Άρθρα - Απόψεις

Άγιε Πέτρας, η Μητέρα Εκκλησία δεν χτυπά τα παιδιά της!

images

Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης - 00.48

Διαβάσαμε πολλές απόψεις και σχόλια για την προφυλάκιση του Γέροντα Εφραίμ.

Άλλες επώνυμες και άλλες ανώνυμες. Άλλες υπέρ του και άλλες όχι. Μόνο μία (επώνυμη) άποψη δεν θελήσαμε να δημοσιεύσουμε, καίτοι την λάβαμε ουκ ολίγες φορές στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο.

Εκείνη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Πέτρας κ. Νεκταρίου. Όχι γιατί δεν μας εκφράζει.

Καθένας έχει το θάρρος της γνώμης του. Οιοσδήποτε μπορεί να έχει την άποψή του. Και σε κάθε περίπτωση, κάθε γνώμη, κάθε θέση, πρέπει να γίνεται σεβαστή.

Ακόμη κι αν τα ψήγματα αλήθειας, κατά τη δική μας ταπεινή γνώμη, σε αυτό το άρθρο είναι απειροελάχιστα.

Το άρθρο του Σεβασμιωτάτου μητροπολίτη Πέτρας κ. Νεκταρίου, παρότι κυκλοφόρησε ευρύτατα στα blogs και site, δεν το δημοσιεύσαμε για έναν και μόνον λόγο: γιατί ξέρουμε καλά πως σε καμία περίπτωση δεν εκφράζει το Οικουμενικό Πατριαρχείο και κινείται σε ένα πνεύμα αλλοπρόσαλλα διαφορετικό και σίγουρα μη χριστιανικό.

Ένας Ιεράρχης του Οικουμενικού Θρόνου χρησιμοποιεί τόσο φαρμακερές λέξεις για έναν «αδελφό» του, που ίσως δεν θα χρησιμοποιούσε ποτέ ένας φανατισμένος αλλόθρησκος για έναν Χριστιανό.

Ο Σεβασμιώτατος φαίνεται πως κινείται σε μία πολύ διαφορετική οδό από εκείνη που επιτάσσει το χριστιανικό πνεύμα, "μη προ καιρού κρίνετε, έως αν έλθει ο Κύριος" λέει ο Απόστολος.

Δίνοντας ένα στίγμα που σε καμία περίπτωση το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν έχει υπονοήσει στο ελάχιστο.

Δηλητήριο σε κάθε αποτύπωμα που αφήνει η -ζαλισμένη από την αγωνία να ψέξει και να περιγράψει με τον χειρότερο τρόπο - γραφίδα του.

Εικασίες που και οι πιο δριμύτατοι κατήγοροι του Εφραίμ δεν του έχουν αποδώσει. Όπως για τα περί off shore και προσωπικούς λογαριασμούς.

Όταν όλοι ξέρουν πως ο Εφραίμ ό,τι έκανε το έκανε για την ιστορική Μονή Βατοπεδίου.

Πολλοί κατηγορούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και προσωπικά τον Προκαθήμενο της Ορθοδοξίας κ. Βαρθολομαίο, γιατί σιωπά στην υπόθεση του Βατοπεδίου και στην προφυλάκιση του Ηγουμένου Εφραίμ.

Είμαστε ελάχιστοι για να κρίνουμε. Αλλά με την ελάχιστη εμπειρία μας, ίσως καταλαβαίνουμε τον λόγο.

Η Μητέρα Εκκλησία δεν βιάζεται. Η Μητέρα Εκκλησία δεν χτυπά τα παιδιά της. Ακόμη και αν κάνουν (ή τους αποδίδουν ότι κάνουν) τα μεγαλύτερα σφάλματα.

Η Μητέρα Εκκλησία αγκαλιάζει στοργικά τα παιδιά της.

Η σιωπή του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Πατριάρχη, τούτες τις κρίσιμες ώρες για τον Ηγούμενο Εφραίμ, προσφέρει απεριόριστη βοήθεια.

Στέλνει μηνύματα σε πολλούς. Σε εχθρούς και «αδελφούς» του που βιάστηκαν να τον καταδικάσουν. Να τον οδηγήσουν στην αγχόνη του ευτελισμού και της απαξίωσης.

Το χριστιανικό δεν είναι να χτυπούμε τον άλλο. Κυρίως όταν είναι πεσμένος χάμω Σεβασμιώτατε…

Που είναι η αδελφική σας αγάπη; Ποιο χάρισμα έχετε εσείς που διαγνώσατε αμέσως την ενοχή του Ηγουμένου Εφραίμ;

Γιατί δεν καλείτε στο δρόμο της σωφροσύνης τους δεκάδες Ιεράρχες που βγαίνουν και υπερασπίζονται τον Ηγούμενο;

Κάθε σας λέξη ηχεί σαν εκείνες που χρησιμοποιούν καθημερινά οι φανατισμένοι αιμοδιψείς φωνασκούντες στην αδηφάγο τηλεοπτική αρένα, που εκ των προτέρων έχει ρίξει στην πυρά τον «ηγούμενο – επιχειρηματία».

Ένας αρχιερέας της Ορθόδοξης Εκκλησίας αποκαλεί ευθέως ως «μεγαλομανή», «ανασφαλή», «με το σύνδρομο του νεόπλουτου», «που αναμιγνύει επικίνδυνα την πνευματικότητα και την επιχειρηματικότητα», «που μετεωρίστηκε ο νους του» και κινείται «υπερπολυτελώς και ζει εκκοσμικευμένα».

Αν εσείς, ο πνευματικός πατέρας, με αυτά τα λόγια στηρίζετε τον Γέροντα Εφραίμ τότε οι εχθροί της Ορθοδοξίας, του Αγίου Όρους, ποια λόγια τους μένει να χρησιμοποιήσουν;

Μπορεί να είναι όλα αυτά που λέτε. Κι ακόμη περισσότερα. Όμως ποιο πνευματικό παράδειγμα δίνετε στους χιλιάδες που διαβάζουν την υπόθεση, εσείς που πρώτος δείχνετε τον, κατά τη γνώμη σας, βέβαιο αμαρτωλό;

Η Μητέρα Εκκλησία Σεβασμιώτατε, ξέρει πότε και πώς και αν πρέπει να μιλήσει. Και ξέρει να αγκαλιάσει το παιδί της, με αυτή τη μητρική στοργή που τη διακρίνει, όταν αυτό παρεκκλίνει της πορείας του.

Δεν τιμωρεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Εμείς έτσι πιστεύουμε. Παρεκτός κι αν εσείς Σεβασμιώτατε έχετε άλλη γνώμη γι’ αυτό.

Με αυτή τη λογική δεν δημοσιεύσαμε το κείμενό σας. Γιατί, με όλο το θάρρος, δεν δικαιούται ένας ιεράρχης του Οικουμενικού Θρόνου να χρησιμοποιεί τέτοιες λέξεις, να βγάζει τέτοιο μένος για τον «φίλο που προασπίζει ευκαίρως ακαίρως», όταν η ίδια η Μητέρα Εκκλησία έχει επιλέξει για την ίδια υπόθεση τη σιωπή.

Η Μητέρα Εκκλησία, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, σίγουρα δεν έχει την ανάγκη κανενός από εμάς για να την υπερασπιστεί, ούτε μεγαλόσχημων κληρικών, πολλώ δε μάλλον κάποιων λαϊκών, όπως και η ταπεινότητά μου.

Όμως έχουμε το θάρρος της γνώμης μας και θα την εκφράζουμε.

Γιατί πρέπει να υπάρχει πάντοτε ένας αντίλογος σε κάθε άποψη που προκαλεί κρότο. Γιατί μετά τον κρότο και την λάμψη ακολουθεί το απόλυτο σκοτάδι και η σιωπή.

Και ποτέ το σκοτάδι δεν έδειξε το δρόμο για την αλήθεια.

ΥΓ. Γράφετε στο άρθρο σας ότι ελπίζετε η Παναγία να συνετίσει τον Ηγούμενο Εφραίμ και «να βάλει τα πράγματα σε τάξη για τις εξυπνάδες του».

Εμείς ελπίζουμε η Παναγία να κρατήσει τους αρχιερείς μακριά από τα μικρά, τα ανθρώπινα και ταπεινά.

Ο πειρασμός της αντιζηλίας και της χαιρεκακίας δεν αρμόζει σε κληρικούς.

 

Ο Κοσμήτορας Τρίτος για την προφυλάκιση του Γέροντα Εφραίμ

images

Δήλωση του Κοσμήτορος κ. Μιχαήλ Τρίτου - 23.57

Με θλίψη πληροφορηθήκαμε την προφυλάκιση του Καθηγουμένου της Ιεράς και Μεγίστης Μονής Βατοπεδίου Αρχιμ. Εφραίμ, ενός από τους θεμελιωτές του συγχρόνου μοναχισμού, που προβάλλει τη χώρα μας και τον ορθόδοξο πολιτισμό της στις Ορθόδοξες Χώρες της Βορείου και Νοτιοανατολικής Ευρώπης και αποτελεί έναν από τους κυριότερους πόλους αναπτύξεως του θρησκευτικού τουρισμού, που είναι τόσο αναγκαίος στη δύσκολη σημερινή οικονομική συγκυρία.

Ο Γέρων Εφραίμ δεν έκανε τίποτε περισσότερο από το να προστατεύσει τα περιουσιακά στοιχεία της Μονής, που του εμπιστεύθηκαν οι προκάτοχοί του.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε το μεγάλο αναστηλωτικό έργο που έκανε στην εγκαταλειμμένη Μονή Βατοπεδίου, τα κειμήλια της οποίας προκαλούν παγκόσμιο θαυμασμό.

Γνωρίζοντας τον Γέροντα Εφραίμ από τα φοιτητικά μας χρόνια μπορώ να βεβαιώσω τον οποιονδήποτε για το ανεπίληπτο εκκλησιαστικό του ήθος, την ακτημοσύνη του και την αγάπη του για το συνάνθρωπο.

Γι’ αυτό δεν μπορώ να δεχθώ σε καμιά περίπτωση ότι ο π. Εφραίμ έπρεπε να προφυλακιστεί γιατί είναι ύποπτος φυγής και γιατί μπορεί να διαπράξει και άλλα εγκλήματα στο Άγιο Όρος!

Προσωπικά είμαι βαθύτατα προβληματισμένος από την επιφυλλίδα του πρώην Προέδρου του Αρείου Πάγου κ. Βασ. Κόκκινου στην εφημερίδα “Εστία” (Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011), όπου μεταξύ άλλων γράφει:

“Η αυστηρότης αυτής της κρίσεως, ερχομένη σε αντίθεση με την άμετρη επιείκεια προς κατηγορουμένους πολιτικούς, ομολογήσαντας την διάπραξη κακουργημάτων, αλλά και προς πολιτικά στελέχη ενός των κυβερνώντων κομμάτων κατηγορούμενα για την υπόθεση των υποβρυχίων, εμφανίζει τη Δικαιοσύνη, ως επηρεαζομένη από την προπαγάνδα των Μ.Μ.Ε. και τα κομματικά συνθήματα εκείνων που απεχθάνονται την Εκκλησία και τους λειτουργούς της”.

Ευελπιστούμε ότι ο Εισαγγελεύς του Αρείου Πάγου, εγκρατής και συνετός νομικός, θα δώσει την πρέπουσα λύση, που θα ικανοποιήσει το ορθόδοξο πλήρωμα και θα αποδώσει τον Γέροντα Εφραίμ στη μοναστική του αδελφότητα και μάλιστα τις ημέρες των Χριστουγέννων.

Για τον Μητροπολίτη που πήρε τουρκική υπηκοότητα

images

Του Αρχιμανδρίτη Νεκτάριου Μουλατσιώτη, 23.01

Διαβάσαμε δηλώσεις Ιεράρχου της λεβεντογέννας Κρήτης και λυπηθήκαμε για το ύφος της επιστολής.

Μικροπρέπειες, ζήλια και εμπάθεια βγάζει η επιστολή.

Την ώρα που αδελφός του κληρικός βρίσκεται στη φυλακή, καλόν είναι Ιεράρχες που πήραν την Τουρκική υπηκοότητα, έχοντας την φιλοδοξία να γίνουν και Οικουμενικοί Πατριάρχες να σιωπούν, διότι προκαλούν τους πιστούς με όσα γράφουν.

Δικαιώνουν οι Ιεράρχες αυτοί τους εχθρούς της Εκκλησίας που λέγουν ότι: «Στην Εκκλησία μιλούν πολύ για την αγάπη, χωρίς αυτή να υπάρχει στις ψυχές τους».

Καλύτερα λοιπόν να σιωπούν παρά με τα όσα λένε και γράφουν να επιβεβαιώνουν τους εχθρούς της Εκκλησίας.

Η λεβεντογέννα Κρήτη βγάζει ήρωες…Η επιστολή αυτή δεν έχει άρωμα κρητικό, αλλά έχει άρωμα…ο νοών νοήτω.

Ο Ηγούμενος Εφραίμ είναι μόνο η αρχή

* Γράφει ο Νικόλαος Χειλαδάκης - 09.40

«Παλιά αν ένας ευλαβής ασχολείτο με την κατάσταση στον κόσμο δεν πρέπει να ήταν καλά, ήταν για κλείσιμο στον Πύργο.

Σήμερα αντίθετα αν ένας ευλαβής δεν ενδιαφέρετε και δεν πονεί για την κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο, είναι για κλείσιμο στον Πύργο» - Πατήρ Παΐσιος ο αγιορείτης

Το σοκαριστικό θέαμα ένας ηγούμενος από την μεγαλύτερη μονή του Αγίου Όρους να σέρνετε στις φυλακές σαν κοινός κατάδικος, προκαλώντας τις ανάλογες αλγεινές εντυπώσεις σε τοπικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, δεν είναι παρά η αρχή μιας σειράς επιθέσεων κατά του Αγίου Όρους, της ελληνικής εκκλησίας και της Ορθοδοξίας στην χώρα μας.

Ίσως δεν θα αργήσει ο καιρός που ακόμα και η ομολογία πίστεως θα θεωρείται αναχρονιστική και αξιόποινη πράξη και η ανάρτηση δημόσια των εικόνων του Χριστού και της Παναγίας, θα θεωρείτε… παραβίαση  των «δημοκρατικών» και «ανθρωπίνων» δικαιωμάτων των «ελεύθερα σκεπτόμενων» ελλήνων πολιτών.

Είναι φανερό πως το ελληνικό κράτος και το διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα που το κυβερνάει, σκοπεύει να βάλει «χέρι» στο Άγιο Όρος.

Η πρώτη κίνηση θα είναι η αποστολή ελεγκτικού σώματος για να ελέγξει που πήγαν τα κονδύλια που διέθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση στις διάφορες μονές του Άθω για έργα ανακαίνισης πολλών ετοιμόρροπων κτιρίων.

Η αφορμή θα είναι ο έλεγχος, αλλά ο απώτερος σκοπός θα είναι να «βάλουν χέρι» στα έσοδα των μονών, να ελέγξουν όλες τις πηγές χρηματοδότησης των είκοσι μοναστηριών  του Αγίου Όρους, τις δωρεές και όποιες  άλλες επιχορηγήσεις, είτε από την Ελλάδα είτε από το εξωτερικό.

Ο σκοπός η οικονομική εξόντωση των μοναστηριών.

Δεύτερο βήμα θα είναι η κατάργηση κάθε χαρακτήρα αυτοδιοίκησης και αυτονομίας του Αγίου Όρους, όπως αυτή καθιερώθηκε εδώ και χίλια περίπου χρόνια και έγινε σεβαστή και από όλους τους σουλτάνους της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Σαν πρώτη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και η αποστολή εισαγγελέα στο Βατοπέδι χωρίς να ερωτηθεί καν η ιερά επιστασία κατά παράβαση όλων των μέχρι τώρα ισχυόντων.

Η επόμενη κίνηση θα είναι η ανακήρυξη του Αγίου Όρους σαν παγκόσμιο τουριστικό αξιοθέατο και η καθιέρωση «ειδικών επιστημονικών - τουριστικών αποστολών» στην αρχή με την συμβολική, συμμετοχή και του γυναικείου φύλου, σε «ειδικές» εργασίες, που δήθεν θα ανυψώνουν και θα προβάλλουν την πολιτιστική κληρονομιά του ακρογωνιαίου αυτού στύλου της ελληνικής ορθοδοξίας.

Με τον διπλωματικό αυτό τρόπο θα καταργηθεί σταδιακά το άβατο και πλέον γυναίκες κρατικοί αξιωματούχοι, αλλά και εκλεκτοί διεθνώς επισκέπτες του γυναικείου φύλου, θα μπορούν να έρχονται στο Άγιο Όρος με «ειδική αποστολή»,  καταρρίπτοντας με φανερό πλέον τρόπο κάθε ιερή παρακαταθήκη του Άθω.

Στο τέλος οι μονές θα ανακηρυχτούν σαν οικήματα που ανήκουν στην διεθνή πολιτιστική κληρονομιά και δεν αποκλείετε να επιβληθούν νόμοι για την ξενοδοχειακή αξιοποίηση των ιερών μονών προς όφελος υποτίθεται της ελληνικής οικονομίας, μιας οικονομίας που την έχει ήδη  λεηλατήσει η προδοτική πολιτική κλίκα που κυβέρνησε τις τελευταίες δεκαετίες την χώρα.

Στο τέλος θα επιβληθεί η άποψη ότι το Άγιο Όρος «έχει πολύ χρήμα» και πολλές προοπτικές οικονομικής αξιοποίησης για το «καλό της πατρίδας».

Αλλά δεν είναι μόνο το Άγιο Όρος που είναι ο στόχος όλου αυτού του άθεου εκσυγχρονιστικού  και αντιχριστιανικού κατεστημένου που έχει οδηγήσει την χώρα στην πλήρη εθνική και διεθνή απαξίωση.

Η εκπαίδευση είναι ήδη στο στόχαστρο. Σε λίγα χρόνια μονό για ιστορικούς λόγους  θα υπάρχει αναφορά στα σχολικά βιβλία για τη Ορθοδοξία.

Τα παιδιά μας σε λίγα χρόνια θα αγνοούν ακόμα και το  «Πάτερ Υμών» γιατί, όπως θα ισχυρίζονται οι ταγοί της απαξίωσης της θρησκείας μας, η δημόσια απαγγελία του  θα προσβάλει την «ελευθερία» και τα ανθρώπινα δικαιώματα των μη χριστιανών.

Οι εικόνες θα κατέβουν από τα δικαστήρια γιατί θα προσβάλλουν κάθε ένδικο που δεν πιστεύει και δεν θα θέλει να έχει πάνω από το κεφάλι του στην διάρκεια μιας δίκης τον Χριστό, ή την Παναγία με τον Χριστό.

Οι καμπάνες θα θεωρηθούν σαν ενοχλητικά κατάλοιπα μιας οπισθοδρομικής εποχής και θα καταργηθούν.

Ήδη γνωστός μητροπολίτης μητρόπολης της κεντρικής Ελλάδας, που είχε και εκπομπή στην κρατική τηλεόραση, έκανε συστάσεις στους ιερείς της μητρόπολης του να μην ενοχλούν με τις καμπάνες της ενορίας τους, τους…  φιλήσυχους πολίτες που θέλουν να ξεκουράζονται τις Κυριακές.

Το ιερά ράσα θα πρέπει να μην εμφανίζοντας δημόσια, όπως γίνετε και στις άλλες κοσμικές και «σύγχρονες» χώρες, αλλά μόνο μέσα στην εκκλησία και μόνο κατά την διάρκεια της λειτουργίας.

Οι ιερείς δεν θα πρέπει να ξεχωρίζουν εξωτερικά από τους άλλους πολίτες προκαλώντας το δημόσιο αίσθημα, δηλαδή τα γένια τους θα πρέπει να είναι προσεγμένα, μόλις που θα φαίνονται για να είναι και… της μόδας.

Φυσικά οι ενορίες θα εξοντωθούν οικονομικά καθώς κάθε οικονομική επιχορήγηση θα ελέγχετε και θα φορολογείται για να πηγαίνει το μεγαλύτερο μέρος στην κρατική κλίκα.

Η εφαρμογή του Καλλικράτη στην εκκλησία θα καταργήσει πολλές μητροπόλεις που έχουν ιστορία πολλών αιώνων και τις οποίες ούτε η Οθωμανική αυτοκρατορία δεν τόλμησε να τις πειράξει.

Ούτε λόγος φυσικά για αναμετάδοση της Θειας Λειτουργίας τις Κυριακές από τα κρατικά ΜΜΕ, ενώ θα απαγορεύεται κάθε παρουσία ιερέων στις δημόσιες τελετές και φυσικά δεν θα υπάρχουν αγιασμοί  και δημόσια ιερά μνημόσυνα.

Άλλωστε ο πολιτικός γάμος θα έχει και συνέχεια με την πολιτική κηδεία.

Να μην μιλήσουμε τέλος για τις κάρτες και την ολοκληρωτική φακέλωση της  προσωπικότητας μας με σκοπό την κατάργηση  του αυτεξουσίου μας, δηλαδή  του πιο ιερού δώρου του Παντοδύναμου προς τον άνθρωπο.

Όλα αυτά που ίσως για πολλούς φαντάζουν απίθανα, δυστυχώς είναι μέρος του σχεδίου καταρράκωσης κάθε αξίας της Ορθοδοξίας στην πατρίδα μας όπου η Ορθοδοξία υπήρξε για αιώνες ο φάρος της ύπαρξης της.

Φαινόμενα σαν αυτό του καθηγούμενου Εφραίμ είναι μόνο η αρχή.

Το ζήτημα είναι  αν εμείς οι ίδιοι θα αφήσουμε απροκάλυπτα όλα αυτά να περάσουν έτσι πάνω από τις κεφαλές μας.

Ο Νικόλαος Χειλαδάκης, είναι Δημοσιογράφος -Συγγραφέας και Τουρκολόγος.

Λιβάνι από έγκλημα;

«Ο Εφραίμ είναι άτομο με ροπή στην εγκληματική δράση που είναι στοιχείο της προσωπικότητάς του και ενεργεί επιτήδεια και μεθοδευμένα».

Έτσι περιγράφουν οι τρεις δικαστές του Συμβουλίου Εφετών τον ηγούμενο Εφραίμ στο βούλευμα με το οποίο διατάσσουν την προφυλάκισή του.

Ένα σκεπτικό που προϋπήρχε και στην σκέψη της ανακρίτριας που τον ανέκρινε.

Μπορεί, λοιπόν, κάθε καλόπιστος πολίτης, που μπορεί αύριο να βρεθεί κι αυτός σε κάποια αίθουσα δικαστηρίου, να διερωτηθεί:

Ο γέρων Εφραίμ είναι 54 ετών. Αν, όπως λέγει το βούλευμα που τον προφυλάκισε, είναι προσωπικότητα με ροπή στο έγκλημα, ποιά είναι τα άλλα του εγκλήματα όλα τα προηγούμενα χρόνια της ζωής του;

Προφανώς το έγκλημα κατά το βούλευμα ενυπάρχει στην προσωπικότητά του.

Άρα, αυτός ο άνθρωπος, μέσα στα 54 χρόνια ζωής που προηγήθηκαν, θα είχε την ευκαιρία να τελέσει σωρεία εγκληματικών πράξεων, ως «άτομο με ροπή στην εγκληματική πράξη».

Τα ανεκάλυψαν, άραγε, αυτά τα εγκλήματα οι δικαστές μας;

Πως κατέληξαν σ’ αυτό το ιδιότυπο ψυχογράφημα, που στέλνει στην φυλακή ένα ηγούμενο με την μεγαλύτερη ανδρική αδελφότητα στον κόσμο;

Με ποιό τρόπο ένας εγκληματικός ανθρώπινος τύπος καταφέρνει και συνάζει γύρω του 120 νέους, μορφωμένους μοναχούς, τους μαντρώνει σ’ ένα μοναστήρι, τους υποχρεώνει να ασκούνται, να νηστεύουν, να ξεχάσουν τον κόσμο και τις χαρές του, να κάνουν απόλυτη υπακοή;

Μήπως κι αυτοί είναι εκκολαπτόμενες εγκληματικές φυσιογνωμίες; Μάλιστα. Έτσι φαίνεται. Αφού, μάλιστα, ο γέροντάς τους είχε την απόλυτη συμφωνία των μοναχών του και την συμπαράστασή τους σε ο,τι η Μονή αποφάσιζε.

Άρα, το Βατοπαίδι δεν στήθηκε από την χάρη του Θεού.

Στήθηκε από μια προσωπικότητα που έχει «ροπή στην εγκληματική δραστηριότητα».

Και γύρω του σύναξε ανθρώπους νέους και μορφωμένους που τρέφονται πνευματικά από τον γέροντά τους, όχι με την χάρη του Θεού, που να την βρει, άλλωστε, την χάρη μια προσωπικότητα με «ροπή στην εγκληματική δραστηριότητα», αλλά με υποδόριες ενέσεις ροπής προς το έγκλημα. Γι’ αυτό και τον αγαπούν.

Γι’ αυτό και του κάνουν απόλυτη υπακοή. Οι ενέσεις θα φταίνε. Να μια ακόμη εγκληματική πράξη, που πιστεύω δεν θα διέλαθε των δικαστών μας.

Και όλες οι χιλιάδες προσκυνητών που τα τελευταία είκοσι χρόνια πέρασαν από το Βατοπαίδι; Χαίρονταν, πήγαιναν και ξαναπήγαιναν ελκόμενοι, άραγε, από την οσμή του εγκλήματος που ανεδύετο μέσα στην μονή; Προφανώς αυτό θα ήταν το λιβάνι που εκαίετο στο Βατοπαίδι. Λιβάνι από έγκλημα.

Αλλά, ας μην ξεχνούμε. Ζούμε στην Ελλάδα του 2011. Την Ελλάδα της παρακμής.

Σ’ αυτήν την Ελλάδα της παρακμής φαντάζει φυσιολογική μια τέτοια απόφαση. Και λογική. Και αποδεκτή από τους άλλους δικαστές. Κυρίως από τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

Pemptousia.gr

top
Has no content to show!