Άρθρα - Απόψεις

Γλυφάδας Παύλος: ''Εύχομαι να ζήσουμε αυτό που βίωσε η Θεοτόκος''

images


 
«Τείχισόν μου τάς φρένας, Σωτήρ μου, τό γάρ τεῖχος τοῦ κόσμου ἀνυμνῆσαι τολμῶ».
 
Μέ τά παρακλητικά λόγια αὐτά, ὁ συγγραφέας τοῦ Οἴκου τῆς σημερινῆς ἑορτῆς, ἀπευθύνεται πρός τό Χριστό καί ζητεῖ, νά τοῦ χορηγηθεῖ ἕνα τεῖχος προστασίας στό νοῦ του, ἀπό τίς περιττές σκέψεις καί λογισμούς, προκειμένου νά ἀνυμνήσει Αὐτήν, τήν Παναγίαν μας, πού εἶναι τό τεῖχος τῆς προστασίας τοῦ κόσμου.
 
Τά τείχη εἶναι πάντοτε τά ὀχηρά μιᾶς πόλεως, καί χωρίς ἰσχυρά τείχη, οἱ πόλεις παραδίδονται στούς ἐχθρούς.

Ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου, κατά παράλληλο τρόπο, εἶναι τό ἰσχυρό τεῖχος, πού τόν προστατεύει, ἀπό τίς ἐπιθέσεις καί προσβολές τῶν ἀνιέρων καί πονηρῶν λογισμῶν.

Ἡ στροφή τοῦ νοῦ στό Θεό, τόν χαριτώνει καί τόν  κάνει καθαρό καί θεοφόρο, μέ ἀποτέλεσμα ὁ Σωτήρ νά τειχίζει ὅλη τήν ὑπόστασή μας, μέ κορυφαῖα κέντρα, τό νοῦ καί τήν καρδιά μας.
 
Ἡ πρώτη Εὔα ἄνοιξε τό δρόμο τῆς ὑποδουλώσεως τῶν φρενῶν, τοῦ νοῦ δηλαδή, στούς ἀντιθέους λογισμούς .

Ἡ Παναγία ὅμως  θέτει τεῖχος στίς προσβολές καί γίνεται: «προστασία τῶν χριστιανῶν», «τεῖχος καταφυγῆς», «τεῖχος ἀπροσμάχητον», «φρουρά ἀσφαλεστάτη», «πύργος ἀσφαλείας».
 
Οἱ δομές τοῦ  κόσμου, πολιτικές καί οἰκονομικές, ὅπως διαπιστώνουμε καί μέσα  ἀπό τήν παρούσα κρίση, ἀπέδειξαν, πώς εἶναι ἀνίκανες, γιά νά δώσουν λύσεις, προστασίας καί ἀσφαλείας, στήν ἀγωνιώδη ἀναζήτηση τῶν λαῶν τῆς γῆς, γιά τόν ἀβέβαιο καθημερινό βηματισμό στό παρόν, καί φυσικά δέν μποροῦν νά ποῦν κάτι, γιά τό σίγουρα τραγικό αὔριο, πού χωρίς τό Χριστό ἔχει προοπτική του, μόνο τό θάνατο.
 
Κι’ ἔρχεται αὐτή ἡ ἑορτή, νά δώσει ἀπαντήσεις,  στό ἀβέβαιο παρόν καί στό τραγικό μέλλον.

Ἡ ζωή καί ἡ κοίμηση τῆς Θεοτόκου, προβάλλουν πρακτικά  τό δρόμο τῆς ὑπερβάσεως, τῆς ἀγωνίας, γιά τό σήμερα καί τό αὔριο.
 
Ἡ προστασία τῆς Παναγίας, κατά τόν Ἃγιο Ἰωάννη τό Δαμασκηνό, καλύπτει ὅλο τό ἀνθρώπινο γένος, ἀπό τούς πρωτοπλάστους μέχρι σήμερα.                                                     
 
 Στό δεύτερο λόγο του γιά τήν Κοίμηση, μέ τρόπο παραστατικό, περιγράφει τούς πρωτοπλάστους,νά  ἀπευθύνονται στήν Παναγία, κατά τήν ὥρα τῆς ἐκδημίας Της, μέ τούς ἀκόλουθους λόγους:

«Ἐσύ μακαρία, κόρη, τῆς παραβάσεώς μας,  τά ἐπιτίμια ἔλυσες, ἐσύ τά τοῦ θανάτου διέρρηξας δεσμά, ἐμεῖς κλείσαμε τόν Παράδεισο, καί φέραμε στόν κόσμο τά λυπηρά, μαζί σου ἀπό τά λυπηρά ἐπανήλθαμε στά χαρούμενα».

Ὁ Ἅγιος Νικόλαος Καβάσιλας ἐξετάζει  τή σχέση Χριστοῦ καί Θεοτόκου, σχέση Μητέρας καί Υἱοῦ, προκειμένου νά  ἀντιληφθοῦμε καλύτερα, τό γεγονός τῆς δικῆς μας ἑνώσεως, μέ τό Χριστό, ὅταν κοινωνοῦμε τό Σῶμα καί τό Αἷμά Του.                                           

Ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος εἶχε ἑνωθεῖ, πράγματι μέ τό Χριστό, ἀφοῦ ἔγινε τό ὄργανο τῆς δημιουργίας τῆς  ἀνθρώπινης φύσεως τοῦ Χριστοῦ.

Γιά τό λόγο αὐτό, τό  Ἅγιο σῶμα Της δέν ἦταν δυνατό νά δεχθεῖ τή φθορά.

Ἔτσι, τρεῖς μέρες, μετά τήν Κοίμησή Της, καί τό σῶμα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, μετατίθεται στόν Παράδεισο.

Ἡ Μετάσταση τῆς Θεοτόκου, ὅπως τήν ἑορτάζει καί τήν θεολογεῖ ἡ Ἑκκλησία,  προκαταλαμβάνει, τήν ἀνάσταση ὅλων τῶν ἀνθρώπων.
 
Αὐτή εἶναι καί ἡ προοπτική τῆς ζωῆς μας, ἀφοῦ δέν ἀνίσταται μόνο ὁ Χριστός, ἀλλά καί ὅσοι ἑνώθηκαν μαζί Του. Τό γεγονός αὐτό ἀλλάζει ὅλη τή ζωή μας.

Ἡ ἐλπίδα μας εἶναι πλέον ὁ Χριστός καί ὄχι τά φθαρτά συστήματα τοῦ κόσμου. 

Αὐτή εἶναι καἰ ἡ  θέση τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ, πού γράφει στόν πρῶτο λόγο του, γιά τήν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου:  «Ἐντεῦθεν οὐ θάνατον τήν ἱεράν σου μετάστασιν λέξομαι, ἀλλά κοίμησιν ἤ ἐκδημίαν ἤ ἐνδημίαν εἰπεῖν οἰκειότερον. Ἐκδημοῦσα γάρ τῶν τοῦ σώματος, ἐνδημεῖς πρός τά κρείττονα».
     
Καί προσθέτει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός: «Ὁ Χριστός, μέ  τήν ἀνάστασή Του, ἔγινε, πρωτότοκος ἐκ τῶν νεκρῶν. Ἡ Ἀνάσταση τοῦ ἀνθρώπινου γένους, θά γίνει κατά τούς ἐσχάτους  χρόνους, ὅταν ὁ Χριστός θά φανερωθεῖ καί πάλιν. Ὁ θάνατος καί ἡ ἀνάσταση τῆς Θεοτόκου, εἶναι  δηλωτικός σταθμός  τῆς παγγενοῦς ἀναστάσεως».
 
Όπως γιὰ τὸ Χριστό, ἔτσι καὶ γιὰ τὴν Παναγία, καὶ γιὰ τὸν κάθε πιστό, ὁ θάνατος δὲν εἶναι τὸ τέλος τῆς ζωῆς του, δὲν εἶναι ἀφανισμός του, εἶναι κοίμηση καὶ ἀπαρχὴ μιᾶς νέας ζωῆς.

Όπως λέγεται καὶ σὲ ὕμνο τῆς ἑορτῆς: «θνήσκουσα, σὺν τῷ Υἱῷ ἐγείρεται διαιωνίζουσα»,

Πεθαίνοντας δηλαδή, ἀνασταίνεται καὶ ζεῖ αἰώνια μὲ τὸν Υἱό της.

Ἔτσι καὶ ὁ πιστὸς, πού ζεῖ μὲ πίστη στὸ Χριστὸ εἰσέρχεται σὲ μία νέα προοπτικὴ ἀθάνατης ζωῆς.

Εὔχομαι σέ ὅλους σας, νά ζήσουμε αὐτὸ πού βίωσε ἡ Θεοτόκος, καί βιώνεται ἀπό κάθε πιστὸ, πού δέχεται καὶ ἐφαρμόζει στὴ ζωὴ του, τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ,  καὶ μιμεῖται τὴν ταπείνωσή Της .
 

Ο   ΓΛΥΦΑΔΑΣ,
 
ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, ΒΟΥΛΑΣ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗΣ
  
ΠΑΥΛΟΣ ὁ Α΄

 

Η Παρθένος Μαρία - Η Μητέρα του Θεού

images

Του Μητροπολίτη Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού Δανιήλ

Κατά τήν ἐκκλησιαστική περίοδο τοῦ Δεκαπενταυγούστου στό κέντρο τῆς πνευματικῆς ζωῆς τῶν πιστῶν εὑρίσκεται ἡ Παρθένος Μαρία.

Ἡ Καινή Διαθήκη μᾶς προσφέρει μέ αὐθεντικότητα τίς ἑξῆς πληροφορίες γιά τό πάντιμο πρόσωπο τῆς Μητέρας τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ

Εμφάνιση της Υπεραγίας Θεοτόκου στο χωριό Χρυσοβίτσα Μετσόβου

images

Γράφει ο Μιχαήλ Τρίτος | Romfea.gr

Ένα συγκλονιστικό γεγονός συνέβηκε πρόσφατα στο χωριό Χρυσοβίτσα Μετσόβου. Ένας κάτοικος του χωριού (έχουμε στη διάθεσή μας, το όνομά του) οδηγούσε το αυτοκίνητο του έξω από το χωριό, στη θέση «Πολιτσές» όπου καλλιεργείται η φημισμένη πατάτα της Χρυσοβίτσας.

Στις 12 Ιουνίου γύρω στις 11:30 π.μ. εμφανίστηκε μπροστά του ως νεφέλη φωτεινή μια μαυροφόρα γυναίκα, με ένα βλέμμα γλυκύτατο και ταυτόχρονα αυστηρό και τον ρώτησε: «Με γνωρίζεις;» Εκείνος ταραγμένος της απάντησε: «Είσαι η Παναγία της Χρυσοβίτσας».

Και κείνη απαντά: «Είμαι η Παναγία όλου του κόσμου. Να πεις στους χωριανούς σου και στους κατοίκους της γύρω περιοχής να μετανοήσουν» και αμέσως εξαφανίστηκε.

Πρέπει να σημειωθεί ότι στο χωριό Χρυσοβίτσα, χωριό Ιερέων και Δασκάλων, αλλά και γεωργών που ασχολούνται με τη συστηματική καλλιέργεια της πατάτας, υπάρχει η Ιστορική Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Χρυσοβίτσας, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα προσκυνήματα της Ηπείρου, της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας.

Εκεί φυλάγεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Χρυσοβίτσας, της οποίας η περιγραφή σώζεται σε χειρόγραφο της Ιεράς Μονής Ξηροποτάμου του Αγίου Όρους.

Στην κεντρική είσοδο του ναού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου Χρυσοβίτσας υπάρχει επιγραφή σε λίθινη πλάκα με τη χρονολογία 1233.

Όπως και άλλη επιγραφή σε λίθινη πλάκα στα κελιά της Ιερά Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Χρυσοβίτσας αναφέρει τη χρονολογία 1253.

Επίσης κάτω από τη σημερινή αγιογράφηση υπάρχει και άλλη παλαιότερη αγιογράφηση.

Είναι στοιχεία που πρέπει να εξεταστούν από την 8η εφορία Βυζαντινών αρχαιοτήτων ώστε να αποκατασταθεί η ιστορικότητα της Ιεράς Μονής.

Η Εκκλησιαστική Επιτροπή της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Χρυσοβίτσας και ο Πολιτιστικός- Μορφωτικός σύλλογος Χρυσοβίτσας, πραγματοποιούν φέτος στις 14 και 15 Αυγούστου Επετειακές- Εορταστικές εκδηλώσεις με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 780 χρόνων από την εύρεση της Θαυματουργού Εικόνας της Παναγίας της Χρυσοβίτσας.

"Οι Θησαυροί της Εκκλησίας"

images

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ. Σεραφείμ

Ο Όσιος Ιουστίνος ο Πόποβιτς ο ομολογητής αυτός της πίστεώς μας και σύγχρονος Άγιος της Εκκλησίας μας γράφοντας για τους Αγίους της πίστεώς μας λέγει τα εξής χαρακτηριστικά: «Οι Άγιοι πράττουν τα έργα του Χριστού, διότι ο ίδιος ο Χριστός ζη εντός αυτών εν Αγίω Πνεύματι και διά μέσου αυτών επιτελεί τα θαύματα,μεταστρέφει τους εθνικούς, διδάσκει τα μυστήρια της πίστεως, συμφιλιώνει τους εχθρούς, ενδυναμώνει τους μάρτυρες να αντιμετωπίσουν με χαρά τα φοβερώτερα βασανιστήρια, έτσι ώστε το Ευαγγέλιο, μεταβαλλόμενο υπό των Αγίων σε ζωή, συνεχίζει από γενεά σε γενεά να γράφεται αδιάκοπα διά των ευαγγελικών τους έργων»(1).

Έτσι οι Άγιοι αποτελούν την αντιγραφή του Χριστού. Αν θέλουμε να πούμε στους ανθρώπους της κάθε εποχής πως το Ευαγγέλιο είναι εφαρμόσιμο, θα τους δείξουμε τα πρόσωπα των Αγίων μας.


Ο Γέροντας Αιμιλιανός ο Σιμωνοπετρίτης συμβούλευε τους Μοναχούς του πως στήν προσευχή τους πρέπει να έχουν μαζί και τους Αγίους, ώστε να μεταφέρεται με ασφάλεια στο Θρόνο του Θεού.

Έλεγε ακόμη πως οι Άγιοι είναι οι προσωπικοί μας φίλοι. Μας συμπαρίστανται στις δοκιμασίες και στα προβλήματα της ζωής μας.

Στον αγώνα μας για την κατάκτηση της αρετής μας βοηθούν να δούμε λίγο από το φώς της Αναστάσεως.

Μας ενισχύουν στις ώρες της απελπισίας και μας ενισχύουν όταν κτυπημένοι από την αμαρτία λυγίζουμε και πέφτουμε.


Ο Γέροντας Παΐσιος στο καθημερινό του κομποσχοίνι μνημόνευε πάντοτε τους Αγίους της ημέρας. Επικαλείτο την πρεσβεία τους και τη μεσιτεία τους.

Και δεν ήταν λίγες οι φορές που τους έβλεπε οφθαλμοφανώς, όπως την Αγία Ευφημία, τον Άγιο Αρσένιο τον Καππαδόκη, τον Άγιο Παντελεήμονα, τον Άγιο Λουκιλλιανό, ιδιαιτέρως όμως την Υπεραγία Θεοτόκο.


Στην ίδια συχνότητα και η Οσία Σοφία της Κλεισούρας. Η Θεοτόκος, ο Άγιος Μηνάς, ο Άγιος Γεώργιος, ο πυρφόρος Ηλίας ήταν οι καθημερινοί σύντροφοί της.


Αυτά τα πρόσωπα της Εκκλησίας μάς δείχνουν ακόμη πώς μπορούμε να τιμούμε τους Αγίους: ψάλλοντας, πρώτον, τήν καθημερινή τους Ακολουθία, δεύτερον, ασπαζόμενοι την Εικόνα τους, τρίτον, διαβάζοντας το βίο τους.

Έτσι, θα βρούμε μία ανακαίνιση των δυνάμεών μας και θα δεχθούμε μία πρόγευση της αιωνίου ζωής.
Ιδιαίτερα συγκινητικός ο βίος του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Λαυρεντίου του Αρχιδιακόνου.

Διαβάζουμε στον Ιερό Συναξαριστή ότι χρημάτισε Διάκονος του Πάπα Ρώμης Σίξτου, τον οποίον συνέλαβαν την δύσκολη εκείνη περίοδο των διωγμών και τον οδηγούσαν στο θάνατο.

Στο δρόμο πρός το μαρτύριο τον συνάντησε ο Αρχιδιάκονός του Λαυρέντιος και με δάκρυα στα μάτια του είπε: «Ποῦ πᾶς, πατέρα, δίχως τον γιό σου; Ποια θυσία ετοιμάζεσαι να τελέσεις δίχως τόν διάκονό σου; Με κρίνεις λοιπόν ανάξιο γι΄ αυτήν; Θα αρνηθείς σ΄ εκείνον που έκανες δεκτόν στα άχραντα Μυστήρια να είναι ο συναθλητής σου για να χύσει το αίμα του;»(2).

 
Ο Πάπας και Μάρτυς της πίστεώς μας για να τον παρηγορήσει του είπε πως «εσύ είσαι νέος και γεμάτος σφρίγος και σε περιμένει ένας ενδοξώτερος θρίαμβος επί του τυράννου». Και αφού τόν ασπάσθηκε του εμπιστεύθηκε τη φροντίδα να διαχειρισθεί τα υπάρχοντα της Εκκλησίας.

Αμέσως ο Λαυρέντιος μοίρασε αυτόν τον πλούτο στούς φτωχούς και επιστρέφοντας πάλι προς τον πνευματικό του πατέρα, τον παρακάλεσε την ώρα του μαρτυρίου να τον πάρει μαζί του γιατί ήδη μοίρασε τους θησαυρούς που του εμπιστεύθηκε.

Όταν ο τύραννος άκουσε για θησαυρούς, πίεσε τον Λαυρέντιο να τους παραδώσει σ΄ αυτόν.

Ο Ιερός Συναξαριστής μας διηγείται πως ο πιστός Διάκονος, αφού ζήτησε διορία τριών ημερών, μάζεψε με κάρα όλους τους αναγκεμένους της Ρώμης, τους έφερε στο παλάτι και τους παρουσίασε στους διώκτες του αναγγέλοντας τα εξής: «Ιδού οι αιώνιοι θησαυροί της Εκκλησίας που δεν ελαττώνονται και πάντα αυξάνονται, που μοιράζονται στον καθένα και βρίσκονται σε όλους».

Ακολούθως υπέστη φρικτά βασανιστήρια και αφού τον έψησαν πάνω σε μία πυρακτωμένη σχάρα, παρέδωσε την ψυχή του στα χέρια του Θεού.


Οι θησαυροί της Εκκλησίας.
Θησαυρός της Εκκλησίας ο άνθρωπος. 
Είναι το τιμιώτερον απάντων των τιμωμένων ζώων, κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.


Είναι πολύ καλύτερος από τον ουρανό και μπορεί να αποκτήσει ψυχή λαμπρότερη από την ομορφιά του ουρανού.
 Έχει αξία μεγαλύτερη απ΄ όλο τον κόσμο.


Είναι ναός πνευματικός μέσα στον οποίον κατοικεί ο Θεός.
 Είναι μέλος του σώματος του Χριστού ο οποίος σταυρώθηκε γι΄ αυτόν.


Για τον άνθρωπο που είναι εικόνα του Θεού δημιουργήθηκε ο ουρανός, η γη και όλα όσα υπάρχουν στην κτίση.

«Ουδέν τιμιώτερον ανθρώπου» θα αναφωνήσει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.
Θησαυρός της Εκκλησίας ο άνθρωπος.

Με ουράνιο προορισμό, με στόχο τη Βασιλεία των Ουρανών.
 Θησαυρός της Εκκλησίας ιδιαίτερα ο ελεήμων άνθρωπος.

«Μέγα άνθρωπος και τίμιον ανήρ ελεήμων» θα αναφωνήσει και πάλι ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.
 Σ΄ αυτούς τους θησαυρούς τους ατίμητους θα πρέπει να σκύψουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σ΄ αυτές τις δύσκολες ημέρες που διερχόμεθα.

Αυτούς να φυλάξουμε, αυτούς να συντηρήσουμε, γιατί αυτοί με την σειρά τους θα μας βοηθήσουν να αποκτήσουμε μία μόνιμη και καλή κατοικία στον ουρανό.

Αυτούς ακόμη θα τους παρουσιάσουμε ως τα πολύτιμα κοσμήματα και τους πολύτιμους λίθους, όπως ο Άγιος Λαυρέντιος, όχι σ΄ έναν επίγειο άρχοντα, αλλά στον Βασιλέα των Βασιλευόντων τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό.

«Ο διάκονος του Λόγου, και τω λόγω κοσμούμενος, τω του Λόγου πόθω, γνώμη της ψυχής σφαγιάζεται· και συν τω Λόγω διακίως βασιλεύει νυν, ευφροσύνης και δόξης αυτού εμφορούμενος»(3).

(1) Νέος Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας, Μην Σεπτέμβριος, εκδ. Ορμύλια 2001, σελ κα΄.

(2) Νέος Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας, τομ. 12, μην Αύγουστος, Εκδ. Ίνδικτος Αθήνα 2009, σελ. 90. Ο συγκεκριμμένος διάλογος παραδίδεται από τον Άγιο Αμβρόσιο Μεδιολάνων.


(3) Όρθρος 10 Αυγούστου Κανών Ωδή δ΄.

Τα ''άγια'' χαρακώματα

images

Tου Σταύρου Τζίμα

Η ανακωχή εξακολουθεί να τηρείται στα «χαρακώματα» των εμπολέμων «νόμιμων» και «παράνομων» εσφιγμενιτών μοναχών στις Καρυές του Αγίου Ορους, μετά τα επεισόδια με μπουλντόζες και μολότοφ.

Είναι όμως θέμα χρόνου και μόνο να ξεσπάσει μια ακόμα μάχη, με δυναμικότερο ίσως τρόπο και μέσα, για την «κυριαρχία» στο κονάκι το οποίο κατέχουν ζηλωτές μοναχοί, αλλά διεκδικεί η εγκεκριμένη από το Φανάρι και την Ιερά Κοινότητα, νέα αδελφότητα.

Σε μια τέτοια περίπτωση που δεν πρέπει να αποκλειστεί, καθώς η ατμόσφαιρα έχει φορτιστεί επικίνδυνα, το Αγιον Ορος θα κινδυνεύσει με διασυρμό διεθνώς.

Η είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου και μόνο με την εικόνα ενός μοναχού που κράδαινε βόμβα μολότοφ.

Φανταστείτε τι έχει να γίνει εάν η ΕΛ.ΑΣ. επιχειρήσει να εισβάλει δυναμικά στο κτίριο και οι οργανωμένοι και εξοπλισμένοι φανατικοί ζηλωτές αμυνθούν.

Μέχρι στιγμής η πολιτεία αποφεύγει την ενεργό εμπλοκή της στη διαμάχη και ορθώς πράττει.

Το «εσφιγμενικό» είναι ένα θρησκευτικό-θεολογικό ζήτημα, με ευρύτερες προεκτάσεις στην Ορθόδοξη Εκκλησία, που ταλανίζει την αγιορείτικη κοινωνία επί μισό αιώνα και ως τέτοιο δεν λύνεται ούτε με την Αστυνομία, ούτε στα δικαστήρια.

Οι αποκαλούμενοι «ορθόδοξοι Ταλιμπάν» δεν πρόκειται να αποδεχθούν διά της βίας την ιστορική προσέγγιση Ορθόδοξης και Καθολικής Εκκλησίας.

Καθήκον της επίσημης Εκκλησίας αποτελεί η επαναφορά τους, αν αυτό είναι δυνατόν, στον «ορθό δρόμο» και πάντως όχι η βίαιη αντιμετώπισή τους.

Το Ορθόδοξο Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, που έχει την πνευματική δικαιοδοσία στην αθωνική πολιτεία και η ιεραρχία της τελευταίας, οφείλουν να αναζητήσουν τρόπους προσέγγισης των φονταμενταλιστών μοναχών.

Είναι ανάγκη να ανοίξουν δίαυλοι επικοινωνίας με στόχο την αποκατάσταση ειλικρινούς διαλόγου που θα οδηγήσει στη διευθέτηση των όποιων διαφορών.

Η εκλογή νέας ολιγομελούς αδελφότητας, από το 2005, που υποτίθεται αντικατέστησε εκείνη των εκατόν δέκα ζηλωτών της παλαιάς μονής, αποδείχθηκε ατυχής.

Η παρουσία της όχι μόνο δεν συνέβαλε στην εκτόνωση της κατάστασης, αλλά οι απερίσκεπτες συμπεριφορές μελών της τροφοδότησαν ένταση.

Εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα ίσως το Φανάρι θα πρέπει να επανεξετάσει το θέμα και να ανασχεδιάσει τη στρατηγική του.

Δεν μπορεί να μην βλέπει το αδιέξοδο που ορθώνεται στο Αθω, ούτε να πετάει το μπαλάκι στην εκάστοτε κυβέρνηση, το πρωτοδικείο και τα ΜΑΤ.

Οπως δεν πρέπει να τρέφει αυταπάτες ότι θα εκδιώξει από τον Αθω τους αυτοαναγορευθέντες σε υπερασπιστές της «ανόθευτης» ορθοδοξίας ζηλωτές.

Πολύ περισσότερο όταν οι έγκλειστοι ενισχύονται από ένα ολόκληρο σύστημα εκτός Άθω κοσμικών, εξίσου φανατικών παλαιοημερολογιτών, που βλέπουν εκεί την έσχατη γραμμή άμυνας της ορθοδοξίας απέναντι σε «εβραιομασόνους», «παπιστές» κ.λπ., ενώ πρόσφατα απέκτησαν και την ανοιχτή πολιτική κάλυψη(!) κοινοβουλευτικού κόμματος.

top
Has no content to show!