Άρθρα - Απόψεις

Αρχιμ. Νεκτάριος "Κύριε Ραγκούση παραμυθιάζετε τον κόσμο περί προσωπικών δεδομένων"

images

Η Συνθήκη Schengen όπως από το 1997 έχουμε αναφέρει γραπτώς προς την Ιεραρχία της Εκκλησίας μας και επανέλαβε και ο αξιότιμος Καθηγητής κ. Τσελεγγίδης, αποτελεί ένα νομοθέτημα που για πρώτη φορά νομιμοποιεί την ηλεκτρονική παρακολούθηση των πολιτών.

Στα άρθρα της 92 κ.εξ. ορίζεται ως σύστημα πληροφοριών Schengen που θεσπίζεται για την πρόληψη των απειλών κατά της εθνικής ασφαλείας, της δημόσιας τάξης και για την καταστολή ποινικών παραβάσεων των μελών της Συνθήκης.

Και ενώ στο νομοθέτημα υπάρχουν όλες οι πτυχές του ηλεκτρονικού ελέγχου, της διατηρήσεως αρχείων κ.λ.π., απουσιάζει προκλητικά από τη Συνθήκη αυτή ο τρόπος εφαρμογής της.

Δηλαδή με ποιον τρόπο ή με ποιο σύστημα θα γίνεται η ηλεκτρονική συλλογή των δεδομένων των πολιτών στην αρχική και στην τελική φάση (θα αρχίσει λ.χ. με την κάρτα, για να συνεχίσει με την εμφύτευση μικροτσίπ και τελικώς με το χάραγμα;).

Υποστηρίζεται επίσης εσφαλμένως και καθησυχαστικά, ότι όσα αφορούν τη συλλογή, επεξεργασία και διάδοση πληροφοριών του πολίτη γίνονται, αφού προηγουμένως έχει θεσπιστεί ο Εθνικός Νόμος 2472/97, περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων, ο οποίος έγινε στο πλαίσιο της προστασίας του πολίτη από τους κινδύνους που ενέχει το νομοθέτημα της Συνθήκης Schengen.

Εδώ όμως ακριβώς είναι η εξαπάτηση του πολίτη. Και τούτο, γιατί η Συνθήκη Schengen ανήκει στο Πρωτογενές Δίκαιο, δηλαδή στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο, ενώ ο Νόμος 2472/97 ανήκει στο Εθνικό Δίκαιο και μάλιστα στο τριτογενές.

Συνεπώς, ένα τριτογενές Δίκαιο δεν μπορεί να υπερισχύσει του πρωτογενούς.

Άρα η Ευρώπη ανά πάσα στιγμή μπορεί να ζητήσει οποιαδήποτε πληροφορία θέλει για τους πολίτες της Ελλάδος, χωρίς η Ελλάδα να μπορεί να αρνηθεί, αφού έχει υπογράψει την Συνθήκη του Σένγκεν, η οποία υπερτερεί του Νόμου 2472/97 περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Άρα η ελληνική πολιτεία θα αναγκαστεί να εφαρμόσει την Συνθήκη Σένγκεν δίνοντας ανά πάσα στιγμή όλα τα στοιχεία μας, αν τα ζητήσει η Ενωμένη Ευρώπη.

Κύριε Ραγκούση,

Πώς είναι δυνατόν να παραμυθιάζετε τον κόσμο περί ασφάλειας της κάρτας και των προσωπικών δεδομένων, όταν ήδη στην Γερμανία, χάκερς έσπασαν τους κωδικούς των καρτών και είδαν τις πληροφορίες που περιέχουν οι κάρτες;

Με τι κόστος, εν μέσω οικονομικής κρίσης, θα προωθήσετε το νέο αυτό ευάλωτο στην πραγματικότητα σύστημα, όταν στην Γερμανία το Υπουργείο Εσωτερικών ξόδεψε 24.000.000 ευρώ;

Τέλος μας γεννάται εύλογα το ερώτημα: Γιατί το περιεχόμενο του Νόμου 2472/97 δεν ενσωματώθηκε στη Συνθήκη Schengen, ώστε να έχει κύρος πρωτογενούς Δικαίου;

Ας μη μας λέτε, λοιπόν, ότι ο Νόμος 2472/97 έγινε για να προστατεύσει τον πολίτη από κινδύνους της Συνθήκης Schengen.

Και συνεπώς δεν είναι δυνατόν να προωθούν συστήματα ηλεκτρονικής συλλογής δεδομένων χωρίς να υφίσταται νόμος προστασίας του πολίτη που να εκπηγάζει από το Πρωτογενές Δίκαιο και ότι τα στοιχεία μας θα είναι προστατευμένα, διότι ψεύδεστε ασυστόλως.

 

Στη νέα χρονιά θα ενταθεί ο πόλεμος κατά της Ορθόδοξης Εκκλησίας

images

Οι επαναστατικές ζυμώσεις στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας έχουν θορυβήσει, για την ακρίβεια πανικοβάλει, τους μηχανισμούς της πλανητικής εξουσίας και των εγχώριων υπηρετών, κάθε χρώματος…

Στο νέο έτος θα ενταθούν οι καθεστωτικές προσπάθειες εναντίον της Εκκλησίας, προκειμένου να αναχαιτιστούν τα δυνατά ρεύματα των ριζοσπαστικών διεργασιών στο εσωτερικό του Ορθόδοξου σώματος.

Τα καθεστωτικά «όπλα» θα είναι ποικίλα, πολύμορφα και πολύχρωμα. Η συκοφαντία, ο στιγματισμός της Ορθοδοξίας, ο αποκλεισμός της Εκκλησίας από κάθε...πολιτική εκδήλωση, η κατάργηση των θρησκευτικών συμβόλων και ο δικτατορικός, γραφειοκρατικός χωρισμός της Εκκλησιαστικής (ΔΗΜΟΣΙΑΣ περιουσίας) από το κράτος (προτεκτοράτο προς ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ), θα είναι τα κυριότερα «όπλα» του πολιτικού και κομματικού δωσιλογισμού.

Ήδη τα κυβερνητικά ανδρείκελα και τα αντίστοιχα αυτό- διοικητικά ανδρείκελα επισπεύδουν το άθλιο έργο της αποδόμησης της Ορθοδοξίας.

Οι αιχμές και τα άλλοθι αυτού του πολέμου κατά της Εκκλησίας θα παραμείνουν τα ίδιοι: Όλα τα κομματικά χρώματα της «αριστερής» ίριδας, οι «φωταδιστές» σε όλες τις ποικιλίες τους που βγήκαν από τα πλουσιοπάροχα εκτροφεία του πασοκικού «εκσυγχρονισμού» με το λούστρο του ροζ μακιαβελισμού.

Φαίνεται, ωστόσο, ότι θα έχουμε μια αλλαγή στη διάταξη του καθεστωτικού στρατού εναντίον της Εκκλησίας.Ο ΣΥΝ δεν τραβάει πλέον και στην πρώτη γραμμή θα περάσει το ΚΚΕ!!!Η ηγεσία του ΚΚΕ, από τα μετόπισθεν περνάει ανοικτά και ξετσίπωτα στην πρώτη γραμμή του καθεστωτικού μετώπου κατά της Εκκλησίας.

Από «εφεδρεία» που ήταν και κτύπαγε με ύπουλο, αλλά διακριτικό τρόπο την Ορθοδοξία, παίρνει τώρα τη σκυτάλη της «πρώτης γραμμής» στον ενορχηστρωμένο και συστηματικό πόλεμο κατά της Ορθόδοξης Εκκλησίας…Το σάλπισμα αυτό της ηγεσίας του ΚΚΕ κατά της Εκκλησίας το σηματοδοτούν δύο διατεταγμένα γεγονότα στις ορκωμοσίες των αυτό-διοικητικών παρασίτων.

Ίσως και να υπάρχουν και άλλα που δεν έχουν πέσει στην αντίληψή μας…Πρώτο σημαδιακό γεγονός: Στην τελετή ορκωμοσίας στη Δημητσάνα, ωμά και κυνικά ο εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» (ΚΚΕ), Γιάννη Φράγκος, δήλωσε, με βάση κάποιο νόμο του 2010 (της κατοχικής κυβέρνησης) ότι είναι παράνομη η ΠΑΡΟΥΣΙΑ της Εκκλησίας στην ορκωμοσία!!!ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ, δηλαδή, απαίτησε, στο «όνομα του λαού» να μην παρίσταται η Εκκλησία σε τέτοιες εκδηλώσεις…Απαραίτητη διευκρίνιση: «ποιο όνομα του λαού»;

Αυτού του 13-15% που εξέλεξε τα παράσιτα της αυτό-διοίκησης ή τα ποσοστά του ΚΚΕ;Τα γραφειοκρατικά παράσιτα του ΚΚΕ έχουν χάσει ολοκληρωτικά την αίσθηση της πραγματικότητας: Το συντριπτικά πλειοψηφικό τμήμα του λαού, και μέσα από αυτές τις νόθες εκλογικές διαδικασίες, τούς ΑΠΕΡΡΙΨΕ στις εκλογές ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ, τους ΕΞΑΦΑΝΙΣΕ.

Εάν λοιπόν, είχαν και την ελάχιστη πολιτική τσίπα θα έπρεπε να πούνε ότι αυτές οι ορκωμοσίες είναι άκυρες, σύμφωνα με την ετυμηγορία του λαού και θα έπρεπε να είναι οι ίδιοι απόντες και όχι η Εκκλησία…Το ίδιο έργο παίχτηκε και στην Πετρούπολη από κάποιο σταλινικό απολίθωμα, το Θωμά Κοτσαμπά.Αφαίρεσε και αυτός το δικαίωμα συμμετοχής της Εκκλησίας στην ορκωμοσία…

Όλα τα «σημάδια» δείχνουν ότι τα γραφειοκρατικά παράσιτα του ΚΚΕ θα σέρνουν αυτά πλέον το χορό εναντίον της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος (άλλοθι και τεκμήριο) του ενορχηστρωμένου πολέμου κατά της Εκκλησίας.

Η ηγεσία του ΚΚΕ εκτελεί πλέον ανοικτά και διατεταγμένα τις νεοταξικές της υπηρεσίες.Διατεταγμένα διότι δεν μπορεί να εξηγηθούν αυτές οι βίαιες επιθέσεις της με τη βλακεία της και τις αγκυλώσεις της.Όταν πρόκειται για τα μικροκομματικά της συμφέροντα και τη συλλογή ψήφων η ηγεσία του ΚΚΕ είναι πολύ «οξυδερκής». Δεν προβαίνει σε ενέργειες τέτοιες που της αφαιρούν ψήφους (πολλοί ψηφοφόροι του ΚΚΕ είναι Ορθόδοξοι ευσεβείς…).

Συνεπώς το να έρχεται κόντρα η ηγεσία του ΚΚΕ με τμήματα της βάσης του, αυτό κάνει σαφές τούτο: Εκτελεί διατεταγμένες υπηρεσίες…Αυτό γίνεται ακόμα πιο καθαρό αν σκεφτεί κανείς ότι τον πόλεμο, τον ανελέητο πόλεμο, κατά της Εκκλησίας τον έχει κηρύξει η Νέα Τάξη με ένα και μόνο στόχο: Να αλώσει το τελευταίο οχυρό της εθνικής μας υπόστασης και συνοχής.

Μέχρι να κηρυχτεί αυτός ο πόλεμος από τον εκσυγχρονιστικό δωσιλογισμό (περίοδος Σημίτη), το ΚΚΕ και οι άλλοι «αριστεροί» ιπποκόμοι του καθεστώτος δεν είχαν ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα με την Εκκλησία, ούτε τους «ενοχλούσε» το ράσο…Άρχισαν όλοι αυτοί οι μακιγιαρισμένοι «αριστεροί» Ιάγοι να «ενοχλούνται» από τον «εκκλησιαστικό σκοταδισμό» ΜΟΝΟ τότε που πρόσταξε η Νέα Τάξη…

Σήμερα που εντείνονται οι στρατηγικές και τακτικές επιθέσεις κατά της Εκκλησίας από τους μηχανισμούς της Νέας Τάξης και τα φερέφωνά τους, άγριες επιθέσεις και υπονομεύσεις, ΕΝΤΟΣ και ΕΚΤΟΣ της Εκκλησίας, «αγρίεψαν» και τα «αριστερά» φερέφωνα κατά της Εκκλησίας…

Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια;

Σήμερα που αγωνιστές της Ορθοδοξίας θέτουν άμεσα τα μεγάλα ζητήματα της παγκοσμιοποίησης και κινητοποιούνται ΕΝΑΝΤΙΟΝ του νεοταξικού εφιάλτη που μας απειλή με ολοκληρωτική καταστροφή, ανέλαβε δράση και η τελευταία εφεδρεία του καθεστώτος: Η ηγεσία του ΚΚΕ!!!Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια;

Σήμερα που τα κόμματα βάζουν πλάτη σε όλα τα συμβόλαια θανάτου της ελληνικής κοινωνίας και οι αγωνιστές της Εκκλησίας σηκώνουν το βάρος της ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ (Κάρτα του Πολίτη κ.λπ) βγήκε μπροστά το ΚΚΕ το οποίο σιωπά σκανδαλωδώς σε ΟΛΑ και προωθεί στην ΠΡΑΞΗ, ακόμα πιο σκανδαλωδώς, την εκτόνωση της λαϊκής ΟΡΓΗΣ…Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια;

ΟΛΕΣ οι εφεδρείες θα μπούνε στον αγώνα κατά της Εκκλησίας: Από το ΚΚΕ μέχρι τα νέα κατασκευάσματα που ετοιμάζουν…Αλήθεια η Κανέλλη και κάποιες άλλες «ορθόδοξες» φιγούρες που κατασκευάζουν «σπίθες» γιατί έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους στον ανελέητο πόλεμο που γίνεται εναντίον της Ελληνικής Ορθοδοξίας;

Παράδειγμα φέραμε. Τη γλώσσα τους την έχουν καταπιεί σε πολλά, σε όλα τα νεοταξικά σχέδια…

Οι ευθύνες της Ορθοδοξίας το 2011

images

Η ανατολή του νέου έτους είναι αφορμή να εκφράσουμε όλοι μας δημόσια τους προβληματισμούς μας για τις ποιμαντικές ευθύνες της Ορθοδοξίας για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση των πολύπλοκων πολιτικών και κοινωνικών προβλημάτων της εποχής μας που απειλούν την ειρηνική συμβίωση των ανθρώπων ή τουλάχιστον τη συμβολή της προς τη κατεύθυνση αυτή και μάλιστα στην ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινωνίας για μια κοινωνική αλληλεγγύη για την προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπου αυτά παραβιάζονται και καταπατούνται και φυσικά για την γόνιμη ηθική πίεση προς τους πολιτικούς μας κυβερνώντες αρχηγούς να προστατευθεί η θεία Δημιουργία του Θεού, δηλαδή ο Πλανήτης μας.

Ο λόγος του στρατηγού Ντεκόλ ότι «η Πολιτική είναι σοβαρή υπόθεση να την αφήσουμε μόνον στους πολιτικούς» ισχύει και για την συγχυσμένη εποχή μας.

Η φωνή των Ορθοδόξων Προκαθημένων με επικεφαλής τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο είναι μια ζωντανή ελπίδα για την υπέρβαση των αδιεξόδων που απειλούν την ειρηνική επιβίωση της Ανθρωπότητας. Αυτό διαφάνηκε μέσα από τα Χριστουγιεννιάτικα μηνύματά τους.

Όσο κι αν μας περικυκλώνουν απαισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον των πολιτικών εξελίξεων σε τοπικό και διεθνές επίπεδο η ελπίδα της Ορθοδοξίας ότι θα ζήσουμε  σε ένα καλύτερο ειρηνικό  κόσμο αποτελεί ακόμη την άλλή διάσταση που εκφράζει τη θέση της Ορθοδοξίας ότι υπάρχει επιτέλους κι ο Θεός που ρυθμίζει μερικά πράγματα διαφορετικά από ό,τι υπολογίζουν οι άνθρωποι που ζουν μακρυά από την πίστη στο Θεό.

Διαχρονικά για δυό χιλιάδες χρόνια πρωταρχική διακονία της Ορθοδοξίας ήταν πάντοτε η ποιμαντική της ευθύνη να οδηγήσει τους ανθρώπους και μάλιστα τα Μέλη της Εκκλησίας στην εν Χριστώ σωτηρίαν.

Ποτέ όμως ο σωτηριολογικός προσανατολισμός της προς την Βασιλεία των Ουρανών την κράτησε μακρυά από τα καθημερινά πολύπλοκα κοινωνικά προβλήματα των ανθρώπων.

Άλλωστε η οδός προς την Βασιλεία των Ουρανών ανοίγει για τον άνθρωπον όταν αγωνίζεται για την εξάλειψη των κοινωνικών αδικιών και της καταπατήσεως των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όταν συμμετέχει δυναμικά για την επικράτηση της κοινωνικής δικαιοσύνης και της ειρηνικής συμβιώσεως των λαών.

Αυτό έκαναν όλοι όσους η Εκκλησία μας τιμά ως αγίους και μάρτυρες της. Αυτό καλείται και σήμερα η Ορθοδοξία να πράξει με την ανατολή του νέου έτους.

Ήδη με την ιστορική πρωτοβουλία του Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου να πραγματοποιηθεί η γνωστή Σύναξη Κορυφής των Ορθοδόξων Προκαθημένων στο Φανάρι τον Οκτώβριο του 2008 καθόρισε και τις κατευθυντήριες γραμμές της παρουσίας της Ορθοδοξίας στον σύγχρονο κόσμο.

Ως γνωστόν οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές είναι οι ακόλουθες:
 

Α) Η προώθηση και ολοκλήρωση της προετοιμασίας της Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Β) Η ενεργοποίηση της συμφωνίας του έτους 1993 για το θέμα της Ορθοδόξου Διασποράς.

Γ) Η ενίσχυση των θεολογικών δυνάμεων στους διεξαγομένους διαλόγους με τους μη Ορθοδόξους.

Δ) Η διακήρυξη του ζωηρού Ορθοδόξου ενδιαφέροντος για την προστασία του Φυσικού περιβάλλοντος.

Ε) Η σύσταση Διορθοδόξου Επιτροπής για τη μελέτη των ζητημάτων της Βιοηθικής.

Οι περισσότεροι από τους παραπάνω στόχους κινούνται μέσα στα πλαίσια της πραγματοποιήσεως των οραματισμών των Ορθοδόξων Προκαθημένων και μάλιστα του Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου για μια γόνιμη παρουσσία της Ορθοδοξίας στον σύγχρονο κόσμο.

Ήδη οι εργασίες της Διορθόδοξης Επιτροπής της Γενεύης ξεκίνησαν ελπιδοφόρα με τις πρώτες  περιφερειακές συνάξεις των Ορθοδόξων Επισκόπων υπό την προεδρία των τοπικών Αρχιερέων του Οικουμενικού Πατριαρχείου για καλύτερο συντονισμό της Ορθοδοξίας στον σύγχρονο κόσμο και στις τοπικές κοινωνίες που δραστηροποιούνται δίνοντας  δυναμικά και ενωμένα η Τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία την παρουσία της και τη συμβολή της  στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

Η πορεία προς την λύση του προβλήματος της Διασποράς ήδη πήρε τον δρόμον της κι η επόμενη συνάντηση της Διορθόδοξης Επιτροπής στην Γενεύη τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους θα είναι μεγίστης σημασίας προς την κατεύθυνση αυτή για να προχωρήσουμε και στην κανονική εκκλησιαστική προσέγγιση του θέματος του αυτοκεφάλου.

Ο συντονιστικός ρόλος του Οικουμενικού μας Πατριαρχείου για την παρουσία της Οικουμενικής Ορθοδοξίας στον σύγχρονο κόσμο είναι πλέον μια πραγματικότητα που μας βοηθά όλους μας κι ιδιαίτερα τους Προκαθημένους των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών να ενώσουμε τις φωνές των περισσότερων σήμερα από τρακόσια εκατομμύρια  Ορθοδόξων πιστών να μπορούν να διαδραματίζουν κάποιο σοβαρό ρόλο στο τοπικό και διεθνές κοινωνικό γίγνεσθαι, προστατεύοντας αρχές και αξίες που σχετίζονται με το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, δημοκρατικών αρχών και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας των πολιτών για την προστασία του Περιβάλλοντος.

Οι αποτυχίες των παγκοσμίων συνδιασκέψεων κορυφής για το Περιβάλλον στην Κοπενχάγη και στο Καντού αποτελούν πρόσκληση για όλους μας να εργασθούμε ως Ορθόδοξοι για την επιτυχία της συνδιασκέψεως κορυφής που θα πραγματοποιηθεί αυτό το έτος στο Ντέρπαν της Νοτίου Αφρικής.

Οι Διεκκλησιαστικοί και Διαθρησκειακοί Διάλογοι που αποβλέπουν στην ενίσχυση της ενότητας τους σώματος της Ανθρωπότητας, όσο κι αν υπάρχουν αυτοί που τους υποθάλπτουν και τους πολεμούν, προχωρούν, έστω και με αργά βήματα, σταθερά προς την πορεία της συμφιλιώσεως και της ειρηνικής συναλλαγής, έτσι ώστε εις το όνομα της θρησκείας να μη πραγματοποιούνται εγκλήματα και κοινωνικές αδικίες, αλλά η κοινή ευθύνη να προστατεύεται με κάθε τρόπο η ανθρώπινη ζωή ως δώρον Θεού.

Η απουσία της Ορθοδοξίας από το Διαθρησκειακό Διάλογον δεν συμβάλλει στην αντιμετώπιση του θρησκευτικού φανατισμού που εν πολλοίς συνδέεται και με την υπόθεση της τρομοκρατίας, που απειλεί πλέον αθώους ανθρώπους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του Πλανήτη μας.

Εκεί ίσως που ακόμη κινούμαστε κάπως καθυστερημένα είναι το θέμα της έναρξης των εργασιών της Διορθόδοξης Επιτροπής για θέματα Βιοηθικής.

Η συνεργασία της Εκκλησιαστικής Ηγεσίας με την Πολιτική και τον Επιστημονικό και Ακαδημαϊκό κόσμο είναι πλέον μονόδρομος για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθωμεν από τα αδιέξοδα που βρίσκεται η Ανθρωπότητα για να μπορέσει να επιβιώσει.

Οι αισιόδοξοι οραματισμοί του Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου για την σύγκληση της Μέλλουσας Μεγάλης Πανορθοδόξου Συνόδου θα μας βοηθήσει όλους να δούμε γόνιμα και δημιουργικά τη παρουσία της Ορθοδοξίας στην αντιμετώπιση των πολύπλοκων κοινωνικών προβλημάτων της εποχής μας.

Είναι λάθος να επηρεαζόμαστε απαισιόδοξα από τοπικά κοινωνικά και οικονομικά ή εθνικά προβλήματα μιας τοπικής κοινωνίας ή μιας χώρας και να αφήνουμε απαισιόδοξα μηνύματα και για την παρουσία της Ορθοδοξίας στον σύγχρονο κόσμο.

Και στους μεγαλύτερους διωγμούς της η Ορθοδοξία είτε από τους ειδωλολάτρες ρωμαίους αυτοκράτοτες είτε από άλλους πολέμιους της ποτέ της δεν έπαψε να είναι αισιόδοξη με την ελπίδα ότι θα ανατείλουν καλύτερες ημέρες για όλους μας.

Αυτό το μήνυμα της αισιοδοξίας καλείται και σήμερα η Ορθοδοξία να δώσει στον σύγχρονο κόσμο για να κρατήσουμε την ελπίδα της επιβίωσης μας ζωντανή.

Η μεγαλύτερη μας αμαρτία είναι να αδιαφορούμε για τις κοινωνικές αδικίες που μπορούν να γίνονται σε βάρος συνανθρώπων μας, έστω κι αν ζουν μακρυά μας. Η Παγκόσμια Κοινωνία είναι ταυτόχρονα και ένα μικρό χωριό, μια δική μας γειτονειά που αν αδιαφορήσουμε, τα προβλήματα των «άλλων και των ξένων» θα είναι και δικά μας.

Η συμβολή της Ορθοδοξίας προς την κατεύθυνση αυτή πρέπει να είναι συνεχής, διακριτική, συμφιλιωτική, γόνιμη, ενωτική, ειρηνική και διακονική.

Και για να μη μιλούμε για τους ξένους, μπορούμε να αναφέρουμε τα παραδείγματα του Πρωθυπουργού μας κ. Παπανδρέου και του Προέδρου της Κύπρου κ. Χριστόφια που αναμένουν έχοντας την εντολή του λαού, τη γόνιμη συμβολή και στήριξη της Εκκλησιατικής Ηγεσίας προς την κατεύθυνση αυτή.

Ο Αρκαλοχωρίου Ανδρέας για την Τουρκική υπηκοότητα

images

Ο Ισοκράτης και ο Δημοσθένης πνευματικά αναστήματα της πόλης – κράτους, ομόγλωσσοι, ομότροποι και ομοήθεις, εξέφραζαν δύο διαφορετικούς κόσμους. Ο Ισοκράτης προσέβλεπε, με εμπιστοσύνη,  στο πολιτικό μεγαλείο του Οικουμενικού Ελληνισμού, το πολιτικό κέντρο του οποίου μετατοπίζεται στη Μακεδονία.

Υπήρξε με τον Αριστοτέλη ο θεωρητικός του εκφραστής. Η πρακτική ενήλωση, η πολιτική και πολιτιστική ενοποίηση του ελληνισμού, σε ένα νέο οικουμενικό μέγεθος, υπήρξε έργο του Μακεδόνα Μεγάλου Αλεξάνδρου, με την αυτοκρατορία που δημιούργησε. Με την μακεδονική σάρισα, «ὡς μέσα τήν βακτριανή, ὡς τόν ἰνδό», επήγαμε την ελληνική λαλιά.

Η πόλη – κράτος του Δημοσθένους, η Αθήνα με τις αποικίες της και τις αθηναϊκές τριήρεις είχαν ολοκληρώσει την συμβολή τους στον παγκόσμιο πολιτισμό, όπως βεβαίως και τόσα άλλα πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά σχήματα, μέχρι τις ημέρες μας.

Ο μετασχηματισμός και η διαμόρφωση του νέου κόσμου εκφράστηκε με τον έλληνα λόγο, αλλά οικοδομήθηκε στα θεμέλια της χριστιανικής κοσμολογίας και ανθρωπολογίας διαφορετικής από τα αρχαιοελληνικά κοσμοείδωλα και προσδιορίσθηκε με όρους, όπως ρωμιοσύνη και ορθόδοξο γένος.

Ο νέος κόσμος είχε εκκλησιαστικό, πολιτικό και πνευματικό κέντρο του, την Κωνσταντινούπολη, την πόλη του Μεγάλου Κωνσταντίνου, όπου και το κέντρο των Ορθοδόξων, της Οικουμένης.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, με τους αυτοκράτορες της Κωνσταντινουπόλεως καθόρισε την πνευματική και πολιτιστική ταυτότητα της καθ’ ημάς Ανατολής, αλλά και του σλαβικού κόσμου, από το Κίεβο μέχρι τη Μόσχα, το Τύρνοβο και το Πέκιο. Η Αλεξάνδρεια, κατεξοχήν πόλη του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αν και αρχαιοτέρα της Κωνσταντινουπόλεως, παρέμεινε το δευτερόθρονο κέντρο της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Μετά το έτος 1453, με το Ισλάμ να έχει επίσημα πλέον κατοχυρώσει τον πρώτο λόγο, η αυτοκρατορία συνέχισε την πορεία της μέσα στο σχήμα της ορθόδοξης οικουμένης.

Ο έλληνας λόγος αποτελούσε και πάλι την απαραίτητη προϋπόθεση για την ανέλιξη  στην πυραμίδα του ρούμ μιλιέτ  των ορθοδόξων και την Εθναρχούσα Εκκλησία. Κατά τον Δοσίθεο Αναγνωστόπουλο: «Στά χρόνια τῶν Ὀσμανιδῶν ἦταν σάν καί στῶν ‘Ρωμιῶν / τήν ἐποχή, πολύχρωμη ἡ Πόλη, πολύφωνη, / πολυτραγουδισμένη σέ γλῶσσες ἄσχετες, μά μουσικές.»   Και πάντα αυτά εν μέσω των παντοτινών περιπετειών της ιστορίας και τις οδύνες του ανθρωπίνου αίματος.

Ο διαφωτισμός και η αρχή των εθνοτήτων,  στην οποία, πλέον, αρχίζει να στηρίζεται η διεθνής νομιμότητα μετά την Γαλλική επανάσταση το 1789, διαμορφώνουν νέα δεδομένα. Μέσα από τα δεινά του πολέμου και της μάχης δημιουργούνται, με το τέλος του πρώτου παγκοσμίου πολέμου, τα νέα σύνορα και παγιώθηκε η αρχή του έθνους – κράτους. Η Συνθήκη της Λωζάνης υπήρξε καθοριστική καμπή για τους λαούς της Ελλάδας και της Τουρκίας.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο προσφυγικό συνοικισμό,  στο Ατσαλένιο - Ν. Κλαζομεναί του Ηρακλείου Κρήτης. Γνωρίζω καλώς, πολύ καλώς και από πρώτο χέρι τι σημαίνει,  στο όνομα της οποίας και οιασδήποτε ιδεολογίας, να σε ξεριζώνουν και να σε διώχνουν από  τον τόπο που γενήθηκες. Τον τόπο που οι πρόσφυγες αποκαλούν πατρίδα.

Είναι γνωστό, πόσο το Οικουμενικό Πατριαρχείο δοκιμάσθηκε  απορφανίστηκε από  την τότε νέα τάξη πραγμάτων. Των εθνοκτονιών, της μισαλλοδοξίας, της εκδικητικότητας, των διωγμών και των ιδεολογικών καταναγκασμών, που επικρατούσαν βέβαια και σ’ ολόκληρο τον ευρωπαϊκό χώρο. Αναφέρω μόνον τον ελληνικό εμφύλιο των ετών 1946-1949.

Η ανθρωπότητα βρίσκεται για μία ακόμα φορά στη διαμορφουμένη νέα παγκόσμια πραγματικότητα. Και ο ελληνισμός του 21ου αιώνος έχει πολλούς ανθρώπους με την συνείδηση του Δημοσθένους.

Εξεφράσθη αυτή η συνείδηση με αφορμή τις υπηκοότητες που λάβαμε από το Τουρκικό κράτος για το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, χάρη του οποίου καμία θυσία δεν θεωρούμε περιττή. Το Πατριαρχείο στην Κωνσταντινούπολη συνεχίζει δημιουργικά με πρώτο και πρωτοπόρο τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο,  την  πορεία του Ισοκράτους, του Αριστοτέλους και των Μεγάλων Πατέρων με την οικουμενική για την Εκκλησία, συνείδηση.

Δεν αντιμετωπίζει φοβικά το νέο κόσμο, με προθέσεις αποκλεισμού και καχυποψίας. Στη διάθεσή του  δεν είναι ούτε βεβαίως οι αθηναϊκές τριήρεις του Θεμιστοκλέους, ούτε η μακεδονική σάρισα του Μεγάλου Ἀλεξάνδρου. Πορεύεται όμως με την ορθόδοξη παρακαταθήκη στην οικουμένη.

Πατριάρχης, Σύνοδος, Ιεραρχία, κλήρος και λαός πορευόμεθα με όπλα τον ευαγγελικό λόγο, το μήνυμα της αγάπης, της ειρηνικής συνύπαρξης και της καταλλαγής, μεταξύ των λαών, των θρησκειών και των πολιτισμών, που αποτελεί και τον Πνευματικό και πολιτιστικό προσδιορισμό του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Γι αυτό και οι συναντήσεις του Οικουμενικού μας Πατριάρχου με τις θρησκευτικές, πολιτικές και πνευματικές ηγεσίες της γης. Γι αυτό και οι Πατριαρχικές Λειτουργίες στην  Καππαδοκία, στις εκκλησίες της Μικράς Ασίας, μέχρι το μεγάλο γεγονός της λειτουργίας στη Παναγία του Σουμελά.

Προσδοκούμε την χορήγηση της τουρκικής υπηκοότητας και στους άλλους ιεράρχες του Θρόνου που το έχουν ζητήσει, αλλά και στους κληρικούς της πατριαρχικής αυλής και προσευχόμεθα για το άνοιγμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Με τα δεδομένα αυτά το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο, δηλαδή το ευσεβές γένος μας,  η ρωμιοσύνη, ο ελληνισμός θα συνεχίσουν να επιτελούν την διαχρονική οικουμενική αποστολή στην ελληνική επικράτεια και στις ορθόδοξες κοινότητες του κόσμου εν μέσω της διαμορφούμενης παγκοσμιοποιούμενης πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

Για όλα όσα εγράφησαν με αφορμή τη χορήγηση των πρώτων υπηκοοτήτων από την Τουρκία σε μας τους ιεράρχες του Θρόνου τα θεωρώ δε όλα καλοπροαίρετα και αγαθών προθέσεων, θυμάμαι το: Ἀλέξανδρος Φιλίππου και οἱ Ἕλληνες πλήν Λακεδαιμονίων, «κι ἀπ’ τήν θαυμάσια πανελλήνιαν ἐκστρατεία, / τήν νικηφόρα, τήν περίλαμπρη, / τήν περιλάλητη, τήν δοξασμένη /ως ἄλλη δέν δοξάσθηκε καμιά, /τήν ἀπαράμιλλη : βγήκαμ’ ἐμεῖς ˙ / ἑλληνικός καινούριος κόσμος, μέγας. / Ἐμεῖς οἱ  Ἀλεξανδρεῖς, οι Ἀντιοχεῖς, / οι Σελευκεῖς, κ’ οἱ πολυάριθμοι / ἐπίλοιποι Ἕλληνες Αἰγύπτου καί Συρίας, / κ’ οἱ ἐν Περσίδι, κι ὅσοι ἄλλοι. / Μέ τές ἐκτεταμένες ἐπικράτειες, / με τήν ποικίλη δρᾱσι τῶν στοχαστικῶν προσαρμογῶν. / Καί τήν Κοινήν Ἑλληνική Λαλιά / ὤς μέσα στήν Βακτριανή τήν πήγαμεν,  ὤς τούς Ἰνδούς. / Γιά Λακεδαιμονίους νά μιλοῦμε τώρα

 

Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμος : «Ο Θεός γράφει ίσια με στραβές γραμμές…»

images

Ένας φίλος, πριν χρόνια, μου δώρησε μια κασέτα μαγνητοφώνου, όπου είχε πολλαπλασιάσει την ευχή «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με», την οποία αυτούσια είχε πάρει από κάποια ομιλία του Προγηγουμένου της Φιλοθέου, γέροντα Εφραίμ.

Η ευχή με συντρόφευε κυρίως σε μακρυνά ταξείδια με το αυτοκίνητο, καθώς η κασέτα τελείωνε και ξανάρχιζε, γεμίζοντας έτσι τη μονότονη διαδρομή της ψυχής. Ακούστε για να καταλάβετε τι εννοώ, κάνοντας κλικ εδώ: HXHTIKO με συγκλονιστική υπόκρουση τον ήχο της παλλόμενης καρδιάς του αναγνώστη.

Την ίδια «δουλειά» μπορούν να κάνουν τα κείμενα της Καινής Διαθήκης που εκφωνούνται στους δίσκους αυτούς. Είναι καιρός πια, δεν σηκώνει άλλη αναβολή, να επιστρέψουμε στον αυτούσιο ευαγγελικό λόγο.

Τον ακούσαμε σε τόσες ερμηνείες και παραλλαγές «που χάλασαν τα μαλάματα το πρόσωπό του». Φορέσαμε τόσα βελούδα στους γυμνούς ώμους του Ναζωραίου, που είναι ανάγκη πλέον να αναζητήσουμε την αφτιασίδωτη φυσιογνωμία Του.

Απέφευγα συστηματικά να ομιλώ για το «Χριστιανισμό» επειδή γενικά απεχθάνομαι τους «-ισμούς». Και μιλούσα στα κηρύγματά μου για την Εκκλησία. Όμως κατά τα τελευταία χρόνια, αποψιλώσαμε την έννοια της Εκκλησίας από το χριστολογικό περιεχόμενό της και για τον πολύ κόσμο, σημαίνει ένα ανθρώπινο οικοδόμημα, με πολιτικές, διπλωματικές και οικονομικές βάσεις, με ίντρικες, απάτες και διαφθορά∙ (μας χρειάζεται πολύ αγιότητα για να αποκαταστήσουμε την Εκκλησία «ὡς σῶμα Χριστοῦ).

Οπότε, στα κηρύγματά μου μιλάω πιά μόνο για το Χριστό και μεταφέρω λαγαρό το λόγο του Ευαγγελίου. Όσο ευτελής κι αν είμαι επειδή απλώς μεταφέρω, στο σήμερα, όσα έγιναν «τῷ καιρῷ ἐκείνῳ», χωρίς να καταθέτω την αυθεντία της γνώμης μου, ή την «δυναμική» εμπειρία μου, γίνομαι περισσότερο πιστευτός.

Τελικά ο λαός μας, ακόμα, δεν αμφισβητεί το Χριστό και το Ευαγγέλιο. Είναι όμως καχύποπτος απέναντι στους ιεροκήρυκές του.

Θυμάμαι ένα διάλογο στο «Γεροντικό», όπου ρωτούν τον ασκητή∙ «γέροντα, ποιός δρόμος οδηγεί στο Θεό;» κι εκείνος απαντά∙ «εγώ δεν ξέρω κανένα δρόμο που να οδηγεί στο Θεό∙ ξέρω ένα βάραθρο∙ πηγαίνεις στο χείλος του και, ή αφήνεσαι και πέφτεις στο κενό, με ακράδαντη την πεποίθηση ότι θα βρεθείς στην αγκαλιά του, ή απλώς δεν πέφτεις».

Ο Λόγος του Θεού λοιπόν είναι διαχρονικός. Όμως η δραστικότητά του ποικίλει ανάλογα με την εμπειρία αυτού που τον εκφέρει. Ένας άνθρωπος που όταν δεν βρέθηκε συνάνθρωπος να τον στηρίξει, τότε εμπιστεύτηκε πλήρως το Χριστό, που έπεσε στο κενό με τη σιγουριά ότι θα βρεθεί στην αγκαλιά Του, που συνάντησε το Χριστό όταν βρέθηκε σε τραγική μοναξιά και σε τέλεια εγκατάλειψη, αυτός ο άνθρωπος δικαιούται να «δανείζει» στο Χριστό το στόμα του, να τον απαγγέλει με την καρδιά του και να τον ομολογεί με τις πληγές του. Κανενός δεν θα πείσεις την καρδιά αν ο λόγος δεν βγαίνει απ’ την καρδιά σου. Κανενός δεν θα πείσεις τη ζωή, αν η ζωή σου δεν είναι ματωμένη.

Έτσι και ο εκφωνητής πατήστε εδώ: Ο Αναγνώστης των Καινοδιαθηκηκών κειμένων που ακολουθούν, έπεσε στο βάραθρο ή τον έριξαν, δεν έχει σημασία, πάντως βρήκε το Χριστό. Ας κάνει τον αγώνα του να μείνει μαζύ Του και να μην Τον ξαναχάσει μέσα στα εκκλησιαστικά ψιμύθια. Και το θαύμα ήδη έγινε…

Ο ηχολήπτης και μουσικός που συνέθεσε την πρωτότυπη μουσική υπόκρουση για τις ανάγκες του έργου Γιώργος Ζαγόρης  ομολογεί με συγκλονιστικό τρόπο: (αντιγράφω χωρίς κανένα σχολιασμό κείμενό του )

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΤΑΠΕΙΝΟ, ΜΙΚΡΟ, ΠΛΗΝ ΤΙΜΙΟ,  ΑΣΗΜΑΝΤΟ ΣΥΝΘΕΤΗ ΗΧΟΛΗΠΤΗ

Πέρασαν κοντά δυο μήνες προσπάθειας ενός ανθρώπου, που αρχικά δεν γνώριζα, να μπει στο studio  για  να ξεκινήσει να κάνει το όνειρο του πραγματικότητα. Δεν τον ήξερα και λόγω φόρτου δουλειάς, δεν πρόσεξα ποιος ήταν, απλά  το ανέβαλα για την περίοδο που θα μπορούσα να «ήμουν», όπως συνηθίζω, παρόν στο όραμα , που τέτοια οράματα συναντώ συχνά. Όχι όμως και τέτοιο!

Όταν τον είδα κατάλαβα ποιος ήταν . Κάποιος που καταδικάστηκε από τους “δικαστές”  της εποχής! Έκανα ότι δεν ήξερα. Δεν ήταν ψέμα . . δεν ήξερα την καταδίκη που του φόρτωσαν αλλά δεν αφορούσε τη κρίση μου και τη δουλειά που θα κάναμε.

Είδα έναν άνθρωπο με “όραμα” και “τάμα”! Ήταν μια ειλικρίνεια στη ματιά και μ ένα πιστεύω, που κινεί βουνά.

Δύσκολη εποχή περνάμε, αλλά που βρίσκει αυτός ο άνθρωπος τη δύναμη? Έτσι άρχισα να τον αναλύω τη ματιά, τη καρδιά και τη ψυχή. . . .που να ήξερα!?

Μου ζήτησε απλά, να γράψει τη καινή διαθήκη, (τόσο απλό), 25 ώρες studio για 20 ώρες καθαρής εγγραφής. Και πρότεινα να βάλουμε μουσική! Παρακινδυνευμένο για κλασικό βιβλίο εκκλησιάς.

Σύγχρονος στο μυαλό το αποδέχτηκε, αλλά δεν κατάλαβα όμως τι πρότεινα! 20 ώρες πρωτότυπης μουσικής γραμμένης πάνω στο λόγο μιας καινής διαθήκης?. . . Που δεν θα είχε τόπο, χώρο, η χρόνο? Ουδέτερη μουσική, αποδεκτή σε όλη τη γη ,που να μη σκεπάζει με την προσωπικότητα  της  το λόγο? Πολύ δύσκολο! (έχω σβήσει τόσες υπεροχές μελωδίες αλλά το θα τον κατέστρεφαν!)

Τεραστία η δοκιμασία, 20 ώρες σε 2 μήνες . . .  ξεπερνά κάθε πρόκληση!

Όταν όμως ακούς την αγία γραφή, οι ώρες γίνονται δυο και οι πληροφορίες χίλιες!

Προσωπικά, ευχαριστώ το θεό που μου έστειλε αυτόν τον άνθρωπο, που άνοιξε αυτό το βιβλίο, που το είχα στο χώρο μου, αλλά δεν το άνοιξα ποτέ.

Διαβάστε το, τώρα πια “ακουστέ το”, σαν ένα απλό σενάριο μιας ταινίας που «έπαιξε» αλλά και . . . θα παίξει. Έμενα μ άγγιξε τελικά. . . . όχι μόνο ο συμπαθέστατος ομιλητής.

Ζητώ συγνώμη απ όλους εσάς τους τεράστιους σύνθετες ανά το κόσμο,  που τόλμησα να κάνω εγώ κάτι τέτοιο πρώτος στην ιστορία, μικρός  και σε τόσο πολύ μικρό χρονικό διάστημα….

Το αποτέλεσμα της πρωτότυπης αυτής εγγραφής, που σημειωτέον είναι «παγκόσμια πρώτη στον Ορθόδοξο κόσμο στα ελληνικά», είναι, μπορεί να είναι η χειρολαβή στο τρίκλισμα της ψυχής μας. Κι αυτό μετράει περισσότερο απ’όλα. Εξάλλου μιά παλιά παροιμία λέει∙ «ο Θεός γράφει ίσια με στραβές γραμμές».

Για την ιστορία αναφέρουμε πως η Ελληνική Βιβλική Εταιρία «αγκάλιασε» εξ’ αρχής το έργο και μάλιστα το κυκλοφορεί και η ίδια στην συμβολική τιμή των 5,5 Ευρώ.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το έργο αλλά και για να ακούσετε ενδεικτικά αποσπάσματα κάντε κλίκ εδώ: ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΗΣ ROMFEA.GR

top
Has no content to show!