-
Δημιουργηθηκε στις Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2012 16:20
-
Εμφανίσεις: 57631
Γράφει η Romfea.gr -16.40
Λάδι στη φωτιά και στην ενότητα της ιεραρχίας έριξε ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος με χθεσινό του άρθρο στο aixmi.gr.
Ο κ. Χρυσόστομος «επιτίθεται» δριμύτατα κατά του Αρχιεπισκόπου και των μελών της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου με αφορμή τη χθεσινή τους ανακοίνωση που αφορά στην προφυλάκιση του ηγουμένου Εφραίμ.
Είναι η πρώτη φορά που δημοσίως ένας ιεράρχης δεν εκφράζει απλώς τη διαφωνία του για μία τοποθέτηση της ΔΙΣ, αλλά τάσσεται ανοικτά εναντίον της και αμφισβητώντας τις αποφάσεις του συνοδικού συστήματος!
Στο άρθρο του επιτίθεται με πρωτοφανή τρόπο κατά της ΔΙΣ, χρησιμοποιώντας πολύ σκληρά και απαξιωτικά λόγια για τους αδελφούς του.
Τα περισσότερα μέλη της Ιεράς Συνόδου εξέφρασαν από νωρίς το πρωί στη Romfea.gr τη δυσαρέσκειά τους για τις θέσεις του Μητροπολίτη Μεσσηνίας και κυρίως για την αποδοκιμασία και την απαξίωση που επεφύλαξε στο ανώτατο διοικητικό όργανο της Εκκλησίας!
Στο άρθρο του ο κ. Χρυσόστομος χαρακτηρίζει «παρέλαση» (!) όσους υποστηρίζουν τον ηγούμενο Εφραίμ. Υπονοώντας τον Αρχιεπίσκοπο ως… σημαιοφόρο της παρέλασης και τα μέλη της Συνόδου ως… παραστάτες, ο κ. Χρυσόστομος διερωτάται πότε θεσμικό εκκλησιαστικό όργανο, όπως η Δ.Ι.Σ., ανεμίχθη σε δικαστικές – πολιτειακές υποθέσεις κληρικών ή μοναχών, οι οποίοι ανήκουν σε άλλη εκκλησιαστική δικαιοδοσία.
«Εάν η Εκκλησία της Ελλάδος εξέφραζε τη συμπαράστασή της στην δοκιμασία που περνά ο Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος, τότε θα θεωρούνταν παρέμβαση στα ζητήματα της Εκκλησίας της Σερβίας;», επισήμανε στη Romfea.gr μητροπολίτης, μέλος της ΔΙΣ.
«Η Εκκλησία δεν διοικεί μόνο, αλλά διαποιμαίνει» υποστήριξε. «Τα αδικήματα, αν υπάρχουν, τελέστηκαν σε χώρο της ποιμαντικής της ευθύνης και όσοι σκανδαλίζονται είναι από το ποίμνιό της. Επομένως δεν έπρεπε να τοποθετηθεί;» πρόσθεσε ο ίδιος Μητροπολίτης.
«Αν θεωρεί ο Σεβασμιώτατος Μεσσηνίας πως η άποψή του έχει περισσότερη ισχύ από την άποψη της ΔΙΣ, τότε δεν έχει παρά να μας το πει. Όλοι πρέπει να σέβονται τις απόψεις των θεσμικών οργάνων. Δηλαδή αυτός είναι ο τιμητής της Συνόδου;» υποστήριξε στη Romfea.gr, έτερος μητροπολίτης και μέλος της ΔΙΣ.
Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας υποστηρίζει στο άρθρο του πως η ΔΙΣ αμφισβητεί τις αποφάσεις ενός άλλου θεσμικού φορέα όπως είναι η Ελληνική Δικαιοσύνη.
Την ίδια στιγμή, βεβαίως, στο δικό του άρθρο αμφισβητεί τις αποφάσεις του δικού του ανώτατου (εκκλησιαστικά) θεσμικού οργάνου που είναι η Ιερά Σύνοδος!
"Η ΔΙΣ είναι συλλογικό όργανο το οποίο έχει και την ευθύνη της διοίκησης της Εκκλησίας. Η απόφαση είναι μία έκφραση συμπαράστασης για έναν δοκιμαζόμενο αδελφό και δεν στρέφεται εναντίον κανενός και ιδιαίτερα του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Εκφράζει αγαπητικά την συμπαράστασή της, όπως έχει καθήκον και υποχρέωση", είπε ένα ακόμη μέλος της ΔΙΣ στη Romfea.gr.
Ο κ. Χρυσόστομος εγκαλεί τη ΔΙΣ, το ανώτατο διοικητικό όργανο της Εκκλησίας, υπογραμμίζοντας πως η Σύνοδος έπρεπε να περιοριστεί «στη σοβαρή, αντικειμενική και ισορροπημένη ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου». Με λίγα λόγια θεωρεί ασόβαρη και υποβολιμιαία την τοποθέτηση της ΔΙΣ.
Επιπλέον, ο Σεβασμιώτατος Μεσσηνίας αναφέρεται σε "επιδιώξεις και σκοπιμότητες που εξυπηρετεί η Ιερά Σύνοδος με την ανακοίνωσή της". Πότε θα είναι όμως γι' αυτόν η κατάλληλη στιγμή για να κατονομάσει αυτές τις σκοπιμότητες;
«Ἑμίσησάν με δωρεάν»
«Πότε άλλοτε ιεράρχης που δεν μετέχει στην ΔΙΣ καταφέρεται με τόση απολυτότητα ενάντιά της;», τόνισε μητροπολίτης και μέλος της.
«Είναι σεβαστή», πρόσθεσε, «η αντίθετη άποψη και καλώς να την εκφράζει όποιος θέλει. Όμως όχι να εγκαλεί το ανώτατο συλλογικό όργανο ένας μητροπολίτης και δη ο νεότερος, εισάγοντας νέα ήθη στο συνοδικό μας σύστημα».
Τέλος, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Rοmfea.gr ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, ερωτώμενος από συνεργάτες του για τις απόψεις του Σεβ. Μεσσηνίας είπε: «Χαίρομαι που υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Αυτό είναι δείγμα υγείας».
«Eμίσησάν με δωρεάν», με τα λόγια του Χριστού περιοριζόμαστε να τοποθετηθούμε εμείς σε αυτό το δηλητηριώδες άρθρο του σεβασμιωτάτου Μεσσηνίας.
Και όπως είπε στη Romfea.gr Μητροπολίτης των Νέων Χωρών, σχολιάζοντας το άρθρο του Σεβασμιωτάτου: «Το να έχει ένας μητροπολίτης μία αντίθετη άποψη, δεν σημαίνει πως πρέπει να την υιοθετεί κατ’ ανάγκη η Ιερά Σύνοδος. Ας κρίνει ο πιστός λαός όσους βουτούν την πένα τους, όχι σε μελάνη, αλλά σε χολή».
Ακολουθεί το κείμενο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσοστόμου:
"Ο Αρχιεπίσκοπος κάνει μεγάλο λάθος με τον Εφραίμ"
Δυσάρεστη έκπληξη προξένησε το περιεχόμενο του ανακοινωθέντος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, σχετικά με τη διαδικασία και την προφυλάκιση του Αρχιμανδρίτη Εφραίμ, όταν μάλιστα στην υπόθεση καθίσταται μέρος του όλου ζητήματος και ο Πρόεδρος της Συνόδου, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος , ο οποίος ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει και αυτός στην «παρέλαση» των υποστηρικτικών παρουσιών και δηλώσεων έξω από τις φυλακές Κορυδαλλού.
Τα δυσάρεστα αυτά συναισθήματα διαδέχεται και μια σειρά ερωτημάτων, τα οποία – κατά το μάλλον ή ήττον – επισημαίνουν μια διαφορετική παράδοση αρμοδιοτήτων ενός θεσμικού οργάνου και μάλιστα εκκλησιαστικού, όπως είναι η Ιερά Σύνοδος .
Όλα τα παραπάνω, αλλά και όσα θα ακολουθήσουν, δεν σχετίζονται με προσωπικές επιλογές ή τοποθετήσεις του καθενός μπροστά στο συγκεκριμένο θέμα, δεν μπορεί όμως να αποτελέσουν αυτές οι προσωπικές επιλογές ή τοποθετήσεις , το πρότυπο ή το μέτρο λειτουργίας και έκφρασης των θεσμών.
Πότε, λοιπόν, θεσμικό εκκλησιαστικό όργανο, όπως η Διαρκής Ιερά Σύνοδο, ανεμίχθη σε δικαστικές – πολιτειακές υποθέσεις κληρικών ή μοναχών, οι οποίοι ανήκουν σε άλλη εκκλησιαστική δικαιοδοσία και, εν προκειμένω στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ;
Δεν θεώρησε η Διαρκής Ιερά Σύνοδο τη σοβαρή, αντικειμενική και ισορροπημένη ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως μια αρκετά αποδεκτή παρέμβαση επί του συγκεκριμένου θέματος;
Πότε άλλοτε, κατά το παρελθόν, η Εκκλησία της Ελλάδος εξέφρασε με τόσο έντονο και θεσμικό τρόπο την αγωνία της για τη δήθεν παραβίαση των ιερών θεσμίων και τη μη τήρηση των, εκ του αυτοδιοικήτου του Αγίου Όρους απορρεόντων, καταστατικών όρων ;
Θεωρεί η Διαρκής Ιερά Σύνοδο ότι η πνευματική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου επί της Αγιορειτικής Κοινότητος, είναι αναποτελεσματική ;
2.
Πότε άλλοτε η Εκκλησία της Ελλάδος εξεφράσθη υποστηρικτικά προς Ιερές Μονές και Μοναχούς του Αγίου Όρους, όταν «ασελγούσαν» επάνω τους άλλες εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες;
Είναι δυνατόν ένα θεσμικό όργανο της Εκκλησίας , όπως είναι η Ιερά Σύνοδος, να αμαυρώνει και να αμφισβητεί με μια αμφίσημη φρασεολογία , αποφάσεις ενός άλλου θεσμικού φορέος, κορυφαίου της ελληνικής κοινωνίας, όπως είναι η Ελληνική Δικαιοσύνη, στην οποία μάλιστα διαγιγνώσκει και ρωγμές ως προς την ορθότητα των αποφάσεών της ;
Πότε άλλοτε, κατά το παρελθόν, εκκλησιαστικά πρόσωπα και ταγοί επεσκέφθησαν προφυλακισμένους ή φυλακισμένους κληρικούς ή μοναχούς και με δακρύβρεχτα λόγια και δηλώσεις εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους;
Πότε, κατά το παρελθόν, η Διαρκής Ιερά Σύνοδο διετύπωσε, έστω και ευχητικά , την ελπίδα της για επανεξέταση δικαστικών αποφάσεων με το ενδεχόμενο, μάλιστα, αποφυλακίσεως και για άλλους κληρικούς και μοναχούς;
Μήπως η Διαρκής Ιερά Σύνοδο, με το ανακοινωθέν της αυτό, δεν κατάλαβε ότι εξυπηρετεί ιδιοτέλειες, επιδιώξεις και σκοπιμότητες άλλων Εκκλησιών, όχι μόνο στο κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά και στα όρια της δικής της δικαιοδοσίας;
Ελπίζω το απαράδεκτο αυτό ανακοινωθέν να αποτελέσει τον επίλογο ενός «παράλογου μονόπρακτου», και ότι ο δι’ ού το σκάνδαλον ήλθε , να έλθει εις εαυτόν και αν εκφράσει τη συγνώμη του και τη μετάνοιά του για το καίριο πλήγμα που προκάλεσε στο κύρος της Εκκλησίας, στο σκανδαλισμό του ποιμνίου, στο μοναστικό ιδεώδες και στην Αγιορειτική Παράδοση.
(Από το aixmi.gr)