Άρθρα - Απόψεις

Μητροπολίτης Καλαβρύτων: ''Γύψος και φίμωτρο για τους Έλληνες!''

images

Του Σεβ. Μητροπολίτη Καλαβρύτων κ. Αμβροσίου

Θέλω να μιλήσουμε για το Νομοσχέδιο κατά του ρατσισμού, το οποίον έχει ήδη κατατεθή  στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής.

Εξ αρχής πρέπει να δηλώσουε, ότι εξ ορισμού είμεθα αντίθετοι και συνεπώς απεριφράστως καταδικάζουμε κάθε μορφή ρατσισμού και κάθε μορφή βιαιοπραγίας εναντίον των συνανθρώπων μας, που προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, οποθενδήποτε και να προέρχεται!

Αλλά τουτο δεν σημαίνιε, ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να αγαπάμε την Πατρίδα μας, να ομιλούμε για την Πατρίδα μας και να εκφέρουμε τη γνώμη μας για όσα συμβαίνουν ολόγυρά μας!

Ωστόσο με το Νομοσχέδιο, που προωθείται τώρα προς ψήφιση στην Βουλή καταλύονται ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ! Θέτουν ΦΙΜΩΤΡΟ στο στόμα του νομοταγούς Έλληνος, ενώ δεν λαμβάνουν κανένα μέτρο για τους εγκληματίες αλλοδαπούς, οι οποίοι εν πολλοίς λυμαίνονται τον τόπο μας και συχνά απειλούν τη ζωή μας!

Με το επίμαχο Νομοσχέδιο, λοιπόν, επιχειρούν να φιμώσουν τον Έλληνα! Του απαγορεύουν να έχει γνώμη! Και επίσης του απαγορεύουν να  εκφράζει ελευθέρως και δημοσίως τη γνώμη του!

Αν τολμήσει να εκφρασθή δημοσίως για κάτι, που θα τον ενοχλούσε, τον περιμένει η φυλακή και ένα σοβαρό χρηματικο πρόστιμο. Είναι λοιπόν ως εάν οι Βουλευτές μας νά μας λέγουν: "Σκάσε καί δούλευε, ραγιά"  Θα το δεχθούμε;

Το τραγικό στην υπόθεση αυτή είναι ό,τι η Διοίκησις της Εκκλησίας μας τηρεί σιγήν ιχθύος επί του ζητήματος αυτού!

Φήμες μάλιστα λέγουν, ότι η Ιερά Σύνοδος, παρασυρομένη ίσως από τις απαράδεκτες σχετικές θέσεις του Σεβ. Μητροπολίτου Σισανίου κ. Παύλου,  υποστηρίζει το κατάπτυστο αυτό Νομοσχέδιο, ο δε Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμοσ φέρεται ως να διαμαρτυρήθηκε στον Αρχηγό του ΠΑΣΟΚ κ. Ευάγγελο Βενιζέλο για τις σχετικές διαρροές! ,   

Ας προσεγγίσουμε, λοιπόν, το ζήτημα με περισσότερη προσοχή. Έχουμε τήν γνώμη, ότι απ΄εδώ και πέρα ό,τι στραβό κι’ αν συμβαίνει ολόγυρά μας, θα είναι υπό την προστασία του Νόμου, αφού δηλ. εμείς δεν θά μπορούμε να εκφράσουμε την γνώμη μας δημοσίως,

Δηλ.
    •     Ο Γυμνισμός θα είναι ελεύθερος!
    •    Η Ομοφυλοφιλία, η πορνεία και κάθε είδους διαστροφή θα κυριαρχήσουν ολόγυρά μας ανεμποδίστως, παρασύροντας τους νέους μας στην ηθική πτώση και την εξαθλίωση!
    •     Οι έμποροι ναρκωτικών καθώς και τα «βαποράκια» τους θα κινούνται ελεύθερα!

Κανείς, μα κανείς, δεν θα μπορεί να αρθρώσει ένα λόγο εναντίον τους, μόνο και μόνο επειδή θα χαρακτηρίζεται «ρατσιστής»!

Έτσι η αμαρτία και η διαστροφή θα δρουν ανενόχλητοι πιά! Το κοινωνικό Σύνολο δεν θα έχει το δικαίωμα να διατυπώσει είτε προφορικώς, είτε γραπτώς μιά γνώμη εναντίον τους! Αυτό χαρακτηρίζεται «ρατσισμός»!

Το μέτρο αυτό θα έχει σοβαρές επιπτώσεις για την Εκκλησία! Μεταξύ των άλλων θα  φιμώνουν και τον ιερόν άμβωνα!  Μια πιό προσεκτική ανάγνωση του Νομοσχεδίου μας οδηγείσ το συμπέρασμα, ότι

    •      Απαγορεύεται στον Επίσκοπο να διδάσκει τους πιστούς του!
    •      Απαγορεύεται στον ιεροκήρυκα να αναπτύσσει τον Ευαγγελικό Νόμο!
    •      Απαγορεύεται στον Εφημέριο να ενημερώνει τους Ενορίτες του για τα διάφορα ιδεολογικά   ρεύματα της εποχής, για τις αιρέσεις κλπ. και να εφιστά την προσοχή τους.

Εάν π.χ.΄τολμήσει να κηρύξει κατά των Χιλιαστών, θα συλλαμβάνεται!

Έτσι λοιπόν:

    •        Οι Χιλιαστές ελεύθερα θα χτυπάνε την πόρτα μας!
    •        Οι έμποροι της σάρκας ανεμπόδιστοι θα παρενοχλούν τα παιδιά μας!
    •        Οι έμποροι των ναρκωτικών θα στήνωνται έξω από τα σχολεία, για να πωλούν την πραμάτειά τους!

Κανείς από αύριο δεν θα μπορεί να πει κάτι εναντίον τους, αφού ο Νόμος μας το απαγορεύει!

«Όποιος με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή διά του τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, παροτρύνει, προκαλεί ή διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή μίσος, κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων, που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, τον γενετήσιο προσανατολισμό ή την ταυτότητα φύλου, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών και χρηματική ποινή πέντε έως είκοσι χιλιάδων (5.000-20.000) ευρώ».

Παρακαλούμε όποιον γνωρίζει λίγα ελληνικά να μας εξηγήσει:

    •    Ποιός Δικαστής είναι τόσο καρδιογνώστης, ώστε να γνωρίζει την «πρόθεση» κάποιου;
    •    Ποιός Νόμος θεσπίζει την καταδίκη των «προθέσεων»; Μέχρι τώρα κρίνονταν οι πράξεις, όχι  όμως και οι προθέσεις των πολιτών!
    •    Ποιά σχέση μπορεί να έχει ο ρατσισμός με «την εθνοτική καταγωγή» κάποιου; Τι  ακριβώς σημαίνει ο όρος «εθνοτική» και σε τι διαφέρει από τον όρο «εθνική καταγωγή» ενός προσώπου;
    •    Ποιά σχέση μπορεί να έχει ο ρατσισμός με «τον γενετήσιο προσανατολισμό» ενός ατόμου; Δηλ. δεν μπορούμε να έχουμε γνώμη για τίς σεξουαλικές διαστροφές;
    •    Ποιά σχέση μπορεί να έχει ο ρατσισμός με «την ταυτότητα φύλου» ενός προσώπου;

Δηλ. δεν μπορούμε να έχουμε γνώμη για το αν είναι κοινωνικώς αποδεκτή η διά της χειρουργικής ιατρικής αλλαγή του φύλου σε ένα πρόσωπο;

Κατά τη γνώμη μας, με δυό λόγια:  

Εμάς τους Κληρικούς, μερικώς τουλάχιστον, μας καταργούν!

Με το επιχείρημα του ρατσισμού μας απαγορεύουν  να διδάσκουμε πλέον τον ηθικό νόμο και μάλιστα μέσα στον ιερό Ναό! Αν το επιχειρήσουμε, τότε θα μπορούν να μας συλλάβουν!

Ο Εφημέριος, που θα βλέπει τους Χιλιαστές να αλωνίζουν στην Ενορία τους, δέν θα μπορεί να συστήσει στους χριστιανούς την απλή αυτή σύσταση: "μή τους ανοίγετε τήν πόρτα του σπιτιού σας! Μη δέχεσθε τα βιβλία τους και τα περιοδικά τους Είναι αιρετικοί!"

Αν το τολμήσει, θα χαρακτηρίζεται ρατσιστής! Θα του προσάπτεται η κατηγορία, ότι  "προκαλεί ή διεγείρει σε.......μίσος, κατά προσώπου ή ομάδας προσώπων" !!!!!!!!

Καi όχι μόνον αυτό! Αλλά ενώ θα τρώμε και ξύλο από τους ξένους, θα πληρώνουμε εμείς τα σπασμένα!

Όπως μας πληροφορεί ο κ. Ιωσήφ Κονδυλάκης, πυρηνικός φυσικός, ένας θαρραλέος υπερασπιστής  της Ορθοδοξίας:

"Αλβανός κτύπησε Έλληνα μαθητή και απεβλήθη ο Έλληνας"!!!!

Το περιστατικό συνέβη στις 14 Απριλίου 2013 σε Γυμνάσιο του Ναυπλίου.

«Έλληνας μαθητής δέχθηκε άνανδρη και ανελέητη επίθεση με λακτίσματα στο κεφάλι και γροθιές στον αυχένα αμέσως μετά το σχόλασμα.

Η επίθεση προκλήθηκε από  μαθητή Αλβανικής καταγωγής, βρίζοντας παράλληλα την Ελλάδα, τον Ιησού Χριστό και την οικογένεια του θύματος, που ευτυχώς σώθηκε χωρίς να συμβεί το μοιραίο.

Το εξοργιστικό όμως είναι, όπως ανέφερε ο Έλληνας μαθητής, πως όχι μονάχα δεν βρήκε την απαιτούμενη ψυχολογική και ηθική συμπαράσταση από τους περισσοτέρους καθηγητές, μετά από έντονη και ποικίλη ψυχολογική και ενδοσχολική βία, που δέχεται εδώ και πολύ καιρό από αλλοδαπούς μαθητές, αλλά δέχθηκε κιόλας μία ημέρα αποβολή!

Πρίν το συμβάν και την ίδια ακριβώς ημέρα ο τραυματισθείς μαθητής είχε ενημερώσει τον Γυμνασιάρχη για χτυπήματα και βρισιές και απειλές, που δεχόταν στα διαλείμματα από τους αλλοδαπούς μαθητές, οι οποίοι εν τούτοις, παρά το κάλεσμα του Γυμνασιάρχη αρνήθηκαν να προσέλθουν στο Γραφείο του». Ο δράστης είναι ένας φανατικός Μουσουλμάνος Αλβανικής καταγωγής».

Στο όνομα του ρατσισμού, λοιπόν, μας επιβάλλεται μια φίμωση και μια πνευματικής φύσεως δικτατορία!  Από τώρα και εξής το πανανθρώπινο, και γι αυτό και αναφαίρερο, δικαίωμα νά έχουμε γνώμη καί κυρίως να την εκφράζουμε δημοσίως "μπαίνει στό γύψο"! Μας βάζουν φερμουάρ στο στόμα! Ώστε οι αλλοδαποί θα έχουν περισσότερες ελευθερίες από εμάς τους γηγενείς και αυτόχθονες. Θα είμαστε, λοιπόν, πρόσφυγες στον τόπο μας!

Ας το σκεφθούμε καλύτερα.

Με το κατάπτυστο αυτό Νομοσχέδιο μας απαγορεύουν να σας διδάσκουμε:

    •      Για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά ή απλώς Χιλιαστές!
    •      Για τους Μασώνους και την Μασωνία!
    •      Για την απαράδεκτη συμμετοχή των Τεκτόνων στις παρελάσεις των εθνικών μας Επετείων!  
    •      Για τους Εβραίους και το Εβραϊκό λόμπυ!
    •      Για την παιδοφιλία!
    •      Για την ομοφυλοφιλία!
    •      Για τη μοιχεία και την πορνεία!
    •      Για την παράνομη συμβίωση!
    •      Για τη γενοκτονία, που συντελείται διά μέσου των εκτρώσεων!
    •      Για τον ανάξιο εκείνο πατέρα, που κακοποιούσε την κόρη του επί μία δεκαετία και μέχρι τα 16 της χρόνια, γεγονός που την ανάγκασε σε απόπειρα αυτοκτονίας! (Ελ. Τύπος, 16.05.2013)
    •      Για τον Ολλανδό ανιματέρ στην Κρήτη, που κατέσφαξε με 20 μαχαιριές ένα δωδεκάχρονο αγόρι-τουρίστα!((Ελ. Τύπος, 16.05.2013).
    •      Για το εμπόριο της σάρκας!
    •      Για τη προσπάθεια νομιμοποιήσεως του γάμου των gays!
    •      Γενικώς, για ό,τι αντιστρατεύεται στο Νόμο του Θεού, δηλ. για την ΑΜΑΡΤΙΑ!

Με το Νομοσχέδιο για τον ρατσισμό αναγνωρίζεται και εμμέσως νομιμοποιείται κάθε είδους παληανθρωπιάς, παντός είδους αμαρτίας και διαστροφής!

Απ’ εδώ και εμπρός καθένας θα μπορεί να ζήσει όπως θέλει και ουδείς πλέον θα έχει το δικαίωμα να διαμαρτυρηθεί!

Η παρανομία επιβάλλεται με δικτατορικό τρόπο! Η ελευθέρα έκφραση της Γνώμης καταργείται! Ματαίως το Σύνταγμα της Ελλάδος ορίζει (άρθρο 14, παρ. 1), ότι «έκαστος δύναται να εκφράζει και να διαδίδει προφορικώς, εγγράφως και διά του τύπου τους στοχασμούς του, τηρών τους Νόμους του Κράτους»! 

Αλλά και η εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων ανατρέπεται! Ποιός Καθηγητής  πια μπορεί χρησιμοποιήσει την αίθουσα διδασκαλίας για να αυξήσει την Ορθόδοξη πίστη στις καρδιές των Ελληνοπαίδων ή και για να δημιουργήσει τήν «εθνική» συνείδηση στις ψυχές των μαθητών του;

Και όμως το Σύνταγμα της Ελλάδος ορίζει τα ακόλουθα: «Η Παιδεία αποτελεί βασικήν αποστολήν του Κράτους, έχει δε ως σκοπόν την ηθικήν, πνευματικήν, επαγγελματικήν και φυσικήν αγωγήν των Ελλήνων, την ανάπτυξιν της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως και την διάπλασιν αυτών ως ελευθέρων και υπευθύνων πολιτών» (άρθρον 16 παρ. 2).

Απ’ εδώ και πέρα ξεχάστε τελείως ό,τι έχει σχέση με την ανάπτυξη της εθνικής και της θρησκευτικής συνειδήσεως!  Μας μεταβάλλουν σε ζώα, ούτε κάν παραγωγικά, αφού και η ανεργία μαστίζει την μεταμνημονιακή κοινωνία μας!

Ελάτε να ξανακοιτάξουμε το Νομοσχέδιο:

Άρθρο 3

Δημόσιος εγκωμιασμός, άρνηση ή εκμηδένιση εγκλημάτων

 
1.  Όποιος με πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή διά του τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, εγκωμιάζει, αρνείται κακόβουλα ή εκμηδενίζει τη σημασία εγκλημάτων γενοκτονίας, εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας και εγκλημάτων πολέμου, όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 6,7 και 8 του Καταστατικού του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου που κυρώθηκε με το ν. 3003/2002 (Α΄ 75) ή των εγκλημάτων που ορίζονται στο άρθρο 6 του Καταστατικού του Διεθνούς Στρατοδικείου που προσαρτάται στη Συμφωνία του Λονδίνου της 8ης Αυγούστου 1945, καθώς και των εγκλημάτων του ναζισμού, και η πράξη αυτή στρέφεται κατά ομάδας προσώπων που προσδιορίζεται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, τον γενετήσιο προσανατολισμό ή την ταυτότητα φύλου, κατά τρόπο που μπορεί να διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή μίσος κατά μιας τέτοιας ομάδας ή μέλους της, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι μηνών και χρηματική ποινή πέντε έως είκοσι χιλιάδων (5.000 -20.000) ευρώ.


Παρακαλούμε όποιον γνωρίζει λίγα ελληνικά να μας εξηγήσει:


    •     Ποιός έχει το δικαίωμα να μας απαγορεύσει να έχουμε γνώμη για ζητήματα, τα οποία έχουν σχέση με «εγκλήματα γενοκτονίας»;
    •     Ποιός έχει το δικαίωμα να μας απαγορεύσει να καταδικάσουμε συμπεριφορές ατόμων, ομάδων ή και Κρατών, που έχουν σχέση με «εγκλήματα κατά της ανθρωπότητος»;
    •    Ποιός π.χ. έχει το δικαίωμα να μας απαγορεύσει να καταδικάσουμε τον πρό ολίγων ετών βομβαρδισμό από τα αμερικανικά αεροσκάφη της πόλεως του Βελιγραδίου, των αμάχων, του Νοσοκομείου κλπ. εκεί  με «τις ειρηνικές αμερικανικές βόμβες», όπως τις ονόμασαν τότε;
    •    Δηλ. μόνον οι Βουλευτές δικαιούνται να απολαμ-βάνουν της ασυλίας είτε στα λόγια τους, είτε στις πράξεις τους; Εμείς ο φτωχός λαός  δεν έχουμε κάποιο δικαίωμα έκφρασης γνώμης; Θα αφεθούμε λοιπόν άοπλοι και ανυπεράσπιστοι στην κρίση κάποιου Δικαστού, ο οποίος, αν είναι γαλάζιος, θα κρίνει αλλοιώτικα τις προθέσεις μας, αν είναι πράσινος, θα τις κρίνει αλλοιώτικα, ή αν είναι κόκκινος θα κρίνει τις προθέσεις μας κατά το δικό του γούστο! Είναι Κράτος Δικαίου αυτό;

Πολύ σωστά ο Δημοσιογράφος κ. Πάσχος Μανδραβέλης  σε άρθρο του, που δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή της 14ης Μαΐου 2013, επισημαίνει ότι διά του περί ρατσισμού και ξενοφοβίας Νομοσχεδίου επεισάγεται ένας νέος όρος, «η εχθροπάθεια»! Και διερωτάται:

Γιατί χρειάζεται λοιπόν το άρθρο 3 του σχεδίου νόμου Καστανίδη (που θα ξανασερβίρει ο κ. Ρουπακιώτης), το οποίο προβλέπει πως «όποιος από πρόθεση, δημόσια, προφορικά ή διά του τύπου ή μέσω του Διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, προκαλεί ή διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή εχθρο-πάθεια κατά ομάδας ή προσώπου, που προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, τον γενετήσιο προσανατολισμό, ή κατά πραγμάτων που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τις παραπάνω ομάδες ή πρόσωπα, κατά τρόπο που μπορεί να εκθέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών έως τριών (3) ετών και χρηματική ποινή χιλίων έως πέντε χιλιάδων (1.000 – 5.000) ευρώ»; Για να ψάχνουμε να βρούμε ποια είναι η «εχθροπάθεια»;

Εδώ οι δικαστές το 1992 βρήκαν «εχθροπάθεια» εκεί που δεν υπήρχε και καταδίκασαν τους αφισοκολλητές σε φυλάκιση, δεν μπορούν με το υπάρχον νομικό πλαίσιο να τιμωρήσουν την πραγματική προτροπή σε ρατσιστικά εγκλήματα ακόμη και με το άρθρο 189 παρ. 2 του Π.Κ. (προτροπή σε διατάραξη κοινής ειρήνης) ή το άρθρο 46 (ηθική αυτουργία);  .......... Η «Αυγή» έγραφε στις 9/3/2011: «Οι νέες ρυθμίσεις για την καταπολέμηση της ξενοφοβίας και του ρατσισμού αποτελούν απαράδεκτους και αντισυνταγματικούς περιορισμούς της ελευθερίας της έκφρασης. Υπό το πρόσχημα του αντιρατσισμού, επιχειρείται μια επίθεση στην ελευθερία του λόγου...».

Ο Καθηγητήςτου Συνταγματικού Δικαίου κ. Άλκης Δερβιτσιώτης μας δίδει μια ακόμη διάσταση του Νομοσχεδίου. Αναφέρεται στην κρυφή πλευρά του κειμένου και υποστηρίζει, ότι "πολλαπλώς προβληματική είναι η διάταξη αυτή στο μέτρο που κάτω από την ένωση προσώπων υποκρύπτει  το πολιτικό κόμμα"

Και συνεχίζει: "Επιπλέον εγείρονται ζητήματα, όχι κατ' ανάγκη συγκρουσιακά, για την ελευθερία του λόγου, της έκφρασης και την ακαδημαϊκή ελευθερία υπό την έννοια της έρευνας και της ανακοίνωσης των πορισμάτων της" (ΤΑ ΝΕΑ, 17.05.2013).

Άρα και οι Ακαδημαϊκοί Διδάσκαλοι φτύνουν αυτό τό κατασκεύασμα. Τα πολιτικά κόμματα προσπαθούν να λύσουν τα εσωκομματικά τους ή και τα εσωπολιτικά τους προβλήματα και οδηγούν τον Ελληνικό Λαό στο γύψο και στο φίμωτρο!
     
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Μέχρι σήμερα οι άνθρωποι του υποκόσμου, της ανομίας και της φαυλότητος  στην μέχρι σήμερα Ορθόδοξη Χριστιανική Ελλάδα μας εθεωρούντο "περιθωριακοί", "ανώμαλοι", "έκφυλοι", "εμποροι της σαρκός", "αποβράσματα της κοινωνίας" και ήσαν παραδείγματα πρός αποφυγήν! 

Δυστυχώς μετά την υπερψήφιση του Νομοσχεδίου όλοι αυτοί θα έχουν την δυνατότητα νά δρουν ανενόχλητοι και με θρασύτητα! Δηλ. θα είναι ελεύθεροι να κάνουν ό,τι θέλουν, ό,τι τους καπνίσει!

Αντιθέτως οι έντιμοι οικογενειάρχες, οι άνθρωποι της αρετής και της σεμνότητος, οι ηθικοί και αξιοπρεπείς  άνθρωποι, θα υπο- χρεωθούν να φοράνε πλέον ένα φίμωτρο στο στόμα τους! Και όλα αυτά γίνονται προς δόξαν της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!!!!!!!

Εμπρός, λοιπόν, Αδελφοί μας, ελάτε εδώ στο Αίγιο! Ελάτε να κάνετε πρόβα το φίμωτρο, που θα σας φορέσουν!

Ελάτε να διαλέξετε το στυλ, το χρώμα και το μέγεθος στο δικό σας φίμωτρο!

Να μερικά μοτίβα, που διατίθενται! Και βέβαια εντελώς δωρεάν!

 

Το λάθος, η κρίση και η αλλαγή!

images

Γράφει ο Ιερομόναχος Χρυσόστομος Κουτλουμουσιανός

Στο διάσημο ποίημά του Άρνηση ο Γιώργος Σεφέρης αναφέρει: ''Με τί καρδιά και τί πνοή / τί πόθους και τί πάθος / πήραμε τη ζωή μας''.

Ακολουθεί μια άνω τελεία, που ακολουθείται από τη λέξη «λάθος» και τον παρακάτω στίχο, «κι αλλάξαμε ζωή».

Με τη στίξη αυτή δηλώνεται ότι ενώ ξεκινάμε με όλες τις ευνοϊκές προδιαγραφές, αίφνης κάποιο λάθος έρχεται να ανακόψει την πορεία μας.

Οφείλεται τούτο το λάθος σε εξωγενείς παράγοντες;

Βρίσκεται έξω από μας και μας καθορίζει;

Ο ποιητής σκοπίμως μας αφήνει μετέωρους, σπάζοντας τις βεβαιότητές μας.

Το λάθος, όμως, είναι ακριβώς αυτό: να νομίζουμε πως, επειδή δώσαμε καρδιά, πνοή, πόθους, πάθος , γι’ αυτό και μόνο θα πάνε όλα κατ’ ευχήν.

Έρχεται λοιπόν κάποιος αστάθμητος παράγοντας.

Μια κρίση, που επισημαίνει όχι απλώς μια εξωγενή παρεμβολή, αλλά κάποιο στοιχείο δυσλειτουργίας εσωτερικής, κάποιο λάθος σε επίπεδο …κρίσης.

Με την κριτική λειτουργία θέτουμε τις προτεραιότητες της ζωής μας, θέτουμε στόχους και τακτικές, ελέγχουμε τα κίνητρά μας.

Με την κρίση είτε ακολουθούμε τη φυσική οδό είτε κάποιους δρόμους αντίθετους με τις προδιαγραφές μας, που προκαλούν βλάβη και φθορά, κάποτε και απελπισία.

Εδώ είναι το κομβικό σημείο.Η απελπισία συνωθεί ή στην αλλαγή της ζωής –τη μετάνοια- ή στην απόρριψη της ζωής, του κόσμου, των πάντων.

Ο αμερικανός συνάδελφος του Σεφέρη Robert Frost, φιλοσοφώντας πάνω στις δύο θεωρίες καταστροφής του κόσμου –το παρανάλωμα από φωτιά ή τον παγετό- ομολογεί πως η γεύση του πάθους τον κάνει να κλίνει προς την πρώτη άποψη, την εκπύρωση, ωστόσο, αν ο κόσμος ήταν να καταστραφεί διπλά, γνωρίζει αρκετά την αποτελεσματικότητα του μίσους, ώστε να δεχθεί ότι και ο παγετός είναι επαρκής να αφανίσει τον κόσμο.

Το πυρ του αφανισμού είναι τα ανθρώπινα πάθη, και ο παγετός το μίσος. Μετατοπίζει έτσι ο ποιητής τις αιτίες της ολικής καταστροφής σε ενδογενείς παράγοντες, σε κάποια δύναμη που ενεργεί εντός του ανθρώπου πριν επεκταθεί στο κοινωνικό ή φυσικό περιβάλλον.

Οι μορφές του κακού έχουν ένα κοινό παρανομαστή: την ιδιοτέλεια.

Το «κοιτάζω τη δουλίτσα μου, το συμφέρον μου, τα λεφτουδάκια μου». Και η ιδιοτέλεια τρέφεται από το φόβο του θανάτου. Και ο φόβος του θανάτου μεγεθύνεται από την απουσία της ζωτικής σχέσης με τον Θεό.

Έξω από τη σχέση αυτή ο άνθρωπος γαντζώνεται από την καθημερινή αμεσότητα, την κατοχή υλικών πραγμάτων, την επιβεβαίωση μέσα από την άσκηση όποιας μορφής βίας και εξουσίας, βάρβαρης ή εκλεπτυσμένης, δεν έχει σημασία.

Η άντληση της ζωής από τον εαυτό μας δεν μπορεί παρά να μας οδηγήσει σε υπαρξιακό άγχος και πανικό, αφού αυτή η ζωή είναι τόσο περιορισμένη και εύθραυστη.Κι όσο μεγαλώνει αυτός ο πανικός, τόσο αυξάνει η άμυνα απέναντι σε ό,τι και όποιον μας πλησιάζει.

Το αποτέλεσμα είναι ρήξη, βραχυκύκλωμα, σκότωση, μια πραγματική κρίση λειτουργίας της προσωπικής ύπαρξης.

Ας μη συκοφαντούμε τη φύση.Οι μεγάλοι Πατέρες της Εκκλησίας επέμεναν ότι το φυσικό δεν είναι ούτε κακό ούτε αναγκασμένο.

Οι αδικίες, ο φθόνος, η απληστία, δεν ανήκουν στη στόφα της φύσης, είναι μίγμα της προαίρεσης.

Το κακό είναι προσωπικό.Γεννιέται και πεθαίνει στο ανθρώπινο πρόσωπο ως παράσιτο.

Βεβαίως το κακό παίρνει κοινωνικές μορφές που εισβάλλουν στη ζωή μας.Σήμερα μάλιστα το κακό μεταλλάσσεται συνεχώς, υποδύεται τα πιο αγαθά προσωπεία.

Μπορεί να είναι η ίδια η κυβέρνηση, ο διεθνής οργανισμός, ένας ευαίσθητος σωτήρας.

Βλέπετε, τα πιο κραυγαλέα ψέματα εκτοξεύονται από τους ίδιους τους ψηφισμένους ταγούς, και οι χειρότεροι φασισμοί χτίζονται πάνω στην επίφαση της κοινωνικής μέριμνας.Αυτό το κακό έρχεται να επηρεάσει τη ζωή μας.

Πόσο μπορεί να την επηρεάσει;

Ο ιερομάρτυρας Κοσμάς ο Αιτωλός σε εποχές δεινές και μαύρες φώναζε: «όλα να σας τα πάρουν, τον Χριστό και την ψυχή σας δεν μπορούν να τα πειράξουν».

Βεβαίως, ο Χριστός δεν δίνει συνταγές ανθόσπαρτου βίου. Δίνει σταυρό και ανάσταση. Είναι ο ίδιος το μέγα πάθος και ο μέγας πόθος, μέσα στον οποίο θεραπεύεται το μέγα τραύμα, ο άνθρωπος.

Συνέβη κάποιο λάθος.Όσο κι αν ο πόθος και το πάθος κινητοποιεί τα όνειρά μας, το αντικείμενό τους μπορεί να είναι κάποιο είδωλο που αιφνίδια κονιορτοποιείται.

Το είδωλο του επαγγελματικά επιτυχημένου, του κοινωνικά αναγνωρισμένου, του καριερίστα, του πλούσιου, του τεχνοκράτη, το είδωλο ενός Θεού-εαυτού.

Η προτεραιότητά μας, ή αν θέλετε, το όνειρό μας, ήταν (και είναι;) μια θεσούλα στις βασιλείες του κόσμου τούτου.

Θυμηθείτε τί είπε ο σατανάς στον Χριστό στην έρημο: ''Θα σου δώσω τις βασιλείες του κόσμου τούτου, αν πέσεις και με προσκυνήσεις''.

Και ο Ιησούς απάντησε: «τον Κύριό σου θα προσκυνήσεις και θα λατρέψεις».

Δεν συνεχίζεται ο ίδιος πειρασμός στην ιστορία;

Άραγε μιμηθήκαμε τον Χριστό;

Το λάθος, όταν συνειδητοποιείται, μας χτυπά την καμπάνα.

Θα αλλάξουμε ζωή ή θα βυθιστούμε περισσότερο στον φοβικό εγωκεντρισμό μας;

Όσο κι αν οι Κυβερνήσεις αδιάντροπα ξεπουλάνε τις χώρες τους, ας μη ξεπουλήσουμε εμείς την ατομική και συλλογική ψυχή μας.

Στο κάτω-κάτω αυτή είναι η Ελλάδα.

Κέρασμα αρχοντικό
!

images


Του Αρχιμ. Πορφυρίου, Ηγουμένου Ι.Μ. Τιμ. Προδρόμου Βέροιας | Romfea.gr

Το κέρασμα είναι κατεξοχήν ελληνικό και ορθόδοξο χαρακτηριστικό.

Μάλιστα έχει «καθαγιαστεί» από την παράδοσή μας, τους αιώνες και τους τόπους όπου συναντάται.

Ένα παράδειγμα: Τα αγιορειτικά Αρχονταρίκια, όπου κάθε προσκυνητής θα κεραστεί μία ρακή, ένα λουκούμι, ένα ποτήρι δροσερό – όχι κρύο, έλεγε ο παπαΣίμων – νερό, και μέτριον ελληνικό καφέ, όποιος θέλει. Όμως, άλλαξαν τα ελληνικά ήθη, τα ορθόδοξα ήθη, τα παραδοσιακά.


Αγιορείτης παραδελφός μας μας έλεγε πως έμεναν στο ίδιο δωμάτιο, σαν φοιτητές, στην Γερμανία, «με τον Κάρολο». Από εκί μας ήρθαν και οι μπύρες.

«Άρχοντα λαού σου ουκ ερείς κακώς» αναφέρει μία παλαιά εκκλησιαστική παροιμία. Δεν μπορείς, δεν επιτρέπεται, να κατηγορήσεις τον άρχοντα της πατρίδας σου, του τόπου σου του λαού σου.
Σωστή η παροιμία και σεβαστή!

Αλλά και όταν κάτι σε σκανδαλίζει καλό είναι να το εξομολογείσαι, δηλαδή να το φανερώνεις.


Ο λόγος που γράφουμε το παρόν είναι ένα τελευταίο κέρασμα. Δημοσιεύτηκε στον Τύπο ότι σε κάποια επετειακή εορτή, ο πρόεδρός μας κέρασε τους παρόντες εκεί ένστολους. Και ποιό ήταν το κέρασμα; Ένα μικρό χρηματικό ποσό. Και πώς να το χρησιμοποιήσουν; Να πιούν μπύρες.

Συνηθιζὀταν να προσφέρεται ένα δώρο στις επίσημες ημέρες στους ενστόλους, κυρίως στρατιώτες, και μάλιστα σε όσους έχουν παρελάσει ή έχουν εργαστεί στις ετοιμασίες της εορτής, ή έχουν επιδείξει αρετή, ή έχουν συμμετάσχει σε χορωδία ή θεατρική ομάδα.

Και σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις. 
Παλαιότερα το σχετικό φιλοδώρημα ήταν μερικές ημέρες άδειας, ανάλογα με το κατόρθωμα.

Άδεια γιά να πάνε οι στρατιώτες, στις οικογένειές τους. Αυτά ήταν τα ειωθότα και τα παραδεδομένα. 


Όμως όλα τριγύρω αλλάζουνε και φαίνεται πως άλλαξε και το ήθος των νεοελλήνων.

Αυτών που έχουν διαλύσει τις αξίες του λαού μας, αυτών που προσπαθούν να μας αλλάξουν και τα ήθη. Και δυστυχώς, το καταφέρνουν.

Είναι τόσο πονηρός ο τρόπος δράσεώς των, ώστε η διάλυση θεωρείται ευλογοφανής και απαραίτητη.


Και έτσι, αδελφοί μου συνέλληνες, διαλύθηκε και το βασικότερο κύτταρο της νεοελληνικής κοινωνίας.

Και ποιό είναι αυτό; Μα η Ελληνική Οικογένεια.
Έτσι, λοιπόν, φιλοδώρημα τριάντα ευρώ δόθηκε στα παιδιά, γιά να πιούν μπύρες. Κύριε, ελέησον.


Άλλος πρόεδρος δημοσιοποίησε τις επισκέψεις του σε κοινούς οίκους. Κύριε, ελέησον.
Τραγικά λάθη και ασυγχώρητα.


1. Ο ανώτατος άρχοντας της γλυκιάς μας πατρίδας δίνει παράδειγμα γιά …. Λάδωμα, μόνο που εδώ έγινε φανερά και δημόσια.


2. Προτείνει ο άρχοντάς μας να πίνουν μπύρες οι ένστολοι. Μέγα λάθος. Αυτοί που μιλούν γιά αλκοτέστ κερνούν μπύρες.


Άντε τώρα, κάθε ανώτερος να κερνάει μπύρες στους ένστολους. Ούτε καν το ελληνικότατο κρασί. Μπύρες. Που πίνει το βόρειο ξανθό γένος των Αλεμάνων.

Θα έπρεπε να εγκληθεί ο ανώτατος άρχων. Είμαι πολύ μικρός, αλλά αν υπήρχε η παραμικρή ευθιξία, θα έπρεπε ο κ. Παπούλιας να παραιτηθεί.

Αρχή άνδρα δείκνυση, και εξ όννυχος ο λέων. Τα ελάχιστα είναι οι μεγαλύτερες αποδείξεις.

Ή δεν κατάλαβαν οι δημοσιογράφοι την τραγικότητα του λάθους, ή, που είναι και χειρότερο, έχουν αλλωθεί κυριολεκτικά τα ελληνικά ήθη, πέρα γιά πέρα.


Μας έφυγε και ο λέων άγιος ιεράρχης του Θεού του Υψίστου, ο πατήρ Αυγουστίνος. 
Με πολύ παράπονο και βαθύν πόνο γράφουμε το παρόν.

Μακάρι, να μην υπάρχουν και άλλα ανάλογα συμβάντα. Μακάρι.

Δείτε και το σχετικό βίντεο:


Η Ισαπόστολος Αγία Λυδία η Φιλιππησία

images

Του Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Προκοπίου

Κάθε τόπος επαίρεται για το κάλος ή την ιστορία του. Κάποιοι τόποι όμως είναι ευλογημένοι από τον Θεό.

Η Ιερά Μητρόπολή μας κατέχει αυτήν την ευλογία, αφού τους Φιλίππους επέλεξε η θεία πρόνοια για να ιδρυθεί εδώ η πρώτη χριστιανική εκκλησία στην Μακεδονία, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη ολόκληρη.

Και εδώ στα ευλογημένα ύδατα του Ζυγάκτη ποταμού βαπτίζεται η πρώτη ευρωπαία χριστιανή, η αγία Λυδία η Φιλιππησία, την μνήμη της οποίας θα πανηγυρίσει η τοπική μας εκκλησία στον περικαλλέστατο μνημειακό Ναό-Βαπτιστήριο το διήμερο 19 και 20 Μαΐου με τις προγραμματισμένες λατρευτικές συνάξεις:

Κυριακή 19 Μαΐου το πρωΐ, Προεόρτιος Θεία Λειτουργία καί το απόγευμα στις 7 πανηγυρικός Αρχιερατικός Εσπερινός μετ' αρτοκλασίας στο υπαίθριο Βαπτιστήριο.

Δευτέρα 20 Μαΐου, το πρωΐ Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, κατά την οποία ευλαβικά θα περιστοιχίσουμε την Ευχαριστιακή αγία Τράπεζα, ψάλλοντας αναστάσιμους «ψαλμούς και ύμνους και ωδές πνευματικές» προς τον Νικητή του Θανάτου  Αναστάντα Κύριο.

Λιτανεύοντας, θα εξέλθουμε του Ναού και θα πορευθούμε στην όχθη του ποταμού Ζυγάκτη, του Ιορδάνη της Μακεδονίας, στο μέρος που εθεωρείτο, κατά το Βιβλίο των Πράξεων, τόπος προσευχής.

Εκεί όπου ο φωτιστής μας Απόστολος μετά το κήρυγμά του κατέβασε στα ρέοντα ύδατα του ποταμού τη «σεβομένην τον Θεόν» πορφυροπώλιδα Λυδία, της οποίας ο Κύριος άνοιξε την καρδιά, ώστε να δίνει προσοχή και να δέχεται, όσα δίδασκε ο Παύλος, και βάπτισε την ίδια και όλη την οικογένεια της.

Στον ίδιο τόπο ο  Επίσκοπος μας και πάλι φέτος, όσους  ενήλικες ελεύθερα και ανεπηρέαστα δήλωσαν τον πόθο τους να αναγεννηθούν δια του βαπτίσματος και να εισέλθουν στους κόλπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας, θα βαπτίσει στο όνομα του Τριαδικού Θεού και θα χρίσει διά του Αγίου Μύρου.

Θα ζωντανέψουν και πάλι τα πρωτοστατούντα τιμώμενα πρόσωπα. Ο Παύλος και οι συνοδίτες του απόστολοι Σίλας, Λουκάς και Τιμόθεος, η Αγία Λυδία, ο δεσμοφύλακας και η μαντευομένη παιδίσκη.

Οι λίθοι θα ομιλήσουν και πάλι και θα υμνήσουν τα μεγαλεία του Θεού. Θα χαραχθούν ανεξίτηλα στις καρδιές των προσκυνητών όλα αυτά που η θεία πρόνοια μας δώρισε ως ιερά παρακαταθήκη.

Η μορφή της δυναμικής πορφυροπώλιδας και φλεγομένης ισαποστόλου Αγίας Λυδίας θα μας υπενθυμίζει ότι στην παράδοση και στο πνεύμα της Ορθοδοξίας οι γυναίκες έχουν ξεχωριστή θέση στη διακονία, στο κήρυγμα της πίστεως, στην προσευχή, στην εκδήλωση της αγάπης, στην «κατ’ οίκον εκκλησία», στις λατρευτικές και κυρίως στις ποιμαντικές εκδηλώσεις της εκκλησιαστικής Κοινότητος, καθώς και στις  κοινωνικές δράσεις, στην τέχνη, στην επιστήμη, στον πολιτισμό, σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις πιο αποδοτικά από τους άνδρες.

Ακόμη μέσα στην χαρά της αναστασίμου περιόδου η καρδιά μας θα πυρποληθεί  με τα λόγια του Αποστόλου μας από την προς Φιλιππησίους Επιστολή του: "Χαίρετε πάντοτε εν Κυρίω, με τη χαρά, που προέρχεται από την ένωση και την  κοινωνία μας με τον Κύριο. Όλοι μας να πράττουμε όσα είναι αληθινά, σεμνά, δίκαια, αγνά, όσα έχουν σχέση με την αρετή και με τον έπαινο. Και ο Θεός της ειρήνης θα είναι πάντοτε μαζί μας".

Και έτσι θα ευχαριστήσουμε τον Κύριο που μας αξίωσε να ζούμε στον ευλογημένο με την παρουσία τόσων αγίων τόπο μας και να έχουμε μια τόσο ένδοξη και αξιοζήλευτη ιστορία.                                             

Ο Άγιος Βόρις Α’– ο μονάρχης που βάπτισε τους Βούλγαρους

images

Ένας από τους μεγάλους Βούλγαρους εξουσιαστές – ο Βόρις A’ δεν είναι ξακουστός με τις νίκες του στο πεδίο μάχης.

Έχασε σχεδόν όλους τους πολέμους, που συμμετείχε. Οι επιτυχίες του, όμως, στο πεδίο της διπλωματίας και του πολιτισμού δίνουν τους καρπούς τους μακριά στο μέλλον και όχι μόνο για τους Βούλγαρους, αλλά και για άλλους λαούς.

Ο Βόρις ο Α’ κυβερνά 37 χρόνια – από το 852 μέχρι το 889. Η κύρια συμβολή του στην ιστορία είναι ο εκχριστιανισμός της Βουλγαρίας και η μετατροπή της σε λίκνο του σλαβικού πνευματικού πολιτισμού. Στις 2 Μαΐου συμπληρώνονται 1106 χρόνια από τον θάνατό του.

Τον 9ο αιώνα τόσο η Ρωμαϊκή, όσο και η Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης αγωνίζονται για επιρροή στους πολυάριθμους Σλάβους στην Ευρώπη.

Στην Βουλγαρία ο πληθυσμός διάφορης εθνικής σύνθεσης τιμά διάφορους θεούς. Υπάρχουν πλέον και εκχριστιανισμένες κοινότητες.

Ο Βόρις φθάνει στο συμπέρασμα, ότι το κράτος του θα λάβει διεθνή αναγνώριση, εάν περιληφθεί στην χριστιανική οικογένεια και ότι μέσω της καθιέρωσης αυτού του θρησκεύματος βαθμιαία θα σχηματισθεί ενιαία βουλγαρική εθνότητα.

Στην αρχή ο Βόρις προσανατολίστηκε προς την Δυτική εκκλησία. Η Κωνσταντινούπολη, όμως, έστειλε το φθινόπωρο 863 στρατεύματα στη Βουλγαρία.

Η χρονιά ήταν εξαιρετικά βαριά και δύσκολη για την χώρα και ο Βούλγαρος εξουσιαστής εξαναγκάστηκε να υπογράψει ειρήνη με το Βυζάντιο, αφού υποχρεώθηκε να προσηλυτιστεί από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.

Νονός του έγινε ο ίδιος ο Βυζαντινός αυτοκράτορας Μιχαήλ Γ' και ο Βόρις δέχτηκε το όνομά του. Το μυστήριο τελέστηκε την νύχτα και μυστικά.

Οι αιτίες γι' αυτό ήταν πολύπλοκες – ένα μέρος της αριστοκρατίας και του λαού δεν ήθελε να αφήσει την ειδωλολατρία.

Πολλοί φοβούνταν, ότι η Βουλγαρία θα γίνει εξαρτημένη από το Βυζάντιο. 52 Βούλγαροι βογιάροι ξεσηκώθηκαν εναντίων του μονάρχη, ενώ ο ίδιος έδωσε εντολή να τους σκοτώσουν.

Έτσι στα μέσα της δεκαετίας του '60 του 9ου αιώνα οι Βούλγαροι εκχριστιανίστηκαν, ενώ 15 χρόνια αργότερα η Βουλγαρική εκκλησία έγινε αυτοκέφαλη. Επικεφαλής της έγινε ο Ιωσήφ Α', αρχιεπίσκοπος και πρώτος πατριάρχης της Βουλγαρίας.

Εν τω μεταξύ, για την ευκολότερη προσχώρηση των Σλάβων προς τον χριστιανικό πολιτισμό δημιουργήθηκε νέο αλφάβητο.

Είναι έργο των Αγίων ισαποστόλων Κύριλλου και Μεθοδίου.

Το 886 ο Βόρις Α’ δέχτηκε τους μαθητές τους - Κλήμης, Ναούμ, Σάββας, Γκοράζδιος και Αγγελάριος στη Βουλγαρία. Στη χώρα θεμελιώθηκαν δύο λογοτεχνικές σχολές – ιδιόμορφα σλαβικά πανεπιστήμια.

Η μία ήταν στην Οχρίδα, όπου μόνο για 7 χρόνια εκπαιδεύτηκαν 3.500 ιερείς.

Η άλλη στην αρχή ήταν στην Πλίσκα, αλλά μετά μεταφέρθηκε στην νέα πρωτεύουσα Μεγάλη Πρεσλάβα.

Εκεί τα λειτυοργικά και θεολογικά βιβλία όχι μόνο μεταφράζονταν στην ομιλούμενη γλώσσα, αλλά και δημιουργούνταν πρωτότυπα έργα, που βρίσκονται στην βάση της σλαβικής λογοτεχνίας.

Το 889 ο Βόρις απαρνήθηκε το θρόνο και αποσύρθηκε σε μονή.

Ο πρωτόγονος γιος του Βλαδίμηρος Ρασάτε, όμως, αφού ανέλαβε την εξουσία, αποφάσισε να γυρίσει την ειδωλολατρία.

Χρειάστηκε ο Βόρις να βγάλει τα ράσα, να φορέσει στρατιωτικά ρούχα και να πολεμήσει εναντίων του γιου του.

Ο Ρασάτε εκτυφλώθηκε και φυλακίστηκε. Το 893 την εξουσία ανέλαβε ο τρίτος γιος του Βόριδος, Συμεών, η διακυβέρνηση του οποίου ονομάζουμε Χρυσό αιώνα του βουλγαρικού πολιτισμού.

Ο Βόρις Α επέστρεψε στην μονή, όπου στην 2.05. 907 απεβίωσε. Λίγο μετά αγιοποιήθηκε από την Βουλγαρική Ορθόδοξη Εκκλησία.

Μετάφραση: Σβέτλα Τόντοροβα

top
Has no content to show!