Άρθρα - Απόψεις

''Εμνήσθην ημερών αρχαίων''

kernitsis

Του Αρχιμ. Σπυρίδων Ι. Κατσιμπρή

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2002- Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013…11 χρόνια μετά!

Εμνήσθην ημερών αρχαίων…

Στην πολύβουη πόλη των Αθηνών, στην περιοχή των Κάτω Πατησίων, οδός Ρόδου αριθμός 1, ολοκληρωνόταν μια συναρπαστική μονογραφία του δράματος ενός Επισκόπου.

Ο Επίσκοπος Κερνίτσης Λεόντιος (Μαρκόπουλος) εκοιμήθη εκείνο το Κυριακάτικο πρωινό μέσα σε ένα νοικιασμένο διαμέρισμα, υποδεχόμενος τον θάνατο ως λύτρωση και όχι ως τιμωρία…

Χτυπούσαν καμπάνες την ώρα της θανής του. Τις άκουσε και γοργά έτρεξε να προλάβει την λειτουργία του ουρανού. Έτσι ήταν ο παππούς!

Δεν ήθελε να χάνει λειτουργία και ακόμη και την στιγμή της αποδέσμευσης από τα γήινα, έτρεξε να προλάβει τα ουράνια…

Ένα δάκρυ κύλισε στις παρειές του. Ένα δάκρυ ,που αντιστοιχούσε σε χιλιάδες ομιλίες σαν αυτές που έκανε ως Ιεροκήρυκας οργώνοντας την επαρχία απ’ όπου και αν πέρασε, και μετά ως Επίσκοπος μιλώντας για τον Χριστό, τον Σταυρωμένο Χριστό, Εκείνον που ακολούθησε βαδίζοντας τον δρόμο του Γολγοθά.

Έφυγε πικραμένος ο Δεσπότης μας. Είναι αλήθεια πως η πικρία του επισφραγίστηκε με το τελευταίο δάκρυ , εκεί στην επιθανάτια κλίνη του νοικιασμένου διαμερίσματος στην οδό Ρόδου.

Μου θύμισε τον Άγιο Νεκτάριο ,που τόσο πολύ αγαπούσε… Και εκείνος κοιμήθηκε κάπου εκεί κοντά, τον ίδιο μήνα, με τον ίδιο τρόπο και με την ίδια πικρία για τους παραλειπόμενους …

Και έτσι όπως τον ντύναμε με τα αρχιερατικά του άμφια στον θάλαμο του Γ’ κοιμητηρίου, τον είδαμε, όλοι το είδαμε αυτό, ο παππούς ήταν ζεστός παρ’ ότι τον παραλάβαμε από το ψυγείο…

Έτσι είναι! Ο ψυχρός κόσμος γύρω του, δεν κατάφερε τελικά να τον ψυχράνει. Φεύγοντας, γνήσιος αδελφός ο ίδιος, συγχώρησε τους ''αδελφούς'' του, που τόσα χρόνια ἐξ ἐναντίας του ἤγγισαν καὶ ἔστησαν, καὶ οἱ ἔγγιστά αυτού ἀπὸ μακρόθεν ἔστησαν…

Αν με ρωτήσεις , τι θυμάσαι από τον παππού, θα σου πω πολλά! Επισφράγισε με την παρουσία του την ζωή μου!

Όμως, αυτό που θυμάμαι πάντα είναι μια χαρακτηριστική φράση που έλεγε μετά τον διωγμό του: θα τους δεις , και θα τους λυπηθείς…

Μην με ρωτήσεις ποιους εννοούσε, εκείνος ήξερε και αυτοί για τους οποίους το έλεγε, το έζησαν….

Στις 24 Νοεμβρίου 2013, στον τόπο που αναπαύεται ο παππούς, στην Μονή Ευαγγελισμού Αλιάρτου, κάποιοι που συνεχίζουν να θυμούνται σε πείσμα του χρόνου, πως ο Λεόντιος συνεχίζει να ζει στις καρδίες όλων όσων τον αγάπησαν πραγματικά, θα τελέσουν μνημόσυνο στην μνήμη του.

Μια ανθρώπινη οφειλή, προς έναν κατασυκοφαντημένο επίσκοπο που τον καταδίκασαν οι άνθρωποι και τον δικαίωσε ο Θεός!

Η ώρα της δικαίωσης του δεν ήλθε ακόμα. Θα έρθει όμως η στιγμή που μιλώντας για τον άνθρωπο του ο Θεός , θα σιγήσουν οι άνθρωποι… Και αυτό, το περιμένω…

Να έχουμε την ευχή σου Γέροντα!

 

Μέρες κατοχής

images

Γράφει ο μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης

Η αρχιεπισκοπή Αθηνών πρωτοστάτησε στα καθημερινά συσσίτια των φτωχών.

Κληρικοί όλων των βαθμίδων διώχθηκαν βίαια και ταλαιπωρήθηκαν για το φιλάνθρωπο έργο τους.

Στη Μακεδονία κληρικοί υποχρεώθηκαν να λειτουργούν στα βουλγαρικά και σημειώθηκαν τεράστιες κλοπές από τις μονές.

Ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Δαμασκηνός έσωσε πολλούς Εβραίους από βέβαιο και τραγικό θάνατο.

Το φθινόπωρο του 1941 η πείνα οδήγησε πολλούς στον θάνατο, που υπολογίζονται στους 360.000, κυρίως παιδιά.

Από Ευρώπη και Αμερική, από φιλέλληνες φιλανθρώπους, υπήρξε γενναιόδωρη βοήθεια προς ενίσχυση των πεινασμένων.

Οι ανάπηροι πολέμου δεν είχαν την απαραίτητη βοήθεια. Η αγορά έγινε ασταθής, με τους πολλούς μικρέμπορους. Οι διάφοροι κερδοσκόποι βασίλευαν.

Οι μαυραγορίτες ήταν αισχροί και αδίστακτοι. Οι μεγάλες πόλεις δυστύχησαν πιο πολύ. Τον δυνατό χειμώνα του 1942 προστέθηκε στην πείνα η παγωνιά.

Τα ολοκαυτώματα του Διστόμου και των Καλαβρύτων αποτελούν μνημεία ηρωισμού υπέρ της ελευθερίας.

Ειλικρινά δεν γνωρίζω τι κοινά σημεία υπάρχουν μεταξύ του χθες και του σήμερα. Πολλά λέγονται και πολλά γράφονται.

Μακάρι να πάψουν οι περιορισμοί, τους οποίους δεν αντέχει άλλο ο Νεοέλληνας. Το λίαν λυπηρό είναι να λιποθυμούν τα παιδιά από πείνα, συμπολίτες μας να στερούνται βασικών αγαθών, φαρμάκων και συντάξεων.

Η Εκκλησία ξαναπροσπαθεί για ό,τι το ωφέλιμο. Η παλαιά κατοχή και οι δυστυχισμένες ημέρες της να μην επανέλθουν ποτέ μα ποτέ.

Τα λάθη μας να πληρωθούν διαφορετικά. Η Ευρώπη να μην είναι τόσο σκληρή μαζί μας με τόσο ξένο και φοβερό πρόσωπο.

Βασιλευούσης εγκώμιον

basileyoysa

Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Κυδωνίας και Αποκορώνου Αρχ. Δαμασκηνού Λιονάκη

Πόλεις πολλές στον κόσμο συνδυάζουν αίγλη και ιστορία, ομορφιά και αξιοθέατα.

Μία, όμως, είναι η «Βασιλίς» των πόλεων: η «Κωνσταντίνου πόλις»!

Σαν πλησιάζουμε στην Πόλη, αισθήματα χαρμολύπης  κατακλύζουν τις καρδιές μας. Θύμησες από εποχές αλλοτινές αναδύονται• μάχες αμυντικές «κατ’ εχθρών δυσμενών», παρακλήσεις θερμές και ευχαριστίες «τη Υπερμάχω Στρατηγώ», αγρυπνίες κατανυκτικές υπό το φως των λαμπάδων, ευσεβείς αυτοκράτορες και «ισχυροί εν πολέμω» στρατηγοί, Μονές πολυάνθρωπες, λαός πιστός, «σωτηρίαν απεκδεχόμενος»…

Στην Κωνσταντινούπολη μεγαλούργησαν οι «θεόστεπτοι και ισαπόστολοι» Βασιλείς Κωνσταντίνος και Ελένη, ο ιερός Χρυσόστομος, ο δια Χριστόν σαλός Άγιος Ανδρέας, ο Άγιος Φιλόθεος ο Κόκκινος, ο Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, ο αυτοκράτωρ Ιουστινιανός και έτεροι πολλοί, «ων τα ονόματα εν βίβλω ζωής».

Εκεί ο Ναός των Βλαχερνών, όπου το θαύμα της Θείας Σκέπης, εκεί και η κοσμοξάκουστη Αγιά Σοφιά, το μέγα Μοναστήρι!

Εκεί η Παναγία μας, πενθηφορούσα και κλαίουσα…

Εκεί το Φανάρι και ο Οικουμενικός Θρόνος, η καθέδρα του Πρώτου της Ρωμηοσύνης!

«Η Εκκλησία ευρίσκεται εις το Οικουμενικόν Πατριαρχείον Κωνσταντινουπόλεως», θεία φωνή διεμήνυσε στον μακαριστό γέροντα Ιωσήφ τον ησυχαστή και τον έσωσε από την πλάνη και το σχίσμα!

Κυκλόθεν πολεμείται η Ορθοδοξία, κυκλόθεν βάλλεται και το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ένα, όμως, γνωρίζουμε και με βεβαιότητα υποστηρίζουμε: «Η Εκκλησία πολεμουμένη νικά»!

Η Βασιλεύουσα, ακόμη και σε καιρούς χαλεπούς και συνθήκες αντίξοες, πληροφορεί για την ένδοξη ιστορία της και τον θεοφιλή προορισμό της όσουν διαθέτουν αισθητήρια «γεγυμνασμένα».

Σελαγίζει στο παγκόσμιο στερέωμα και ακτινοβολεί το φως ενός άλλου πολιτισμού, θεανθρωποκεντρικού και αυθεντικού.

Η υπερχιλιετής βυζαντινή αυτοκρατορία πολλά έχει, πιστεύουμε, να διδάξει ηγέτες και λαούς της σημερινής εποχής.

Η κοινωνία μας, η οποία μαστίζεται από την απολυτοποίηση και την ειδωλοποίηση πραγμάτων τρεπτών, ρεόντων και σχετικών, χρειάζεται υγιή πρότυπα, τα οποία ευχερώς δύναται να αντλήσει από την Πόλη, ώστε να εμβαπτισθεί στα ορθόδοξα νάματα και να οδηγηθεί «εις την Πόλιν».

Ένας ξεχασμένος Άγιος

images

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ.κ. Σεραφείμ

"Χόρευε τέρπου αγάλλου, του Ιακώβου πατρίς, κώμη της Καστορίας, συν τω Διδυμοτείχω, και Ανδριανουπόλει· η πρώτη μεν, ότι σον εστί βλάστημα, αι άλλαι δε ότι αίμασι τοις αυτού, και αθλήσει ηγιάσθητε".

"Διδυμοτείχου αμιλλωμένου, Ανδριανουπόλει τανύν, κώμη της Καστοριάς, καυχωμένη κραυγάζει· Εμόν εστί το κλέος· εξ εμού γαρ, ο Ιάκωβος ήνθησε, καθάπερ εύοσμον ρόδον· όθεν εμοί, υμείς άμφω υποκύψατε".

"Υπολαβούσα δε έφη, Δοχειαρίου Μονή· Καλώς μεν η πατρίς σε, γενηθήναι μητέρα, συ είπας Ιακώβου, αλλά καγώ, πνευματικώς αναγέννησα, τούτον στολήν τε ενέδυσα αγγελικήν, αρετής τ’απάσης είδεσι".

"Παύσατε λέγει την έριν, και ειρηνεύσατε, Μονή Αναστασίας, της Φαρμοακολυτρίας· ει γαρ και Ιακώβου, η μεν τροφός, η δε μήτηρ γεγένησθε, αλλ’ εγώ τούτον εν οίκω εμώ νεκρόν, όλβον μέγαν φέρω πάντοτε".

Τα παραπάνω τροπάρια είναι ποίημα του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου και αναφέρονται στη μορφή του Αγίου Ιακώβου του εκ Καστορίας, ο οποίος μαρτύρησε τη 1η Νοεμβρίου του 1520 στην Ανδριανούπολη.

Σ’αυτά τα ιερά προσόμοια του οσιομάρτυρος, περιγράφεται η χαρά της πατρίδος του Καστοριάς, του Διδυμοτείχου που δέχθηκε την ομολογία του και το αίμα του από τα φρικτά βασανιστήρια και της Ανδριανουπόλεως, στην οποία δέχθηκε την αγχόνη.

Μαζί με αυτές τις πόλεις χαίρεται και η Δοχειαρίου Μονή και πανηγυρίζει γιατί σ’ αυτήν ο περίδοξος οσιομάρτυς αναγεννήθηκε διά του αγγελικού σχήματος.

Όμως πάνω απ’ όλα χαίρεται η Ιερά Μονή της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολυτρίας στη Χαλκιδική, που κατέχει ως θησαυρό τα χαριτόβρυτα λείψανα του Αγίου.

Ο Άγιος Ιάκωβος μαρτύρησε για του Χριστού την πίστη την αγία. Συνελήφθη γιατί συνιστούσε στους χριστιανούς, όπως ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, να φυλάνε την αργία της Κυριακής.

Μένοντας πιστός στην παράδοση και το ήθος της Ορθοδόξου Εκκλησίας, προτίμησε την αγχόνη παρά να αλλαξοπιστήσει.

Τι θα έλεγε σήμερα βλέποντας το δικό μας τρόπο ζωής;

Γιατί εμείς, φτάνουμε στο σημείο να καταργούμε και δια νόμου μάλιστα, αυτό που σεβάστηκαν ακόμα και οι πάσης φύσεως κατακτητές, οι οποίοι δεν ανήκαν στο χώρο της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Άγιε του Θεού, πρέσβευε για τη δύστυχη Πατρίδα μας και για όλους μας!

Ο χωρισμός Εκκλησίας - Πολιτείας

kratos-ekklisia

Του Κώστα Χαρ. Νεονάκη

Οι “εκλεκτοί” φίλοι μας πάντα προσπαθούν να περιθωριοποιήσουν τα ιερά και όσια του έθνους μας, τη γλώσσα, την παράδοση, την ιστορία και προπαντός την Ορθόδοξη πίστη μας.

Αυτά είναι η ταυτότητα και τ’ απόρθητα φρούριά μας. Οσες φορές τα καταφέρνουν με τη δική μας ανευθυνότητα και αναξιότητα και τους δικούς μας δημαγωγούς και “φτωχούς” άρχοντες, μας χορεύουν στο ταψί. 

Οι εφιάλτες ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες σ’όλα τα κακά του κόσμου που έρχονται και αλλοτριώνουν την ύπαρξή μας. Γινόμαστε αγνώριστοι και αποκρουστικοί με την ασυνέπεια και ασυνεννοησία, την ασυνειδησία και ασωτία, την πλεονεξία και διαφθορά, το παλάβωμα και διχόνοια.

Αυτή την παρακμή ζούμε σήμερα στη χώρα μας. Παραδώσαμε τους θησαυρούς του τόπου μας, τουρισμό, ναυτιλία, κοιτάσματα και γεωγραφική μας θέση σε εκμεταλλευτές ξένους μεσάζοντες, και ζούμε εικόνες και συμπεριφορές κατοχής.

Τρεις υπάλληλοι, εκπρόσωποι της τρόικας, αλωνίζουν τα υπουργεία και τον τόπο μας και τους εκλιπαρούμε για θετικές αποφάσεις.

Ρουμάνος εκπρόσωπος της Κομισιόν στα θέματα γεωργίας, ευρισκόμενος πρόσφατα στη χώρα μας μας για ενημέρωση των δικών μας, συνέστησε να μη ζητιανεύουμε.

Παρών στη σύσκεψη και ο δικός μας υπουργός Γεωργίας που δεν αντέδρασε. Αυτή είναι εικόνα παραστρατημένων και φοβισμένων ανθρώπων.

Αντί να συνέλθομε μπροστά στους κινδύνους, να συναντηθούμε, να συμφωνήσομε, να συνεργαστούμε, να συμπορευτούμε και συμπολεμήσομε για την ελευθερία και σωτηρία της πατρίδας αναβάλλομε ή το βάζομε στα πόδια.

Οι αναβολές όμως και η φυγή δε λύνουν τα προβλήματα. Γκρεμίζουν τα τείχη της σύμπνοιας, εξασθενούν το μέτωπο και σβήνουν την ελπίδα.

Οι λιποτάκτες στις μάχες προδίδουν την πατρίδα και τιμωρούνται.

Μαζί μ’ όλα αυτά τα προβλήματα έχομε και το ανακινηθέν του χωρισμού Εκκλησίας-Πολιτείας. Η απομάκρυνση όμως ή ο χωρισμός Εκκλησίας από την Πολιτεία θα αλλοιώσει και εξασθενήσει τους δύο οργανισμούς, γεγονός επικίνδυνο στους σημερινούς χαλεπούς καιρούς.

Στην πατρίδα μας είναι νομοθετημένη η “αλληλοπεριχώρηση”, η συνύπαρξη των δύο οργανισμών, θεμέλιο της παράδοσης και ταυτότητάς μας.

Ο ελληνισμός είναι ο πρόδρομος του χριστιανισμού. Τα κλασικά γράμματα και η κλασική παιδεία ήταν “βασικό όργανο της Θείας Οικονομίας”.

Η γλώσσα και η φιλοσοφία βοήθησαν τη διάδοση, καταγραφή του χριστιανικού μηνύματος και διατύπωση των δογμάτων της Εκκλησίας. Οι διάσημοι Ρώσοι θεολόγοι, Γεώργιος Φεντότοφ και Γεώργιος Φλωρόφσκι γράφουν: Για να γνωρίσομε την αλήθεια του Ευαγγελίου πρέπει να γίνομε Έλληνες. Ολοι οι ορθόδοξοι θεολόγοι, πρέπει να γίνουν Έλληνες.

Η Εκκλησία, η μητέρα του λαού, αγκαλιάζει με την πνευματικότητά της τους Έλληνες, και αγωνιά και προσεύχεται για την ενότητα και προκοπή τους. Είναι διακονία και όχι εξουσία. Τα λόγια του Χριστού: “Ος εάν θέλει εν υμίν μέγας γενέσθαι έσται υμών διάκονος”, καταργούν την εξουσία στην Εκκλησία.

Τα δε λόγια Του: “Οίδατε ότι οι άρχοντες των εθνικών κατακυριεύσουσιν αυτών και οι μεγάλοι κατεξουσιάζουσιν αυτών. Ουχ ούτως έσται εν υμίν”, απαγορεύουν στους εκκλησιαστικούς άρχοντες να μιμούνται τους κοσμικούς (Ματθ. 20, 25-26).

Η κατάργηση της εκκλησιαστικής εξουσίας και η αντικατάστασή της με τη διακονία είναι ειρηνική επανάσταση που αλλάζει και μεταμορφώνει τον κόσμο. Αγκαλιάζει τους φτωχούς και πεινασμένους, τους αδικημένους και παραγκωνισμένους, τους αδύνατους και απελπισμένους.

Φράζει τους δρόμους των εγωιστών, των εκμεταλλευτών και απατεώνων. Η διακονία δε βλέπει οπαδούς-ψηφοφόρους, ούτε άτομα και μάζα, αλλά πρόσωπα εικόνες του Θεού, που για “τον καθένα ο Χριστός απέθανε”.

Αυτές οι επαναστατικές θέσεις της Εκκλησίας είναι ευεργετικές για την Πολιτεία. Διευκολύνουν την ομαλή λειτουργία της και εδραιώνουν το πολίτευμα της δημοκρατίας. Η δημοκρατία προστατεύει το λαό και την ασφάλειά του, την ελευθερία και τ’ αγαθά του.

Γι’ αυτό έχει ανάγκη την Εκκλησία που διακονεί και δεν ηγεμονεύει. Που περιφρουρεί το λαό του Θεού και αποτρέπει ακραίες διακυβερνήσεις. Αυτή τη γραμμή χάραξε για το Σώμα Του, την Εκκλησία ο Χριστός. Εάν παρεκκλίνει γίνεται κοσμική και επικίνδυνη. Δεν είναι η οδός η αλήθεια και η ζωή. Δεν είναι Εκκλησία.

Εάν οι ποιμένες ασκούν εξουσία στο λαό του Θεού σημαίνει πως είναι πάνω από το Θεό.

Οι κληρικοί διακονούν και ελευθερώνουν με την εξομολόγηση. Δεν ανακρίνουν και δε φοβίζουν. Δε χρησιμοποιούν την “υπακοή” για τον απόλυτο έλεγχο των πιστών και κατάργηση της ελευθερίας τους.

Εάν συμβαίνει το αντίθετο είναι εξουσία και όχι διακονία. Στους κόλπους της Εκκλησίας υπάρχει η χαρά της ελευθερίας και η δύναμη της αγάπης που καταργεί τις ανωμαλίες και τα προβλήματα που βασανίζουν τους ανθρώπους. Με το Συνοδικό δε δημοκρατικό της σύστημα εκλογών η Εκκλησία υπήρξε υπόδειγμα για τις δημοκρατίες του κόσμου και της πατρίδας μας. (Το Συνοδικό σύστημα γεννήθηκε στην Αποστολική Σύνοδο και ολοκληρώθηκε στην Α’ Οικουμενική με τον 6ο κανόνα. Δυστυχώς υπάρχουν πολλές παρεκκλίσεις απ’ αυτό σήμερα).

Ύστερα απ’ όλα αυτά, τι μπορεί να κερδίσει η Πολιτεία με το χωρισμό της από την Εκκλησία; Πόσα θα χάσει και θα στερηθεί αφού η Εκκλησία είναι κοντά στον άνθρωπο και τον υπηρετεί από τη γέννηση μέχρι το θάνατό του; Και μετά το χωρισμό η Εκκλησία θα’ ναι πάλι Εκκλησία. Τι θα’ ναι όμως η Πολιτεία χωρίς την Εκκλησία; Θα’ ναι τραυματισμένη και ανάπηρη.

Ο λαός εμπιστεύεται την Εκκλησία και όχι τους πολιτικούς, όπως δείχνουν όλα τα γκάλοπ. Μετά το χωρισμό δε θα’ χομε ανταγωνισμούς και διχόνοιες; Γιατί να κόψομε τις ρίζες του δένδρου και να το ξεράνομε;

Πολλοί συζητούν για τις μεγάλες περιουσίες της Εκκλησίας που πρέπει να δοθούν στους ακτήμονες. Ποιες περιουσίες όμως; Το 1952 συμφώνησαν Εκκλησία και Πολιτεία και πήρε η Πολιτεία όσα πήρε και τα υπόλοιπα κατοχυρώθηκαν με νόμο στην Εκκλησία για τις ανάγκες της. Οι ίδιες φωνές και πιέσεις το 1987.

Οι περιουσίες της Εκκλησίας στους ακτήμονες φώναζαν: Οι ίδιες φωνές και σήμερα με το πρόσχημα πως το ζητά η τρόικα. Ποιοι όμως είναι ακτήμονες; Τα χωριά μας ερήμωσαν. Οι περιουσίες στα αζήτητα.

Πωλούνται για ένα κομμάτι ψωμί. Τα φτηνά προϊόντα και οι φορολογίες τις έχουν απαξιώσει. Δεν τις θέλει κανείς. Όλοι αναζητούν τρόπους να τις ξεφορτωθούν.

Τα χωράφια που πήρε η Πολιτεία από την Εκκλησία δόθηκαν στους ακτήμονες; Τα πιο πολλά έγιναν οικισμοί. Άλλα καταπατήθηκαν και άλλα δόθηκαν σε “ορισμένους”.

Να πάψει η Πολιτεία να μισθοδοτεί τον κλήρο. Καινούργια απαίτηση. Αυτή τη μισθοδοσία την κατοχυρώνει το σύνταγμα και οι νόμοι της Πολιτείας. Έγινε με αντάλλαγμα τις περιουσίες που πήρε η Πολιτεία. Αν γίνει χωρισμός θα επιστραφούν;

Έχομε καταργήσει τόσους οργανισμούς (δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα) κι έχομε απολύσει δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους που είναι σε απόγνωση και ορισμένοι αυτοκτονούν. Το ίδιο θέλομε να κάμομε και στην ελπίδα του λαού, τη Μητέρα Εκκλησία;

Δεν είναι ντροπή σ’ εμάς τους απογόνους εκατοντάδων χιλιάδων μαρτύρων και αγίων, που θυσιάστηκαν για την πίστη και πατρίδα, να πρωταγωνιστούμε στη διάλυσή τους;

Δεν είναι ντροπή σ’ εμάς τους απογόνους των θρυλικών ηρώων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, που συγκλόνισαν και βοήθησαν να σωθεί ο κόσμος, να τους τιμούμε με παρελάσεις “κιγκλκιδωμάτων”;

Ας ξυπνήσει επιτέλους μέσα μας αυτό που έζησαν οι πρόγονοί μας. Η αγάπη για την πίστη και πατρίδα. Γιατί μονο μ’ αυτή τη μεταμόρφωση θα προθυμοποιηθούμε να πεθάνομε για την ταυτότητά μας και να τ’ αλλάξομε όλα. Να βρούμε όλο το μαύρο χρήμα που έφυγε στο εξωτερικό. Να βάλομε τους κλέφτες να πληρώσουν. Να σβήσει το χρέος με την εργατικότητά μας. Να ξαναγίνομε πραγματικοί Έλληνες για να μας σεβαστούν και ακούσουν οι άλλοι.

“Ημοίρα της Ελλάδας και κάθε έθνους που έχει ιστορική αποστολή είναι τραγική”, γράφει ο Καζαντζάκης, και συνεχίζει: “Οι αντινομίες που έχει μέσα της τη σπρώχνουν κάθε τόσο στον γκρεμό, κι εκεί γίνεται το απροσδόκητο ελληνικό θαύμα. Η Ελλάδα σώζεται και συνεχίζει την τραγική της αποστολή, να φωτίζει τον κόσμο”. (Εφημ. Real News 20-10-2013. Άρθρο Πασαλάρη).

top
Has no content to show!