Άρθρα - Απόψεις

«Η ζωή δώρο Θεόσδοτον – ικανό για μεταμόσχευση;»

images

Η ζωή του ανθρώπου είναι ένα μυστήριο.  Για να το καταλάβει ο άνθρωπος και για να αξιολογήσει το νόημα της ζωής πρέπει να επιστρέψει στις ρίζες της υπάρξεώς του, δηλαδή στον Θεό.

Μας λέγει ο Απόστολος Παύλος στις πράξεις (Ιζ’ 28) « εν αυτώ γαρ ζώμεν και κινούμεθα και εσμέν» γιατί είμαστε γένος του Θεού.

Η αληθινή ζωή του ανθρώπου βρίσκεται στον Ιησού Χριστό που λέγει: «Εγώ ειμί η οδός, η αλήθεια και η ζωή» (Ιωαν. Ιδ. 6).  Εκείνο που χαρακτηρίζει τον Ιησού Χριστό είναι η συνεχής προσφορά του Εαυτού Του προς τον άνθρωπον, δίνοντας ζωή σ΄ αυτόν, τον άνθρωπον.       

Ο άνθρωπος ο οποίος παραδειγματίζεται από τον τρόπο ύπαρξης του Χριστού και το εφαρμόζει στη ζωή του, αυτός τελικά είναι που γνωρίζει το μυστήριο της ζωής και την αξία του Θεόσδοτου δώρου της ζωής από τον Δημιουργό Θεό.

Το δώρο της ζωής προσεγγίζεται με την παρουσία του Θεανθρώπου στη ζωή μας. 

Ο Θεός από αγάπη δημιουργεί τα πάντα και χαρίζει στα όντα την δυνατότητα να μετέχουν στη ζωή Του.

Ο Άγιος  Ιουστίνος ο φιλόσοφος λέγει ότι ο άνθρωπος ζει, όχι γιατί στηρίζετε στις δικές του δυνάμεις, αλλά γιατί, μετέχει στην ζωή του Θεού. 

Βέβαια ο άνθρωπος οδήγησε τη ζωή του σε βιολογικό επίπεδο, γιατί με την αμαρτία στην οποία υπέπεσε στερήθηκε την εν Χριστώ ζωή.       

Και έτσι η ζωή του έγινε μια μηχανική λειτουργία χωρίς να εκφράζεται το ουσιαστικό νόημα της ζωής.  Η ζωή του ανθρώπου, έτσι, δεν διαφέρει με τα άλογα ζώα.

Όμως η ζωή του ανθρώπου είναι ζωή βασισμένη με τον Χριστό και κρυμμένη εν Αυτώ « Η ζωή υμών κέκρυπται συν τω Χριστώ εν τω Θεώ» (Κολ. Γ’ 3).

Αποδεικνύοντας ότι ο άνθρωπος δεν είναι πια μόνος του.  Είναι ενωμένος με τον Θεό και με τους άλλους ανθρώπους.  Αυτή η κοινωνία δείχνει την ανυπολόγιστη αξία της ανθρώπινης ζωής.  

Στις μέρες μας προβάλλεται η ανάγκη δωρεάς οργάνων σώματος μέσω των μεταμοσχεύσεων.

Οι μεταμοσχεύσεις είναι το μοναδικό επίτευγμα της σύγχρονης ιατρικής τεχνολογίας που χάρις σε αυτές σήμερα χιλιάδες συνάνθρωποί μας, καταδικασμένοι σε θάνατο ζουν μια κανονική ζωή διαρκείας, δανειζόμενοι όργανα από άλλους συνανθρώπους μας.

Μεταμόσχευση λοιπόν στην χειρουργική είναι ο αποχωρισμός τμήματος ιστών ή οργάνων του σώματος και η τοποθέτησή του σε άλλο σημείο του σώματος του ιδίου ή άλλων ατόμων. 

Γι’ αυτόν τον λόγο οι περισσότερες θρησκείες δείχνουν ευαισθησία στο θέμα των μεταμοσχεύσεων, που ξεκινά από μια έντονη έκφραση ανθρώπινης αγάπης και αλληλεγγύης και αποδέχονται την ιδέα και την πρακτική των μεταμοσχεύσεων που πολλές φορές μπορεί να μην ταυτίζεται με τον σωματικό μόνο θάνατο, αλλά και με τον εγκεφαλικό.

Όπως για παράδειγμα ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο 2ος που υιοθέτησε τον εγκεφαλικό θάνατο, όπως φαίνεται από επίσημη ομιλία του στο 18ο διεθνές συνέδριο της Εταιρείας Μεταμοσχεύσεων που έλαβε χώρα στις 29 Αυγούστου του 2000 στην Ρώμη. 

Στη χώρα μας για πρώτη φορά από την 1η Ιουνίου 2013 ενεργοποιείται η περίφημη εικαζόμενη συναίνεση του δότη αλλά και η συναίνεση των οικείων του, για την δωρεά οργάνων, με την εφαρμογή σε αυτό των σχετικών νόμων ήτοι του Ν. 3984/2011 και Ν.4075/2012.  

Η νομοθεσία αυτή, έφερε διάφορες σοβαρές αντιδράσεις α) από διάφορους φορείς και από Ιερές Μητροπόλεις όπως Πειραιώς και Γλυφάδας, οι οποίες με εγκυκλίους, τον κατά τόπους Μητροπολιτών, χαρακτήρισαν την δωρεά οργάνων ως «δολοφονία» και προτρέπουν το πλήρωμα της τοπικής Εκκλησίας στην μη συναίνεση για την εφαρμογή σε αυτών των σχετικών νόμων. 

Ο λόγος της μη συναίνεσης στηρίζεται στο εάν και πότε είναι νεκρός ο άνθρωπος, και γεννάται το ερώτημα, είναι σωματικός θάνατος ο εγκεφαλικός θάνατος; 

Και η απάντηση δίδεται ότι δεν μπορεί να ταυτιστεί ο σωματικός θάνατος με τον εγκεφαλικό θάνατο και το δικαιολογούν με το ερώτημα: Γιατί όταν κάποιος είναι εγκεφαλικά νεκρός όταν επιχειρείται αφαίρεση οργάνων χρειάζεται αναισθησιολόγος στο χειρουργείο; 

Επίσης δεν υπάρχει απόλυτη ομοφωνία των ιατρών, διεθνώς, για τον «εγκεφαλικό θάνατο».   

Πολλοί ιατροί, έχουν αναπτύξει έγκυρη και συγκροτημένη επιχειρηματολογία περί του ότι «ο εγκεφαλικός θάνατος» δεν συνιστά τον βιολογικό θάνατο.  

Και β) η συναίνεση είναι κάτι που εκφράζεται με το «μου το παίρνουν, αυτό που μου ανήκει» και όχι με το «δίνω κάτι δικό μου, κάτι που μου ανήκει».  Έτσι ηθικά δεν στέκεται η νομοθεσία αυτή.   

Αναφορικά λοιπόν με την ηθική των μεταμοσχεύσεων γεννάται ένα βασικό ερώτημα. Πότε ακριβώς επισυμβαίνει ο θάνατος και πότε πρέπει να αφαιρέσουν τα όργανα προς δωρεά;     

Εφ’ όσον διίστανται οι γνώμες επ’ αυτού, γι’ αυτό και ο Μητροπολίτης Πειραιώς με εγκύκλιό του αναπτύσσει  το θέμα και προτρέπει τους χριστιανούς της Μητροπόλεώς του να μην συναινέσουν στην εφαρμογή του νόμου και να το δηλώσουν στα αρμόδια Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).  

Την πρόταση αυτή του Μητροπολίτη Πειραιώς αποδεχόμαστε και συμβουλεύουμε το ποίμνιο της τοπικής μας Εκκλησίας όπως κινηθεί αναλόγως, έως ότου αποφανθεί και η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.   

Η άρνηση αποδοχής της νομοθεσίας αυτής στηρίζεται και σε ένα από τα πολλά περιστατικά επαναφοράς του ασθενούς.  

Παίρνοντας ως παράδειγμα το γεγονός της δεκαεννιάχρονης από την Δανία που νοσηλευόταν σε κατάσταση κώματος στο νοσοκομείο Aarbus και οι γιατροί θεωρούσαν τόσο απίθανο το έφηβο κορίτσι να συνέλθει, με αποτέλεσμα να πείσουν την οικογένειά της να σταματήσει η θεραπεία και να δωρίσουν τα όργανά της.
         

Την ώρα που οι γιατροί προετοιμάζονταν για να της αφαιρέσουν τα όργανα, έκπληκτοι οι υπάλληλοι του νοσοκομείου τους ενημέρωσαν πως το κορίτσι άνοιξε τα μάτια του και κούνησε τα πόδια του. 

Η Καρίνα λοιπόν ζωντανή απόδειξη ότι συμβαίνουν θαύματα και στις μέρες μας.  

Εμείς πάντως με την άρνησή μας αυτή ευχόμαστε συγχρόνως όπως επιτύχει η προσπάθεια της Ελληνίδας επιστήμονος στη NASA Ελένης Αντωνιάδου για την εναλλακτική μέθοδο μεταμόσχευσης οργάνων μέσω τεχνικής ανάπτυξης, χωρίς την ύπαρξη δωρητών, βοηθώντας έτσι στην καταπολέμηση του σύγχρονου φαινομένου εμπορίας οργάνων σώματος. (Mega ειδήσεις των 20:00 μ.μ. Κυριακή 31/3/2013).

Αρχιμανδρίτης Καλλίνικος Πουλής
Ιεροκήρυξ
Ηγούμενος Ιεράς Μονής Ταξιαρχών

 

"Ο Χριστιανισμός ένα συνεχές θαύμα"

images

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Καστορίας κ. Σεραφείμ

Είναι ο χριστιανισμός μια θρησκευτική ιδεολογία; 


Είναι ένα μάθημα και ένα σύστημα αληθειών που καλείται κανείς να το δεχτεί διανοητικά;


Είναι ένα σύστημα ηθικών κανόνων που καλείται κανείς να εφαρμόσει σαν μια θεωρία;


Είναι μετάδοση μιας διδασκαλίας ενός μαθήματος που ξεχωρίζει «θεωρητικά» την ορθοδοξία από κάποια άλλη χριστιανική ή μη χριστιανική διδασκαλία;

Ο χριστιανισμός δεν είναι ένα άσαρκο κατασκεύασμα. Δεν είναι μια θρησκεία, δηλαδή, ένα ανθρώπινο κατασκεύασμα, αλλά αποκάλυψη του Θεού: «Και ο λόγος σαρξ εγένετο και εσκήνωσεν εν ημίν, και εθεασάμεθα την δόξαν αυτού, δόξαν ως μονογενούς παρά πατρός..» (Ιω. 1,14).

Ο χριστιανισμός, όπως μας τον παρουσιάζει ο ιστορικός της Καινής Διαθήκης, ο Ευαγγελιστής Λουκάς, στο βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων, δεν είναι μια θεωρητική ανάπτυξη κάποιων ιδεών, αλλά ένα συνεχές θαύμα.

Η θεραπεία του Αινέα («ιάται σε Ιησούς ο Χριστός· ανάστηθι και στρώσον σεαυτώ»), η ανάσταση της Ταβιθά («Ταβιθά ανάστηθι») κατά την ακριβή μαρτυρία του Αποστόλου και Ευαγγελιστού Λουκά, η θεραπεία του Παραλυτικού («έγειρε, άρον τον κράββατόν σου και περιπάτει»).

Όπως η διδασκαλία του Χριστού ήταν μια αδιάκοπη μετάδοση ενός τρόπου ζωής, μιας εμπειρίας, έτσι και η ζωή του Χριστιανού, που βρίσκεται στο ίδιο μήκος κύματος με αυτή τη διδασκαλία και αυτόν τον τρόπο ζωής, είναι ένα διαρκές θαύμα. 
Γι’ αυτό, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, διδασκαλία και θαύμα, διδαχή και σημεία, που είναι τα θαύματα, συμπορεύονται αχώριστα.

Γι’ αυτό και στην περίπτωση αυτή πραγματοποιείται η υπόσχεση του Χριστού προς τους μαθητές Του: «Σημεία δε τοις πιστεύσασι ταύτα παρακολουθήσει· εν τω ονόματί μου δαιμόνια εκβάλουσι· γλώσσαις λαλήσουσι καιναίς, όφεις αρούσι· καν θανάσιμόν τι πίωσιν, ου μη αυτούς βλάψει· επί αρρώστους χείρας επιθήσουσι, και καλώς έξουσιν» (Μαρκ. 16,17-18).


Α) Τι είναι όμως τα θαύματα για τα οποία γίνεται πολύς λόγος σήμερα; 
Υπάρχουν ή δεν υπάρχουν; 
Ρώτησα έναν ασκητή πριν από αρκετά χρόνια στην αγιορειτική πολιτεία και μου απήντησε χαρακτηριστικά : «Όλη η ζωή μου είναι ένα θαύμα. Θα ήθελα να έχω πάρα πολύ ώρα στη διάθεσή μου να σου διηγηθώ αμέτρητα σημεία της παρουσίας του Θεού, της Παναγίας και των Αγίων».


Τα θαύματα, τα οποία συναντούμε μέσα στο χώρο της Εκκλησίας μας, με τις πρεσβείες των Αγίων, δεν είναι μία απλώς ανθρώπινη ενέργεια, αλλά ενέργεια του Θεού. 
Όπως ο Θεός δίνει στον κάθε άνθρωπο χαρίσματα, ανάλογα με την δεκτικότητά του και με την κοινωνία που έχει μαζί Του, έτσι δίνει και στον Άγιο, το θεούμενο δηλαδή πρόσωπο, το χάρισμα της θαυματουργίας, αφού το πρόσωπο αυτό διαθέτει την κατά φύσιν φιλανθρωπία. 


Δηλαδή, όποιος διαθέτει ανιδιοτελή αγάπη, όποιος αγαπά το Θεό και συγχρόνως αγαπά και την εικόνα του Θεού που είναι ο άνθρωπος και συμπάσχει για όλη την κτίση, λαμβάνει από το Θεό το χάρισμα των ιαμάτων.


Τα θαύματα, ακόμη, μας υπενθυμίζουν οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας, δεν είναι για τους πιστούς, αλλά για τους απίστους, προκειμένου αυτοί να δουν την παρουσία του Θεού, να φωτιστεί ο νους τους, να έρθουν σε μετάνοια και σε αληθινή αυτογνωσία και να δεχθούν να συγκαταλεγούν στο μυστικό σώμα του Χριστού που είναι η Εκκλησία μας.

Οι πιστοί δεν χρειάζονται τα θαύματα, που στη γλώσσα της Εκκλησίας μας ονομάζονται σημεία. Οι πιστοί διαθέτουν την εκ θεωρίας πίστη που είναι καρπός του φωτισμού του νου και της θέας του Θεού.
Οι άπιστοι και οι δύσπιστοι χρειάζονται θαύματα για να μπορέσουν να πιστέψουν.

Ο πολυσέβαστος και πολυαγαπητός Γέροντας Δοσίθεος Κανέλλος, Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Τατάρνης, σημειώνει τα εξής χαρακτηριστικά που του τα περιγράφει Ιερέας στην Πόλη και που τόσο γλαφυρά εξιστορεί στο γεμάτο συγκινήσεις βιβλίο του «Θέλω να πιώ όλο τον Βόσπορο»: "Ένας ήρθεν από το Ερζερούμ.

Είδε όραμα τον Άγιο Δημήτριο. Θα πας, του λέγει, στο τάδε μέρος και θα λουσθής τρεις φορές στο αγίασμά μου και θα θεραπευθής.

Ξεκίνησε απ’ τα βάθη της Μικράς Ασίας, ήλθε, έπραξεν όπως του παρήγγειλεν ο Άγιος και έγινε καλά. Ήλθε με πατερίτσες και έφυγε πηδώντας.

Άφισε στον Άγιο τα δεκανίκια του".
Και συνεχίζει στον παπα-Δοσίθεο ο Πολίτης Ιερέας: "Δέκα πέντε χρόνια παπάς είμαι, άμα ένα όραμα δεν είδα. Αυτοί «λεγάμενοι» είναι, αλλόθρησκοι είναι, οράματα βλέπουν, όνειρα βλέπουν. Τι πράγματα είναι αυτά;"
Και του απαντά ο γέροντας Δοσίθεος : "Εμείς, πάτερ μου, βρισκόμαστε μέσα στην αλήθεια, κολυμπάμε μέσα στο θαύμα της Εκκλησίας. Δεν χρειαζόμαστε οράματα. Άμα ζης μέσα στο άπλετο φως, τι θα σε ωφελήση το φως ενός κεριού ή έστω μιας λαμπάδας; Αυτοί ζουν μέσα στα πηχτά σκοτάδια, εις το ψηλαφητόν σκότος.

Γι΄ αυτό τους δίδει ο Άγιος Θεός λίγο φως, κάποια οράματα, κάποια θαύματα. 
- Αν είναι έτσι, καλά είναι…", συμπλήρωσε ο Ιερέας. 
Στο βιβλίο του, ακόμη, "Ορθόδοξος Πίστις και Ζωή", ο σεβαστός Γέροντας Δοσίθεος γράφει τα εξής χαρακτηριστικά, τα οποία πρέπει πάντοτε να έχουμε υπ’ όψη μας, άν θέλουμε να αντιμετωπίζουμε ορθόδοξα το μεγάλο θέμα των θαυμάτων, που και σήμερα γίνονται, αλλά πολλές φορές δεν έχουμε τη δυνατότητα να τα δούμε με τα μάτια μας, λόγω των αμαρτιών μας και της απιστίας μας:
«Και ατυχώς (ή μάλλον δυστυχώς) δεν αρκούμεθα εις το παμμέγιστο θαύμα της Εκκλησίας, εις το θαύμα της δημιουργίας, εις το θαύμα της μεταβολής του άρτου και του οίνου εις Σώμα και Αίμα Χριστού.

Επιζητούμεν θαυματίδιά τινα εξιστώντα προς στιγμήν και λησμονούμενα τη επαύριον.
Ημείς, ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί με πίστι βαθειά και ακράδαντη, δεν χρειαζόμεθα θαύματα για να πιστεύωμε. «Τα σημεία ου τοις πιστοίς αλλά τοις απίστοις και παχυτέροις» δηλαδή, «τα μεγάλα θαύματα δεν γίνονται για τους πιστούς, αλλά για τους απίστους και τους ανεγκέφαλους», λέγει ο Ιερός Χρυσόστομος (Ομιλία ΛΕ’ εις τον Ιωάννην).


Και εις το ερώτημα «Τίνος ένεκεν σημεία ου γίνεται νυν;» απαντά ο αυτός Ιερός Πατήρ: «Ουχ ως πιστοίς αλλ’ ως απίστοις εγίνετο τα σημεία, ίνα γίνωνται πιστοί. Ουχί ατιμάζοντος ημάς Θεού, αλλά τιμώντος εστί το συστείλαι την των σημείων επίδειξιν» δηλαδή, «τα μεγάλα θαύματα δεν γίνονται για τους πιστούς, αλλά για τους απίστους, ώστε να γίνουν πιστοί.

Δεν μας υποτιμά με αυτό ο Θεός, αλλά είναι ίδιον αυτού που μας τιμά. Να περιορίση την επίδειξι των μεγάλων θαυμάτων». 
Και ταύτα ως απάντησις εις τους επιζητούντας καθημερινώς θαύματα, σημεία και τέρατα.».


Β) Τι είναι τα θαύματα; 
Πέρα από τα σημεία, όπως το χάρισμα των ιαμάτων που έχουν οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, γι’ αυτό και τους αποδίδεται το ιδιαίτερο όνομα του θαυματουργού, υπάρχουν μεγαλύτερα χαρίσματα, που είναι κατά τον Αγιο Ιωάννη της Κλίμακος «υπέρτερα τούτων και απόκρυφα», π.χ. το χάρισμα της μετανοίας: όταν ένας άνθρωπος εγκαταλείπει την αμαρτία και έρχεται στη θεογνωσία.

Αυτός, λέει ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος, είναι μεγαλύτερος από εκείνον που έχει αναστήσει νεκρούς.
Το χάρισμα της αγάπης, την οποία εξυμνεί ο Απόστολος Παύλος στην Α΄ προς Κορινθίους επιστολή του (κεφ. 12, 31). Γιά τον Απόστολο αυτός που διαθέτει αγάπη ανιδιοτελή, αυτό το χάρισμα «ουδέποτε εκπίπτει» (Α΄ Κορινθίους κεφ.13, 8).

Γι’ αυτό οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, ιδιαίτερα τόνιζαν τόσο τη μετάνοια όσο και την προσφορά της αγάπης.
Μέσα στο ίδιο πνεύμα των Πατέρων της Εκκλησίας μας, κινήθηκε και η Αγία Σοφία της Κλεισούρας, η οποία τιμάται ιδιαίτερα στην Ιερά Μητρόπολη Καστορίας και οι πιστοί προστρέχουν στη χάρη της και τη μεσιτεία της.


Μετά από όλα όσα εκτέθηκαν παραπάνω φαίνεται περίτρανα, γιατί σήμερα, ενώ υπάρχει αφθονία του λόγου του Θεού, παρουσία πολλών βιβλίων, εκκλησιαστικών ραδιοφωνικών σταθμών, δεν μπορούμε να πείσουμε, παρ’ όλες τις προσπάθειές μας, σε θέματα πίστεως, όπως και πάλι σημειώνει ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, τον άνθρωπο της εποχής μας.

Διότι μας λείπει ο φωτισμός και η παρουσία του Αγίου Πνεύματος· αυτό, δηλαδή, που είχαν οι Άγιοι. 
Προσφέρουμε με ζήλο θεωρητικές αλήθειες, όχι όμως τον ζωντανό Χριστό, τη σαρκωμένη αλήθεια.

Γι’ αυτό χρειάζεται στη ζωή μας να χρησιμοποιούμε, τη ζωή των Αγίων. Να μεταφέρουμε το πνεύμα τους, τον τρόπο ζωής, τον δικό τους αγιασμό, τη δική τους χάρη που πραγματικά θα αλλάξει την πορεία του κάθε ανθρώπου. 


Γιατί αυτό το οποίο χρειάζεται σήμερα ο άνθρωπος, ο κόσμος, η κοινωνία και ιδιαίτερα εμείς οι Νεοέλληνες είναι, όχι φιλοσοφικοί στοχασμοί ούτε ωραιολογίες και ηθικά κηρύγματα, αλλά τα αποστολικά γεγονότα.

Η παρουσία του Αγίου Πνεύματος στη ζωή των Αγίων Αποστόλων, στη ζωή των Αγίων μας. Αυτό χρειαζόμαστε σήμερα…

Η αποφράς 12η Απριλίου 1204 και η προάγγελος της παλιγγενεσίας 29η Μαΐου 1453

images

Για την Romfea.gr, Σπύρος Μπαζίνας

Αποφράς ημέρα ήταν 12η Απριλίου 1204, ημέρα της αλώσεως από τους Λατίνους, όχι η 29η Μαΐου 1453.

Την 12η Απριλίου 1204, οι Λατίνοι σταύρωσαν την Βασιλεύουσα κι έπειτα διεμέρισαντο εαυτοίς τα ιμάτια της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, του Χριστιανισμού και του Ελληνισμού, του Γένους (ο στέφανος εξ ακανθών του Κυρίου, για παράδειγμα, κατέληξε στην Βενετία και μετά την κατάληψη της από τον Ναπολέοντα, στην Παναγία των Παρισίων).

Την 29η Μαΐου 1453, οι Οθωμανοί κατέλαβαν το λεηλατημένο κουφάρι της Πόλης που είχαν αφήσει οι βάρβαροι Λατίνοι (η αυτοκρατορία είχε προ πολλού χαθεί).

Όμως, μετά την 29η Μαΐου 1453, η αυτοκρατορία διατηρήθηκε από τους Οθωμανούς (το Βυζάντιο μετά το Βυζάντιο κατά τον Γιόργκα), μέχρι την διάλυση της με την εισαγωγή στην καθ΄ημας Ανατολή της αίρεσης του εθνικισμού από τους Λατινόφρονες τον 19ο αιώνα.

Μετά την 29η Μαΐου 1453, η Εκκλησία ενδυναμώθηκε και έδωσε εκατομμύρια νεομαρτύρων που στήριξαν και ενέπνευσαν το Γένος.

Με τους εξισλαμισμούς, η πλειοψηφία των κατοίκων της καθ΄ημας Ανατολής προέρχεται εκ Χριστιανών και πολλοί είναι Κρυπτοχριστιανοί (βλ. Φρ. Φράγκου, Ποιά Τουρκία; Ποιοί Τούρκοι;).

Έτσι, η 29η Μαΐου 1453 είναι ημέρα της κατά την θεία οικονομία σωτηρίας του Γένους από τους χειρότερους εχθρούς της, τους Λατίνους και στους Λατινόφρονες.

Είναι όμως και η ημέρα κατά την οποία, με την θυσία τους οι υπερασπιστές της Πόλης με πρώτο τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, ενέγραψαν υποθήκη για την απελευθέρωση του Γένους.

Όταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης λέει στον Άγγλο ναύαρχο ότι ο αυτοκράτορας δεν παραδόθηκε (και οι φρουρές του, η Μάνη και το Σούλι, δεν έπαυσαν να πολεμούν) ουσιαστικά λέει ότι η 29η Μαΐου 1453 θεμελιώνει το δικαίωμα του Γένους για ελευθερία.

Η 29η Μαΐου 1453 είναι η προάγγελος της 25ης Μαρτίου 1821, του αγώνα για του Χριστού την πίστη την αγία και της Πατρίδος την ελευθερία.

«Υποχρέωσε»,  «φιλοτίμησε» τον Θεό (έννοιες που χρησιμοποιούσε ο Γέροντας Παΐσιος) να επιτρέψει την παλιγγενεσία του Εθνους.

Αποφράς ημέρα είναι και η 13η Σεπτεμβρίου 1922, ημέρα καταστροφής της Σμύρνης. Τότε «εάλω η Πόλις».

Τότε «πάρθεν η Ρωμανία», γιατί είχαμε πάλι διχόνοια και κάναμε πάλι το λάθος να στηριχτούμε στους Λατίνους και στους Λατινόφρονες.

Τώρα, ας συλλογιστούμε. Μετά 400 χρόνια σκλαβιάς βγήκαμε Ρωμαίοι και ρωμαλέοι (δηλαδή Χριστιανοί και Έλληνες).

Μετά 200 χρόνια «ελευθερίας» (σωστότερα Λατινοκρατίας), έχουμε χάσει και τον εαυτό μας και την κατ’ επίφαση ελευθερία μας.

Τι οφείλουμε να πράξουμε;

Αν δεν μπορούμε να νικήσουμε σήμερα, τουλάχιστον ας παραδειγματισθούμε από τον τελευταίο αυτοκράτορα.

Ας μη παραδοθούμε και ας επαναλάβουμε: «Τό δέ τήν Πόλιν σοι δούναι, ουτ' εμόν εστί ούτε άλλου τών κατοικούντων εν αυτή... Κοινή γάρ γνώμη πάντες αυτοπροαιρέτως αποθανούμεν καί ού φεισόμεθα τής ζωής ημών»!

Και ας συνεχισουμε να αγωνιζόμαστε, όπως η Μάνη και το Σούλι, για του Χριστού την πίστη την αγία και της Πατρίδος την ελευθερία!

Κι ας μη πιάσουμε το σκήπτρο που βαστάει η διχόνοια η δολερή.

«Μην ειπούν στο στοχασμό τους
τα ξένη έθνη αληθινά:
Εάν μισούνται ανάμεσό τους
δεν τους πρέπει ελευθεριά».

Έτσι και μόνο έτσι, θα διατηρήσουμε το δικαίωμα μας να υπάρχουμε ως Γένος.

Έτσι και μόνο έτσι, η Ρωμανία κι αν πέρασεν, θα ανθεί και θα φέρει κι άλλο.

Ένα άλλο που χρειάζεται η οικουμένη.

Χριστός Ανέστη! Αληθώς Ανέστη!

Εμφύλιος στην Αγγλικανική Εκκλησία για την χειροτονία γυναικών

images

Του Ιωάννη Λότσιου για την Romfea.gr

Μεγάλο θέμα ανακινείται και πάλι στους κόλπους της Αγγλικανικής Εκκλησίας τις τελευταίες ημέρες, με αφορμή το σχέδιο που δημοσιεύθηκε προς έγκριση στην Σύνοδο των Επισκόπων το 2015, που αφορά την χειροτονία γυναικών Επισκόπων.

Το εν λόγω σχέδιο υπογράφει ο Επικεφαλής της Αγγλικανικής Εκκλησίας Ιουστίνος Γουέλμπι και ο Αρχιεπίσκοπος του Γιόρκ Ιωάννης Σεντάμου, το οποία θα συζητηθεί στην Γενική Σύνοδο τον Ιούνιο.

Πάντως πολλοί Επίσκοποι έχουν φθάσει πλέον στο σημείο να υποβάλλουν ερώτημα προς την Βασίλισσα της Αγγλίας για διάλυση της Γενικής Συνόδου «Κοινοβούλιο», εάν η ίδια συνεχίσει να υπερασπίζεται την ανάδειξη των γυναικών Επισκόπων.

Η άνευ προηγουμένου πρόταση έγινε κατόπιν εμπιστευτικής συνάντησης υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Καντουαρίας την περασμένη εβδομάδα, από την οποία δεν απουσίαζε η απογοήτευση πολλών Επισκόπων.

Ο  Επικεφαλής της Αγγλικανικής Εκκλησίας, αν και είναι αποφασισμένος, πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός,  τόνισαν συγκεκριμένοι Επίσκοποι.

Ας θυμηθούμε ότι η αντιπαλότητα σχετικά με αυτό το ζήτημα της χειροτονίας των γυναικών επισκόπων, ήταν μια αιτία παραίτησης του προηγουμένου Αρχιεπισκόπου Καντουαρίας κ. Ρουόμαν Ουίλιαμς.

Η Σύνοδος μπορεί να απορρίψει τις προτάσεις των Αρχιεπισκόπων τον Ιούλιο, όμως σύμφωνα με αναλυτές η  άποψη  περί  της εισαγωγής γυναικών επισκόπων συνεχώς κερδίζει έδαφος.

Τέλος πληροφορίες της Romfea.gr αναφέρουν ότι ο πρώην Επικεφαλής της Αγγλικανικής Εκκλησίας, εξέφρασε την θλίψη του που παραιτήθηκε πριν λυθεί το θέμα που αφορά την χειροτονία γυναικών.

Ώρα σου καλή, αδελφέ μου Γεώργιε Ελ Σαμάα Σάφουατ

images

Του Μητροπολίτη Καρθαγένης Αλεξίου για την Romfea.gr

Το ξημέρωμα της Κυριακής του Παραλύτου λίγες μόνο μέρες μετά την Αναστάσιμη χαρά και μέσα σε μια γιορτινή ατμόσφαιρα, την ημέρα που ο Πατριάρχης μας Θεόδωρος έκανε τα θυρανοίξια της Παναγίας μας στην Ηλιούπολη, μετά την τελευταία σημαντική ανακαίνιση, της Παναγίας σου, όπου μεγάλωσες, που υπηρέτησες και βαθιά αγάπησες, ήλθες για να προσευχηθής και μόλις πήρες την ευχή του Πνευματικού μας πατέρα, του Πατριάρχη μας, που ήταν στον Θρόνο και έλεγε τις καταβασίες, έφυγες...

Έτσι απλά έφυγες και ξεκίνησες την άλλη αναστάσιμη πια πορεία σου προς τον Ουρανό, ευχαριστημένος, ευλογημένος, γεμάτος από καλωσύνη και αγάπη, εκεί, στο χώρο της Παναγιάς, στο ίδιο το σπίτι σου, όπως συνήθιζες να λες.

Συγκλονίστηκα όταν το άκουσα και διηγούμενος τον τρόπο της κοιμήσεώς σου σε έναν μουσουλμάνο, εδώ στην Τυνησία, που εργάζεται στην Κοινότητα και σε είχε γνωρίσει το δεκαήμερο που ήλθες κοντά μου, για να ετοιμάσουμε την ενθρόνισή μου πριν δέκα χρόνια, ύψωσε τα χέρια του στον ουρανό και είπε μια προσευχή στα αραβικά για την ανάπαυση της ψυχής σου και με πρόλαβε, αδελφέ μου....

Με άφησε άφωνο λέγοντάς μου ότι τον αμπούνα Ζώρζ τον αγαπούσε πολύ ο Θεός, γιατί του έδωσε ένα τέλος ειρηνικό, ανώδυνο με πλούσια ευλογία. Γιατί αυτό ακριβώς ήσουν, φίλε μου Γεώργιε, ευλογημένος και καλωσυνάτος.

Πνεύμα ανήσυχο, προσφοράς και αυτοθυσίας. Η υπακοή και ο σεβασμός ήταν για σένα τα αυτονόητα και τρόπος ζωής. Αγάπησες ουσιαστικώς το Πατριαρχείο μας και τον Θεσμό, που υπηρέτησες με πίστη και αφοσίωση από την πρώτη στιγμή της εισόδου σου στον Ιερό Κλήρο.

Η αφοσίωσή σου στους μακαριστούς Πατριάρχες Παρθένιο και Πέτρο και στα τελευταία δέκα έτη στο Πατριάρχη μας Θεόδωρο, αλλά και η αγάπη σου και ο σεβασμός σου προς όλους τους Αρχιερείς και κληρικούς του Πατριαρχείου, είναι τα στοιχεία που χαρακτήριζαν την επί γης εκκλησιαστική σου διακονία, σε όποιο καθήκον και εάν σου ανέθεσε η Εκκλησία.

Είχες και ένα άλλο σπάνιο χάρισμα, το οποίο έζησα ο ίδιος τα πέντε όμορφα χρόνια που συνυπηρετήσαμε στην Πατριαρχική Επιτροπεία Καίρου.

Ήσουν ανεξίκακος και αμνησίκακος. Ήξερες και στις δυσκολίες να μη αποκάμης και στους αδικούντας σε να ανταποδίδης Χριστιανική αγάπη αντί όξους, με ένα χαμόγελο και με μία απλότητα ψυχής.

Προσωπικώς σε θυμάμαι και θα σε θυμάμαι πάντοτε με αγάπη και ευγνωμοσύνη. Ήσουν ο πρώτος Κληρικός που με υποδέχθηκε ως επίτροπο στην Πατριαρχική επιτροπεία στο Χαμζάουι με χαμόγελο, στάθηκες ως πιστός και αφοσιωμένος συνεργάτης μου και σε χαρές και σε λύπες πάντοτε κοντά μου, μέχρι και την χαρά της ενθρονίσεώς μου που ήλθατε στην Τύνιδα με τον Πατριάρχη μας. Αδελφός πραγματικός.

Φρονώ ότι έφυγες νωρίς, όμως αυτό είναι εγωιστικό να το λέω. Το λέω με άκρα ανθρωποπάθεια και ας μου συγχωρεθή.

Ο Κύριός μας είχε για σένα άλλα σχέδια από εκείνα τα φελλά και ανεκπλήρωτα των ανθρώπων και σε κάλεσε κοντά Του.

Πριν λίγους μήνες χάσαμε κι άλλο ένα παιδί μας, το Ισίδωρο και τότε αδελφός μας Αρχιερεύς έγραψε με πόνο καρδιάς ότι άλλος ένας πρέσβυς της Αλεξανδρινής Εκκλησίας προστίθεται στους Ουρανούς. Λίγο μετά το επαναλαμβάνω κι εγώ για σένα.

Αγάλλου πλησίον των πατέρων μας και αδελφών μας τώρα εκεί ψηλά και εύχου για όλους εμάς εδώ.

Το έλλειμα της αγάπης θα είναι μεγάλο, αλλά η νοητή παρουσία σου πλησίον μας στην Προσκομιδή και στο Θυσιαστήριο θα το αναπληρώνουν.

Μακάρι ο Κύριος να παρηγορή τα πνευματικά σου τέκνα και τα κατά σάρκα προσφιλή αδέλφια σου την Αικατερίνη και τον Αλέξανδρο.

Καλό σου ταξίδι, αδελφέ μου Γεώργιε. Αναπαύου εν Ειρήνη στην αγκαλιά του δικαίου μισθαποδότου όλων μας. Αμήν.

ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ ΜΙΤΡΟΦΟΡΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Ο αείμνηστος Αρχιμανδρίτης π.Γεώργιος Ελ Σαμάα γεννήθηκε την 18η Μαίου 1942 στο Φαγιούμ της Άνω Αιγύπτου.

Ετύγχανε απόφοιτος του Αραβικού Εμπορικού Λυκείου και της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Χειροτονήθηκε Διάκονος την 24η Μαρτίου 1985, υπό του τότε Επισκόπου Βαβυλώνος Πέτρου και μετέπειτα Πατριάρχου Αλεξανδρείας, εις τον Ιερό Ναό της Υπεραγίας Θεοτόκου Ηλιουπόλεως και Πρεσβύτερος την 10η Αυγούστου 1990, υπό του Επισκόπου Βαβυλώνος Πορφυρίου, εις τον ίδιον Ιερό Ναό, ένθα και ιεράτευσε για πολλά έτη, γενόμενος λίαν αγαπητός από το αραβόφωνο και ελληνόφωνο ποίμνιο.

Την 25η Δεκεμβρίου 2006 του απενεμήθη το Οφφίκιο του Μιτροφόρου Αρχιμανδρίτου υπό του Μακαριωτάτου Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ.Θεοδώρου Β΄, εις αναγνώρισιν των υπηρεσιών και της αγάπης αυτού προς τον Θρόνον, ενώ την 10η  Νοεμβρίου 2012 ο Μακαριώτατος εις ένδειξιν τιμής είχε παραχωρήσει εις τον μακαριστό κληρικόν το προνόμιον να κρατεί βακτηρίαν.

top
Has no content to show!