτος μηδαμώς κωλυέσθω, επί τοιούτον βαθμόν εμβιβάζεσθαι, γαμετή συνοικών νομίμω• μήτε μην εν τω της χειροτονίας καιρώ απαιτείσθω ομολογείν, ως αποστήσεται της νομίμου προς την οικείαν γαμετήν ομιλίας, ίνα μη εντεύθεν τον εκ Θεού νομοθετηθέντα, και ευλογηθέντα τη αυτού παρουσία γάμον καθυβρίζειν εκβιασθώμεν• της του Ευαγγελίου φωνής βοώσης∙ Α ο Θεός έζευξεν, άνθρωπος μη χωριζέτω• και του Αποστόλου διδάσκοντος• Τίμιον τον γάμον, και την κοίτην αμίαντον• και, Δέδεσαι γυναικί; μη ζήτει λύσιν.

Ίσμεν δε, ώσπερ και οι εν Καρθαγένη συνελθόντες, της εν βίω σεμνότητος των λειτουργών τιθέμενοι πρόνοιαν, έφασαν, ώστε τους υποδιακόνους, τους τα ιερά μυστήρια ψηλαφώντας, και τους διακόνους, και πρεσβυτέρους, κατά τους ιδίους όρους και εκ των συμβίων εγκρατεύεσθαι• ίνα και το δια των Αποστόλων παραδοθέν, και εξ αυτής της αρχαιότητος κρατηθέν, και ημείς ομοίως φυλάξωμεν, καιρόν επί παντός επιστάμενοι πράγματος, και μάλιστα νηστείας και προσευχής.

Χρη γαρ τους τω θυσιαστηρίω προσεδρεύοντας, εν τω καιρώ της των αγίων μεταχειρίσεως, εγκρατείς είναι εν πάσιν, όπως δυνηθώσιν, ο παρά του Θεού απλώς αιτούσιν επιτυχείν.

Ει τις ουν τολμήσοι παρά τους αποστολικούς κανόνας κινούμενος, τινά των ιερωμένων, πρεσβυτέρων, φαμέν, η διακόνων, η υποδιακόνων, αποστερείν της προς την νόμιμον γυναίκα συναφείας τε και κοινωνίας, καθαιρείσθω• ωσαύτως και ει τις πρεσβύτερος, η διάκονος, την εαυτού γυναίκα προφάσει ευλαβείας εκβάλλει, αφοριζέσθω• επιμένων δε, καθαιρείσθω».

(ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΚΑΝΟΝΩΝ: Αποστολικοί ε’ - ΣΤ’ λ’ - Γάγγρας δ’ - Καρθαγένης γ’, δ’, λγ‘ - Διονυσίου γ’ - Τιμοθέου ε’).

2. Ευτελίσθημεν και ελοιδωρήθημεν από μερίδα του Τύπου δια την απάντησί μας στον τ. εκπρόσωπο Τύπου της Ρωμαιοκαθολικής θρησκευτικής κοινωνίας της  Ελλάδος κ. Νικ. Γασπαράκη επειδή προς απόκρουση των ισχυρισμών του ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν αποτελεί την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική προβάλαμε το αυταπόδεικτο γεγονός της απωλείας της Αγιαζούσης Θείας Χάριτος από την Ρωμαιοκαθολική Κοινότητα συνεπεία των πολυειδών αιρέσεων και κακοδοξιών της και της σχασεώς της από το σώμα της Εκκλησίας, που αποδεικνύεται από την σήψη του «αγιασμού» που τελεί.

Και πάλιν δικαιωνόμεθα από την καταχώρηση στο επίσημο όργανο της Ρωμαιοκαθολικής κοινότητος της Ελλάδος ΚΑΘΟΛΙΚΗ (17/1/2014, περ. Β , αριθμ. φύλου 120, σελ. 7) όπου καταχωρείται ανταπόκριση από την την Νάξο με τίτλο «Θεοφάνεια στην Νάξο» στην οποία εμφανίζεται ο Ρωμαιοκαθολικός «Αρχιεπίσκοπος» κ. Νικόλαος και περιγράφεται η τελετή με τα ακόλουθα: «Την Δευτέρα 6 Ιανουαρίου, εορτή των Θεοφανείων τέλεσε τον Μέγα Αγιασμό των υδάτων στον Μητροπολιτικό μας Ναό και στην συνέχεια την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην οποία και συλλειτούργησε ο Εφημέριος π. Μανώλης Ρεμούνδος.

Η τέλεση του Μ. Αγιασμού των υδάτων είναι μια πάρα πολύ όμορφη ιεροτελεστία και γίνεται ακόμη πιο όμορφη όταν εξηγούνται τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται το νερό, το αλάτι, η κατάδυση του σταυρού στο νερό κλπ».

Ο αγιασμός όμως της Εκκλησίας δεν έχει ανάγκη αλατιού για να συντηρηθή όπως γνωρίζουν εξ ιδίας εμπειρίας οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, ούτε είναι αλατόνερο για την διατήρηση τυρού η ελαιών (!!!) και καμμία ερμηνεία του αλατιού ως δήθεν συστατικού του αγιασμού μπορεί να συσκοτίση την παραπάνω πραγματικότητα.

3. Η χωρίς τον αληθινό Θεό θρησκευτική προσπάθεια εκβάλλει αναπόδραστα στην απάτη, στο ψέμμα και στο έγκλημα. Απόδειξη αυτής της πραγματικότητος αποτελεί και πάλι η Ρωμαιοκαθολική κοινότητα με τον θεσμό της Ουνίας που εφεύρε δαιμονιωδώς κινουμένη για να επιβάλη το ψευδοκοσμοείδωλο της δήθεν παγκόσμιας Εκκλησίας του Παπισμού. Και πάλι η εκλεκτή Εφημερίς «ΚΑΘΟΛΙΚΗ» φρόντισε να μας δικαιώση.

Στη σελ. 6 του παραπάνω μνημονευομένου φύλλου της αναφέρεται στην Ουνιτική ψευδοεκκλησία των Αθηνών και στην εκδημία της Φραγκίσκης Βουτσίνου «μοναχής» του Τάγματος της Παμμακαρίστου Θεοτόκου υπό το όνομα Φεβρωνία.

Τι αποκαλύπτεται τώρα από το δημοσίευμα, ότι η ανωτέρω γεννήθηκε στο χωριό Βάρη της Σύρου, όπου ως γνωστόν δεν υπάρχει Ουνιτική κοινότητα αλλά η Ρωμαιοκαθολική (Λατινόρυθμος) κοινότητα.

Συνεπώς η μακαρίτισσα γεννήθηκε μέσα στον Λατινικό Ρωμαιοκαθολικισμό και στις 21/12/1943 «μετεφέρθη» στην «Ελληνική Καθολική Εξαρχία» (Ουνία) για να «εμπλουτίση» το ανύπαρκτο ποίμνιό της και να συμβάλη στην πλασματική εικόνα της δήθεν υπάρξεως Ελλήνων Ορθοδόξων Χριστιανών που αποδέχονται την κοινωνία τους με την αιρετική παρασυναγωγή του Παπισμού και τις αιρέσεις και κακοδοξίες του, διατηρούντες το τυπικό και την εξωτερική εικόνα της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Ιδού λοιπόν πως διαστρέφεται με κοσμικές μεθοδείες η αλήθεια και η ευθύτης που κήρυξε ο ενσαρκωθείς Θεός Λόγος.

Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ ο Πειραιώς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Ο Μητροπολίτης Πέτρας γράφει για τον Αρχιεπίσκοπο Ευγένιο

images

Toυ Μητροπολίτη Πέτρας και Χερρονήσου Νεκτάριου

Ζούμε ημέρες ποικίλων κρίσεων και έχουμε ανάγκη από ορόσημα στο χρέος, Μορφές που πορεύτηκαν με τόλμη και ήθος, που συνέβαλαν με την παρουσία τους στην υπέρβαση των κρίσεων της εποχής τους.

Μία τέτοια Μορφή αναδύεται από τη ζωοδότρα μνήμη της Εκκλησίας η Μορφή του αοιδίμου Αρχιεπισκόπου Κρήτης Ευγενίου. Εφέτος συμπληρώνονται 36 χρόνια από την κοίμηση του.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ευγένιος απεβίωσε αιφνίδια την 7η Φεβρουαρίου 1978, μόλις 66 ετών, στο Λονδίνο, όπου είχε μεταβεί για να υποβληθεί σε εγχείρηση αφαίρεσης νευρινώματος από τον εγκέφαλο.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ευγένιος καταγόταν από τη Βουλισμένη Μεραμβέλλου, είχε φοιτήσει στο ιστορικό Γυμνάσιο Νεαπόλεως.

Καλλιέργησε την μοναχική κλίση του κοντά στο θείο του, Ιερομόναχο Καλλίνικο Ψαλιδάκη, που ήταν επιστάτης στη Μετοχιακή Ιερά Μονή Ξερών Ξύλων.

Ενεγράφη ως Μοναχός στο Μοναχολόγιο της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Επανωσήφη. Φοίτησε ως υπότροφός της στην Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης.

Εκεί χειροτονήθηκε Διάκονος. Από το έτος 1936 υπηρέτησε ως Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος και Πρωτοσύγκελλος στην Ιερά Μητρόπολη Κρήτης και καθηγητής στο Παλλάδιο Λύκειο.

Το Δεκέμβριο του 1945 εξελέγη Επίσκοπος Αρκαδίας και χειροτονήθηκε στις 20 Ιανουαρίου 1946. Το Μάιο του 1950 εξελέγη Μητροπολίτης Κρήτης και ενθρονίστηκε στις 29 Ιουνίου, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Μηνά.

Έζησε χρόνια δύσκολα, κατοχής, εμφυλίου πολέμου, ποικίλων εκτροπών. Αντιμετώπισε έσωθεν μάχες και έξωθεν πολέμους. Η δράση του την Γερμανική Κατοχή ήταν ομολογουμένως θαυμαστή.

Ο θρυλικός π. Ευγένιος διέσωσε πολλούς ανθρώπους από την εκτέλεση, συνέβαλε στην υπέρβαση, στην αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων, κράτησε την αξιοπρέπεια και το κύρος της Εκκλησίας υψηλά.

Του το αναγνώρισε η Πολιτεία, ο λαός. Αυτός απαίτησε την εκλογή του ως Επισκόπου και ως Μητροπολίτου.

Ως Μητροπολίτης εκόσμησε την Εκκλησία του με πολλούς νέους μεγαλοπρεπείς Ιερούς Ναούς, με ευαγή Ιδρύματα προστασίας ορφανών παιδιών, οικοτροφεία μαθητών, με οικοκυρικές σχολές, με κατασκηνώσεις, με πνευματικά κέντρα κλπ.

Είχε αγκαλιάσει όλες τις ηλικίες. Είχε θεμελιώσει και ανεγείρει γηροκομείο που δεν πρόλαβε να το λειτουργήσει.

Είχε συστήσει ιδιωτικό Δημοτικό σχολείο που το λειτούργησε για αρκετά χρόνια και θα λειτουργούσε και ιδιωτικό Γυμνάσιο σε χώρους που είχε διαμορφώσει.

Ανέδειξε πολλούς Κληρικούς, έδωσε υποτροφίες σε σπουδαστές και φοιτητές, στήριξε ποικιλότροπα δοκιμαζόμενους ανθρώπους. Η μεγάλη του αρετή ήταν η φιλοπτωχεία, η ευαγγελική ελεημοσύνη του.

Κανένας δεν υποπτεύθηκε, όσο ζούσε, ότι ήταν πάμπτωχος. Αυτό φανερώθηκε μετά την κοίμησή του. Κυριολεκτικά ήταν πένης. Δεν είχε τίποτε. Ούτε χρήματα, ούτε περιουσία. Τι μεγαλείο κληρικού! Αυτό επικυρώνει την αξιοπιστία της διακονίας του.

Αντιμετώπιζε τα καθημερινά έξοδα με τη συνδρομή ορισμένων αφοσιωμένων πνευματικών του παιδιών, αφού τα χρήματα του μισθού του τα κατέθετε στην Εκκλησία.

Και ποτέ δε μιλούσε γι’ αυτό. Αυτό πρέπει να λέγεται γιατί βλέπουμε σήμερα να σαλπίζεται η ελεημοσύνη, η προσφορά του μισθού μας και να εμπορευματοποιείται η φιλανθρωπία.

Αν γίνεται αυτό τότε όλοι αυτοί που το πράττουν, όπως γράφει το Ευαγγέλιο, «απέχουσι τον μισθόν αυτών». Η ταπεινολογία είναι ο χειρότερος εγωισμός.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ευγένιος ήταν ο Κληρικός της σεμνότητος, της φιλοκαλίας και της ιεροπρέπειας. Λειτουργούσε το χάρισμά του τόσο μεγαλόπρεπα, που συγκινούσε τους πάντες.

Κατείχε την τέχνη του Πρώτου, επιβαλλόταν, ηλέκτριζε η παρουσία του. Η μορφή του δημιουργούσε ατμόσφαιρα πνευματικότητος. Σεμνές οι κινήσεις του, ανεπιτήδευτο το βάδισμά του, ιλαρό το πρόσωπό του.

Χαμηλόφωνος, χωρίς πολλά πρέπει στο λόγο του, χωρίς συστάσεις και ηθικολογίες και πάντοτε προετοιμασμένος.

Ο Ευγένιος δημιούργησε σχολή λειτουργικής ευταξίας. Γνώριζε πολύ καλά, επέβαλε και τηρούσε την πατριαρχική τάξη. Αυτή που διασώζει το μεγαλείο της Ορθοδόξου λατρείας, που σήμερα, δυστυχώς αγνοείται ή και περιφρονείται.

Αγαπούσε πολύ την Εκκλησία. Γι’ αυτήν και μόνο ζούσε. Αναφορά καθημερινή γι’ αυτόν ήταν η Εκκλησία, η δόξα και η τιμή της. Όλα για την Εκκλησία.

Τίποτε για τον εαυτό του. Δεν τον ενδιέφερε αν τον κατηγορούσαν. Πρόσεχε να μην κατηγορούν την Εκκλησία.

Αξιώθηκε να κρατήσει στα τίμια χέρια του την Πανσεβάσμια Κάρα του Αγίου Τίτου, που μετά από 300 χρόνια, επανήλθε στην Κρήτη. Τιμήθηκε το πρόσωπό του με πολλά παράσημα.

Έζησε στιγμές δόξης της Εκκλησίας, πολλά ιστορικά γεγονότα, όπως η ανύψωση της Ιεράς Μητροπόλεως σε Ιερά Αρχιεπισκοπή και εκείνου ως Αρχιεπισκόπου. Τίποτε όμως απ’ αυτά δεν αλλοίωσε τον άτυφο χαρακτήρα του.

Ήταν αφοσιωμένος στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, πιστός άχρι θανάτου. Ιδιαίτερα αγαπούσε και τιμούσε τον Πατριάρχη Αθηναγόρα, τον διαπρεπή Μητροπολίτη Μελίτωνα.

Σφυρηλάτησε και ισχυροποίησε τους κανονικούς δεσμούς με τη Μητέρα Εκκλησία, γεγονός για το οποίο πολλοί τον κατηγόρησαν. Όμως αυτός έβλεπε μακριά.

Γνώριζε ότι η ευστάθεια της Εκκλησίας Κρήτης εξαρτάται από τους ισχυρούς και ακατάλυτους δεσμούς με το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Και καθημερινά γι’ αυτό δικαιώνεται.

Στην Εκκλησία της Κρήτης στάθηκε όρθιος, αταλάντευτος σε πολλές παραφορές προσώπων και δύσκολων καταστάσεων, που κυοφορούσαν εκτροπές και εκπτώσεις στην εκκλησιαστική ζωή.

Ο λαός της Κρήτης, ως γνωστόν, είναι φιλογενής, έχει έντονα τα ζώπυρα της ευσέβειας. Η αγάπη όμως αυτή και η φιλογένεια των Κρητικών, πολλές φορές εκδηλώνεται και με ακραίες συμπεριφορές τοπικιστικών εκδηλώσεων, που δημιουργούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Όλοι τις έχουμε ζήσει. Ο Ευγένιος τις αντιμετώπισε με σύνεση, με διάκριση. Δεν ενεργούσε αποσπασματικά, παρορμητικά. Άφηνε μάλιστα το χρόνο να κατασταλάξει πάθη και αδυναμίες.

Αγαπούσε όλη την Κρήτη και καλλιεργούσε τον υγιή συγκρητισμό. Δεν ήταν λαϊκιστής. Δεν ήθελε οπαδούς. Μισούσε την υποκρισία, τους ευσεβισμούς, τους νοσηρούς γεροντισμούς.

Η Αρχιερατεία του ήταν ένας μεγάλος σταυρός. Ο Γολγοθάς του είχε επιτήδεια στηθεί από ημερομίσθιους της εξουσίας που μετέτρεψαν το λαό σε όχλο, με πολλούς παραπορευόμενους, πολλούς αγνώμονες, αχάριστους, πολλούς που τον πότισαν όξος και χολή, σύνηθες φαινόμενο στους ανθρώπους του Θεού, αλλά και με ελάχιστους Κυρηναίους.

Ο Ευγένιος, τα δύσκολα αυτά χρόνια, ζούσε μέσα στην Αρχιεπισκοπή, με παρηγορία τη μοναδική και αφοσιωμένη αδελφή του, με πρόσωπα που διέκριναν τα στίγματα του μαρτυρίου του.

Λογισμός κατάκρισης δεν πέρασε ποτέ από το μυαλό του για τα πρόσωπα που, εδώ και αλλού, τον πίκραναν, που τον αδίκησαν.

Τα τελευταία του χρόνια τα πέρασε σε φρικτή δοκιμασία, αμφισβήτησης ακόμη και της εθνικής του προσφοράς. Πρόσωπα ιδιοτελή, ευεργετηθέντα ποικιλότροπα απ’ αυτόν, εξύφαναν την εξόντωσή του, εθελοκακούργως.

Αυτός προσευχόταν γι’ αυτούς και τους συγχωρούσε. Έγραφε: «Κύριε μη στήσης αυτοίς την αμαρτίαν ταύτην. Τας πικράς δοκιμασίας μου αφήνω εις την δικαίαν κρίσιν του Θεού, όστις δικαιοσύνας ηγάπησεν».

Και όντως αποδόθηκε δικαιοσύνη από τη δικαία κρίση του Θεού. Αυτοί που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα καταλαβαίνουν τι εννοώ.

Ο πόλεμος ήταν ανελέητος. Ήταν τα χρόνια της μεταπολίτευσης, που αναδεικνύονταν πολλοί αντιστασιακοί, έντρομοι στις παιδίσκες του όχλου. Αυτός ήταν μόνος του.

Οι πάντες σιωπούσαν. Δεχόταν τα πυρά κληρικών κάθε βαθμού και λαϊκών, που συκοφαντούσαν, διέβαλαν το πρόσωπό του, προέβαλαν προσκόμματα στο έργο του.

Μέσα σ’ αυτόν τον πόλεμο τον συμβούλευσαν μερικοί να καταφύγει στο δικαστήριο για να ζητήσει τη δικαίωσή του. Ο ίδιος δεν το ήθελε. Το έπραξε για το κύρος της Εκκλησίας.

Οι συκοφάντες καταδικάστηκαν, ο ίδιος αθωώθηκε. Δε ζήτησε την τιμωρία τους. Τι μ’ αυτό όμως; Ποιος έδωσε σημασία; Τα συμφέροντα ήταν πολλά και το σχέδιο της εξόντωσής του και της διαδοχής του ήταν καλά προετοιμασμένο.

Μέσα σ’ όλο αυτόν τον ορυμαγδό του ποικίλου πολέμου ήταν επόμενο να λυγίσει. Ήθελε να παραιτηθεί. Προέκυψε όμως αιφνίδια η αρρώστια του. Νοσηλεύθηκε λίγες μέρες στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο των Αθηνών, ζήτησε να εξομολογηθεί και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Λονδίνο, όπου εγχειρίστηκε.

Επτά μέρες μετά την εγχείρησή του έπαθε ανακοπή, ενώ η κατάσταση της υγείας του ήταν πολύ καλή. Είχε προαισθανθεί την αναχώρησή του και έλεγε: «όπου και να με πάτε, θα με γυρίσετε σε ξύλινο κουτί».

Τα έξοδα της μεταφοράς του από την Κρήτη στο Λονδίνο και από το Λονδίνο στην Κρήτη, όλα τα έξοδα της νοσηλείας του, τα ανέλαβε ο Όμιλος Βαρδινογιάννη.

Εκεί εργαζόταν ο εξάδελφός του Κωνσταντίνος Ανδρουλάκης και φρόντισε γι’ αυτό.

Μετά το θάνατό του χιλιάδες λαού συνάχθηκαν στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Μηνά, τέσσερις μέρες, που ήταν το προσκύνημα του σεπτού λειψάνου του, για να το ασπασθούν.

Όλοι αναφωνούσαν με δάκρυα: «όντως ο άνθρωπος ούτος δίκαιος ήν». Ήταν όμως αργά. Τότε και αργότερα κατάλαβαν πολλοί την αξία του, που δεν την είχαν υποπτευθεί. Τον είχε κερδίσει ο ουρανός, που θα μιλήσει κάποτε γι’ αυτόν.

Αυτός, μέσα σε λίγες γραμμές, ήταν ο Αρχιεπίσκοπος Ευγένιος. Και τα γράφω αυτά όχι για να τον επαινέσω, αλλά για να μάθουν γι’ αυτόν οι νέοι άνθρωποι, που δεν τον γνώρισαν, που δεν απήλαυσαν την ευεργεσία του.

Η Εκκλησία της Κρήτης τον ενθυμείται με ευγνωμοσύνη. Οι άνθρωποι του Θεού δεν πεθαίνουν. Δίκαιοι εις τον αιώνα ζώσι. Στο Θεό δεν υπάρχουν πεθαμένοι και ζωντανοί. Όλοι είναι ζώντες.

Αυτό που θέλω να μαρτυρήσω είναι ότι, αυτά τα χρόνια που μας λείπει, προσπαθούμε, όσοι τον γνωρίσαμε, να βαδίζουμε τον δρόμο της ευθύνης, της αποστολής μας, έχοντας αυτόν πρότυπο.

Τα κεφάλαια της συνοδικής διαγνώμης, της αρχιερατικής διακονίας, της φιλανθρωπικής αλληλεγγύης, της ευαγγελικής απλότητος, της αγαθής συνειδήσεως και πατερικής αξιοπρέπειας, που εκείνος συνέθεσε, είναι ανεπανάληπτα.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ευγένιος ήταν κόσμημα της Εκκλησίας.

Ο Καλαβρύτων για Ρεπούση, Καθηγητές και ''μοντέρνους'' Αρχιερείς

images

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου

Δεν θα σου γίνει το χατήρι κυρά Μαριώ Ρεπούση! Μπήκες από το παράθυρο στη Βουλή με 1.600 τόσους ψήφους, κατέκτησες την έδρα της Βουλευτίνας της ΔΗΜ.ΑΡ  και με περισσή αναίδεια προβάλλεις τις αναρχικές και ανατρεπτικές απόψεις σου.

Στρέφεσαι εναντίον της γλώσσης μας, εναντίον της ιστορικής αλήθειας, εναντίον της Ορθοδοξίας μας!

Με αίσθημα ευθύνης σε πληροφορούμε, ότι εσύ θα λησμονηθής, όπως συνέβη και με πολλούς άλλους πρίν από σένα μισέλληνες και πολεμίους της Ορθοδοξίας, αλλά η Ελλάδα θα μένει και η Ορθοδοξία θα μεγαλύνεται! Θα μένουν, διότι αποτελούν πηγή πολιτισμού για την όλη ανθρωπότητα.

Στήν ξέφρενη πορεία σου, αγαπητή μου κυρά Μαριώ, δυστυχώς συμπαραστάτες έχεις μερικούς Καθηγητές των Θεολογικών Σχολών της Χώρας, δυστυχέστατα δε, και μερικούς "μοντέρνους" Αρχιερείς!

Χωρίς δισταγμό λανσάρουν μοντέρνες απόψεις, αριστερίζουσες απόψεις στο κοινωνικό σύνολο. Πολεμούν π.χ. το μάθημα των Θρησκευτικών στα Δημόσια Σχολεία, το οποίον θέλουν να μετατρέψουν σε μάθημα Θρησκειολογίας!

Μεταγλωττίζουν τά λειτουργικά κείμενα χωρίς δισταγμό. Αλλοιώνουν τήν Ορθόδοξη Παράδοση χωρίς ενδοιασμούς!

Κάνουν εκπτώσεις σε θέματα Πίστεως μέσα από τις διαδικασίες της Οικουμενικής, λεγομένης, Κινήσεως!

Περιμέναμε, λοιπόν, χθες στην ετήσια Σύναξη, που γίνεται κάθε χρόνο στην Ιερά Μονή Παντέλης, μεταξύ των Μελών της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και των Καθηγητών της Θεολογίας να θιγούν κάποια απ΄αυτά τα καυτά ζητήματα, διά των οποίων αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του δίδυμου "Ελληνισμός καί Ορθοδοξία", αλλά ματαίως!

Η Ιερά Σύνοδος δεν κατώρθωσε να αρθή στο ύψος των περιστάσεων! Το πνεύμα της κυράς Ρεπούση δηλητηριάζει τούς πάντες!   

Στον τόπο αυτό υπάρχει η σιωπηλή πλειοψηφία, η οποία δεν έχει τόν τρόπο είτε να εκφρασθή, είτε να αντιδράσει!

Είναι οι σύγχρονοι Έλληνες, προδομένοι και από τήν Πολιτική, και από την Πνευματική και από την Εκκλησιαστική τους Ηγεσία!

Πρός όλους αυτούς τους καλούς Έλληνες απευθυνόμεθα σήμερα μέ το σημείωμά μας αυτό. Τους προσφέρουμε σήμερα ένα παρηγορητικό μήνυμα, που προέρχεται από τήν πέννα ενός Γάλλου ποιητού.

Είναι αλληγορικό και πολύ διδακτικό. Μας το απέστειλε μια ελληνόψυχη αναγνώστρια, η Ελένη Δ....κου, η οποία παρακολουθεί τον ιστότοπό μας. Από τη θέση αυτή της απευθύνουμε τις θερμές ευχαριστίες μας.

Ιερώνυμος: ''Η νίκη θα είναι ελληνική και ορθόδοξη''

images

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, κατά την σημερινή Συνεδρία αυτής, συζήτησε και πάλι το πρόβλημα της οικονομικής κρίσεως, η οποία μαστίζει το μεγαλύτερο τμήμα του ελληνικού λαού και αποτελεί το κύριο θέμα των μέσων ενημερώσεως και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας κατά την τελευταία τετραετία.

Η γενική διαπίστωση του Μακαριωτάτου Προέδρου και των Σεβασμιωτάτων Συνοδικών Ιεραρχών είναι ότι ουδείς είχε την αίσθηση ότι η απ’ αρχής προβλεπομένη κρίση στον τομέα της οικονομίας θα εξελίσσετο σε μια εξουθενωτική δοκιμασία και για πολλούς μάλιστα σε τραγική περιπέτεια μέχρι και αυτού του θανάτου.

Ο ανέλπιστος αριθμός των αυτοκτονιών Ελλήνων πολιτών αδελφών μας βαραίνει στις συνειδήσεις όλων μας ως μια αποτρόπαια συνέπεια των σφαλμάτων των διαχειριστών του δημοσίου χρήματος.

Χωρίς να αποσιωπώνται οι ευθύνες όλων μας, ως λαού, αφού πέσαμε στη φιλοχρηματία, στην απληστία και στην αδάπανη καλοπέραση.

Αυτό που βαραίνει σήμερα στις συνειδήσεις όλων μας, και ιδίως των ταγών της ελληνικής κοινωνίας, είναι ότι αφού πάθαμε, και κατά συνέπεια και μάθαμε, άρα πρέπει να σταθούμε όρθιοι, και δυνατοί και δημιουργικοί.

Δεν ταιριάζει σε μας τους Έλληνες και μάλιστα στους Χριστιανούς, να κατεβάσουμε τα κεφάλια μας από απογοήτευση και ηττοπάθεια.

Η αιώνια προτροπή του Κυρίου Ιησού Χριστού μας διαφωτίζει όλους. «Εν τω κόσμω θλίψιν έξετε· αλλά θαρσείτε εγώ νενίκηκα τον κόσμον» (Ιω. 16,33).

Και η προτροπή του Αποστόλου των Εθνών Παύλου ενισχύει τις καλές προθέσεις μας για να ξεπεράσουμε την δοκιμασία. «Λοιπόν αδελφοί, χαίρετε, καταρτίζεσθε, παρακαλείσθε, το αυτό φρονείτε, ειρηνεύετε, και ο Θεός της αγάπης και της ειρήνης έσται μεθ’ υμών» (Β’ Κορ. 13,11).

Μόνο με αυτόν τον πνευματικό οπλισμό μπορούμε να ξεπεράσουμε την μεγάλη περιπέτεια της κρίσεως, που δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά και βαθύτατα ηθική.

Επιπλέον, είναι ανάγκη να αποδεχθούμε ότι η Εκκλησία μας σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα με τον θεσμό των συσσιτίων, με την διανομή ειδών διατροφής, με τα ενδύματα, και αυτά ακόμη τα φάρμακα, συνεχίζει να προσφέρει πολύτιμη βοήθεια σε όσους έχουν ανάγκη.

Χιλιάδες μερίδες φαγητού καθημερινά προσφέρονται στους αδελφούς μας στους Ιερούς Ναούς. Και η ηθική στήριξη που προσφέρεται από τους κληρικούς μας είναι σημαντική.

Την προσπάθεια αυτή της Εκκλησίας μιμήθηκαν πολλοί Δήμοι, οργανισμοί, σύλλογοι και ιδιωτικές πρωτοβουλίες, με καλά αποτελέσματα, και είναι γι’ αυτό αξιέπαινοι.

Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, πορευόμαστε στο δύσβατο δρόμο υπό την καθοδήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σφιγμένη καρδιά, εξαιτίας των επαχθών καταστάσεων που βιώνουν οι Έλληνες πολίτες κατά την τελευταία τετραετία.

Αδελφοί μας, τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

Υπάρχει ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα. Είναι η διαφορά μεταξύ πλουσίων και πτωχών. Αυτό το ζήτημα είναι υπαρκτό σε όλες τις κοινωνίες από αιώνων.

Η υπ’ αριθμόν «ένα» διδασκαλία του Ιησού Χριστού υπέρ των πτωχών και κατά των αμετανόητων πλουσίων είναι παγκοσμίου αποδοχής. Ο δε πλουτισμός δια της κλοπής υπόσχεται κόλαση.

Και επιπλέον, υπάρχουν πλούσιοι η ευκατάστατοι συμπολίτες μας, οι οποίοι προσφέρουν για την κάλυψη των αναγκών αυτών, που είναι εμπερίστατοι.

Οξύτερο είναι το πρόβλημα των συμπολιτών μας ανδρών η γυναικών, οι οποίοι υπέστησαν τις μεγάλες μειώσεις αποδοχών στους μισθούς η στις συντάξεις.

Η πλέον προβληματική περίπτωση είναι των απολυθέντων ανέργων και αυτών των τεθέντων σε διαθεσιμότητα υπαλλήλων.

Είναι απόλυτη ανάγκη, ως Έλληνες πολίτες και άνθρωποι του Θεού, όλοι μαζί ως παιδιά της ίδιας μάνας πατρίδος, με νόμιμους τρόπους, να προσπαθήσουμε να πείσουμε όλους τους παράγοντες του δημοσίου βίου και τους προνομιούχους επαγγελματίες, ώστε να συμπαρασταθούμε σε όσους μετέπεσαν στην κατάσταση της φτώχειας.

Θα είναι ευχής έργο να έχουν και οι υποσχέσεις των πολιτικών μας ανδρών για την διόρθωση και την διάρθρωση των κοινωνικών αδικιών, τα καλύτερα αποτελέσματα.

Είναι καιρός πλέον όλοι εμείς, ως παιδιά της ιστορικής μας πατρίδος, της Ελλάδος, ενωμένοι και εφευρετικοί, σε ισότιμη συνεργασία και με άλλους λαούς, να υφάνουμε τον κοινωνικό ιστό της πατρίδος μας, ώστε να την παραδώσουμε αυτάρκη στις γενεές που έρχονται.

Ας μη διστάσουμε, ας μην αδρανήσουμε, ας μην παραδοθούμε στην ηττοπάθεια. Η νίκη θα είναι ελληνική και ορθόδοξη.

Ας ακούσουμε την αγιογραφική διαβεβαίωση : «Παν το γεγεννημένον εκ του Θεού νικά τον κόσμον· και αύτη εστίν η νίκη η νικήσασα τον κόσμον, η πίστις ημών» (Α  Ἰω. 5,4).

top
Has no content to show!