Άρθρα - Απόψεις

Χρυσούν και κρυστάλλινον Ιωβηλαίον

pro2

40 χρόνια ευλάλου σιωπής και εργώδου μαρτυρίας!

Μίαν τεσσαρακονταετίαν ὁλόλαμπρον καί χρυσῆν, κρυσταλλίνου βιοτῆς καί πολιτείας συνεπληρώσεν τήν Δευτέραν, 26ην Μαϊου 2014 (1974-2014) Ἀρχιερωσύνης, Ἀρχιερατείας καί εὐλογητῆς Ποιμαντορίας ὁ ἐκ τῶν Πρυτάνεων τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, πολιός Γέρων Μητροπολίτης Νέας Κρήνης καί Καλαμαριᾶς, πολυσέβαστος καί πεπνυμένος, πρῶτος -Αὐτός- Ποιμενάρχης τῆς τότε ἀρτισυστάτου ὁμωνύμου Ἱερᾶς Μητροπόλεως, κύριος Προκόπιος, ὁ Γεωργαντόπουλος!

Λαμπρός ἄνθρωπος, εὐγενής καί φιλότιμος, προσωπικότης ἐκκλησιαστική, ἐμπειρικός Θεολόγος (ὄχι τοῦ γραφείου καί τῆς συγγραφῆς καί τῆς ἀμπελοφιλοσοφίας).

Χριστιανός κατά πίστιν καί ζωήν, ψυχῇ τε καί σώματι καθαρός καί τίμιος, μέτριος καί πρᾶος, ταπεινός καί ἡσύχιος! Κληρικός πανσέβαστος, ἱεροπρεπής, νουνεχής καί περίφροντις, ὄντως ἄρχων τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ καί Προεστώς καί ἡγήτωρ ἐξ αὐτῶν τῶν σπαργάνων Του.

Ἱεράρχης συνετός, σοφός, δίκαιος, προσεκτικός, ἠπίων τόνων, μηδενί μηδέποτε δούς ἀφορμήν.

Προσωπικότης λαμπρά, τῆς ὁποίας τά ἔργα καί τήν πολιτείαν βλέποντες οἱ Χριστιανοί δοξάζομεν τόν Πατέρα ἡμῶν τόν ἐν τοῖς οὐρανοῖς!

Εὐθύφρων καί ἐχέφρων, ἀκριβής καί στιβαρός, μέ σύνεσιν, ἱερόν φόβον καί κρίσιν μοναδικήν, ἀταλάντευτον καί ἀκριβοδικαίαν.

Οἰακοστρόφος ἔμπειρος, ἔξυπνος συζητητής, τῆς Ἐκκλησίας ὑπεύθυνος πλοηγός, ἀκαταπόνητος, ἀθόρυβος, δίκαιος, παραγωγικός, πολύκαρπος καί καλλίκαρπος.

Πάντες οἱ μετ' Αὐτοῦ καί περί Αὐτόν βιοῦμεν πλησίον Του ἐπαληθευόμενον τό Ἰγνατιανόν ἀπόφθεγμα: "Ὅσῳ οὖν βλέπ(ομεν) σιωπῶντα τὸν Ἐπίσκοπον (ἡμῶν), πλεῖον αὐτὸν φοβούμεθα (=σεβόμεθα)· πάντα γὰρ ὃν πέμπει ὁ οἰκοδεσπότης εἰς ἰδίαν οἰκονομίαν, οὕτως αὐτὸν δεῖ ἡμᾶς δέχεσθαι, ὡς αὐτὸν τὸν Πέμψαντα". (Ἰγνατίου Ἀντιοχείας Πρός Ἐφεσίους, “Patres apostolici, vol. 2, 3rd edn.”, Ed. Funk, F.X., Diekamp, F.Tübingen: Laupp, 1913).

Ἔχων ὁ πολυχεύμων Γέρων Μητροπολίτης μόρφωσιν βαθεῖαν καί οὐσιαστικήν (θύραθεν, ἐκκλησιαστικήν καί Θεολογικήν) ἐκαλλιέργησεν ἐν Ἑαυτῶ αἰσθητήριον ὑψηλῆς αἰσθητικῆς καί κάλλους, ὑπάρχων καί γενόμενος ρέκτης τοῦ ὡραίου, τοῦ σεμνοῦ, τοῦ θεοπρεποῦς καί ἁγιόφρονος.

Διό, καί μετά γνησίου ἐκκλησιαστικοῦ καί ὀρθοδόξου "γούστου" ἐστόλισεν τούς Ναούς τῆς Ἐπαρχίας Του, ὡς κτίρια ἀναγωγικά εἰς τήν θεόφρονα διαγωγήν καί τήν ἐπουράνιον πολιτείαν, πρός προσανατολισμόν τῶν πιστῶν εἰς τήν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ καί μόνον, ἀφοῦ ποιμαντική μεριμνά Του διηνεκῶς ἦταν καί εἶναι ἡ Θεία λατρεία καί ἡ ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων!

Οὐδέποτε ἐτέθησαν ἐνώπιόν Του ἀλλότριοι στόχοι, διότι οὐκ ἀπέβλεπεν εἰς πρόσωπα ἀνθρώπων, ἀλλά μόνον εἰς τό Πρόσωπον τοῦ Ἁγίου Θεοῦ, τόν Ὁποῖον ἀενάως καί ὁλοκαρδίως λατρεύει.

Ἔχων ρίζας βαθυστηρίκτους, ἐκ πιστῶν γονέων γεννηθείς, τιμίων, ἐργατικῶν καί καλῶς ποριζομένων, δέν εἶχεν ἀνάγκην τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ χρήματος διά νά ἀναδειχθῆ ἤ νά σπουδάσῃ, οὐδέ πορισμός ἐγένετο Αὐτῷ οὐδέποτε ἡ εὐσέβεια, ὡς χορτᾶτος δέ, ἐκ τῆς πατρικῆς ἑστίας ἔδωκεν τῆ Ἐκκλησίᾳ καί δέν ἔλαβε, μηδέποτε αἰσχροκερδήσας εἰς βάρος Της.

Ὁ Πατέρας Του Ἀνάργυρος, λεβέντης Καλαβρυτινός, τίμιος βιοπαλαιστής καί ἡ Μητέρα Του Ἄννα, γνησία Ὑδραία ἀρχόντισσα -ἁγιωσύνης στολισμῷ περικειμένη- ἀνέθρεψαν τόν σεπτόν ἐπαινούμενον ἐν παιδείᾳ καί πίστει Κυρίου.

Ἀλλά καί αἱ πνευματικαί Του ρῖζαι εἶναι βαθύπνοες καί στερές: ὁ πολύς Ὕδρας Προκόπιος καί ὁ μεγαλώνυμος Πειραιῶς Χρυσόστομος, ὁ Ταβλαδωράκης, ὅστις διαγνούς καί προγνούς ἐπρότεινεν πρός Ἀρχιερωσύνην τό 1974, τόν λαμπρόν καί σεμνόν καί ἱεροπρεπῆ Κληρικόν Του, π. Προκόπιον Γεωργαντόπουλον!

Καί οὕτω ἐτέθη τῷ ὄντι ὁ λύχνος ἐπί τήν λυχνίαν φέγγων πᾶσιν εἰς τήν προσφυγικήν περιοχήν τῆς Νέας Κρήνης Θεσσαλονίκης ἐπί τεσσαράκοντα ἤδη ἔτη !!!

Ὅταν ἐγένετο Μητροπολίτης παρέλαβεν μίαν νεοσύστατον Μητρόπολιν ἐν σπαργάνοις, εἰς μίαν περιοχήν χωρίς ἀναπτυξιν, ἀναπτυσσομένην ὅμως, προσφυγικήν, ὅπου ἡ Ἐκκλησία ἐκαλεῖτο ἀκόμη διά νά σφογγίσῃ τόν πόνον καί τά δάκρυα τῶν ἀνθρώπων ἐκ τῆς προσφυγιᾶς καί τῆς δυστυχίας... Καί Ἐκεῖνος, ὁ μεγαλόκαρδος καί μεγάπνους Μητροπολίτης Προκόπιος, εἰσῆλθεν δυναμικῶς εἰς τό ἔργον τῆς πνευματικῆς ἀναγεννήσεως τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ, κηρύττων καί διδάσκων, ποιμαίνων καί διοικῶν, εὐλογῶν καί νουθετῶν, ποδηγετῶν καί χειραγωγῶν, προστρέχων εἰς τάς ἀνάγκας τῶν ἐνδεῶν καί εἰς τάς ἀναγκαίας χρείας τῶν κατά τόπους Ἐνοριῶν Του.

Παραλλήλως, ἀνεκαίνισεν, ὠκοδόμησεν καί ἔστησεν ἐκ νέου καί ἐκ βάθρων Ναούς καί Ἐκκλησίας.

Παρέλαβεν Ἐκκλησίας -παράγκας καί ὕψωσεν Ναούς καί Ἐκκλησίας περικαλλεῖς.

Μεταξύ δέ αὐτῶν τὸ περίλαμπρον τῆς Κυρίας Θεοτόκου Τέμενος εἰς τήν Νέαν Μηχανιώναν ὅπου εὑρίσκεται ἀποθησαυρισμένον τό ἱερόν Παλάδιον τῶν Κυζικηνῶν, ἡ θαυματουργός καὶ χαριτόβρυτος εἰκών τῆς Παναγίας Φανερωμένης ἐκ τῆς Μηχανιώνας τῆς Κυζίκου.

Ὠκοδόμησεν, ἐπίσης, Ἐπισκοπεῖον, Γραφεῖα τῆς Μητροπόλεως, Πνευματικά Κέντρα καί Πνευματικήν Ἑστίαν, ἅπαντα μέ τέχνην καί γοῦστον ἐκκλησιαστικόν, τήν πνευματικήν Του ἀριστοκρατίαν ἀντικατοπτρίζοντα.

Ἀλλά καί ὡς λειτουργός τυγχάνει ἄριστος, ἱεροπρεπής καί ἀπαράμιλλος, διότι λειτουργεῖ τῷ Κυρίῳ ἐκ μέσης καρδίας, ψάλλει δέ, τέρπων καί τερπόμενος, ἠδυμόλπως καί καρδιακῶς, μετά ὕφους ἐκκλησιαστικοῦ καί μετά φωνῆς αἰνέσεως, γλυκείας καί σεμνοτάτης, ὡς ἁρμόζει εἰς τήν τῆς Ἐκκλησίας Εὐχαριστίαν.

Προσέτι, ἡ παρουσία Του εἰς τήν ἐν γένει ἐκκλησιαστικήν ζωήν καί τό "γίγνεσθαι" αὐτῆς ἦτο καί εἶναι πάντοτε διακριτικοτάτη, ἐν ταυτῷ δέ, ἐναργής καί παραδειγματική. Πάντοτε καί ἀείποτε συνετός ὁ Γέροντας, ἐκπέμπει ἐξ αὐτῆς ταύτης τῆς ὑπάρξεώς Του "σοφίαν, σύνεσιν, φόβον"! Ὀλιγόλογος καί συνήθως σιωπῶν, ζυγίζει τά πράγματα καί ἀποφαινόμενος διακριτικῶς, πηδαλιουχεῖ, διό καί "ὃς σιγῶν πλείονα δύναται τῶν μάταια λαλούντων!".

Διά τοῦτο, καί τοῦ Σεβ. ἁγίου Νέας Κρήνης "καταπέπληγμαι τὴν ἐπιείκειαν".

Καθόσον εἶναι ὁ Ἐπίσκοπος, Ὅστις ἔχει ἐπίγνωσιν ὅτι "οὐκ ἀφ' ἑαυτοῦ οὐδὲ δι' ἀνθρώπων κεκτῆσθαι τὴν διακονίαν τὴν εἰς τὸ κοινὸν ἀνήκουσαν οὐδὲ κατὰ κενοδοξίαν, ἀλλ' ἐν ἀγάπῃ Θεοῦ Πατρὸς καὶ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ". (ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΥΣΙΝ ΙΓΝΑΤΙΟΣ. 5.1“Patres apostolici, vol. 2, 3rd edn.”, Ed. Funk, F.X., Diekamp, F.Tübingen: Laupp, 1913).

Ὅθεν, ὡς συνετός καί ἐχέφρων ἐκλήθη ὑπό τοῦ Θεοῦ νά πλοηγήσῃ τό ἱερόν σκάφος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος εἰς τήν κρίσιμον καμπήν τοῦ 2007-2008, τυγχάνων τότε, -κατά εὐλογητήν συγκυρίαν- Ἀντιπρόεδρος τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, κατά τήν ἀσθένειαν καί τήν κοίμησιν τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστοδούλου(+).

Τότε ὡς εὔρρυθμος καί εὐκίνητος καί ἔμπειρος πιλότος ἐνορχήστρωσεν τήν ὁμαλήν καί κανονικήν μετάβασιν διά τῆς πετρέας παρουσίας Του εἰς νέαν ἱστορικήν σελίδα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος διά τοῦ νέου Ἀρχιεπισκόπου Ἱερωνύμου.

Ἅπαντα τότε ἠθέλησεν, ἐπρόσεξεν καί ἐγένοντο ἐκκλησιαστικῶς καί οὐχί ἐκκοσμικευμένως. Ἄλλωστε, οὐδέποτε ἐπέτρεψεν ὁ πολιός Γέροντας ἡ ἐκκλησιαστική Του βιοτή, πολιτεία, ποιμανσία καί διακυβέρνησις νά λάβῃ χρῶμα σωματειακόν ἤ κοσμικόν ἤ φατριαστικόν, καθ' ὅτι πάντοτε διέκρινεν τό Ἐκκλησιαστικόν Σῶμα, τό Σῶμα τοῦ Ἀναστάντος Θεανθρώπου Κυρίου, ἐκ τῶν παντοειδῶν κοσμοφθειρομένων καί θνησιγενῶν κοσμικῶν σωματείων, ἔστω καί θρησκευτικῶν...

Τοῦτο ἀκριβῶς καί ὑπάρχει ὡς ἴδιον χαρακτηριστικόν στῖγμα τῆς Προσωπικότητος τοῦ Μητροπολίτου Νέας Κρήνης καί Καλαμαριᾶς κυρίου Προκοπίου.

Ἡ τεσσαρακονταετής εὐαγής ποιμανσία Του ἀπέδειξεν Αὐτόν ἄνθρωπον Θεοῦ καί πιστόν οἰκονόμον τῶν μυστηρίων καί φρυκτωρόν τῆς ἐκκλησιαστικῆς παραδόσεως.

Πρός τοῦτο, καί ὁ σοφός καί ἐχεφρονῶν Ποιμενάρχης διανύων ἤδη τάς δαυιτικάς δυναστείας, καί πλέον, τῶν ἐτῶν Του ἀνυστάκτως φροντίζει καί διά τό παρόν καί διά τό μέλλον τῆς λαχούσης Αὐτῷ ἐκκλησιαστικῆς Παροικίας, ἥτις ἐξ ἀρχῆς ἐκ τῆς γενέσεώς Της ἐταυτίσθη μετά τοῦ σεπτοῦ Προσώπου Του.

Προσβλέπει ὅθεν, εἰς τήν καλυτέραν διαδοχή Του -ὡς περί τούτου ἅδεται λόγος- ὑπό ἀνθρώπου τοῦ Θεοῦ καί συνεχιστοῦ τῆς πολιτείας καί τοῦ ἔργου Του, ἵνα μή καταλείπῃ τίποτα θηριάλωτον εἰς τόν ἀπαταιῶνα καί ἐξ ἀρχῆς ἀνθρωποκτόνον ὁλοθρευτήν.

Παρά δέ, τήν ἐπ'ἐσχάτων δοκιμασίαν τῆς ὑγείας Του (τήν ὁποίαν, σημειωτέον, μετά ἁγιοφρόνου καρτερίας φέρει καί οὕτω εὐλογεῖ τόν τόπον Του καί τόν Λαόν Του) πάντα τά κατ' Αὐτόν ἐπισκοπεύει, ἄνευ νυσταγμοῦ, ἤ βαρυθυμίας, ἤ ἀπαξιώσεως καί καλῶς ἁπάντων ἐπίσταται, ἀλλά καί τῆς περί τῆς διαδοχῆς Του, ὡς εἴπωμεν, μεριμνᾶ, ὡς Πατήρ γνήσιος καί ἄνθρωπος συνετός.

"Τά ἔτη Σου, ἅγιε Γέροντα, οὐκ ἐκλείψουσιν"! (πρβλ. Ψαλμ.101, 28).

"Ὁ αἰὼν Σου εἰς φωτισμὸν τοῦ προσώπου Σου ἐκ Κυρίου". (πρβλ. Ψαλμ.89,8)."Καὶ ἔστω ἡ λαμπρότης Κυρίου τοῦ Θεοῦ ἡμῶν ἐπί Σέ, καὶ τὰ ἔργα τῶν χειρῶν Σου".

Καθ'ὅσον "εὐλόγησεν Κύριος ἔτη δικαίου" (Ὠδή 3,9), ὅτι " μακάριος ἄνθρωπος ὃς εὗρεν σοφίαν καὶ θνητὸς, ὃς εἶδεν φρόνησιν· κρεῖττον γὰρ αὐτὴν ἐμπορεύεσθαι ἢ χρυσίου καὶ ἀργυρίου θησαυρούς.

Τιμιωτέρα δέ ἐστιν λίθων πολυτελῶν, μῆκος γὰρ βίου καὶ ἔτη ζωῆς ἐν τῇ δεξιᾷ αὐτῆς, ἐν δὲ τῇ ἀριστερᾷ αὐτῆς πλοῦτος καὶ δόξα· ἐκ τοῦ στόματος αὐτῆς ἐκπορεύεται δικαιοσύνη, νόμον δὲ καὶ ἔλεον ἐπὶ γλώσσης φορεῖ. Αἱ ὁδοὶ αὐτῆς ὁδοὶ καλαί, καὶ πάντες οἱ τρίβοι αὐτῆς ἐν εἰρήνῃ" (Παρ. Σολομ. 3, 13-17).

Ἔστωσαν οὖν, οἱ εὐλογημένοι ἐκ κοιλίας μητρός Σου χρόνοι Σου, πολιέ Γέροντα, πλείονες καί ὑγιεινοί, "καὶ τὰ ἔτη Σου ἐν εὐπρεπείαις". (Ἰώβ 36,11).

Καί ἡ ἱλαρά διακονία Σου, ἡ πάντως εὐλογημένη,
ἔστω ἐνώπιον Κυρίου δεκτή καί εὐδόκιμος
καί ἡ διαδοχή Σου κατά τήν καρδίαν Σου! Ἀμήν!

 

Άννα Στάμου Ελγαντούρ - Μίριαμ Γιαχία Ιμπραήμ Ισάγκ. Βίοι παράλληλοι

stamou

Του Σεβ. Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ

Ἡ παγκόσμια φρίκη πού μέχρι στιγμῆς ἔχει συγκεντρώσει 700.000 ὑπογραφές μετά ἀπό τήν ἔκκληση τῆς Διεθνοῦς Ἀμνηστίας γιά τήν 27χρονη νεαρή μητέρα Μίριαμ Γιαχία Ἰμπραήμ Ἰσάγκ πού καταδικάστηκε τήν 15/5/2014 σέ θάνατο δι’ ἀπαγχονισμοῦ βάσει τοῦ μουσουλμανικοῦ νόμου Σαρία, στό μουσουλμανικό Σουδάν καί σέ 100 μαστιγώσεις, γιατί συνεζεύχθη ἕναν Χριστινανό καί γιατί ἀσπάστηκε τόν Χριστιανισμό καί παραλλήλως ἡ ἀπόλυτη ἐλευθερία μέ τήν ὑποψηφιότητα γιά τήν Εὐρωβουλή μέ τό κόμμα τῶν Οἰκολόγων Πρασίνων, τῆς κ. Ἄννας Στάμου, μιᾶς ἐκ τῶν συζύγων τοῦ κ. Ναΐμ Ἐλγαντούρ, ἱδρυτοῦ τῆς ΜΚΟ «Μουσουλμανική Ἕνωση Ἑλλάδος», πρώην Ὀρθοδόξου Χριστιανῆς, πού θήτευσε στήν ἐξωκοινοβουλευτική ἀριστερά καί στήν ἰνδουϊστική Γιόγκα καί ἀντικατέστησε «τόν Στάλιν μέ τόν Μωάμεθ καί τό ταγάρι μέ τήν μαντίλα» (Ἐφ. Παραπολιτικά 16/5/2014) εὔλογα καί ἀναπόδραστα καταδεικνύουν τήν ἀβυσσαλέα διαφορά μεταξύ Χριστιανισμοῦ καί Ἰσλάμ, φωτός καί σκότους, ἐν Χριστῷ ἐλευθερίας καί δαιμονικῆς δουλείας, ἀλήθειας καί ψεύδους.

Ἡ ἐλευθερία τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου καί ὁ σεβασμός τῆς θρησκευτικῆς του συνειδήσεως ἀνιδρύονται μέ τό ὑπεροχικό καί αἰώνιο πρόταγμα-διάγγελμα τοῦ ἐνσαρκωθέντος Θεοῦ-Λόγου «ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν», πού ἀποτελεῖ ἔκτοτε τό ἀδιαμφισβήτητο Σύνταγμα κάθε κράτους δικαίου, κάθε εὐνομούμενης πολιτείας, κάθε παγκόσμιας διακήρυξης ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων, γιατί ἡ Ἀλήθεια-Χριστός δέν ἐπιβάλλεται μέ τήν βία, τήν ἐξουσία καί τόν θάνατο ἀλλά προβάλλει μέ σεμνότητα καί ἀπέραντη ἀγάπη τό φῶς Της καί καλεῖ ἐλεύθερα καί ἀβίαστα σέ προσωπική μέθεξη καί κοινωνία. Ἀντιθέτως τό διαμονικό ψέμμα καί οἱ ἀνθρώπινες κατασκευές μόνο μέ τή βία καί τό ἔγκλημα μέ τίς μύριες μορφές του, τήν καταπίεση καί τόν ἐξαναγκασμό μποροῦν νά ἐπιβληθοῦν.

Ἡ βαθιά συγκινητική περίπτωση τῆς Χριστιανῆς θανατοποινίτισσας, πού γέννησε πρίν λίγες μέρες τό δεύτερο παιδί της μέσα στή γυναικεία φυλακή τοῦ Ὀμντουρμάν μέ τίς ἁλυσίδες στά πόδια της καί ἀγκαλιά μέ τό πρωτότοκο παιδί της, ἕνα ἀγοράκι εἴκοσι μηνῶν, γιατί δέν δέχθηκε νά ἀρνηθεῖ τό Χριστό γιά νά ζήσει ὅπως τῆς πρότεινε ὁ Μουσουλμάνος δικαστής τῆς πατρίδας της καί ἐκ παραλλήλου ἡ πολυσχιδής Ἰσλαμική δραστηριότητα τῆς κ. Ἄννας Στάμου-Ἐλγαντούρ, ὑπεύθυνης marketing καί δημοσίων σχέσεων ἀπό τό 2004 τῆς ΜΚΟ «Μουσουλμανική Ἕνωση Ἑλλάδος» τοῦ συζύγου της καί βέβαια ἡ ὑποψηφιότητά της γιά τήν Εὐρωβουλή παρουσιάζουν ἐκτύπως ἀφ’ ἑνός μέν τήν ἀσύμβατη σχέση τοῦ Ἰσλάμ μέ τό Εὐρωπαϊκό κεκτημένο, τήν ἔννοια τῆς ἀνεξιθρησκείας, τό κράτος δικαίου καί τά ἀνθρώπινα δικαιώματα καί ἀναδεικνύει τήν «ἀνοηταίνουσα ἀφέλεια» ὅλων ἐκείνων, ἐκ τῶν ἡμετέρων πού «ἀγωνίζονται» γιά τήν Ἰσλαμοποίηση τῆς Εὐρώπης ἤ πού ἀναζητοῦν συμμάχους στό Ἰσλάμ γιά τήν ἀποδόμηση τῆς χριστιανικῆς ἰδιοπροσωπείας της ἤ πού ἀναγορεύουν τό φρικιαστικό, ἀπάνθρωπο καί ἐγκληματικό Ἰσλάμ σάν συμβατή μέ τήν ἀνθρώπινη προσωπικότητα θρησκευτική παραδοχή καί ἀφ’ ἑτέρου τήν χριστιανική ἀποδοχή τῆς ὅποιας ἑτερότητος καί τόν ἀπέραντο σεβασμό στήν ἰδιοπροσωπεία τοῦ ὁποιουδήποτε ἄλλου καί τό πόσο φαιδρό εἶναι στήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική πατρίδα μας τό ἰδεολόγημα τοῦ φονταμενταλισμοῦ, τοῦ ρατσισμοῦ καί τῆς ξενοφοβίας.

Διερωτώμεθα ἄν μεταξύ τῶν 700.000 ὑπογραφῶν τῆς Διεθνούς Ἀμνηστείας ὑπάρχει καί ἡ ὑπογραφή τῆς κ. Ἄννας Στάμου-‘Ελγαντούρ ἡ ὁποία στήν ἱστοσελίδα τῶν Οἰκολόγων Πρασίνων ἀναφέρει ὅτι ἀγωνίζεται στήν Ἑλλάδα γιά «ἐλευθερία καί δικαιοσύνη» !!!

''Το της ευσεβοφάνειας... Μικρό - Bιο''

kabason

Του Σεβ. Μητροπολίτη Καβάσων κ. Εμμανουήλ

Πρωταρχική θέση μέσα στο Σώμα των πιστευόντων στο όνομα Του – μέσα στο εκκλησιαστικό Σώμα έχει η ευσέβεια.

Κύριε σώσον τους ευσεβείς. Ένα πάγιο και διαρκές αίτημα της Εκκλησίας είναι η σωτηρία των αληθινά ευσεβών.

Κύριε παρακαλεί η Εκκλησία σώσε – διαφύλαξε από κάθε κακό, αλλά και από κάθε πλάνη καθ’ όλο το διάστημα της ζωής τους, όλους τους ευσεβείς – όλους όσοι ελεύθερα και ειλικρινά θέλουν να ζήσουν το δρόμο – και τη ζωή της αληθινής ευσέβειας.

Τι σημαίνει όμως να ζω μέσα στην ευσέβεια και η ευσέβεια να εκφράζεται μέσα από μένα.

Τι είναι η ευσέβεια; Και ποιος είναι ο «τύπος» του αληθινά ευσεβούς ανθρώπου;

Ευσέβεια είναι η σταθερότητα στην πίστη των πατέρων μας.

Ευσέβεια είναι η ταπεινή μας στάση σε ότι η εκκλησία πρεσβεύει.

Ευσέβεια είναι ο όλος τρόπος της ζωής μας. Πολλά είναι τα στοιχεία εκείνα που συνθέτουν το «πορτραίτο» του αληθινά ευσεβούς πιστού.

Οι απαντήσεις πολλές φορές αστοχούν στο να δώσουν μέσα από ένα συνοπτικό κείμενο – αρθρογράφησα την ιδεατή εικόνα της ευσέβειας και του ευσεβούς.

Όμως ας δούμε καλύτερα το θέμα της ευσέβειας από την άλλη πλευρά, αυτή της μη αληθινής και γνήσιας φυσικής εικόνας του ευσεβούς – αυτή δηλαδή της εικόνας του ευσεβο-φανούς.

Είναι βέβαιο ότι άλλο ..είμαι ευσεβής.. και άλλο φαίνομαι ευσεβής. Το είμαι – από το φαίνεσθε απέχει πολύ.

Το πραγματικά είμαι ευσεβής από το μεταποιούμαι μέσα από σχήματα ευσέβειας «πόρρω» απέχει της αλήθειας και της πραγματικότητας.

Έτσι ο ευσεβοφανής είναι όχι μόνο η άλλη εικόνα του ευσεβούς – αλλά η πλέον αρρωστημένη πλευρά της.

Ο ευσεβοφανής υποκρίνεται τον ευσεβή. Υποδύεται τον «ρόλο» του ευσεβούς. Μέσα από εξωτερικά και μόνο εξωτερικά σχήματα ευσεβείας.

Είναι ένα φοβερό μικρόβιο η ευσεβοφάνεια που εξαπατά «πουλώντας» ηθική ευσεβείας χωρίς πολλές φορές να έχει καμία ουσιαστική σχέση με την αληθινή και φυσική ευσέβεια.

Και δυστυχέστατα αυτό το μικρόβιο αναπτύσσεται και καλλιεργείται μέσα στο εκκλησιαστικό Σώμα το οποίο και καταταλαιπωρεί.

Η ευσεβοφάνεια είναι όπως θα έλεγε ένας μακαριστός καθηγητής μας, η πιο γελοία κατάσταση του ανθρώπου που μαζί με την σοβαροφάνεια καταλήγουν κάποτε να είναι και επικίνδυνη για το κοινωνικό σύνολο !!..

Η ανυπόκριτη ευσέβεια είναι επιεικής, δίκαιη, αντικειμενική, ανθρώπινη και επικοινωνιακά άδολη.

Πιστεύει, ελπίζει, αγαπά και πορεύεται ο αληθινά ευσεβής μέσα στην υγεία της πίστεως άνευ σχημάτων της κίβδηλης ευσεβοφάνειας που άλλα πιστεύει και εντελώς άλλα πράττει.

Ας δεηθούμε του Κυρίου να μας δίνει σε όλο τον κύκλο της ζωής μας, την γνησιότητα της ευσέβειας αυτής που είναι σταθερά αυστηρή στον εαυτό της και απόλυτα επιεικής στους άλλους.

Κάθε άλλη στάση απέναντι στη γνήσια ευσέβεια που διδάσκει η αγία μας εκκλησία, είναι ή θα γίνεται κάποτε η αφορμή της μη σωτηρίας, τόσο της δικής μας, όσο και του κόσμου μας που μας θέλει πάντοτε να είμαστε φυσικά και αφιασείδωτα ευσεβείς με απλότητα, κατανόηση και πάνω από όλα «εν αγάπι ανυποκρίτω…..»

Η δε δέηση της εκκλησίας διαχρονικά θα παραμένει σταθερή προς Κύριον- δεόμενη πάντοτε: Κύριε σώσον τους ευσεβείς – και διατήρησε τους μέσα στην άγια – φυσική και ευλογημένη ευσέβεια.

Αγαπητοί μου η ευσεβοφάνεια δεν αντέχει στο χρόνο. Η αληθινή ευσέβεια μένει εις τον αιώνα.

Σε μια εποχή που ήδη έχει αρχίσει να «εγκαινιάζει» το κανάλι της αθεΐας για να καλύψει το «κομμάτι» εκείνων των ανθρώπων που δεν θέλουν να βλέπουν την ύπαρξη του Θεού στη ζωή τους, ο φυσικά και ανυπόκριτα ευσεβής του Θεού άνθρωπος είναι εκείνος που πάντα θα δείχνει τον δρόμο.

Τον δρόμο της πίστης, της ελπίδας και της αγάπης «παντί τω πιστευόντι..και παντί τω μη πιστευόντι..»

Ο ευσεβής ως διδακτός Θεού θα διδάσκει και θα ανοίγει πάντα τον δρόμο που οδηγεί στο Θεό ώστε και «οι μη βλέποντες» κάποτε να δουν τον δρόμο που σώζει και καταξιώνει τον άνθρωπο τόσο εν τη γη – όσο και εν τω Ουρανώ.

Κύριε το πνεύμα Σου το αγαθόν, ας οδηγεί πάντοτε όλους τους ειλικρινώς και κατ΄ επίγνωσιν πιστεύοντας, «εις πάσαν την "ευσέβειαν.»

Κύριε

Στη νοσογόνο κατάσταση της ευσεβοφάνειας, που κύριο χαρακτηριστικό της έχει το κίβδηλο, το ψεύτικο, το υποκριτικό, το αχάριστο, το ηθικοφανές, το δήθεν σε όλο του το μεγαλείο, δός μας Κύριε τη δύναμη της δικής Σου αλήθειας, αυτής που «εν αγάπη» αληθεύει και γνήσια, άδολα, φυσικά και ανυπόκριτα δεν υποδύεται ρόλους ευσεβείας, αλλά η αληθινή ευσέβεια εκφράζεται ως βίωμα και κατάσταση ψυχής, που με ταπείνωση και αγάπη μαρτυρεί την μια μαρτυρία, την μαρτυρία του Ιησού.

Κύριε, Σώσον τους Ευσεβείς…..

Πειραιώς σε Φανάρι: ''Χρειάζεται αλλαγή πλεύσης και επανεκτίμηση των πραγμάτων''

serafeim1

Στά πλαίσια τῆς «εὐφυοῦς διπλωματίας», πού ἐφαρμόζει τό Σεπτόν Κέντρον τοῦ Φαναρίου ἐντάσσεται ἀσφαλῶς καί ἡ ἐπετειακή ἐκδήλωσι στόν Πανίερο Ναό τῆς Ἀναστάσεως διότι ὅπως προέκυψε ἀπό τήν ὑπογραφεῖσα διακήρυξι μετά τήν πάροδο 50 χρόνων ἀπό τήν «ἔναρξη τῆς διαδικασίας» καί 30 χρόνων ἀπό τόν περιώνυμο θεολογικό διάλογο μεταξύ τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς παρασυναγωγῆς πού διεξάγεται ἀπό τήν μεικτή διεθνῆ ἐπιτροπή, δέν ὑφίσταται οὔτε κἄν τό πρῶτο βῆμα διά τήν πραγμάτωση τῆς διακήρυξης ὅτι «δέν ἐπιδιώκεται ἕνας θεολογικός ἐλάχιστος κοινός παρονομαστής γιά νά πλησιάσουμε σέ ἕναν συμβιβασμό ἀλλά μᾶλλον ἡ ἐμβάθυνσι στήν κατανόηση τῆς ἀληθείας πού ὁ Χριστός ἔχει δώσει στήν Ἐκκλησία Του, μιά ἀλήθεια πού δέν θά πάψουμε νά κατανοοῦμε καλύτερα ὅσο ἀκολουθοῦμε τίς παροτρύνσεις τοῦ Ἁγ. Πνεύματος» (Παραγρ. 4 Κοινῆς Διακήρυξης).

Ἡ ἐμφάνισις μάλιστα τοῦ ἀντικανονικῶς κατέχοντος τόν Πρεσβυγενῆ Θρόνο τῆς παλαιᾶς Ρώμης καί τοῦ Πατριαρχείου τῆς Δύσεως μετά κουστωδίας ἑτεροκλήτων Οὐνιτῶν, ἀποδεικνύει πασίδηλα τά ἀνωτέρω καί κονιορτοποιεῖ τίς ὅποιες ἀφελεῖς προσδοκίες τῶν γνωστῶν «χρησίμων ἠλιθίων», ὅπως τούς ἀποκαλοῦν ἀπρεπῶς μέν, ἀλλά ἀληθῶς δέ, οἱ ἐντολεῖς των!!!

Ἡ «εὐφυής διπλωματία» τοῦ Φαναρίου πού δέν χωρεῖ βέβαια στά τῆς πίστεως, δέν κρίνεται ὡστόσο ἐκ τῶν ὅποιων προθέσεων ἀλλά ἐκ τοῦ ἀποτελέσματος, τό ὁποῖον εἶναι ἐξόχως ἀπογοητευτικόν καί ἐνδεικτικόν τῆς πλήρους ἀποτυχίας, διότι ἄλλως τό Πάνσεπτον Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον καί τό διεθνές status θά εἶχε καί τήν Θεολογική Σχολή τῆς Χάλκης ἀνοικτή καί τούς περιπύστους καί παλαιφάτους καί πανιέρους Ναούς Του ἐν Ὀρθοδόξῳ λατρευτικῇ λειτουργία θά εἶχε.

Ἀντ’ αὐτῶν τό βαθύ φασιστικό Τουρκικό κράτος δέν ἀναγνωρίζει τήν οἰκουμενικότητα τοῦ Πανσέπτου Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, οὔτε τόν διεθνῆ του πνευματικό χαρακτήρα, ἔχει κλειδώσει ἀπό τό 1971 τήν Θεολογική Σχολή τῆς Χάλκης καί μετατρέπει μεθοδικά καί μέ καταχθόνιο πρόγραμμα σέ τεμένη τοῦ ἐπιβιώσαντος φρικώδους Ἀρειανισμοῦ-Ἰσλάμ τά τιμαλφέστατα σεβάσματα τῆς Χριστιανοσύνης, ὅπως οἱ περίπυστοι Ναοί τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας Τραπεζούντος καί Νικαίας καί τό τρομερότερον ἀπεργάζεται τήν μετατροπή σέ τζαμί τοῦ μεγαλειωδεστέρου μνημείου τῆς παγκόσμιας πολιτιστικῆς κληρονομιᾶς καί τῆς χριστιανοσύνης, τῆς Ἁγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, τοῦ καυχήματος τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀλλά καί τῆς ἱστορικῆς Ἱερᾶς Μονῆς Στουδίου.

Ἑπομένως ἡ «εὐφυής διπλωματία» τοῦ Σεπτοῦ Κέντρου, πού ἀπευθύνεται στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, στήν μεγάλη ὑπερατλαντική χώρα τῶν Η.Π.Α., στόν Ἀρχηγό τοῦ κράτους τοῦ Βατικανοῦ, στό Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶν λεγομένων Ἐκκλησιῶν (διάβαζε αἱρέσεων) ταπεινῶς νομίζομεν ὅτι θά ἔπρεπε νά ἐπανεκτιμηθεῖ, διότι ἐκ τοῦ ἀποτελέσματος ἀποδεικνύεται ἀλυσιτελής καί ἀτελέσφορος.

Ἐάν ἀντί αὐτῆς τῆς ἐξόχως ἀποτυχημένης προσεγγίσεως τῶν ζητημάτων, ἐπιδιώκετο ἡ ἀξιοποίησις τοῦ Ρωσικοῦ παράγοντος παρά τόν ὅποιο ἀσφαλῶς ἀπαράδεκτο ἐθνοφυλετισμόν Του καί ἡ ἐνεργοποίησις παγκοσμίως τοῦ Ὀρθοδόξου πνευματικοῦ δυναμισμοῦ καί ἡ συστράτευσις χωρίς ἐνδοκοσμικές μεθοδεύσεις καί ἰδεολογικές ἀγκυλώσεις ὅλων τῶν Ὀρθοδόξων δυνάμεων, φρονοῦμεν εὐλόγως ὅτι τό Πάνσεπτον Οἰκουμενικόν Πατριαρχεῖον θά ἐπετύγχανε τῶν προσδοκιῶν Του καί θά ἐξεπλήρωνε οὐσιωδῶς τόν ὑπό τοῦ Θεοῦ ταχθέντα προορισμόν Του ὡς ἄλλωστε στήν πρώτη χιλιετία συνέβη διά τῶν ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων.

Μόνον ἡ παρουσία στόν Βόσπορο Ρωσικῶν πολεμικῶν πλοίων θά ἐξηνάγκαζε τήν ὑπερφίαλη ἰσλαμοκεντρική Τουρκία νά ἀπελευθερώση τό Σεπτό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ἐκ τῶν γαμψῶν ὀνύχων τῆς διιστορικῶς συνεχιζομένης Τουρκικῆς θηριωδίας.

Ἐάν τό οἰκτρό λάθος τῆς Τσαρικῆς Ρωσίας πού δέν κατέλυσε τήν Ὀθωμανική Αὐτοκρατορία μέ τόν γνωστό Ρωσοτουρκικό πόλεμο καί δέν ἀπελευθέρωσε τήν Βασιλίδα τῶν πόλεων, δέν θεραπευθεῖ σήμερον μέ τήν τουλάχιστον ἀπελευθέρωση τοῦ Πανσέπτου Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ἡ ὅποια «εὐφυής» διπλωματία καί ἐκζήτηση βοηθείας ἀπό τούς διαχρονικούς ἐχθρούς τῆς ἀληθείας Παπικούς καί Προτεστάντες, Σιωνιστές καί διεθνιστές θά ἀποβαίνει ἐσαεί ἀλυσιτελεῖς καί ἀτελέσφορες.

Δέν ὑπάρχει νοήμων ἄνθρωπος πού νά πιστεύει ὅτι οἱ ἄσπονδοι φίλοι τοῦ Σεπτοῦ Κέντρου, Πρόεδρος τῶν ΗΠΑ, Ἀρχηγός τοῦ Βατικανοῦ, Καγκελάριος Μέρκελ, Πρόεδρος τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐπιτροπῆς καί ἄλλοι ὁμοϊδεάται καί ὁμόφρονες δέν ἔχουν τήν δύναμη μέ ἕνα καί μόνο τηλεφώνημα στό θρασύδειλο Τουρκικό κράτος νά ἐπιβάλλουν τά αὐτονόητα καί τά ποδοπατούμενα ἀπό τήν Ἄγκυρα ἀνθρώπινα δικαιώματα.

Ἑπομένως χρειάζεται ἀμέσως ἀλλαγή πλεύσεως καί ἐπανεκτίμησις καί ἐπανατοποθέτησις τῶν πραγμάτων, ὅπως οἱ Θεοφόροι Πατέρες μᾶς παρέδωσαν καί ὅπως ὁ ἀποκαλυφθείς Θεός διά τῶν Ἁγίων Του ἐντέλλεται.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

''Ο καθρέπτης..''

kathreptis

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ. Σεραφείμ

"Ο υιός της βροντής, ο Ιωάννης, μάλλον όμως το Άγιο Πνεύμα, το οποίο τον ψαρά και τεχνίτη τον έκανε πραγματικά συγγραφέα και συντάκτη θείων λόγων υψηλών και υποθέσεων, μας εξήγησε τη βαθειά και μεγάλη ομιλία του Κυρίου...Με αυτήν, τον ανυπότακτο και ανυπάκουο λαό τον εκπαίδευε στην θεογνωσία του Πατέρα και του Υιού...οδηγώντας τον ήσυχα από την Παλαιά προς την Καινή Διαθήκη, όπως πριν τους είχε οδηγήσει σε πλούσια και καρποφόρο γη."

Έτσι αρχίζει την ομιλία εις τον "εκ κοιλίας τυφλόν" ο Άγιος Αστέριος, Επίσκοπος Αμασσείας. Και είναι να απορεί κανείς γι' αυτό το θαυμαστό γεγονός, γιατί δεν έχουμε απλώς μία θαυματουργία σε μία πάθηση των οφθαλμών που του στερούσε την δυνατότητα να βλέπει, αλλά ήταν εκ γενετής τυφλός, δηλαδή αόμματος.

Έτσι, ο Κύριος ως δημιουργός, αφενός μεν του δημιουργεί οφθαλμούς και αφετέρου του δίνει τη δύναμη της οράσεως.

"Αυτός που με μόνο το πρόσταγμά Του έκανε όλη τη διακόσμηση του κόσμου, Αυτός που με δύο σύντομα λόγια θεράπευσε τον παραλυτικό, Αυτός φτύνει τώρα στο έδαφος και με το σάλιο κάνει πηλό...για να δείξει πως από εκείνο το χώμα από το οποίο στην αρχή πλάστηκε ολόκληρος ο ζωντανός άνθρωπος, δημιουργείται τώρα και το μέρος που λείπει" (Άγιος Αστέριος Αμασσείας)

Εκείνο όμως το οποίο προκαλεί περισσότερο τον θαυμασμό, είναι η γενναιότητα του τυφλού, με την οποία αντιμετωπίζει την μικρότητα και τα αλλοπρόσαλλα επιχειρήματα των δήθεν ισχυρών της γης, δηλαδή των Φαρισαίων και των Γραμματέων.

Όταν διαπιστώνει την προκατάληψή τους, τούς αντιμετωπίζει με θάρρος. Όταν βλέπει να τον αντιμετωπίζουν με δυσμένεια και ανυποχώρητο πείσμα, προχωράει στην επίθεση.

Έχει το θάρρος και την παρρησία να τους πει χαρακτηριστικά: "ει μη ην ούτος παρά Θεού, ουκ ηδύνατο ποιείν ουδέν" (Ιω, 9, 33-34), δηλαδή εάν ο άνθρωπος αυτός δεν ήταν από τον Θεό, δεν θα μπορούσε να κάνει τίποτα.

Αυτή η θαρραλέα αντιμετώπιση του τυφλού είναι ένας θαυμάσιος καθρέπτης, όπως γράφει ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος, που μας δίνει τη δυνατότητα της δικής μας αυτοκριτικής, γιατί και σήμερα έχουμε τοποθετήσει σε δευτερεύουσα θέση την παρρησία, δηλαδή την ομολογία.

Α. Μας χρειάζεται η ομολογία

Μας χρειάζεται, όχι σε περιόδους διωγμών, όπου το τίμημά της ήταν η ίδια η ζωή των Αγίων Ομολογητών και Μαρτύρων της πίστεώς μας, αλλά καθημερινά.

Όταν το κλίμα γύρω μας φαίνεται εχθρικό απέναντι στην αλήθεια την οποία πρεσβεύουμε.

Όταν καλούμαστε να ομολογήσουμε την πίστη μας στον Αναστάντα Κύριό μας και την ιδιότητά μας ως Χριστιανών και όχι να προτιμούμε την ένοχη σιωπή.

Όταν υπονομεύεται η ορθόδοξη παράδοσή μας, διαστρέφεται η αλήθεια της πίστεώς μας και αμφισβητείται η εφαρμογή του Ευαγγελίου.

Όταν διατυπώνονται περιφρονητικά σχόλια για την Εκκλησία μας, που είναι αυτός ο Χριστός "ο παρατεινόμενος εις τους αιώνας", τότε έχουμε προ οφθαλμού μας το ιερό χρέος της ομολογίας.

Είμαστε αγωνιστές και όχι απλώς συζητητές. Δεν καθόμαστε απλώς στις κερκίδες, αλλά είμαστε συναθλητές στο στάδιο των αγώνων, ακολουθώντας τον πρωτομάρτυρα του Γολγοθά και την χορεία των Αγίων μας.

Η αλήθεια, την οποία μας χάρισε ο Χριστός και η ιδιότητα του Χριστιανού, δεν είναι απλώς προνόμιο και ιερά καύχηση για όλους μας, αλλά ομολογία και μαρτύριο.

Γι' αυτό ο Απόστολος Παύλος είναι ξεκάθαρος για τον καθένα μας: "ουαί δε μοι εστίν, εάν μη ευαγγελίζωμαι...ανάγκη γαρ μοι επίκειται" (Α' Κορ, 9, 16-17).

Έτσι θα συστήσει στους ομοεθνείς του να μην αποβάλλουν την παρρησία: "μη αποβάλητε ουν την παρρησίαν υμών, ήτις έχει μισθαποδοσίαν μεγάλην" (Εβρ., 10, 35).

Αυτή η παρρησία, θα πουν οι θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας και οι ιεροί ερμηνευτές, μεταδίδει στην ψυχή μας χαρά και ειρήνη, επιδαψιλεύει στην αιωνιότητα "αμοιβάς πάσαν κατανόησιν υπερβαινούσας".

Β. Μας χρειάζεται η ομολογία

Για να μιλήσουμε για τον Χριστό, χρειάζεται να έχουμε προσωπική πείρα. Να Τον έχουμε γνωρίσει στην ζωή μας. Να έχουμε μέσα στον χώρο της καρδιάς "ενιδρυμμένον εν εαυτοίς τον Θεόν".

Να συμβαδίζουν τα λόγια με τις πράξεις μας. Εδώ βρίσκεται το μυστικό κλειδί της επιτυχίας μας. Από την βεβαιότητα της παρουσίας του Χριστού που θα έχουμε μέσα μας, θα αντλεί δύναμη η παρρησία - ομολογία στους γύρω από εμάς.

Γιατί απλούστατα, η Ορθοδοξία είναι αδιάσπαστα συνδεδεμένη με την ορθοπραξία. Εάν ένας ορθόδοξος στην ζωή του δεν βιώνει τις αλήθειες της πίστεως και αν ο λόγος του δεν συμβαδίζει με τα έργα του, είναι χειρότερος από τους αιρετικούς.

Ο πιο επικίνδυνος Χριστιανός είναι εκείνος που άλλα πιστεύει και άλλα πράττει. Είναι εκείνος που θυσιάζει την αρετή στο βωμό του συμφέροντος.

Και αντί να στολίζεται με την αλήθεια και με την Χάρη του Θεού, καλύπτεται με το προσωπείο της υποκρισίας.

Άλλωστε, οι διάφοροι αιρετικοί, οι οποίοι υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν μέχρι της συντέλειας του αιώνος, κατά τον λόγο του Κυρίου μας (Ματθ., 13,40), δεν πολεμούνται με ορθόδοξα λόγια, αλλά με ορθόδοξα έργα.

Γ. Μας χρειάζεται η παρρησία - ομολογία

Θα την αποκτήσουμε όταν χρησιμοποιήσουμε τη βία στον εαυτό μας.

Όταν εφαρμόσουμε το λόγο του Χριστού "η Βασιλεία των ουρανών βιάζεται και βιασταί αρπάζουσιν αυτήν." (Ματθ, 11, 12-13)

Ενώ ο Χριστιανισμός δεν φιλοξένησε ποτέ την βία, ούτε υιοθέτησε μεθόδους εξοντώσεως άλλων λαών, ούτε στάθηκε θετικά απέναντι στον ρατσισμό, συνιστά όμως τη βία για την ομολογία του ονόματος του Χριστού σ' αυτόν τον μεταβαλλόμενο κόσμο.

Και αυτή η βία σημαίνει θάρρος, τόλμη, γενναιότητα δηλαδή ανδρεία, που είναι μια μυστική αρετή της ψυχής.

Δεν θα πιέσουμε τους άλλους να ασπαστούν τον χριστιανισμό, όμως θα ομολογήσουμε με θάρρος την πίστη μας. Θα κρατήσουμε τον ορθόδοξο τρόπο ζωής μας και την μέθοδο θεραπείας μας.

Θα φυλάξουμε την παρακαταθήκη κατά την έκφραση του Αποστόλου των Εθνών, Παύλου : "Ω Τιμόθεε, την παρακαταθήκην φύλαξον".(Τιμ. Α, 6, 20)

Θα χρησιμοποιήσουμε το "κράττει ο έχεις"(Αποκ, γ, 11) του Ευαγγελιστή Ιωάννη.

Θα μεταφέρουμε το φως του Χριστού σ' αυτούς που βρίσκονται μέσα στο σκότος και θα τους δώσουμε να πιουν από το νερό το οποίο ήπιαμε κι εμείς και ξεδιψάσαμε.

Η παρρησία, ακόμη, το θεάρεστον αυτό θάρρος, κατακτάται με την προσευχή. Είναι αποτέλεσμα εκζητήσεως της Χάριτος του Θεού, αλλά και πνεύματος ισχύος και ανδρείας.

Μας το υποσχέθηκε ο ίδιος ο Χριστός : "εγώ γαρ δώσω υμίν στόμα και σοφίαν".(Λουκ, 11,15) Και ακόμη: "ιδού εγώ μεθ' υμών ειμί, πάσας τας ημέρας". (Ματθ, 28, 20)

Ο τυφλός του Ευαγγελίου στην ταραγμένη εποχή που ζούμε, μάς φανερώνει αυτό το μήνυμα της παρρησίας. Ο ορθόδοξος χριστιανός δεν βρίσκεται ποτέ κάτω από το πνεύμα της ανέσεως, ούτε βιώνει το πνεύμα του Ευαγγελίου, χωρίς αγώνα και ανδρεία.

Ο ορθόδοξος χριστιανός είναι ένας ορειβάτης του πνεύματος. Αυτός που φτάνει μέσα από ομίχλες, αστραπές και βροντές στις κορυφές της αιωνιότητας.

Αυτός είναι πραγματικά ένας ήρωας και η πράξη του αυτή συνιστά έναν αληθινό ηρωισμό.

Τελικά αυτοί οι ήρωες στεφανώνονται στην Βασιλεία των Ουρανών και αυτοί οι ήρωες μας χρειάζονται ως πρότυπο στη δική μας ζωή.

top
Has no content to show!