Άρθρα - Απόψεις

Μητροπολίτης Σύρου Δωρόθεος: «Το έχειν και το είναι»

images

Του Σεβ. Μητροπολίτη Σύρου κ. Δωροθέου Β΄

Καθώς, επί δεκαετίες, είχαμε ταυτισθεί με την ψευδαίσθηση της αυτάρκειας και την αυταπάτη της μόνιμης ευημερίας, η επέλαση των παρόντων δύσκολων καιρών ανέτρεψε βίαια και απότομα τις βεβαιότητες και τις σταθερές της ζωής μας και κλόνισε την αίσθηση της ασφάλειας και της διαρκούς ευημερίας, μέσα στην οποία εγκλωβισμένοι ζούσαμε τη φενάκη μιας αληθινά νιτσεϊκής παντοδυναμίας.

Από τη μια μέρα στην άλλη, όλα άλλαξαν! Η ανασφάλεια, το άγχος και ο φόβος μιας επερχόμενης απώλειας, η αβεβαιότητα για η αγωνία για το αύριο, μας δημιουργούν ένα μεγάλο υπαρξιακό κενό, που μεταφράζεται σε παθητικότητα, απελπισία και μειωμένη αίσθηση ελέγχου της ζωής, ενώ εκδηλώνεται συχνά με τάσεις και πράξεις αυτοκαταστροφής.

Αισθανόμαστε ότι η ζωή έχει χάσει το νόημα, το περιεχόμενο, το σκοπό και την ομορφιά της, και γι' αυτό πολλοί, σε ανησυχητικό βαθμό πολλοί συνέλληνες, επιλέγουν συνειδητά την άρνησή της και καταφεύγουν στην αυτοκτονία, μια ενέργεια, η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση όχι μόνο με το νόμο του Θεού, αλλά και με το νόμο της φύσης, το ένστικτο της επιβίωσης...

Δεν είναι, μάλιστα, λίγοι και εκείνοι, που, αντί να προσεύχονται γι' αυτούς τους ανθρώπους, όπως πράττει η Εκκλησία, θεωρούν το φαινόμενο των αυτοκτονιών “παράπλευρη απώλεια” της οικονομικής συγκυρίας, δικαιολογημένη, αν όχι και “αξιομίμητη” έμπρακτη διαμαρτυρία για την επικρατούσα αδιέξοδη, προς το παρόν, κατάσταση και τους, πραγματικούς ή όχι, υπευθύνους γι' αυτήν, ενώ κάνουν αναλύσεις και καταγράφουν στατιστικές, ενίοτε δε ηρωοποιούν τους κατά την άποψή τους “ιδανικούς αυτόχειρες”!

Άλλη μια απόδειξη ότι η παρούσα κρίση δεν είναι το αποτέλεσμα, αλλά η αιτία μιας πολύχρονης αλλοτρίωσης, που επήλθε στον ψυχισμό και τη νοοτροπία των Ελλήνων, οι οποίοι, μαγεμένοι από την Κίρκη της υλικής ευδαιμονίας, ταύτισαν το “έχειν” με το “είναι”.

Αφού επί χρόνια αφυδατώσαμε τις ψυχές μας από κάθε ιδανικό, αφού συστηματικά πριονίσαμε το κλαδί που μας συνέδεε με το ζωοπάροχο δέντρο της ελληνορθόδοξης παράδοσής μας, αφού δυσφημίσαμε κάθε αξία και απορρίψαμε κάθε τι το πνευματικό, η ζωή μας έχασε το αληθινό της νόημα και διαστράφηκε ο σκοπός της ύπαρξής μας.

Υπάρχουμε μόνο αν έχουμε και αξίζει να υπάρχουμε μόνο αν αποκτούμε...

Από τη στιγμή, λοιπόν, που δεν “έχουμε” ή δεν μπορούμε να αποκτήσουμε περισσότερα, ή χάνουμε αυτά που έχουμε, γιατί να υπάρχουμε;

Έτσι, η αυτοκτονία φαντάζει σαν φυσιολογική αντίδραση, αν όχι και σαν πράξη αξιοπρέπειας ενός ανθρώπου, ο οποίος προτιμά να πεθάνει παρά να στερηθεί, όχι τα αναγκαία, αλλά-φευ-τα περιττά!

Άλλη μια απόδειξη της επελθούσης ανατροπής της κλίμακας των αξιών!

Άλλοτε θυσιάζαμε τη ζωή μας για ιδέες και ιδανικά, για το Θεό, την Πατρίδα και το συνάνθρωπο! Σήμερα, θυσιάζουμε τη ζωή μας για τα χρήματα!

Στη γνωστή απειλή των ληστών “τα λεφτά σου ή τη ζωή σου”, απαντάμε “τη ζωή μου”!

Είναι γεγονός, και κανείς δεν το αμφισβητεί, ότι ζούμε σε καιρούς δυσχείμερους και μέρες χαλεπές, αλλά όχι πρωτόγνωρες και μοναδικές!

Η σύγκριση, μάλιστα, της σημερινής κατάστασης με την περίοδο της Κατοχής είναι συντριπτικά καταλυτική και έντονα αποκαλυπτική!

Οι τότε Έλληνες δεν αυτοκτονούσαν ούτε επειδή δεν είχαν να φάνε, ούτε επειδή πέθαιναν κυριολεκτικά τα παιδιά τους από την πείνα, ούτε επειδή ζούσαν καθημερινά τη βία και το θάνατο και την καταπίεση του κατακτητή!

Αντίθετα, όλα αυτά τα δεινά χαλύβδωναν την αποφασιστικότητά τους, ενίσχυαν την αγωνιστικότητά τους και γιγάντωναν τη θέλησή τους να αγωνιστούν και να θυσιαστούν για ένα καλύτερο μέλλον, καλύτερο ποιοτικά, όχι ποσοτικά!

Η αδυναμία να πληρώσουμε τα χρέη μας και η στέρηση λίγων ή πολλών από τις θεωρούμενες απαραίτητες, αλλά στην ουσία περιττές, ανέσεις μας, μπορεί να είναι λόγος για απελπισία, κατάθλιψη, απομόνωση, γκρίνια, απαισιοδοξία, αλλά δεν μπορεί να είναι λόγος αυτοκτονίας!

Αν πρέπει κάτι να “σκοτώσουμε” και να αρνηθούμε είναι το σύστημα αξιών, βάσει του οποίου αξιολογούσαμε μέχρι σήμερα τον εαυτό μας και το περιβάλλον μας!

Να μιμηθούμε τη σωτηριώδη μετάνοια του Πέτρου, όχι την άσκοπη μεταμέλεια του Ιούδα, ο οποίος “μεταμεληθείς απήγξατο”....

Κι' αν αισθανόμαστε “γυμνοί” από υλικά αγαθά και ανέσεις, αν μας πνίγουν τα χρέη και οι υποχρεώσεις, ας στρέψουμε το βλέμμα μας προς το Χριστό!

Πάνω στο Σταυρό δεν έχει απολύτως τίποτε! Ακόμη και ο ιματισμός του γίνεται αντικείμενο κληρώσεως των ρωμαίων στρατιωτών.

Κι όμως τη στιγμή ακριβώς αυτή αποκαλύπτεται το «είναι» στην πιο σημαντική του εκδήλωση, στην προσφορά της θυσίας και της αγάπης.

Ίσως, έφτασε και για τον καθένα μας η προσωπική του ώρα, να χάσουμε τα περιττά και να κερδίσουμε τα αναγκαία, να χάσουμε τα πράγματα και να κερδίσουμε τους ανθρώπους, να χάσουμε τον κόσμο και να κερδίσουμε την ψυχή μας,

Να ζήσουμε, με λίγα λόγια, γνήσια και αληθινά!

 

Πατρών: «Και όμως υπάρχει ελπίδα, γιατί υπάρχει αντίσταση»

images

Του Σεβ. Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσοστόμου

Μέσα σε ένα κλίμα ζοφερό για την πατρίδα μας, κλίμα αβεβαιότητος και απελπισίας πολλάκις και εκεί που νομίζει κανείς, ότι όλα χάνονται, έρχεται η πραγματικότητα να μας βεβαιώση, ότι η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη αρχίσει μέσα από μια σθεναρή αντίσταση, που πηγαίνει κόντρα στον οδοστρωτήρα, ο οποίος θέλει να ισοπεδώση τα πάντα και κυρίως να κάμψη τις ψυχικές αντοχές.

Αυτή η αντίσταση, άρχισε ήδη, ως ένα ρεύμα ποταμού που θα αρδεύση, ο,τι άφησε ξερό και άνυδρο σ’ αυτό τον τόπο η λαίλαπα που μέχρι τώρα αγωνίστηκε με λύσσα και πάθος ανίερο, για να ξεθεμελιώση τα ιερά θέμεθλα αυτού του τόπου και να ξερριζώση τα αιωνόβια πνευματικά δένδρα, που με τον ίσκιο τους, ανέπαυσαν και αναπαύουν τον Λαό.

Αυτό το ρεύμα όμως έρχεται να παρασύρη, και ως μία μεγάλη πνευματική δύναμη όλες τις προσπάθειες, οι οποίες ως σκοπό έχουν, να συνεχίσουν το διαβρωτικό έργο των αντιθέων και ανθελλήνων, ημετέρων και ξένων, οι οποίοι παρά τις διαβεβαιώσεις της αδεκάστου ιστορίας, ότι «του Έλληνα η ψυχή ζυγό δεν υπομένει», προσπαθούν απεγνωσμένα να βρουν τρόπους, ώστε να πλήξουν του γένους μας τα ιερά και τα όσια.

Ήδη όμως παρεσύρθησαν από την ορμή της αντίστασης, η οποία προβάλλεται με σθένος και νεανικό σφρίγος και δεν απομένει παρά ο τελικός καταποντισμός τους, ώστε άπαξ δια παντός να κατανοήσουν, ότι στην Ελλάδα και οι πέτρες κάποια στιγμή ανθίζουν.

Ο λόγος της Αγίας Γραφής ο αναφερόμενος σε άλλη περίπτωση «σκληρόν σοι προς κέντρα λακτίζειν»(Πραξ. κστ , 14), θεωρώ, ότι πρέπει να επαναληφθή τόσο δυνατά και προς αυτούς, προς αυτά τα κέντρα που επανειλημένως, πλην ανεπιτυχώς, επεχείρησαν να αλώσουν τον τόπο μας.

Ναι, γνωρίζω, ότι πολλές φορές φτάσαμε στα όριά μας, ακουμπήσαμε στο χώμα, χάσαμε τα υλικά αγαθά, μείναμε μόνοι, δεν είχαμε ούτε να φάμε, όμως αντέξαμε.

Ξέρει ο Έλληνας να ζη κόβοντας, όπως χαρακτηριστικά λέγει, μια ελιά στα τέσσερα. Όμως τα καταφέρνει, αφού γνωρίζει ότι, «ουκ επ’ άρτω μόνο ζήσετε άνθρωπος...»( Ματθ δ ,4).

Γνωρίζω, ότι έσπρωξαν τις νεώτερες γενηές σε μια ψεύτικη ευμάρεια και πλάνα ζωή και προσπάθησαν να κάνουν μαλθακά τα παιδιά μας, σκορπίζοντας στον ουρανό μαύρα σύννεφα και δημιουργώντας γκρίζους ορίζοντες.

Γνωρίζομε όλοι, ότι επί τόσα χρόνια δηλητηριάζουν τις ψυχές με το φαρμάκι του μίσους εναντίον των αξιών και θεσμών, που κρατούν το οικοδόμημα της πατρίδος μας και αποτελούν τους συνεκτικούς δεσμούς μεταξύ μας, αλλά και τους συνδετικούς κρίκους με τις γενηές που πέρασαν και αγωνίστηκαν για να μας παραδώσουν αυτούς τους πνευματικούς θησαυρούς.

Όμως υπελόγισαν λάθος τα πράγματα και συνεχίζουν να κάνουν τα ίδια σφάλματα, τα οποία τελικώς θα καταστρέψουν τις ιοβόλες γλώσσες τους και θα συντρίψουν τις υπερφίαλες κεφαλές τους. Και πάλι τους υπενθυμίζομε το Αγιογραφικόν «... αυτός σου τηρήσει κεφαλήν, και συ τηρήσεις αυτού πτέρναν»(Γεν. γ 15).

Όταν το δηλητήριο εισέρχεται στο σώμα, εκείνο (το σώμα) αντιδρά και χρησιμοποιεί τα αντισώματα που διαθέτει, για να το εξουδετερώση. Κάποιοι οργανισμοί δεν τα καταφέρνουν, διότι τα αντισώματα που διαθέτουν, δεν είναι ισχυρά.

Όμως ο οργανισμός του γένους μας, απέδειξε διαχρονικά, ότι διαθέτει τόσα και τόσο ισχυρά αντισώματα τα οποία όχι μόνο το όποιο δηλητήριο εξουδετερώνουν, αλλά και αντοχές ισχυρότερες προσφέρουν, προκειμένου να αντέξη σε δυνατότερες επιθέσεις των ιοβόλων όφεων, στο μέλλον.

Και το λέγω αυτό, διότι θα είναι ουτοπία να πιστέψωμε, ότι θα σταματήσουν και στη συνέχεια, οι ορκισμένοι εχθροί της πατρίδος μας, να εκτοξεύουν τα βέλη τους εναντίον μας.

Δυστυχώς, γι’ αυτούς, εμείς, ως έχει ευστόχως πολλάκις ειπωθή, είμαστε φυλή και ρίζα δυνατή, ράτσα ανθεκτική. Περνάμε από το καμίνι και βγαίνομε ακέραιοι, χωρίς να μας έχουν καν αγγίξει οι φλόγες.

Φτάνομε στον βυθό και κρατάμε την αναπνοή μας, όσο χρειασθή, χωρίς να δημιουργηθή βλάβη στον εγκέφαλό μας και στον εσωτερικό μας κόσμο.

Φτάνομε στην άκρη και ενώ όλοι πιστεύουν, ότι ο βράχος θα μας συντρίψη, εμείς αντιστρέφομε την κατάσταση και ξαναγράφομε την ιστορία από την αρχή, χρησιμοποιώντας ως ύλη τις θυσίες και τα αίματα των προγόνων μας και ως ισχυρή γραφίδα την δική μας θέληση και το δικό μας πείσμα, για να ζήσωμε και να κρατηθούμε θαλεροί μέχρι της συντελείας του αιώνος, γιατί αυτό είναι το ριζικό μας.

Γι’ αυτό είμαστε ξεχωριστοί, δεν μοιάζομε με κανένα λαό. Δεν γινόμαστε «κιμάς», όπως έλεγε και ο Μακαριστός Χριστόδουλος στην κρεατομηχανή, που θέλουν να μας βάλλουν, γιατί απλούστατα δεν μπαίνομε, δεν μας χωράει, δεν είναι για τα μέτρα μας, αλλά για τα δικά τους, αφού πάντοτε σε σχέση με μας «εμετρήθησαν, εζυγίσθησαν και ευρέθησαν ελλιπείς...».

  1. Και τώρα γνωρίζω, ότι θα με ρωτήσετε, και εύλογα, γιατί τα έγραψα όλα αυτά, ενώ οι περισσότεροι ζουν σε κλίμα υφέσεως εξ αιτίας των γεγονότων που εξελίσσονται και διαδραματίζονται γύρω μας. Σας απαντώ.
  2. 1. Διότι αυτά πιστεύω ακράδαντα και ουδέποτε έπαψα να είμαι αισιόδοξος, αφού ζει Κύριος ο Θεός και ουδέποτε μας εγκατέλειψε παρά τα όποια ελαττώματα και ατοπήματά μας. Γιατί λοιπόν, να μας εγκαλείψη και τώρα; «Σοι μόνω αμαρτάνομεν Κύριε... αλλά και σοι μόνω λατρεύομεν...». (Ευχή Εσπερινού Γονυκλισίας)

2. Διότι αυτό βεβαιώνει η ιστορική πραγματικότης. Πότε δεν μας πολέμησαν με μανία; Αιώνες αγωνίζονται να μας τσακίσουν, να μας αποδυναμώσουν, να αλλοιώσουν την ψυχοσύνθεσή μας, τα χαρακτηριστικά μας.

Αιώνες αγωνίζονται να ξερριζώσουν την πίστη μας, τις αξίες μας, την ενότητά μας, την γλώσσα μας, την αγάπη μας στον τόπο μας. Πήτε μου, σας παρακαλώ, τι κατάφεραν;

Σε αιώνες σκλαβιάς διατηρήσαμε αναλλοίωτα τα υποστατικά μας ιδιώματα και λαμπρότερα τα αναδείξαμε. Η δράση τους, προκάλεσε την δική μας αντίδραση και μας έμαθε, να χρησιμοποιούμε τις κατάλληλες τακτικές, για να έχωμε πάντοτε «το επάνω χέρι».

Δεν λέω πονέσαμε, κλάψαμε, κάποιες φορές λυγίσαμε, αλλά παίρνοντας δύναμη, όπως ο μυθολογικός γίγαντας Ανταίος από τη γη που ακουμπούσε, αναδειχτήκαμε πάντοτε νικητές.

  1. Οφείλω όμως να ομολογήσω, ότι εκείνο που μας πείραξε και μας πειράζει περισσότερο δεν είναι ο πόλεμος των ξένων, αλλά η στάση των δικών μας προσκυνημένων. Η ύπουλη τακτική των «νενέκων» κάθε εποχής που προδίδουν την ψυχή του γένους μας. Ποτέ βεβαίως δεν έλειψαν, ούτε θα λείψουν. Την μια θα τους φταίη η Ορθόδοξη πίστη, την άλλη η γλώσσα, την τρίτη τα σύμβολα κ.ο.κ. Έτσι τους λένε τα αφεντικά τους, που δεν ξέρουν καλά τους Έλληνες και αυτοί οι δύσμοιροι τους πιστεύουν και υπακούουν, υπολογίζοντας σε πρόσκαιρες «αμοιβές». Τι κρίμα όμως, δεν έμαθαν παρ’ ότι το διάβασαν η το άκουσαν, γιατί δεν ξέρω αν κάποιοι απ’ αυτούς καταδέχτηκαν να ξεφυλλίσουν την ιστορία, δεν έμαθαν ποιό ήτο το τέλος, η «πληρωμή», όλων αυτών των προδοτών.

3. Διότι αυτό μας βεβαιώνουν τα παιδιά μας. Εμείς οι μεγαλύτεροι, νομίζομε ότι μόνοι πλέον κρατάμε την σημαία της αντίστασης και φυλάσσομε «Θερμοπύλες». Πιστεύομε, ότι μόνοι μας υψώνομε φωνή σε ένα κόσμο που καθ’ ημάς «χάνεται». Αυτό ίσως κάπου μας προβληματίζει, για να μη είπω μας λυγίζει.

Ευτυχώς όμως, που κάνομε λάθος και μάλιστα μεγάλο. Κοιτάξτε, μπροστά μας, γύρω μας, πόσοι ξεφύτρωσαν ήδη, πόσοι γεννιούνται και πόσοι ετοιμάζονται να γεννηθούν, οι οποίοι θέλουν και πάλι ευτυχώς, όχι απλώς να μας ακολουθήσουν, αλλά να τρέξουν πριν από μας. Τους ακούτε; φωνάζουν. «Δώστε μας την σκυτάλη των αγώνων, δεν μπορούμε πια να αντέξωμε “την ύβρη”. Φτάνει “η προπαγάνδα”, ζητάμε την λευτεριά, που μας εστέρησαν».

Ναι αυτή είναι η χαρά μας και γι’ αυτό έγραψα ως τίτλο, του παρόντος άρθρου, «Και όμως υπάρχει ελπίδα, γιατί υπάρχει αντίσταση».

Το βλέπω στα μάτια των παιδιών μας, που ζητούν κάτι διαφορετικό. Μας το λένε, γιατί μας έχουν πλέον εμπιστοσύνη. Το φωνάζουν: «Δεν είναι αυτή η Ελλάδα, δεν είναι αυτή η Πατρίδα μας, όπως την κατάντησαν.

Είναι η άλλη, η ελεύθερη, η αδούλωτη και υπερήφανη. Είναι εκείνη που μας παρέδωσαν οι μάρτυρες πρόγονοί μας.

Αυτή θέλομε, και αυτή θα ξαναφτιάξωμε».

Η τι λέγω, δεν τους άκουσα καλά και τους ζητώ συγγνώμη. Αυτοί φωνάζουν: «Εμείς είμαστε η αδούλωτη Ελλάδα και δεν θα μας νικήσουν ποτέ και με τίποτε».

Το άκουσα πολλές φορές, τώρα το προσέχω περισσότερο. Γι αυτό είμαι αισιόδοξος.

Το βλέπω πια σε γιορτές που γίνονται και είναι εμπνευσμένες απ’ αυτό το πνεύμα. Το βλέπομε κάθε φορά στα μάτια των παιδιών μας που μετέχουν στις παραδοσιακές και εθνικές τελετές και εορτές, στα μάτια των νεανικών ομάδων των ενοριών μας, στα πρόσωπα όλων των νέων.

Το άκουσα, το είδα, το έζησα μαζί με χιλιάδες άλλους πριν από λίγες ημέρες, στο προαύλιο του Δημοτικού Σχολείου του Σουλίου Πατρών, που είχε μετατραπεί σε ναό της Ελληνικής ψυχής και λεβεντιάς, μέσα από τον οποίο, μικροί και μεγάλοι διετράνωσαν με τον παθιασμένο από αγάπη για το Χριστό και την Ελλάδα λόγο τους, με τους παραδοσιακούς λεβέντικους χορούς, ότι «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει...».

Εκείνη την ώρα, ζώντας αυτή την «αντιστασιακή» λαμπρή Ελληνική γιορτή και βλέποντας και τα νήπια να χορεύουν, είπα, «Εκ στόματος νηπίων και θηλαζόντων κατηρτίσω αίνον... ένδοξη Ελλάς».

Και καθώς χόρευαν και τραγουδούσαν παιδιά από διάφορα μέρη της Ελλάδος, ζωντανεύοντας τις ηρωικές μνήμες της αδούλωτης ψυχής, ήκουα τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο από την Φλώρινα, όπου σημειολογικά, ουσιαστικά και δυναμικά εξέφραζε, όπως πρέπει σε Έλληνα Ιεράρχη, όχι μόνο τα δικά του μύχια αισθήματα, αλλά και όλων των Ελλήνων την βαθειά αφοσίωση στα ιερά και τα όσια του γένους μας. Εξέφραζε τον Έλληνα πατέρα, την Ελληνίδα μάνα, τον Έλληνα παπά, τον Έλληνα δάσκαλο...

«Κυρά μου τα παιδιά είναι δικά μου, τα παιδιά είναι δικά μας. Ποιά είσαι εσύ που θα βγάλης εγκύκλιο χωρίς να ρωτήσης αυτούς που πάλεψαν και παλεύουν σ’ αυτό τον τόπο γι’ αυτό το χώρο; Ποιό είναι το δικαίωμά σου, που εσύ θα αποφασίζης, ότι δεν θα εκκλησιάζονται τα παιδιά; Τους ρώτησες τους γονείς;...»

Μακαριώτατε, επικροτούμε τα όσα είπατε, σας συγχαίρομε και προσθέτουμε:

«Ναι, ποιούς ρώτησες, κυρά μου; Ρώτησες τους γονείς, τους δασκάλους; Ρώτησες, τα ίδια τα παιδιά; Άντε κυρά μου και συ και οι όμοιοί σου από κει που ήρθατε... Σαν δεν εντρέπεστε...»

Μητροπολίτης Κορίνθου: «Βάλαμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα!»

images

Γράφει ο Αιμίλιος Πολυγένης

Την έντονη αντίδρασή του εξέφρασε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος, σχετικά με την πρόταση της Βουλευτή του ΔΗ.ΜΑΡ. κα Ρεπούση να καταργηθεί ο εκκλησιασμός στα σχολεία.

Ο Μητροπολίτης Κορίνθου αφού εξέφρασε την αμέριστη συμπαράσταση σε όσα ανέφερε ο Αρχιεπίσκοπος για την κα Ρεπούση, μεταξύ άλλων τόνισε: «Είναι αναφαίρετο δικαίωμά μας να πιστεύουμε σε όποιον Θεό θέλουμε και να τον λατρεύουμε όπως θέλουμε. Το Σύνταγμα έχει όρους και όρια… Η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων, όπως λέει το Σύνταγμα, είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι».

«Με έκπληξη ακούσαμε όσα είπε η κα Ρεπούση. Και τα είπε όχι σαν κα Ρεπούση που έχει την ευθύνη των λεγομένων της, αλλά σαν εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας! Δηλαδή, «βάλαμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Κορίνθου.

Σε άλλο σημείο τόνισε: «Και η κα Ρεπούση, πιστή στις ιδεολογικές της αρχές και τις πολιτικές της πεποιθήσεις, παραβαίνει το Σύνταγμα και βολιδοσκοπεί τον κόσμο, αν θα πρέπει να σταματήσει ο εκκλησιασμός στα σχολεία. Μήπως έπρεπε ο Αρχιεπίσκοπος να της πει συγχαρητήρια; Όταν εδώ χανόμαστε και αυτή η κυρία ψάχνει να βρει τον τρόπο να μας αφελληνίσει;».

Ο δυναμικός Ιεράρχης αναφερόμενος στον Αρχιεπίσκοπο, μεταξύ άλλων υπογράμμισε: «Γι΄ αυτό και ο -κατ΄ ομολογία όλων- πράος Αρχιεπίσκοπος έφτασε στο σημείο να πει «Ως εδώ και μη παρέκει!» Αυτό μας μάρανε; Ακόμα και ο Στάλιν ανακάλεσε την απόφασή του και άνοιξε τις εκκλησίες, ως ελπίδα για τους πολίτες της τότε Σοβιετικής Ένωσης. Αυτό δεν τους έγινε μάθημα; Κι έρχονται να το εφαρμόσουν στη Δημοκρατική Ελλάδα; Στηρίζουμε και αποδεχόμαστε όσα είπε και αποφάσισε ο Αρχιεπίσκοπος.»

«Και όπως είπε «θα μας βρουν αντιμέτωπους»! Κυρά μου, να ρωτήσεις τους Έλληνες να θέλουν να κόψουν από τα παιδιά τους την εκκλησία! Να το ρωτήσει ευθέως. Και να αλλάξει το Σύνταγμα! Ειδάλλως να κάτσει εκεί που κάθεται και να παραιτηθεί! Και να αφήσουν τα τερτίπια επιτέλους!!», πρόσθεσε κλείνοντας ο κ. Διονύσιος.

(Σημείωση: Με πληροφορίες από το Korinthia News)

Η αξία της προσευχής "Πάτερ ημών" στα σχολεία

images

Σέ  κάθε  άνθρωπο  υπάρχει  στόν  εσωτερικό  του  κόσμο  έμφυτη  η  φορά  πρός  τόν  Θεό, η  θρησκευτικότης εκφραζομένη  μέ  σειρά εκδηλώσεων, κυριοτέρα τών  οποίων  είναι  η  προσευχή. Πρόκειται  γιά  ένα  μεγάλο  δώρο  τού  Θεού  στόν  άνθρωπο  καί  αυτή  η  δυνατότητα  τής  προσευχής  αποτελεί  εξαιρετικό προνόμιο  τής  ανθρώπινης  ύπαρξης.

Κατά  τήν  ιερή  ώρα  τής  προσευχής, τό  δημιούργημα, ο άνθρωπος  συνομιλεί  μέ  τόν  Δημιουργό  του, το πλάσμα  μέ τόν  Πλάστη  του  καί  αξιώνεται  πραγματικά  χρησιμοποιώντας  τό  λογικό  του να «αίρει την ψυχήν του»,  προς τον Πάνσοφο, Παντοδύναμο και Πανάγαθο Θεό.

Ειδικότερα  η  καθημερινή  πρωϊνή  προσευχή  στά  σχολεία  μας, η  λεγόμενη  «Κυριακή Προσευχή», δηλαδή  τό  «Πάτερ Ημών», έχει  μεγάλη  παιδαγωγική  αξία  γιά  τήν  όλη  διαμόρφωση  τής  προσωπικότητος  τών  μαθητών.

Πρώτον, η  προσφώνηση  «Πάτερ ημών», πατέρα μας, ηχεί  πολύ  στοργικά  καί  στηρικτικά  καί  νοιώθει  ο  προσευχόμενος  ότι  δέν  είναι  μόνος  καί  ορφανός  αλλά  έχει  Πατέρα  πού  τόν  ακούει, τόν  αγαπά  καί  μεριμνά  γι αὐτόν, γιά  τό  παιδί του.

Μέ  τό  «Αγιασθήτω  τό  όνομά  Σου», η  επόμενη φράση  ζητούμε  καί  επιθυμούμε  ν ἁγιασθεῖ  ο  Θεός  μέσα  μας. Τό  αγιαστικό  του  έργο  νά  φθάσει  καί  σε μας.  Μέ  τό  αίτημα, «ελθέτω  η βασιλεία σου», προσευχόμεθα  νά  έλθει η πνευματική  βασιλεία  τού  Θεού  στίς  ψυχές  μας, δηλαδή  « θεία  χάρις  του  στή  ζωή  μας.

«Γεννηθήτω  τό  θέλημά Σου», σημαίνει  νά  γίνει  τό  θείο  θέλημα  στή  γή  τών  ανθρώπων  όπως  αυτό  γίνεται  στόν  ουρανό  καί     μάλιστα  όταν  υπάρχουν  δυσκολίες,  θλίψεις  καί  απογοητεύσεις.

Τό  επόμενο  αίτημα, «τόν  άρτον ημών  τόν  επιούσιον, δός  ημίν  σήμερον», είναι  εξόχως  σημαντικό.

Κάτω  μάλιστα  από  τήν  λέξη «άρτον», πού  είναι  η  βασική  τροφή  τού  ανθρώπου, κρύβεται  κάθε  άλλη  τροφή  καί  κάθε  άλλη  μας  υλική  ανάγκη.

Συμβολίζει  βέβαια  καί  τήν  πνευματική  τροφή  τής  ψυχής.

Έπειτα  τό  «και άφες  ημίν  τά  οφειλήματα  ημών ως  καί  ημεις  αφίεμεν  τοίς  οφειλέταις  ημών», έχει  μεγάλη  παιδαγωγική  σημασία  γιά  τήν  αξία  τής  ταπεινοφροσύνης  καί  τής  συγχωρητικότητος.

Μέ  τό  αίτημα  αυτό  καταπολεμειται  κάθε  είδους  βία  πού  παρουσιάζεται  ενίοτε  στίς  σχολικές  κοινότητες.

Καί  «μή  εισενέγκεις  ημάς  εις  πειρασμόν, αλλά ρύσαι  ημάς  από  τού  πονηρού», είναι  τά  τελευταία  αιτήματα  τής  προσευχής  μέ  τά  οποία  ζητούμε  νά μην επιτρέψει  ο  Θεός  νά  πέσουμε  σέ  πειρασμό  αλλά  πολύ  περισσότερο  νά  μάς  ελευθερώσει  από  τήν  αιχμαλωσία  τού  ανθρωποκτόνου  καί  χαιρεκάκου εχθρού, του διαβόλου.

Οφείλουμε  νά  υπογραμμίσουμε  ότι  πράγματι  η  προσευχή  αυτή  λειτουργεί  ως  ηθικόν  στήριγμα  τών  μαθητών, ως  φράγμα  παραβατικών  συμπεριφορών, ως  πνευματική  τροφή  τής  ψυχής, ως  θεμέλιο  εσωτερικής  ηρεμίας, ως δυναμική πολιτισμού.

Όσοι  απαξιώνουν  τήν  παραδεδομένη  πρωϊνή  αυτή  προσευχή  στά  σχολεία  μας  θ ἄξιζε  ν ἀρχίσουν  νά  τήν  λέγουν  κάθε  μέρα  ώστε  νά  εισέλθουν  στό βαθύτερο  πνευματικό  της  νόημα  καί  νά  αισθανθούν  καί  αυτοί  τήν  γλυκύτητα  τών  λόγων  τής  Κυριακής  αυτής  προσευχής.

Μετά  τιμής  καί  ευχών

Αρχιμ. Χρυσόστομος  Παπαθανασίου  Δρ. Ν. & Θ.

Ιεροκήρυξ  Καθεδρικού  Ναού  Αθηνών

Διευθυντής Ιδιαιτέρου Γραφείου Μακαριωτάτου

Κονίτσης: «Καρεκλοκένταυροι των Αθηνών δολοφονείτε την Ελλάδα»

images

 

Την έντονη αντίδραση του Μητροπολίτη Δρυινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης προκαλεί το κλείσιμο δημόσιων υπηρεσιών στην επαρχία του. Ο Σεβασμιώτατος κ. Ανδρέας αναφέρει:

 «Παρακολουθώ με βαθύ πόνο ψυχής τις δραματικές εξελίξεις στις δύο Επαρχίες Πωγωνίου και Κονίτσης.

Διακονώντας τις επαρχίες αυτές επί σαράντα πέντε (45) ολόκληρα χρόνια, βλέπω, ιδίως τον τελευταίο καιρό, μια συρρίκνωση και μια φθίνουσα πορεία στον αιματοβαμμένο και χιλιοπροδομένο αυτό τόπο.

α) Ήδη οι ΔΟΥ Δελβινακίου και Κονίτσης καταργούνται. Όμως, οι διάφοροι καρεκλοκένταυροι των Αθηνών έχουν άρά γε διερωτηθή πως θα εξυπηρετούνται οι κάτοικοι των ορεινών και μακρυνών περιοχών, που θα είναι εφεξής υποχρεωμένοι να μεταβαίνουν στα Ιωάννινα, όπου θα μεταφερθούν οι εν λόγω ΔΟΥ ; 

Όλα, λοιπόν, γίνονται θυσία στο χρήμα ; Κι’ όταν γίνωνται τόσες σπατάλες, τις οποίες στηλιτεύει ο ημερήσιος αθηναϊκός Τύπος, σας πονάει το να διατηρηθούν οι ΔΟΥ σε δύο ακριτικές περιοχές ; Κύριοι, θα σας το πω ξεκάθαρα: Με την τακτική, που εφαρμόζετε τελευταία, να κλείνουν, δηλαδή, η μία Υπηρεσία κατόπιν της άλλης, δολοφονείτε την ακριτική Ελλάδα.

Γιατί είναι σαν να μας λέτε : Αφήστε την ύπαιθρο χώρα κι’ ελάτε στα αστικά κέντρα.

Πάντως, αν νομίζετε ότι με τέτοια, αυτόχρημα αντεθνικά, σχέδια θα ανορθώσετε την Χώρα, πλανάσθε οικτροτάτην πλάνην.

Ο λαός και η αδέκαστη Ιστορία δεν θα σας το συγχωρήσουν ποτέ.

β) Όπως δεν θα σας συγχωρήσουν και για το ότι, με την μετακίνηση πλειάδων Συνοριακών Φρουρών προς τον Έβρο, αφήνετε ακάλυπτη και αφύλακτη την ακριτική μας Επαρχία στους πάσης φύσεως κακοποιούς εξ Αλβανίας οι οποίοι ανενόχλητοι πλέον θα μεταφέρουν ανεξέλεκτες ποσότητες ναρκωτικών, που είναι θανάσιμος κίνδυνος για την νεολαία μας.

Να ξέρετε, όμως, ότι όλους εμάς, οι οποίοι φυλάμε «Θερμοπύλες», θα μας βρίσκετε απέναντί σας, για ο,τι είναι αντίθετο προς το καλώς νοούμενο συμφέρον της Πατρίδος μας και της ακριτικής μας Επαρχίας. Μη σας παρασύρη η εφήμερη δόξα της εξουσίας . Στο τέλος, ο Χριστός και η Ελλάδα θα μένουν και θα νικούν».

(Σημείωση: Η Romfea.gr δεν παρεμβαίνει στο ύφος και στη γλώσσα γραφής του ανακοινωθέντος και το δημοσιεύει αυτούσιο έτσι όπως το απέστειλε η Ι. Μητρόπολη)

top
Has no content to show!