Άρθρα - Απόψεις

Υπόμνημα Σεβ. Αλεξανδρουπόλεως για το μάθημα των Θρησκευτικών

images

Παρακάτω ακολουθεί το υπόμνημα του Σεβ. Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου, προς της Διαρκή Ιερά Σύνοδο για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου

Μακαριώτατε Ἅγιε Πρόεδρε, Σεβασμιώτατοι Συνοδικοί, Πατέρες καὶ Ἀδελφοί,

Τα τελευταία χρόνια διεξάγεται ένας διάλογος στην ελληνική κοινωνία περί του χαρακτήρος του μαθήματος των θρησκευτικών στα Σχολεία της Χώρας.

Ο διάλογος προέκυψε ως απάντηση αφ’ενός στο αίτημα για δημιουργική ανανέωση του μαθήματος και αφ’ετέρου στις προτάσεις ή απειλές βάσει συγκεκριμένης επιχειρηματολογίας νομικών και πολιτικών κύκλων περί καταργήσεως του μαθήματος.

Από το 2002 στο πλαίσιο προστασίας των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, διαμορφώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας νέο καθεστώς για την χορήγηση απαλλαγής από το ΜτΘ σε ετεροδόξους και αλλοθρήσκους με απλή δήλωση του κηδεμόνα ή του ενήλικου μαθητή "οτι δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος, χωρίς να είναι υποχρεωτική η αναφορά του θρησκεύματος στο οποίο ανήκει".

Το 2008 τρείς Εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας και μιά ερμηνευτική διευκρίνηση του τότε Υπουργού, προσπάθησαν να εναρμονισθούν με αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Ανεξάρτητων Αρχών της Χώρας μας, που ήθελαν η απαλλαγή από το μάθημα να γίνεται με απλή διατύπωση του αιτήματος από τον ενδιαφερόμενο χωρίς άλλη εξήγηση.

Προξένησαν αλληλοσυγκρουόμενες και κάποτε έντονες ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ, του Συνηγόρου του Πολίτη, της ΠΕΘ, των Θεολογικών Σχολών κ.α.

Με αφορμή αυτό το θόρυβο, άρχισαν να αποκρυσταλλώνονται και να προτείνονται κάποιες "μορφές" του ΜτΘ που, όπως ήταν αναμενόμενο, πυροδότησαν άλλες αντιπαραθέσεις και δημιούργησαν πολώσεις τόσο στην Εκπαιδευτική Κοινότητα όσο και σε Θεολογικούς κύκλους.

Οι «μορφές» του ΜτΘ που προτάθηκαν ήταν οι εξής:

Α. ΜτΘ με ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

(προτάθηκε από την ΟΛΜΕ, τον Συνήγορο του Πολίτη, κ.α)

Θέλει το ΜτΘ να είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές επειδή:

1. ανταποκρίνεται στη νέα πραγματικότητα της σχολικής τάξης (μεγάλα ποσοστά   ετεροθρήσκων μαθητών, ετεροδόξων και θρησκευτικά αδιάφορων),

2. εξετάζει το θρησκευτικό φαινόμενο ως ιστορική και παρούσα πραγματικότητα,

3. διασφαλίζει τον ελεύθερο σχηματισμό οποιασδήποτε θρησκευτικής συνείδησης,

4. εγγυάται την απουσία απαλλαγών και τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος,

5. κατοχυρώνει τα εργασιακά δικαιώματα των θεολόγων εκπαιδευτικών.

Επισημαίνεται ότι με τον θρησκειολογικό προσανατολισμό του ΜτΘ δεν συμφωνεί κανένας θεολογικός χώρος στην Ελλάδα, σήμερα.

Β. ΜτΘ με ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

(προτάθηκε από την ΠΕΘ κ.α.)

Θέλει το ΜτΘ να παραμείνει ομολογιακού τύπου, διότι:

1. η πλειονότης των μαθητών του ελληνικού σχολείου είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί,

2. το ισχύον Ελληνικό Σύνταγμα αναφέρει την ύπαρξη "επικρατούσας θρησκείας",

3. απόφαση του ΣτΕ (3356/1995) ορίζει ότι η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών πραγματοποιείται σύμφωνα με τις αρχές της Ορθοδόξου Χριστιανικής Διδασκαλίας,

4. η Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη έχει διαμορφώσει καθοριστικά την πνευματική φυσιογνωμία της Ελλάδος,

5. σημαντικό ποσοστό γονέων επιθυμεί να λάβουν τα παιδιά τους θρησκευτική αγωγή στο σχολείο,

6. σημαντική μερίδα των αλλοδαπών μαθητών ενδιαφέρεται για την Ορθόδοξη Πίστη.

Γ. ΜτΘ με "ΑΝΟΙΧΤΟ" ή «ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ» ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

(προτάθηκε από τον Σύνδεσμο "Καιρός" κ.α)

Θέλει το ΜτΘ:

1. να είναι κοινή υποχρεωτική θρησκευτική εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές επιλογές τους,

2. να δίνει έμφαση στον γνωσιοκεντρικό-παιδαγωγικό και όχι στον ομολογιακό-κατηχητικό του χαρακτήρα,

3. να εδράζεται στην ερμηνεία, στην κριτική και στον διάλογο,

4. να εγγυάται την βιωσιμότητά του στο μέλλον.

  Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι,

Νομίζω ότι οφείλουμε πιά να βγούμε από τα παραπάνω ερμητικά κλεισμένα σχήματα, όπως η γνωστή ψυχοσύνθεσή μας των Ελλήνων ύψωσε ως τείχη.

Χρειάζεται·

α. αντλώντας από την εμπειρία μας ως ποιμένες και διδάσκαλοι της Εκκλησίας,

β. αφουγκραζόμενοι την σημερινή κοινωνική και θρησκευτική πραγματικότητα της Πατρίδος μας, και

γ. σεβόμενοι τις ευαισθησίες της σημερινής σχολικής τάξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να σκεφτούμε τα εξής:

  • Η προϊούσα από ετών εκκοσμίκευση απομάκρυνε τους νέους μας από τις θρησκευτικές μας παραδόσεις, ενώ η πολυπολιτισμικότητα έφερε νέες ηθικές, κοινωνικές και πολιτισμικές προκλήσεις στη Χώρα μας. Έτσι δημιουργήθηκε η σημερινή κατά γενική ομολογία, "κρίση αξιών", στην ελληνική κοινωνία, για την αποκατάσταση της οποίας πρέπει όλοι να εργασθούμε υπεύθυνα.
  • Η σχολική τάξη αποτελεί σμικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας. Η πλειονό-της των μαθητών του ελληνικού σχολείου είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, όμως σε αρκετές περιοχές της Πατρίδος μας οι αλλοδαποί μαθητές με διαφορετικές θρησκευτικές πεποιθήσεις, αλλάζουν σημαντικά την σύνθεση της σχολικής τάξης. Η ποικιλόμορφα διαμορφωμένη πρόταση για απαλλαγή από το ΜτΘ κάποιων μαθητών, έβγαλε από τις τάξεις κυρίως χριστιανόπουλα που ήθελαν να «ελαφρυνθεί» το σχολικό τους Πρόγραμμα.

 

Χρειάζεται να «παίξουμε» με λέξεις, προκειμένου να μην «χάσουμε» το μάθημα από τα σχολεία μας.

Εὐσεβάστως προτείνω· ὡς ΔΙΣ:

1. Να μην υιοθετήσουμε αυτούσια καμμιά από τις παραπάνω ετικέτες των μορφών του ΜτΘ προκειμένου να μην εμπλακούμε σε ήδη διαμορφωμένες και πολωμένες απόψεις, αλλά να εργασθούμε για τον συγκερασμό των θετικών στοιχείων όλων των προτάσεων.

2. Να επισημάνουμε σε όσους επιμένουν να μεταβληθεί το ΜτΘ σε θρησκειολογία, ότι τότε θα καταστρατηγηθεί το δικαίωμα των ορθοδόξων μαθητών για Ορθόδοξη Χριστιανική μόρφωση. Οι Έλληνες γονείς θέλουν τα παιδιά τους να μάθουν την Ορθόδοξη Χριστιανική μας Πίστη και Παράδοση από το σχολείο.

Φυσικά, η Κατήχηση του λαού μας είναι κυρίως έργο δικό μας, των Επισκόπων και των Ιερέων και δεν έχουμε την πρόθεση να το εκχωρήσουμε σε εκπαιδευτικούς.

3. Να επισημάνουμε σε όσους επιμένουν να μεταβληθεί το ΜτΘ σε ομολογιακό, ότι εάν υπονοούν «Ορθόδοξη Κατήχηση», τότε ανοίγουν τις πόρτες του σχολείου σε αλλοθρήσκους και αλλοδόξους θεολόγους.

Η προταθείσα εισαγωγή ενός εναλλακτικού μαθήματος για τους αλλοδαπούς, δεν είναι εφικτή στην εκπαιδευτική πραγματικότητα της Χώρας μας, επειδή προσκρούει σε πρακτικές δυσκολίες (σχολικές αίθουσες, συγγραφή πρόσθετων εγχειριδίων, εναρμόνιση με το σχολικό Πρόγραμμα). Θα ωθήσουμε ως μοναδική λύση, την κατάργηση του ΜτΘ.

4. Να επιδιώξουμε, να είναι η Ορθόδοξη Θεολογία κέντρο του ΜτΘ χωρίς απαραίτητα η μεθοδολογία του μαθήματος να είναι «ομολογιακή». Το σχολείο δεν μπορεί να απαιτεί την διατράνωση της Πίστεως των μαθητών επειδή η Πίστη δεν αξιολογείται εκπαιδευτικά ούτε βεβαίως μπορεί να βαθμολογηθεί.

5. Να ζητήσουμε, το ΜτΘ να εμφανίζει σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές το πολιτισμικό μέγεθος της Ορθοδόξου βιοτής καθώς αυτή διαποτίζει την ελληνική κοινωνία και είναι «αγαθό εν κινήσει».

Ο αλλόθρησκος μαθητής στη χώρα μας, όπως θα διδαχθεί για τον Πλάτωνα, για την Αθηναϊκή Συμπολιτεία και τον Παρθενώνα, έτσι οφείλει να μάθει για τον Ιησού Χριστό, για την Ορθόδοξη Εκκλησία και την τέχνη της.

               Μακαριώτατε, Σεβασμιώτατοι,

Το «μυστικό» της εύστοχης και αποδοτικής διδασκαλίας του ΜτΘ δεν είναι ούτε το σχολικό εγχειρίδιο, ούτε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα.

Είναι ο εκπαιδευτικός που το διδάσκει.

Είναι κι εκείνος «λογικό πρόβατο» της εκκλησιαστικής μας ποίμνης και αποτελεί ιδική μας ποιμαντική ευθύνη η προσέγγισή του και η «κατά Χριστόν» καλλιέργειά του, ώστε:

Να μην μετατρέπει το μάθημα σε "εκκοσμικευμένη ηθική" εξοβελίζοντας τον μυσταγωγικό του χαρακτήρα.

Να μην περιορίζει το μάθημα σε "Επιτομή Θρησκευτικής Εγκυκλοπαιδείας" αφήνοντας αναπάντητες τις υπαρξιακές αναζητήσεις των μαθητών.

Να δίνει την δυνατότητα σε αλλοδαπούς ετεροθρήσκους μαθητές να γνωρίσουν αφ’ενός την δική τους θρησκευτική πίστη και αφ’ετέρου την θρησκευτική και πολιτιστική παράδοση της Χώρας που τους δέχτηκε και τους φιλοξενεί.

Να θέτει βάσεις για εποικοδομητικό διάλογο με το «διαφορετικό» που, ούτως ή ἀλλως, συζεί με το «οικείο».

Να καλλιεργεί τον διάλογο μεταξύ διαφόρων θρησκευτικών παραδόσεων και να

μελετά αντικειμενικά τις σχέσεις τους με την "εξ αποκαλύψεως" Εκκλησία του

Χριστού.

Να επωάζει στην τάξη το δημοκρατικό πνεύμα και την πνευματικότητα της Παιδείας, τουλάχιστον σε επίπεδο θρησκευτικότητος.

Να αναλύει το παγκόσμιο θρησκευτικό φαινόμενο και να αναδεικνύει τον οικουμενικό και επίκαιρο λόγο της Ορθόδοξης Θεολογίας και των άλλων χριστιανικών παραδόσεων.

Να διευρύνει τους πνευματικούς ορίζοντες των μαθητών μέσα από μια νέα καθολική προσέγγιση της γνώσης, η οποία εξάλλου ήδη είναι οικεία σ' αυτούς από τους σύγχρονους διαύλους ενημέρωσης.

Να προσφέρει λόγο ελπίδας και πρόταση ζωής στο σημερινό ελληνόπουλο.

Να διανθίζει το κάθε θέμα του με Πατερικά Κείμενα που θα ενισχύουν το στόχο του.

Να παρουσιάζει και να ερμηνεύει την ποικίλη εκκλησιαστική τέχνη στους μαθητές.

Μακαριώτατε Ἅγιε Πρόεδρε, Σεβασμιώτατοι Συνοδικοί, Πατέρες καὶ Ἀδελφοί,

Με τις παραπάνω απόψεις και βιωματικές εμπειρίες που διαθέτω από τον τόπο καταγωγής μου, που είναι και η Επαρχία, που με αξίωσε ο Χριστός να διακονώ, μελέτησα το «Υπόμνημα για το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου» της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που μας υπεβλήθη.

Οι παρατηρήσεις που καταθέτω, είναι επιγραμματικά οι εξής:

Το «Πρόγραμμα Σπουδών» για το ΜτΘ θα λειτουργήσει «πιλοτικά», όπως για όλα τα σχολικά μαθήματα, σε ορισμένο αριθμό σχολείων, προκειμένου να αξιολογηθεί, να εξαχθούν συμπεράσματα και όπου χρειάζεται να τροποποιηθεί, πριν την καθολική εφαρμογή του.

Είναι «Πρόγραμμα Σπουδών» και όχι σχολικό εγχειρίδιο.

Δεν απευθύνεται στον μαθητή αλλά στον εκπαιδευτικό, προκειμένου να τον καθο-δηγήσει στον σχεδιασμό της διδασκαλίας.

Δεν είναι κατάλογος διδακτικών περιεχομένων ή διδακτικών ενοτήτων.

Θα συνοδεύεται από πολυσέλιδο «Οδηγό» ως απαραίτητο βοήθημα για την εφαρμογή του.

Η κάθε «θεματική ενότητα» δεν θα διδάσκεται σε 1 ωριαία διδασκαλία αλλά σε πολλές, με ποικιλία τεχνικών και διδακτικών μέσων.

Οι προτεινόμενες «θεματικές ενότητες» αναπτύσσονται σε 4 στήλες:

α) Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Αυτά είναι που θα καθορίζουν την παραδοσιακή «διδακτέα ύλη» προσαρμοσμένη στις συνθήκες της τάξης.

β) Διδακτικά θέματα.

γ) Διδακτικές δραστηριότητες. Θεωρώ ότι αυτές είναι η μεγαλύτερη καινοτομία του Προγράμματος. Διδακτικές δραστηριότητες δεν είναι ολοκληρωμένες πορείες διδασκαλίας, είναι ενδεικτικές και υπάρχει ελευθερία αναπροσαρμογής ή τροποποίησής τους. Χωρίς να καταργείται η παραδοσιακή μορφή της διδασκαλίας «παράδοση-εξέταση», επιδιώκεται η διερευνητική και βιωματική εμπλοκή του μαθητή. Κυρίως προωθεί μορφές ομαδο-συνεργατικής μεθόδου.

Βέβαια, για τις δραστηριότητες αυτές, θα χρειαστούν επιμορφωτική στήριξη οι εκπαιδευτικοί.

δ) Εκπαιδευτικό υλικό.

Το Πρόγραμμα Σπουδών, όπως το περιγράφουν οι συντάκτες του και τα περιεχόμενά του, επιδιώκει να αναδείξει την Ορθόδοξη Πίστη και Παράδοση σε όλες τις πτυχές της.

Σε όλα τα μαθήματα υπάρχει αφθονία θεμάτων και διδακτικών δραστηριοτήτων που αφορούν στην Αγία Γραφή, στα πατερικά κείμενα, στην λατρεία και στην τέχνη της Εκκλησίας.

Σε κάποιες αυτόνομες ενότητες παραθέτει συμπληρωματικά, με τη μορφή διάσπαρτων στοιχείων και θρησκειολογικά θέματα.

Σε όλες τις ενότητες, ειδικά στο Γυμνάσιο, είναι εμφανής ο διάλογος με τις ανησυχίες και τις εμπειρίες των μικρών παιδιών και των εφήβων αλλά και με τα σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα.

Επειδή είναι εκπαιδευτικό εργαλείο, σ’αυτά τα ζητήματα χρησιμοποιεί γλώσσα και ορολογία επίκαιρη, που κάποτε υπερβαίνει την γνώριμη σε μας και οικεία θεολογική ορολογία.

Βεβαίως, αποκλίσεις από την δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας, δεν υπάρχουν.

Νομίζω ότι είναι μιά πολύ καλή πρόταση, ώστε το Μάθημα των Θρησκευτικών:

Να παραμείνει στα Ελληνικά Σχολεία.

Να διδάξει την Ορθόδοξη Πίστη ως βίωμα και ως θεωρία, ως νόημα και πρόταση ζωής.

Να εμφανίσει το Ορθόδοξο φρόνημα διαχρονικά στην ιστορική του διαδρομή ως πολιτιστικό μέγεθος.

Να παρουσιάσει το «εφικτόν» της «κατά Χριστόν» ζωής.

Να δοκιμάσει την αντοχή της Ορθὀδοξης Θεολογίας στο σήμερα.

Να αγκαλιάσει χωρίς φανατισμό τους αλλοθρήσκους συμπατριώτες μας .

Να οργανώσει την σχολική τάξη σε εργαστήρι συνεργασίας και συνθέσεως απόψεων.

Να ενταχθεί στη νέα μεθοδολογία διδασκαλίας των μαθημάτων.

 

Ιωάννης Παππάς: "Η Πολιτεία πρέπει να στηρίζει την Εκκλησία στον ρόλο της"

images

 


Άρθρο του υποψήφιου βουλευτή Δωδεκανήσου της Ν.Δ. κ. Ιωάννη Παππά

 

Οι σχέσεις Εκκλησίας – Κράτους στην Ελλάδα, αφορά ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει επανειλημμένα τις δύο πλευρές στην χώρα μας τόσο πολιτικά όσο και ιστορικά.

 

Ουσιαστικά, οι ρόλοι είναι διακριτοί στην Ελλάδα όπως αυτό απορρέει –σαφώς- από τα σχετικά άρθρα του Ελληνικού Συντάγματος.

 

Υπάρχουν ωστόσο, ακόμη ‘σημεία τριβής’ τα οποία πολλές φορές επανέρχονται στη δημοσιότητα με αφορμή τα προβλήματα στην ομαλή λειτουργία του καθενός στην κοινωνία.

 

Προσωπικά πιστεύω ότι η Πολιτεία πρέπει να στηρίζει την Εκκλησία στον ρόλο της μέσα στην κοινωνία και δίπλα στον πολίτη. Σε καμία περίπτωση η Εκκλησία και η Πολιτεία, δεν πρέπει να βρίσκονται απέναντι και με αντιπαλότητα.

 

Από την κρίση στην οποία έχει βυθιστεί η Ελλάδα, δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί η Εκκλησία η οποία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της.

 

Ο Έλληνας παραμένει συναισθηματικά δεμένος με την θρησκεία του, που πηγάζει από την πίστη του και την ιστορική παράδοσή του με την Ορθοδοξία.

 

Όλοι γνωρίζουμε ότι η Εκκλησία –παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ένας εύκολος στόχος πολλών συμφερόντων, κακόπιστης κριτικής και κυρίως πολιτικών σκοπιμοτήτων- παραμένει μία συμβολική σταθερά για την ελληνική κοινωνία και τους πιστούς που σε κόντρα των καιρών, επιλέγουν να απευθύνονται πάντα σε αυτήν.

 

Η κρίση, ανέδειξε περισσότερο τώρα παρά ποτέ, όχι τόσο τον ρόλο, αλλά την ανάγκη των Ελλήνων να απευθύνονται στην Εκκλησία για βοήθεια.

 

Όχι μόνο οικονομική αλλά κυρίως ηθική και πνευματική. Και πάλι, όμως, όσοι πολεμούν ανελέητα τον κλήρο είναι αυτοί που χωρίς δεύτερη κουβέντα ζητούν την βοήθειά του για την στήριξη της ελληνικής κοινωνίας σε κάθε δυσκολία.

 

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 

Η θέση της Ν.Δ. είναι απόλυτα ξεκαθαρισμένη πάνω σε κάποια ζητήματα που προέκυψαν πρόσφατα, κατά την διάρκεια της προεκλογικής περιόδου και αφορούν αποκλειστικά πολιτικές και κομματικές σκοπιμότητες, που στόχο έχουν να πλήξουν την Εκκλησία, τον ρόλο της δίπλα στην Πολιτεία αλλά και το κύρος της (ιστορικά και θρησκευτικά).

 

Επικαλούμαι την πιο πρόσφατη δήλωση-δέσμευση του Προέδρου μας, κ. Αντώνη Σαμαρά κατά την παρουσίαση της πρότασης του Συστήματος Διακυβέρνησης από το Ζάππειο:

 

«Κάποιοι διαδίδουν κακόβουλα τελευταία ότι υπάρχει πρόθεση να κοπεί η μισθοδοσία των κληρικών. Τονίζω ότι τέτοιο θέμα δεν τίθεται. Αντίθετα, οφείλουμε να ενισχύσουμε το έργο και τις προσπάθειες της Εκκλησίας ειδικά τέτοιες εποχές.

 

Γιατί η Εκκλησία σήμερα με το φιλανθρωπικό έργο της κρατά την κοινωνική συνοχή. Στηρίζει συνανθρώπους μας που δεν έχουν πια που να στηριχθούν. Ασκεί προνοιακό έργο, πολλές φορές εκεί που το ίδιο το κράτος έχει αποτύχει. Της αξίζει ο σεβασμός.

 

Εκείνο που είναι στις προθέσεις μας να αλλάξουμε είναι υπέρ της Εκκλησίας, όχι εναντίον της: Όπως θα αξιοποιηθεί και η ακίνητη περιουσία του Δημοσίου, θα δώσουμε την ευκαιρία να αξιοποιηθεί και η εκκλησιαστική ακίνητη περιουσία. Ώστε να αποκτήσει πόρους και να διευρύνει το κοινωνικό και πνευματικό έργο της. Το μόνο που χρειάζεται είναι να συζητήσουμε μαζί της ένα ρυθμιστικό μηχανισμό, ώστε να μην μπλέκεται το ποιμαντορικό της έργο με την τρέχουσα διαχείριση οικονομικών και επενδυτικών συμφερόντων.

 

Η πνευματικότητα της Εκκλησίας μας πρέπει να διατηρηθεί αλώβητη. Αλλά τη θέλουμε ισχυρή, όχι αποδυναμωμένη.

 

Άλλωστε, η αξιοποίηση της περιουσίας της, δεν θα φέρει μόνον πόρους στην ίδια. Θα δημιουργήσει και πρόσθετη ανάπτυξη και θέσεις εργασίας και εισόδημα».


ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

Άλλα προβλήματα που σημειώθηκαν τα οποία καταγράφτηκαν στο πλαίσιο της διαμόρφωσης των Περιφερειακών Προγραμμάτων της Ν.Δ. για τις 13 Περιφέρειες της χώρας, αφορούν μεταξύ άλλων τα εξής:

 

·    Η διαφορά της ύπαρξης περιοχών της χώρας μας, που υπάγονται διοικητικά στην Εκκλησία της Ελλάδας και άλλων που ανήκουν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, εξακολουθεί να δημιουργεί προβλήματα –κυρίως λειτουργικά στην πράξη. Η Πολιτεία και η πολιτική δεν υπεισέρχονται σε καμία περίπτωση στα εσωτερικά ζητήματα των εκκλησιών.

 

·   Πολλά προβλήματα έχουν καταγραφεί στην ομαλή λειτουργία της Εκκλησίας ανά τη χώρα αφού δημιουργούνται δυσλειτουργικές καταστάσεις εν τοις πράγμασι. Αναφέρουμε χαρακτηριστικά:

 

α. ο τρόπος και ο αριθμός των προσλήψεων κληρικών** και εκκλησιαστικού προσωπικού ανά τις μητροπόλεις της χώρας

 

β. η λειτουργία και χρηματοδότηση των εκκλησιαστικών σχολών***

 

γ. το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που αποσκοπεί στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνειδήσεως, όπως επιτάσσει το Σύνταγμά μας –παρά τις περί του αντιθέτου προσπάθειες του υπουργείου Παιδείας για κατάργηση του μαθήματος Θρησκευτικών

 

δ. η επισκευή ναών, μονών κ.λπ. που υπόκειται στη δικαιοδοσία της Πολιτείας****

 

ε. Οι διαφορές ανάμεσα σε περιφέρειες όπου συνυπάρχουν Εκκλησία της Ελλάδος και Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως*****

 

·       Ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού αλλά και άλλων εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός. Η Νέα Δημοκρατία δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού εκτιμώντας ότι μπορεί να λειτουργήσει εποικοδομητικά τόσο στην οικονομία της χώρας όσο και στη βελτίωση των σχέσεων των Ορθοδόξων Εκκλησιών ανά τον κόσμο –ιδιαιτέρως στο κομμάτι όπου υπάρχουν πολλά σημεία επαφής.

 

·       Ο κληρικός είναι και θα παραμείνει δημόσιος λειτουργός. Δεν θα μπορούσε να τεθεί κάποιο άλλο ζήτημα σχετικά με τον ‘διαχωρισμό’ ανάμεσα στον ρόλο του κληρικού απέναντι στο κράτος.

 

·       Τέλος, μια σειρά από άλλα ζητήματα όπως ο θρησκευτικός όρκος των πολιτικών, η ανεξιθρησκεία και η θρησκευτική ελευθερία, οι δημόσιοι αγιασμοί και δοξολογίες (που γίνονται κυρίως από παράδοση και δεν επιβάλλονται από κανέναν), η απαλλαγή μαθητών άλλης θρησκείας από το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία, ο πολιτικός γάμος, η ονοματοδοσία άσχετα από τη βάπτιση, η κηδεία χωρίς θρησκευτική ακολουθία κ.ά. είναι ζητήματα που μπορούν να λυθούν μέσα στο ελληνικό κράτος, αφού υπάρχουν σαφείς διαβεβαιώσεις που απορρέουν από το Ελληνικό Σύνταγμα.

 

Σημειώσεις

 

*Παραπομπή: http://palio.antibaro.gr/religion/venizelos_diaxwrismos.htm

 

Ομιλία του καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου και πολιτικού κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, τα ‘Δώδεκα σημεία για τις σχέσεις Κράτους & Εκκλησίας’.

 

**Πρόσφατο παράδειγμα, οι προσλήψεις ενός κληρικού ανά τις Ιερές Μητροπόλεις της Ελλάδας (Εκκλησία της Ελλάδας και Πατριαρχείου) ενώ υπάρχουν τρομερές ελλείψεις. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου δεν δίστασε να διορίσει 200 μουμφτήδες στη Θράκη για να διδάξουν το κοράνι και την τουρκική γλώσσα και μόλις… 100 χριστιανοί ορθόδοξοι ιερείς στις Μητροπόλεις όλης της χώρας. Καθίσταται σαφές ότι ο ρόλος του ιερέα (του παπά) εξακολουθεί να είναι πολύ σοβαρός και κυρίως στα χωριά και την επαρχία όπου αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τοπικής κοινωνίας.

 

***Παράδειγμα δυσλειτουργίας χρηματοδότησης των εκκλησιαστικών σχολών, αποτελεί μέχρι σήμερα η Πατμιάδα Σχολή στην Πάτμο, η οποία ενώ είναι μια ιστορική Σχολή, βρίσκεται αντιμέτωπη με την κτηριακή κατάρρευση και το οικονομικό λουκέτο.

 

****Ενώ εγκρίνονται κονδύλια για παρεμβάσεις, αναστήλωση κ.λπ. σε τουρκικά μνημεία ανά την Ελλάδα (π.χ. στην Ρόδο, στο Τέμενος του Ρετζέπ Πασά που υπέστη ζημιές πρόσφατα) δεν έχει εγκριθεί ούτε ευρώ για παρεμβάσεις σε ναούς, μονές κ.λπ. που χρειάζονται συντήρηση και άλλες παρεμβάσεις. Μάλιστα, για την συντήρηση των Οθωμανικών Μνημείων σε Ρόδο και Κω, έχουν διατεθεί πολλά εκατομμύρια ευρώ από την Πολιτεία τα τελευταία χρόνια.

*****Στη νέα εκλεγμένη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όπως προέκυψε από την εφαρμογή του Προγράμματος ‘Καλλικράτης’ το εκκλησιαστικό καθεστώς αφορά τις Κυκλάδες που υπάγονται στην Εκκλησία της Ελλάδος και τα Δωδεκάνησα που υπάγονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Η Πολιτεία δεν μπορεί και δεν επιθυμεί να υπεισέλθει στην επίλυση των εκκλησιαστικών προβλημάτων, αλλά πολλές φορές δημιουργείται εκ των πραγμάτων ‘κενό εξουσίας’ και πρόβλημα στην εφαρμογή πολιτικών.

Καλαβρύτων: Να τον χαίρεσθε τον Σηφουνάκη όσοι τον ψηφίσετε!

images

Προσοχή στα πρόσωπα που θα ψηφίσουν οι κληρικοί εφιστά ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος μέσα από το προσωπικό του ιστολόγιο και επιτίθεται με σφοδρότητα στον Ν. Σηφουνάκη και άλλους υποψήφιους βουλευτές (Ρεπούση, Παπακωνσταντίνου κ.λπ.) για τις κατά καιρούς θέσεις τους κατά της Εκκλησίας.

Αναλυτικά ο Σεβασμιώτατος αναφέρει στο blog του:

"Είμαστε προ των εκλογών. Ο καθένας μας θα κάνει την επιλογή του. Στο δίλημμα "ποιόν να ψηφίσω";  o καθένας μας θα δώσει την προσωπική του απάντηση. Αυτό είναι το δικαίωμα εκάστου σε μια Δημοκρατική Χώρα.

Και πρέπει να ασκήσουμε το εκλογικό μας δικαίωμα, διότι είτε η αποχή μας είτε η λευκή ψήφος δεν συμβάλλουν στο σχηματισμό μιάς αυτοδύναμης, συνεπώς δε και βιώσιμης, Κυβερνήσεως! Άλλωστε σε όλα τα πολιτικά κόμματα και σχήματα υπάρχουν έντιμοι πολιτικοί καί ακέραιοι άνθρωποι. Αυτούς πρέπει να επιλέξουμε, αυτούς πρέπει και να "σταυρώσουμε".  

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ!

Επειτα από τη γενική αυτή τοποθέτηση τώρα θέλουμε να αναφερθούμε σε μια ειδική περίπτωση. Πρόκειται για τον Έλληνα παπά. Αυτόν τον Ήρωα, πού μερικά πολιτικά σχήματα, αλλά και ωρισμένα πολιτικά πρόσωπα, τον περιφρονούν και τον ταπεινώνουν! Πως π.χ. να ξεχάσεις την κα Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία ως Υπουργός Παιδείας καί λίγο ....των Θρησκευμάτων, μετέτρεψε το μάθημα των Θρησκευτικών σε μάθημα Θρησκειολογίας, βάζοντας σε ίση μοίρα τον Σωτήρα Χριστό και τόν δήθεν προφήτη Του Μωάμεθ; 

Πως να ξεχάσεις την κα Ρεπούση ή την κα Δραγώνα, οι οποίες προσπάθησαν να αλλοιώσουν τήν ιστορία μας; Ήταν άραγε αποτέλεσμα συνωστισμού η καταστροφή της Σμύρνης; Πως να ξεχάσεις επίσης τόν Αχαιό κ. Νικ. Τσούκαλη, ο οποίος με τις ψευδείς καταμηνύσεις του εναντίον μας στην Πολεοδομία Αιγίου, αναχαίτισε για τρία τόσα χρόνια την οικοδομική μας δραστηριότητα στον κοινωνικό τομέα;

Πως πάλι μπορείς να ξεχάσεις την κα Άννα Διαμαντοπούλου, η οποία με τον Νόμο 1 πρός 10 περί πεεριορισμού διορισμών ισοπέδωσε τον παπά με τον νεκροθάφτη;  (Αναφερόμενοι στον νεκροθάφτη, δεν μιλάμε υποτιμητικά γιά τον επαγγελματικό αυτό κλάδο, ο οποίος κοινωνικά είναι τόσο χρήσιμος, αλλά στην εξίσωση αυτή φαίνεται καθαρά  το ανοσιούργημα της κας Άννας). Ισοπέδωσε τον Παπά, που είναι λειτουργός του Υψίστου, μέ τόν νεκροθάφτη, που είναι δημοτικός Υπάλληλος!

Πως τέλος να ξεχάσεις τον απερίγραπτο εκείνο άνθρωπο κ. Γεώργιο Παπακωνσταντίνου, τον άλλοτε Υπουργό των Οικονομικών, τον νεκροθάφτη της Ελλάδος, που κατέστρεψε ολοσχερώς την ελληνική οικονομία και εβύθισε στην απελπισία της ανεργείας, της ανέχειας και της πείνας μερικά εκατομμύρια Ελλήνων πολιτών;

Περιφρονεί λοιπόν τους πάντες και φέρεται με περιφρόνηση ακόμη και σε Αρχιερείς, όπως δήλωσε χθές μόλις ο Σεβ. Μητροπολίτης Γλυφάδας κ. Παύλος! "Ζήτησα συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Παπακωνσταντίνου  καί αρνήθηκε. Με παρέπεμψε σε συνεργάτες του, οι οποίοι με ενέπαιξαν, οπότε αναγκάστηκα να αποστείλω ἐγγραφο στον Πρωθυπουργό κ. Γεώργιο Παπανδρέου, που δεν καταδέχθηκε να απαντήσει δυό λέξεις. Γιατί να περιφρονείται ο λαός Θεού καί μάλιστα μέσω του τοπικού Επισκόπου;" διερωτάται ο Σεβ. κ. Παύλος (βλ. εφημερίδα Δημοκρατία 29ης Απριλίου 2012, σελ. δ5).  

Αυτός, λοιπόν, ο άνθρωπος, ο Παπακωνσταντίνου, με τις διάφορες περικοπές μισθού, τις φορολογίες, τα χαράτσια κλπ. κατέστρεψε μισθολογικά και τον Έλληνα εφημέριο! Να ένα παράδειγμα: Ο ιερεύς μας στην Επαρχία Καλαβρύτων π. Σωτήριος Σ. έλαβε μισθό: 74 € τον Ιανουάριο, 100 € τον Φεβρουάριο, 200 € τον Μάρτιο καί 200 € δώρο τόν Απρίλιο 2012!!!!!  Να σημειωθεί, παρακαλώ, ότι έχει τέσσερα παιδιά και ως ιερεύς δεν μπορεί να ασκήσει ένα δεύτερο προσοδοφόρο επάγγελμα!

Υπηρετεί στο χωριό και στερείται, όπως όλοι οι άλλοι άνθρωποι της υπαίθρου, τις ανέσεις της πόλεως! Δεν έχει σχολείο για τα παιδιά του, δεν έχει γιατρό, δεν έχει φαρμακείο, δεν έχει Supermarket! Ο κ. Παπακωνσταντίνου, που -για τον εαυτούλη του- σε εποχή λιτότητος αγόρασε θωρακισμένο αυτοκίνητο Mercedes αξίας ενός εκατομμυρίου (1.000.000) € καταδίκασε τον Έλληνα Εφημέριο σε μισθό πείνας!
 
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΙΚ. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ

Οι Κληρικοί, λοιπόν, της Εκκλησίας της Ελλάδος θα πρέπει να σκεφθούν λίγο περισσότερο από τους λοιπούς 'Ελληνες ψηφοφόρους, μαζί δε με τούς Κληρικούς καί όσοι αγαπούν την Εκκλησία. Οφείλουν να στοχασθούν λίγο παραπάνω καί μάλιστα να κάμουν επιλογή των προσώπων.  Ιδιαίτερα μάλιστα οφείλουν να σκεφθούν με διάθεση τιμωρητική τον ασεβή και υπερφίαλο Υπουργό κ. Νικ. Σηφουνάκη, αυτόν ντε που επιτέθηκε με το αυτοκίνητό του σε τροχονόμο, ένα αστυνομικό όργανο που σταμάτησε το όχημά του για να τον ελέγξει! 'Εγραψαν τότε οι εφημερίδες "ο Σηφουνάκης σε ρόλο Γκοτζαμάνη!".

Αυτό βεβαίως δεν μας αφορά άμεσα! Μας ενδιαφέρει όμως ο άνθρωπος Σηφουνάκης, επειδή διακατέχεται από ένα μίσος κατά τών κληρικών της Εκκλησίας! Προσκυνάει μεν δουλικά τον Οικουμενικό Πατριάρχη, αλλά  υβρίζει ασύστολα τον ταπεινό και αδύναμο Παπά! Γλύφει εκεί στο Φανάρι, φτύνει εδώ στη Λήμνο και αλλαχού!

Αυτό το αντικληρικό πάθος, από το οποίον εμφορείται ο κ. Σηφουνάκης, το έχει επιδείξει και το έχει αποδείξει πολλές φορές μέχρι σήμερα. Ήλθε λοιπόν ή ώρα της λογοδοσίας! Πρέπει να πληρώσει τό τίμημα με την περιφρόνηση του εκλογικού Σώματος. Οι Κληρικοί της Ελλάδος θα τον ψηφίσουν άραγε σήμερα; Θα τον ψηφίσουν, ερωτώ, σήμερα, για να τους εξοντώσει οικονομικά αύριο; Πρέπει να το σκεφθούν!
   
Αφορμή για το σημείωμα αυτό μας έδωσαν οι Αρχιερατικοί Επίτροποι της Μητροπόλεώς μας, αντιπροσωπεία των οποίων μας επισκέφθηκε για να μας μεταφέρει την ανησυχία του ιερού Κλήρου ως πρός το ζητημα της μισθοδοσίας των. Αναφέρθηκαν στις Δηλώσεις του Σηφουνάκη.

Μας γνωστοποίησαν λοιπόν την απόφασή τους, ότι με Ανακοίνωσή τους πρός τούς Πολιτικούς Αρχηγούς θέτουν το ερώτημα περί της διατηρήσεως ή της καταργήσεως της μισθοδοσίας του ιερού Κλήρου, ώστε να δηλώσουν με σαφήνεια τι σκέπτονται επ' αυτού.

Τους έδωσα την άδεια και την ευλογία μου, διότι ήσαν πολύ ανήσυχοι! Κυκλοφορεί η φήμη ότι τον Ιούνιο η όποια Κυβέρνηση κι αν σχηματισθή, θα καταργήσει την μισθοδοσία του Κλήρου. Τους ετόνισα, ότι ο Αρχηγός της Ν.Δ. κ. Αντ. Σαμαράς -μέ πρόσφατη Δήλωσή του- ξεκαθάρισε τη θέση του, εξέφρασε μάλιστα τον σεβασμό του πρός την Εκκλησία! Παρά ταύτα οι Κληρικοί μας δεν επείσθησαν! Ο φόβος πλανάται στις ψυχές τους.
 
ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ

Κατόπιν επιμόνου αιτήματός των, επαναφέρουμε στην επικαιρότητα   παλαιότερα δημοσιεύματα που αναφέρονται στον Υπουργό κ. Σηφουνάκη, όπου το μίσος του εναντίον των Κληρικών μας  παρουσιάζεται ανάγλυφο! Διαβάστε και λάβετε τά μέτρα σας.

Ο Ιερός Κλήρος της Επαρχίας μας ζητεί από κάθε έντιμο ψηφοφόρο ανάμεσα στα κριτήριά του να βάλει ως προϋπόθεση καί το σεβασμό των υποψηφίων στο ματωμένο ράσο! Οι Κληρικοί μας ζητούν την προστασία των πιστών χριστιανών καί των γνησίων Ελλήνων πολιτών.

Όσοι λοιπόν ψηφίσετε Σηφουνάκη, να τον χαίρεσθε! Θα ψηφίσετε ένα καταφρονητή της Εκκλησίας!
 
Αίγιον, 30 Απριλίου 2012
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

Μητροπολίτης Άνθιμος: «Πρέπει όλοι οι Έλληνες να ψηφίσουν»

images

Κάλεσμα σε όλους τους Έλληνες, να προσέλθουν, την άλλη Κυριακή, στις κάλπες και να ψηφίσουν όποιο κόμμα θέλει ο καθένας, απηύθυνε, σήμερα, από άμβωνος, από τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου, στο κήρυγμά του, ο ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, Άνθιμος.

"Δε θα πω τίποτα για τις εκλογές γιατί αντιλαμβάνεστε τι έχει να γίνει. Το ΄μονο που θα πω είναι όλοι οι Έλληνες να ψηφίσουν. Ούτε αποχή, ούτε λευκό, ούτε με βρισιές, ούτε με άλλα ονόματα μέσα. Είναι χρέος μας να ψηφίσουμε. Να εκφραστεί η ενότητα του ελληνικού λαού που ζητεί διέξοδο -σαν αυτή που ζητούσαν οι Μεσολογγίτες στην έξοδό τους. Ας πεθάνουμε, αλλά να μείνουμε στην ιστορία. Να ζήσουν τα παιδιά μας", είπε ο Παναγιότατος.
 
Ο μητροπολίτης Άνθιμος ζήτησε από τους πολιτκούς "ενότητα αδελφοί μας"! Υπογράμμισε πως ο λαός δεν πρέπει να μαλώνει για τους πολιτικούς, αλλά "μόνον για την Ελλάδα να σκοτωθούμε. Όλοι οι Έλληνες, με πρώτους τους πολιτικούς μας".
 
Ο Παναγιότατος υπογράμμισε πως "εκλογές έχει σε όλη την Ευρώπη", επικαλέστηκε την κατάσταση στην Ισπανία και ότι "υπάρχει αναταρραχή στη Μεγάλη Βρετανία, για τα σχέδια της κυβερνήσεως να οδηγήσει στη λιτότητα", για να δείξει πως μπορεί να μας πήρε πρώτους η μπόρα "για να δουν πώς θα πάει το παιχνίδι των μεγάλων", όμως "δεν είμαστε μόνοι μας".
 
Όσον αφορά την περίπτωση που δε θα υπάρχει αυτοδύναμη κυβέρνηση, ζήτησε "να πουν οι πολιτικοί τι θα γίνει", με γνώμονα το συμφέρον της χώρας.

Οι σχέσεις με τους Εβραίους

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης στις σχέσεις Ελλήνων - Εβραίων.

Υποστήριξε πως οι Χριστιανοί, κατά τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής δεν καρπώθηκαν περιουσίες Εβραίων, παρά μόνον "κάποιες μαρμάρινες πλάκες" που εκποίησαν οι Γερμανοί καταχτητές και που, πλέον βρίσκονται στα μαρμάρινα πατώματα των Ιερών Ναών Αγίου Δημητρίου και Αγίου Ελευθερίου "γυρισμένες ανάποδα, με τις αφιερώσεις στη δική τους πίστη από κάτω"...

Χαρακτήρισε "άψογη" τη συμπεριφορά των Ελλήνων και επικαλέστηκε το αρχείο της Ιεράς Μητροπόλεως, που κρατούσε ο μακαριστός μητροπολίτης κυρός Γεννάδιος, όπου μπορεί κάποιος να διαπιστώσει πως ακόμη και αβάπτιστα εβραιόπουλα έχουν περάσει ως χριστιανόπουλα ("κι ας ήταν ψέμα", είπε) για να σωθούν από τη μανία των ναζί.

"Ξέρετε, άλλο είναι οι Ιουδαίοι της εποχής του Κυρίου κι άλλο οι Εβραίοι που στηρίχθηκαν στην παλαιά Διαθήκη", εξήγησε. "Οι Εβραίοι για τους οποίους μιλάμε κι έχουμε κάποια αισθήματα για το ότι σταύρωσαν τον Χριστό, είναι οι Εβραίοι εκείνης της εποχής. Με τους σημερινούς δεν μπορούμε να έχουμε θρησκευτική συνάφεια. Το μέγα γεγονός -για μας- είναι η Καινή Διαθήκη.

Οι Εβραίοι και όσοι είναι υπερβολικά δεμένοι με τη φυλή τους τα ΄χουν με ΄μας, για όσα ψέλνουμε τη Μεγάλη Πέμπτη στα Ευαγγέλια, 'λαός παράνομος', όπως ακούγεται. Όλα αυτά από τους ποιητές είναι για όσους σταύρωσαν τον Χριστό. Γιατί τον σταύρωσαν και τον βασάνισαν και τον ενέπαιξαν. Γι αυτούς μιλάνε τα βιβλία μας μόνον την Μεγάλη Πέμπτη. Από την Ανάσταση και πέρα δεν υπάρχει τίποτα ανάλογο με εκείνα τα ποιήματα που δημιουργήθηκαν για να βγει από την ψυχή μας ο πόνος για την ταφική θυσία".

Το εβραϊκό ενδιαφέρον για τα ακίνητα στην παραλία

Ο Παναγιότατος αναφέρθηκε επί μακρόν στην είδηση ότι επιχειρήσεις εβραϊκών συμφερόντων ενδιαφέρονται για την αγορά ακινήτων στην παραλία της Θεσσαλονίκης, ώστε να τα μετατρέψουν σε ξενοδοχεία.

"Πλήθος επιχειρηματιών αναζητούν οικήματα να τα κάνουν ξενοδοχεία στη λεωφόρο Νίκης, ακριβώς δίπλα στη θάλασσα. Αυτό δε μου αρέσει εμένα", είπε.

Αναφέρθηκε στο ότι "η περιοχή του Ισραήλ και της Περσίας, μπορεί να γίνει μια φωτιά και να μη μείνει τίποτα -και να μεταδοθεί στον κόσμο. Δεν είμαι προφήτης, σκέφτομαι όμως...", τόνισε και προχώρησε στα όσα γίνονται, τις τελευταίες ημέρες, στο Αιγαίο:

"Για όλα όσα απειλούνται μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου από την Τουρκία(...), είναι ευθύνη για μας να προσευχηθούμε υπέρ της ειρήνης του κόσμου. Αλλά και του σεβασμού της ιστορίας κάθε λαού", τόνισε.

Και πρόσθεσε: "Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλις ελληνική, από τους χρόνους του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου. Έγινε ξεχωριστό αστικό κέντρο της Ρώμης για την εξαιρετική της θέση από κάθε πλευρά. Υπέστη την επίθεση το 1430 απο΄τους Τούρκους και ελευθερώθηκε το 1921, πριν 100 χρόνια.Η Θεσσαλονίκη ήταν η πόλη της Εθνικής Αντιστάσεως.

Που φρόντισε, κατά την περίοδο που οι Γερμανοί ήσαν εδώ, να δίνει βεβαιώσεις ο μητροπολίτης Γεννάδιος ότι είναι βαπτισμένα τα βρέφη των Εβραίων, ενώ δεν ήταν βαπτισμένα, για να ζήσουν. Και δε βρέθηκε σε κανένα αρχείο που οι Χριστιανοί να πήραν έστω και κάτι από αυτά που άφησαν οι Εβραίοι, από ένα λαό που τόσο δοκιμάστηκε".

Το κήρυγμα του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης μεταδιδόταν από την ΕΤ3, όμως, καθώς η μετάδοση ήταν να κλείσει στις 10.30 και στις 10.37 ο Παναγιότατος συνέχιζε να μιλά, διακόπηκε.

Αλεξανδρουπόλεως: «Έχουν κάνει εγκλήματα οι πολιτικοί στη Θράκη»

images

Το πρόβλημα της Θράκης το δημιουργεί το προξενείο της Κομοτηνής, υποστήριξε ο μητροπολίτης Αλεξανδρούπολης Άνθιμος.

Μιλώντας στην εκπομπή «Αποκαλύπτω» του Κ. Χαρδαβέλλα, είπε ότι οι μουσουλμάνοι ζουν κάτω από καταπίεση και βία. «Υποχρεώνονται να δηλώνουν ότι είναι Τούρκοι», είπε ο ίδιος.

«Είναι συμπατριώτες μας, τους γνωρίζουμε και τους αγαπάμε», σημείωσε ο μητροπολίτης Άνθιμος και χαρακτήρισε έγκλημα τη Σαρία. 

«Πρέπει να καταργηθεί» τόνισε.

Υπογράμμισε ότι έχουν γίνει εγκλήματα από τους πολιτικούς στη Θράκη και αποκάλυψε ότι «το 89% των γυναικών στη ψυχιατρική κλινική είναι μουσουλμάνες. Από το ξύλο και την καταπίεση», όπως είπε.

top
Has no content to show!