Άρθρα - Απόψεις

Σιατίστης Παύλος: ''Το απαίσιο πρόσωπο του Ναζισμού''

sisa

Του Σεβ. Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλου 

Όταν την «Χρυσή Αυγή» την χαρακτήριζα «μαύρη νύκτα» δεν έψαχνα να βρω δύο λέξεις για να εντυπωσιάσω.

Χρησιμοποίησα δύο λέξεις με στόχο να αποδώσω με την μέγιστη δυνατή ακρίβεια αυτό που έβλεπα τότε με βάση την ιδεολογία, τις πρακτικές καθώς και την συνολική εμφάνιση του νεοναζιστικού μορφώματος, όσον αφορά την πραγματική ταυτότητα του και στάθηκα ιδιαίτερα απόλυτος και αυστηρός, όσον αφορά κάθε εναγκαλισμό της Χ.Α από χριστιανό η ιερωμένο.

Τότε κάποιοι θεώρησαν υπερβολικούς τους χαρακτηρισμούς μου, νομίζω πλέον ότι κανείς δεν εμφιβάλλει για την ακρίβεια των λέξων.

Πιθανώς όμως και αυτές ακόμη οι λέξεις σήμερα να υπολειπονται πλέον της αληθείας γιατί η δολοφονία, πρώτον εν ψυχρώ και δεύτερον κατόπιν εντολής, δεν παραπέμπει μόνο στην νύκτα, αλλά κυρίως στην κόλαση.

Υπάρχει κάτι που με τρομάζει πιο πολύ από το έγκλημα. Είναι ο τρόπος του εγκλήματος. Η ψυχρότητα της εκτέλεσης. Ούτε ένα δάγκωμα της ψυχής, ούτε ένας προβληματισμός της τελευταίας στιγμής, ούτε η παραμικρή νύξη της συνείδησης, ενός υποτιθέμενου φιλήσυχου πολίτη;

Ποιά λοιπόν είναι η οργάνωση και πόσο κολασμένη είναι, που μπορεί να κάνει ένα «φιλήσυχο»πολίτη» σε αδίστακτο εγκληματία;

Το έγκλημα ήταν αποτέλεσμα μιας λεηλατημένης από κάθε αξία και ισοπεδωμένης ψυχής η ήταν καρπός ενός φόβου απέναντι σε εκέινους που τον διέταξαν να σκοτώσει;

Με την ύπαρξη τόσων ντοκουμέντων και μαρτυριών για τη σχέση του με την εγκληματική οργάνωση η προσπάθεια να παρουσιασθεί ότι έχει χαλαρή σχέση μήπως και αυτή είναι αποτέλεσμα μιας εντολής η και ενός φόβου για την δική του την ζωή;

Αλλά και η γελοία προσπάθεια των βουλευτών της Χ.Α να αποτινάξουν από πάνω τους και τον άνθρωπο και το έγκλημα δεν οδηγεί τον ταλαίπωρο και δυστυχή εγκληματία να καταλάβει ποιά τύχη τον περιμένει και τον ίδιο;

Και τα ερωτήματα συνεχίζονται: Άργησε η πολιτική ηγεσία να αντιληφθεί τι είναι η Χρυσή Αυγή η σιώπησε εν γνώσει της, έχοντας άλλες σκέψεις στο πίσω μέρος του εγκεφάλου της;

Αν άργησε, τότε είναι επικίνδυνη για τον τόπο λόγω αδυναμίας και ανικανότητος να συλάβει την κρισιμότητα των στιγμών και να αξιολογήσει τα δεδομένα.

Αν σιώπησε ένοχα γιατί νόμιζε ότι μπορεί να διαχειρισθεί το πρόβλημα, τότε θυσιάζει την πατρίδα στα πολιτικά της παιγνίδια.

Έπρεπε να φθάσουμε στο αίμα για να καταθέσει ο Υπουργός όσα κατέθεσε στον Εισαγγελέα του Αρείου; Αυτά δεν ήταν γνωστά; δεν ήταν δεδομένα; καθ’εαυτά δεν συνιστούσαν αδικήματα; είχαν αντιμετωπισθεί σαν αδικήματα;

Αυτά δεν έδειχναν ότι πρόκειται για εγκληματική οργάνωση; Τις ορδές των βαρβάρων δεν τις έβλεπαν; Τις εικόνες των σύγχρονων ΕΣ-ΕΣ που γυρνούσαν στους δρόμους για να τρομάξουν τους Έλληνες δεν τις είχαν δει;

Αυτές οι εμφανίσεις οι ομαδικές και ο τρόπος τους, δεν πιστοποιούσαν ότι πρόκειται για παραστρατιωτική οργάνωση.

Η διαφαινομένη αποφασιστικότητα του Υπουργού και της Πολιτείας θα έχει συνέχεια και συνέπεια η είναι ένα πυροτέχνημα λόγω του εκτάκτου των γεγονότων;

Βλέπετε δεν μας έχει πείσει η πολιτική ηγεσία ότι μπορούμε να της έχουμε εμπιστοσύνη.

Πόσες φορές ακούσαμε από υπεύθυνα, υποτίθεται, πολιτικά χείλη ότι  «το μαχαίρι θα φθάσει στο κόκκαλο», αλλά αυτό δεν ακούμπησε ούτε το δέρμα;

Το ακόμη θλιβερότερο. Η διχοστασία της πολιτικής ηγεσίας και η απουσία καθαρού πολιτικού λόγου, η αδυναμία συνεννόησης σε μια τόσο κρίσιμη ώρα, δείχνει μια πολιτική ηγεσία ανάξια της πατρίδος και των περιστάσεων.

Ευρισκόμενος αυτές τις ημέρες εις την πατρικήν οικίαν λόγω ασθενείας άκουσα τον αρχηγίσκο του ναζιστικού μορφώματος να μιλάει με τόση αηδία για το Κοινοβούλιο και για το πολίτευμα, με το γνωστό του χιτλερικό παραλήρημα.

Διερωτώμαι: Δεν τον άκουσε κανένας εισαγγελικός λειτουργός.

Δεν συνιστούν οι λόγοι του προσβολή του δημοκρατικού πολιτεύματος; Ποιά αγωγή δίνει στα νέα παιδιά, τα οποία στερημένα ουσιαστικής παιδείας και από το σχολείο και απο την οικογένεια γίνονται μα άμορφη μάζα από την οποία θα επιλέγονται οι αυριανοί εκτελεστές;

Δυό λόγια ακόμη γι’αυτούς που ψήφισαν τον Ναζισμό. Ίσως δεν ξέρατε. Ίσως παρασυρθήκατε; Τώρα καταλάβατε; Τώρα ξυπνήσατε; Τώρα δεν μπορείτε να επικαλείσθε ούτε την άγνοια, ούτε την διαμαρτυρία, ούτε την απόγνωση.

Μεγαλύτερη απόγνωση από το Ναζισμό δεν υπάρχει. Αλλοιώς ετοιμασθείτε να κλάψετε και το δικό σας το παιδί!

Γιατί ο Ναζισμός δεν έχει φίλους, έχει μόνον θύματα. 

 

 

Ένα σχόλιο για το κλείσιμο του Πανεπιστημίου Αθηνών

panepistimio-athinon

Του Σεβ. Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ Κυκκώτη

Την ώρα που σύνολος ο Ακαδημαίκός Κόσμος αναμέναμε να σταθεί στην πρωτη γραμμη να σωθεί η αξιοπρέπεια του Έθνους και να στηρίξει τις κοινές προσπάθειες της Βουλής των Ελλήνων και της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού και αναπληρωτή Πρωθυπουργού της Χώρας κ. Σαμαρά και κ. Βενιζέλου, για λίγα χρήματα, συμπεριφέρονται ως άλλοι Εφιάλτες.

Όσα έχουμε τους τα δίνουμε. Τι θέλουν να μας πιούν και το αίμα. Για να ξεφύγουμε και να τελειώνουμε  από το Μνημόνιο, που κανείς σοβαρός άνθρωπος δεν το θέλει και πρώτοι οι Κυβερνώντες, είναι η εφαρμογή του.

Στις κρίσιμες στιγμές που ζει το Έθνος στην ιστορική του πορεία οι εκβιασμοί και μάλιστα από τους Ακαδημαϊκούς είναι απαράδεκτοι και καταδικαστέοι, η απόφασή τους είναι μια ωμή αυθαιρεσία και κατάχρηση της ευθύνης της δικαιοδοσίας που τους εμπιστεύεται η Πολιτεία να προστατεύουν τον θεσμό κι όχι να τον χρησιμοποιούν για να πάρουν μερικά αργύρια παραπάνω.

Είμαστε άξιοι της τύχης μας.

(οι παραπάνω απόψεις είναι προσωπικές και λέγονται με πολύ αγωνία για να ζήσουν τα παιδιά μας ένα καλύτερο μέλλον)

Η Εκκλησία θυμάται

platon1

Του Σεβ. Μητροπολίτη Καστορίας κ. Σεραφείμ

Θυμάται η Εκκλησία, μνημονεύει και παρουσιάζει.

Θυμάται τα ένδοξα παιδιά της αυτά που κράτησαν την ομολογία του ονόματος του Θείου Iδρυτού της και την σφράγισαν με το αίμα τους.
Μνημονεύει η Εκκλησία τα ονόματα των ενδόξων παιδιών της κάθε φορά που τελεί το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και ζητάει τις δικές τους προσευχές στο Θρόνο του Εσφαγμένου Αρνίου, όπου μετά παρησίας προσεδρεύουν, όπως «ευχές και πρεσβείες αυτών, οι πάντες ελεηθώμεν».

Παρουσιάζει η Εκκλησία αυτά τα παιδιά της ως πρότυπα αρετής, αγάπης προς το Θεό και θυσίας σε κάθε εποχή.

Παρακινεί τον καθένα ξεχωριστά να μιμηθεί την πίστη αυτών των ανθρώπων, κατά την προτροπή του Αποστόλου Παύλου «μιμείσθε την πίστην». 

21 Σεπτεμβρίου. Η Εκκλησία μας θυμάται, μνημονεύει και παρουσιάζει τον Άγιο νέο Ιερομάρτυρα Πλάτωνα Αϊβαζίδη, Πρωτοσύγκελλο των Ιερών Μητροπόλεων Καστορίας και Αμασείας, που κρεμάστηκε μαζί με 69 προκρίτους στην Αμάσεια του Πόντου, κατατροπώνοντας με την γενναία ομολογία του, «Ισμαήλ την αυθάδειαν» και συντρίβοντας συγχρόνως «την πλάνην του όφεως».

Πάτμιος στην καταγωγή, Μοναχός της Μονής του Θεολόγου, υπηρέτησε ως Πρωτοσύγκελλος στην Καστοριά κατ’ αρχάς τον Μητροπολίτη Αθανάσιο τον από Λήμνου και εν συνεχεία τον φωτισμένο εθνεγέρτη Γερμανό Καραβαγγέλη.

Στάθηκε πλάι του, όχι μόνο ως πολύτιμος συνεργάτης, αλλά και άγγελος φύλακας, συμπαραστάτης και βοηθός την δύσκολη εκείνη εποχή.
Λειτουργός άριστος, δεινός ιεροκήρυξ, πατέρας, φίλος και αδελφός του σκλαβωμένου εκείνου λαού.

Έφερε εις πέρας τις πιο δύσκολες αποστολές. Μαζί με τον Μητροπολίτη του Γερμανό, έγιναν «ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος», οι κηδευτές του πρωτομάρτυρος του Μακεδονικού Αγώνος Παύλου Μελά. Κι όταν ο Γερμανός μετατίθεται στην Αμάσεια του Πόντου τον συνοδεύει και ο πολύτιμος συνεργάτης του και Πρωτοσύγκελλος Πλάτων.

Και στην Αμάσεια του Πόντου, η ίδια διακονία. Ο Θεός και ο άνθρωπος είναι οι δυο πόλοι που στρέφεται ολόκληρο το ενδιαφέρον του πνευματοφόρου αυτού Κληρικού.

Η διακονία του και η προσφορά του δεν μένει απαρατήρητος.

Γι’ αυτό και συλλαμβάνεται μαζί με άλλους 69 προκρίτους και επί επτά μήνες κλείνεται στις απαίσιες φυλακές της Αμασείας μαζί με τον μάρτυρα Επίσκοπο Ζήλων Ευθύμιο.

Και στις 21 Σεπτεμβρίου του έτους 1921 μετά ἀπό φρικτά βασανιστήρια, μαζί με τους υπόλοιπους φυλακισμένους ήρωες, απαγχονίζεται και παραδίδει την αγία του ψυχή στα χέρια του Θεού.

Χαίρεται, λοιπόν, η Πάτμος για τον ένδοξο γόνο της.

Χαίρεται η Καστοριά, που επί οκταετία τον είχε Πρωτοσύγκελλο.

Χαίρεται η Αμάσεια του Πόντου, που δέχτηκε το πολυβασανισμένο σώμα του.

Χαίρεται η Εκκλησία του Χριστού για το νεοφεγγές άστρο.

Χαιρόμεθα όλοι και ζητούμε τις πρεσβείες και τις μεσιτείες του στο Θρόνο του Θεού.

Σ’ αυτή τη δύσκολη εποχή που ζούμε και με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας και με το αίμα που χύνεται στον πλανήτη αυτό της γης, θα  πρέπει να θυμόμαστε τα λόγια του Αρχιμανδρίτου Γερασίμου Σμυρνάκη στο μνημόσυνο του μακαριστού Πλάτωνος στις 14 Νοεμβρίου του 1921 στην Πάτμο:

«Φυλάξτε μια δάφνη για να στολίσετε τους τάφους των νέων ιερομαρτύρων και αγωνιστών της πατρίδος μας. Γίνετε θαρραλέοι αγωνιστές και σεις, όπως εκείνοι. Μη λησμονήσετε ποτέ το σκοινί του Πλάτωνος Αϊβαζίδη».

Όλοι να προστατεύσουμε την ανθρώπινη ζωή

ftiotidos

Του Σεβ. Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Νικολάου

Οἱ δυσάρεστες ἐκπλήξεις πού παρουσιάζει τό σύστημα τῆς Νέας Ἐποχής εἶναι ἀπανωτές καί τόσο ἀνησυχητικές, ὥστε νά διερωτώμεθα, ποῦ βαδίζομε καί ποῦ θά φθάσωμε.

Τό Εὐρωπαϊκό Κοινοβούλιο ἔχει ἤδη ἕτοιμη πρόταση χρηματοδοτήσεως ἑνός προγράμματος τεχνολογικῆς ἔρευνας σέ ἀνθρώπινα ἔμβρυα.

Θά χρησιμοποιεῖ δηλαδή ἀνθρώπινα ἔμβρυα σέ πειράματα γιά τήν ἐπίτευξη ἄλλων σκοπῶν, ὅπως λένε οἱ ὑποστηρικτές τῆς ἰδέας αὐτῆς, ὡφέλιμων γιά τόν ἄνθρωπο. Θά θυσιάζεται ἡ ζωή, θά γίνεται πειραματόζωο τό ἔμβρυο χάριν δῆθεν τῆς ἐπιστήμης.

Οἱ Χριστιανοί τῆς Εὐρώπης δέν εἷναι δυνατόν νά μείνουν ἀπαθεῖς στήν νέα αὐτή γενοκτονία.

Δημιουργήθηκε μία κίνηση –πρωτοβουλία μέ τήν ὀνομασία «Ἕνας ἀπό ἐμᾶς» (One of us) μέ σκοπό νά ἀκυρωθεῖ ἀπό τό Εὐρωπαικό Κοινοβούλιο ἡ νομιμοποίηση χρηματοδοτήσεως δι’ εὐρωπαϊκῶν κονδυλίων τῆς ἔρευνας αὐτῆς, ἡ ὁποία ἐπαναλαμβάνομε θά χρησιμοποιεῖ ἀνθρώπινα ἔμβρυα.

Γιά ἐμᾶς τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς ἡ ζωή καί ἡ προσωπικότητα κάθε ἀνθρώπου εἶναι ἱερή, διότι στό πρόσωπο κάθε συνανθρώπου μας ὑπάρχει ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός.

Σύμφωνα μέ τήν διδασκαλία τῶν Πάτέρων τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ ἄνθρωπος ἀρχίζει νά ὑπάρχει ἐπί γῆς ἀπό τήν στιγμή τῆς συλλήψεώς του.

Ἡ ὡς ἄνω ἀπόφαση θά ὁδηγήσει μοιραία, νά γίνει τό ἔμβρυο πειραματόζωο καί ἀντικείμενο ἐμπορικῆς ἐκμεταλλεύσεως στό ὄνομα δῆθεν τῆς ἐπιστήμης.

Κάθε ἐνέργεια ὑποστηρίξεως τῆς ἀποφάσεως αὐτῆς θά πρέπει νά ἀποκλειστεῖ ἀπό τήν  χρηματοδότηση διά τεραστίων χρηματικῶν ποσῶν, πού ἐπισήμως δέν ἀποβλέπουν μόνο στήν ἔρευνα, ἀλλά καί σέ ἐκτρώσεις βάσει Εὐρωπαϊκοῦ προγράμματος σέ Ἀφρικανικές καί ἄλλες χῶρες τοῦ κόσμου.

Σύμφωνα μέ τήν Συνθήκη τῆς Λισαβόνας ὑπάρχει ἡ δυνατότητα στούς Εὐρωπαίους πολῖτες νά παρεμβαίνουν στήν διαδικασία λήψεως ἀποφάσεων, ἐφ’ὅσον συγκεντρώσουν ἕνα ἀπαιτούμενο ἀριθμό ὑπογραφῶν ἀναλόγως μέ τόν πληθυσμό κάθε κράτους – μέλους τῆς Ε.Ε.

Ἡ χώρα μας πρέπει νά συγκεντρώσει τουλάχιστον 16.500 ὑπογραφές μέχρι τήν 1η Νοεμβρίου.

Μέ αἴσθημα λοιπόν εὐθύνης καί μέ σεβασμό στό δικαίωμα τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς, ἀλλά καί στην ἀκεραιότητα κάθε ἀνθρωπίνης ὑπάρξεως ἀπό τήν σύλληψη της, σᾶς προτρέπουμε νά συμμετάσχετε ἐνεργά καί νά μή μείνετε ἀμέτοχοι στήν πρωτοβουλία αὐτή.

Σύμφωνα μέ ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου στήν προσπάθεια αὐτή θά συμμετάσχουν ὅλες οἱ Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

Παρακαλῶ λοιπόν νά κινητοποιηθοῦμε ὅλοι καί νά ἀποτρέψωμε τά σχέδια τῆς ἀπάνθρωπης αὐτῆς τεχνολογικῆς ἔρευνας, πού σφαγιάζει ἔμβρυα.

Ἡ Ἱερά Μητρόπολίς Φθιώτιδος θέλοντας νά ὑποστηρίξει τήν προσπάθεια αὐτή ἔχει ἀναρτήσει στήν ἰστοσελίδα της τήν σχετική παραπομπή, ὥστε νά διευκολύνει ὅλους ὅσοι ἐπιθυμοῦν νά συμμετάσχουν ἀκολουθώντας τίς ὁδηγίες καί ὑπογράφοντας.

Ὅσοι δέν ἔχουν πρόσβαση στό διαδίκτυο ἠμποροῦν νὰ προσέρχονται ἀπό 9-1μ.μ. στο Πνευματικό Διοικητικό Κέντρο τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως καί νά ἀπευθύνονται στήν Βιβλιοθήκη, ποὺ βρίσκεται στὸ ἰσόγειό του κτιρίου.

Ἐκεῖ ἡ ὑπάλληλος κά. Ἑλένη Κωσταρά θά τούς βοηθήσει νά ὑπογράψουν ἠλεκτρονικά. 

Τί ἔχουμε ακόμη νά ἀκούσωμε δέν ἡμπορούμε νά προβλέψωμε.

Ἐμεῖς ἄς μείνωμε ἑδραῖοι καί ἀμετακίνητοι στίς ἀρχές τοῦ Εὐαγγελίου καί στή ζωή τῆς Ἐκκλησίας μας.

Μετά πατρικῶν εὐχῶν

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Μια πρόταση για το μάθημα των θρησκευτικών

zimpa

Του Σεβ. Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε Σεραφείμ Κυκκώτη

Η συζήτηση που γίνεται για το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να γίνει ένα καλό μάθημα για όλους μας, τόσο για τη προστασία της ενότητας του Έθνους όσο και για τη προστασία της Παιδείας μας.

Ευρισκόμενος πρόσφατα για το Ιεραποστολικό συνέδριο του Πανελληνίου συνδέσμου Ιεραποστολής που δημιούργησε με πολύ αγάπη ο μακαριστός Μητροπολίτης Κωνσταντίνος στις όμορφες βουνοπλαγιές του Παρνασού στην Αράχωβα, εκτός από τις ευλογίες που πήραμε από τον οικείο Μητροπολίτη Θηβών και Λειβαδείας κ. Γεώργιον και τον πνευματικό Πατέρα του Συλλόγου Σεβ. Μητροπολίτην Κυθήρων κ. Σεραφειμ, είχα την ευκαιρία να μαθητέψω για λίγο παρακολουθώντας αξιόλογες ομιλίες και παρουσιάσεις για θέματα της Ιεραποστολής.

Το συνέδριο ολοκληρώθηκε με αξιόλογη ομιλία γνωστού Καθηγητού από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ο οποίος προσπάθησε να επισημάνει τους ορατούς κινδύνους που προτείνονται επίσημα από το Κράτος για τη νέα μορφή του  μαθήματος  των Θρησκευτικών, όπου γίνεται σύγχυση της διδασκαλίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τα πρόσωπα του Ιησού Χριστού, του Βούδα, του Γκάντι, του Μωάμεθ, του Νταλάϊ Λάμα και του Κονφούκιου. Για να είμαι ειλικρινής δεν είχα καταλάβει και πολλά πράγματα πριν την ομιλία αυτή για την όλη συζήτηση για το μάθημα των θρησκευτικών.

Λόγω του περιορισμένου χρόνου απλώς θα κάνω μερικά σύντομα σχόλια και στην συνέχεια τη πρόταση μου.

1.    Όλοι μας έχουμε καλές προθέσεις για την υπόθεση της Παιδείας μας και κάθε συζήτηση είναι καλοδεχούμενη, ιδιαίτερα για το μάθημα των Θρησκευτικών.

2.    Δεν είναι καλό σε μια εποχή που το Έθνος δοκιμάζεται να μη έχουμε όλοι μας την ευαισθησία της καλλιέργειας της εθνικής ενότητας και κοινής δράσης.

3.    Δεν είναι καλό να δίνουμε την εντύπωση ότι ένας δημόσιος υπάλληλος προπαγανδίζει εναντίον της εκλελεγμένης πολιτικής της Βουλής των Ελλήνων και της Κυβερνήσεως. Ο πανικός και η σύγχυση δεν λύουν κανένα πρόβλημα, απλώς το κάνουν πιο πολύπλοκο που μπορεί να μας πνίξει όλους. Και δίκαιο να έχει, και έχει, ο τρόπος που γίνεται δεν είναι ο σωστός και φυσικά εδώ την ευθύνη την έχουν οι Κυβερνώντες που δεν βάζουν σε μια Επιτροπή όλες τις φωνές για να διαμορφώσουμε κάτι που θα γίνει αποδεκτό από όλους με κριτήριον την προστασία της Θρησκευτικής παιδείας των παιδιών μας. Κι αυτό μπορεί να γίνει για όλα τα θέματα που μας απασχολούν. Να μη αφήνουμε ένα άτομο μόνο του να προτείνει και να διαμορφώνει σημαντικά πράγματα που είναι αδύνατον μόνος του να τα καλύψει. Χωρίς συλλογικό εποπτικό έλεγχο όλα διαλύονται.

4.    Είναι λογικό επειδή η γλώσσα μας είναι ελληνική να διδάσκουμε πολλές ώρες το μάθημα της Ελληνικής γλώσσας, και για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά κτλ ελάχιστες ώρες, το ίδιο και για τη θρησκευτική ταυτότητα του Λαού μας.

5.    Είναι λογικό να διδάσκουμε πολλές ώρες την Ιστορία του Έθνους μας και ελάχιστες ώρες την Ιστορία των άλλων Εθνών και των Λαών, το ίδιο και για τη θρησκευτική ταυτότητα του Λαού μας.

6.    Είναι λογικό  κατά τον ίδιο τρόπο, να διδάσκουμε τη διδασκαλία της Ορθοδοξίας μας, αφού είμαστε πάνω από 90% Ορθόδοξον Έθνος, και το περιεχόμενο της πίστεως των υπόλοιπων χριστιανών και  των θρησκειών ελάχιστες ώρες για να γνωρίζουμε και τον σύγχρονο κόσμο που ζούμε.

7.    Στον χώρο του Απόδημου Ελληνισμού όταν ομιλούμε για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών εννοούμε τη διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας και την Ορθόδοξη Ηθική. Είναι απαράδεκτο να φθάσουμε στο σημείο να διδάσκουμε σε όλο τον κόσμο την Ορθόδοξη διδασκαλία και να μη τη διδάσκουμε στην Ελλάδα, στο χώρο που γεννήθηκε (Απόστολος Παύλος κτλ.) και στη γλώσσα που εγράφησαν τα σημαντικότερα βιβλία της – κοινή ελληνική Αλεξανδρινή (Καινή Διαθήκη, Πατερικά Κείμενα, Σύμβολο της Πίστεως και αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων).

8.    Όταν οι Ορθόδοξες Εκκλησίες αναπτύσσουν Ιεραποστολική Δράση αναφερόμαστε πάντοτε στη διδασκαλία της Ορθόδοξης Διδασκαλίας και συνήθως είναι οι Ελληνορθόδοξες Εκκλησίες που επιτελούν το έργο αυτό. Θα διδάσκουμε δηλαδή την Ορθοδοξία σε όλα τα Έθνη και θα σταματήσουμε να τη διδάσκουμε στα παιδιά του Έθνους μας που στην μεγάλη πλειοψηφία τους η ταυτότητα τους είναι Ορθόδοξη.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1.    Να συσταθεί μια μεγαλύτερη επιτροπή για το διαμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών με τη συμμετοχή όλων των φορέων όπου την ευθύνη συντονισμού και οργανώσεως να την έχει η Εκκλησία της Ελλάδος σε συνεργασία με τη Βουλή των Ελλήνων και το αρμόδιον Υπουργείον.

2.    Έργον της Επιτροπής είναι να επεξεργασθεί την διδακτέα ύλη του μαθήματος των θρησκευτικών και τις ώρες διδασκαλίας του.

3.    Στην τελική της πρόταση, με βάση και τα παραπάνω σχόλια για τις ώρες και τον τρόπο που διδάσκουμε την Ελληνική Ιστορία και την Ελληνική Γλώσσα, σε σύγκριση με τις ξένες γλώσσες και την ιστορία των άλλων Εθνών και Λαών, η επιτροπή πρέπει να έχει ως βάση της πρότασης της τη διαμόρφωση του μαθήματος των Θρησκευτικών σε τρείς μορφές

Α. Μιά ή δύο διδακτικές ώρες να αναφέρεται στη Διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας

Β. Μια ώρα ή δύο ώρες να αναφέρεται στο μάθημα της Ορθόδοξης Ηθικής

Γ. Μια ώρα ή δύο ώρες στο μάθημα της Διδασκαλίας των Θρησκειών του κόσμου.

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού που μόνο σύγχυση θα επιφέρουν και αχρείαστες συζητήσεις που θα μας ταλαιπωρούν όλους μας.

Ο Αλεξανδρινός Προκαθήμενος και πνευματικός μας Πατέρας Πατριάρχης κ. Θεόδωρος Β’ στις δυσκολίες των πολέμων και των αναταραχών που ζούμε στη Συρία και στην Αίγυπτο κι αλλου τονίζει συνέχεια στα Διεθνή Βήματα που ομιλεί ότι «οποιαδήποτε πρωτοβουλία μπορεί να συμβάλει στην επικράτηση της Ειρήνης και στην προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων είναι καλοδεχούμενη».

Η ρήση αυτή είναι πολύ φυσικό να ισχύει και για την ενίσχυση της προστασίας της ενότητας του Έθνους για να προστατεύσουμε και τα παιδιά μας, αλλά και τις σωστές επιλογές μας για το μάθημα των Θρησκευτικών.

top
Has no content to show!