Άρθρα - Απόψεις

Χαρά ανείπωτη και μεγάλη

019

Του Αρχιμ. Πορφυρίου, Ηγουμένου Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου Βέροιας | Romfea.gr

Παρασκευή το βράδυ μαζευόμαστε και λέμε κανέναν λογισμό, κάτι να μάθουμε γιά την ζωή μας μέσα στο μεγάλο σχολείο της Εκκλησίας.

Και αυτήν την Παρασκευή λέγαμε γιά τον χρόνο, πώς οργανώνεται, πώς καταμερίζεται, πώς ζούμε δηλαδή την κάθε στιγμή μας, μέσα στην σωτήρια κιβωτό, στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Απόψε, λοιπόν, πήρε τον λόγο η φωτεινή και είπε: «Είχα μία υπομονή, αυτό το λουλούδι, που είναι και κάκτος είναι και πάγος. Αρκετά χρόνια, ήταν ακόμα μικρό, το λουλούδι δεν άνθιζε.

Αλλά πέρυσι με άνθισε. Εκεί, μετά τα Χριστούγεννα, τέλη Δεκεμβρίου-αρχές του νέου έτους. Είχε πολλά λουλούδια. Αλλά ένα βραδάκι είπα να βάλω στην γλάστρα μία χάρτινη εικονίτσα με τον πάτερ Παΐσιο, που σ αυτήν τον προσεύχομαι.

Την άλλη μέρα που ξυπνήσαμε, βλέπουμε, και εγώ και ο άντρας μου, να είναι το φυτό γεμάτο με λουλούδια. Αλλά τα λουλούδια αυτά ήταν μεγαλύτερα, δέκα πόντους τουλάχιστον το καθένα, ενώ πριν ήταν τρεις-τέσσερεις πόντους. Την άφησα εκεί την εικόνα λίγες μέρες και μετά την πήρα. Το άλλο πρωΐ όλα τα άνθη είχαν πέσει.»

Παλαιότερα, είχα σημειώσει μία άλλη ιστορία. Ένα παλληκάρι σε μία αγιορείτικη συντροφιά μας μιλούσε γιά την γιαγιά του την Δέσποινα, που ήταν από την Ελεού της Τραπεζούντας.

Γλυκός, γλυκύτατος άνθρωπος η γιαγιούλα, από τα νειάτα της μέχρι τώρα στα βαθειά της γεράματα.

Το στόμα της γλυκό, πάντα γλυκόλογη, όλο με τον καλό τον λόγο στο στόμα.
Πέθανε η γιαγιά, την έθαψαν. Στο μνήμα της φύτρωσε τριανταφυλλιά.

Από μόνη της. Όταν πήγαν να την ξεθάψουν, άνοιξαν τον τάφο, η τριανταφυλιά ρίζες δεν είχε, έβγαινε από την γλώσσα της. Εκεί είχε ριζώσει.

Τραντάφυλλον το στόμα, έλεγε η άλλη πόντια, η Οσία Σοφία της Κλεισούρας.

Σε αγιορείτικη πανήγυρη, ρώτησε ο ηγούμενος, ρητορικά, και απάντησε μόνος του. Μιλούσε γιά τον Γέροντά του. «Και τον χουν αυτών οικτειρήσουσι».

Τί σημαίνει; Ότι οι άγιοι αγαπούσαν και το χώμα. Ο γερο Αμφιλόχιος, συνέχιζε, κάποτε περπατούσε άκρη-άκρη, σχεδόν στον γκρεμό, σε ένα μονοπάτι, και τον ρώτησαν το γιατί. –Δεν βλέπεις, παιδί μου, την φωλιά που έκαναν τα μηρμύγκια; Πώς να την χαλάσω;

Σαν ένα χειροφίλημα στους τέσσερεις συν έναν, νέους ποιμένες της Εκκλησίας, εις τύπον και τόπον Χριστού.

Δόξα τω Θεώ, τω Τρισαγίω.

 

«Εν πορεία… ετοιμασίας του Ευαγγελίου της Ειρήνης»

ierapostoli1

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Καβάσων κ. Εμμανουήλ

«Το εσπέρας αυλισθήσεται κλαυθμός και εις το πρωί αγαλλίασις» (Ψαλμός ΚΘ΄).

Ο ψαλμικός αυτός λόγος είναι ψαλμός ωδής του εγκαινισμού του οίκου Δαυΐδ, έρχεται να εφαρμοσθεί πλήρως στο ιστορικό γεγονός, της πρωίας της 9ης Οκτωβρίου του 2004 για το Παλαίφατο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής. «Είη το όνομα Κυρίου Ευλογημένον!».

Όταν αποφασίσει να γράψει κανείς για μια μεγάλη θεσμικά εκκλησιαστική προσωπικότητα πρέπει απαραίτητα να προσέξει να μην υποπέσει στο «αμάρτημα» μιας εν είδη θυμιάματος αργολογίας ή ενός κολακευτικού λόγου…

Μ’ αυτό το πνεύμα ξεκίνησα να καταγράψω ή μάλλον να χαράξω λίγες σκέψεις καρδιάς για την δεκαετή επέτειο του Πατριάρχου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Κυρίου μου κυρίου Θεοδώρου του Β΄.

Μετά το μαρτυρικό τέλος του Πατριάρχου Πέτρου του Ζ΄ και των συνοδών του αγίων Αρχιερέων κληρικών και λαϊκών κλαυθμός και οδύνη εσκίασε τις αυλές του δευτερόθρονου Αλεξανδρινού Θρόνου.

Θλίψις και στεναχωρία επί τη «απωλεία» τόσων αθώων ψυχών και όλως ιδιαιτέρως του προκαθημένου της Αλεξανδρινής Εκκλησίας.

Ένα μήνα και λίγες μέρες μετά το τραγικό συμβάν έρχεται και πάλι η χαρά για να δώσει τη σκυτάλη της στη συνέχεια της ζωής της εν Αλεξανδρεία Εκκλησίας.

Συσκεφθέντες εν Αγίω Πνεύματι, οι εκλέκτορες Ιεροσυνοδικοί αρχιερείς του Θρόνου εξέλεξαν παμψηφεί τον πρώτον εις τον Πατριαρχικόν Θρόνον - τον από Ζιμπάμπουε ΘΕΟΔΩΡΟΝ τον Β΄.

Άνδρα «πλήρη πνεύματος αγίου», ικανόν και δίκαιον οιακοστρόφον.

Τα ιεροποστολικά του βήματα και η καθόλου πορεία και μαρτυρία του από Ζιμπάμπουε Θεοδώρου ήταν τα εγγυητικά στοιχεία που οδήγησαν τους εκλέκτορες αρχιερείς να δώσουν ομόφωνα την ψήφο εμπιστοσύνης, υπακοής και αφοσιώσεως στο πρόσωπο του νυν Προκαθημένου.

Υπηρέτησε το πρώτον στην Οδησσό της Ρωσίας. Κατήλθε έπειτα εις Καμερούν και μετετέθη τρία χρόνια αργότερα στην πάλαι ποτέ επονομαζομένη Ροδεσία νυν Ιερά Μητρόπολις Ζιμπάμπουε.

Όπου κι αν πέρασε «εσκόρπισε έδωκε τοις πένησι» αγκάλιασε τους περιφρονημένους της Γης, έδωσε χαρά και ελπίδα.

Πέρασαν ήδη δέκα χρόνια!... Δέκα χρόνια γεμάτα από προσφορά αγάπης στο σώμα της Αφρικανίτιδος γης. Τη γη αυτή λίγοι μπόρεσαν να αγαπήσουν αληθινά.

Ο Πατριάρχης Θεόδωρος είναι ένας απ’ αυτούς που αγάπησε και αγαπά γνήσια, ανυπόκριτα και αληθινά τους «έγχρωμους» αδελφούς του Χριστού και τα απομεμακρυσμένα στις ατέλειωτες ερήμους παιδιά του Θεού.

Συνεχίζοντας τα ιεροποστολικά βήματα του μαρτυρικού προκατόχου του Πέτρου του Ζ΄ αλλά και των προγενεστέρων αγίων Πατριαρχών Νικολάου του ΣΤ΄ και Παρθενίου του Γ΄, ο Υμέτερος Πατριάρχης προωθεί με σταθερότητα, συνέπεια και σύνεση το έργο του ευαγγελισμού των ψυχών «έως εσχάτου της Γης».

Είναι ο Πατριάρχης που ξεκινά με χαρά ευαγγελική την πορεία της κάθε ημέρας.

Πολύ λίγα και πολύ πενιχρά είναι αυτά που εν αγάπη γράφω αυτή τη στιγμή για τον «πάλιν και πολλάκις» ευεργετήσαντά με Πάπα και Πατριάρχη Θεόδωρον τον Β΄.

Θα ήθελα να κλείσω αυτή τη συνοπτική αναφορά μου με μία καρδιακή δέηση και ευχή προς Κύριον «Κύριε τον Πατέρα ημών φύλαττε εις ΕΤΗ ΠΟΛΛΑ.

Απόστολε άγιε και Ευαγγελιστά Μάρκε πρέσβευε το ελεήμονι Θεώ υπέρ Αυτού που θυσιαστικώς διακονεί την αγάπη της συνεχούς προσφοράς και την προσφορά της συνεχούς αγάπης της εν σκότει και σκιά φτώχειας - ασθενειών ανιάτων καθημένοις…».

Αυτός έπρεπε ημίν Αρχιερεύς «όσιος, άκακος» μακράν των ανούσιων κραυγών και δεόμενος πάντοτε υπέρ του εν Αφρική ποιμνίου του μέσα στο κελί της Πατριαρχικής του ευθύνης εν σιγή προς Κύριον.

Μακαριώτατε Πάτερ και Δέσποτα από εμέ τον ελάχιστο και έσχατο των επισκόπων σας δεχθείτε παρακαλώ την ειλικρινή μου μετάνοια και τα λόγια μου τούτα βγαλμένα από καρδιάς για Σας τον Ποιμένα και Επίσκοπο των καρδιών πάντων των αγαπώντων την «επιφάνειαν» Αυτού.

Ήδη συμπληρώσατε μία ένδοξη και με πολλά πνευματικά επιτεύγματα πρώτη δεκαετία. Ανακαινίζοντας απ’ άκρου εις άκρον το Πατριαρχικό Κέντρο και μάλιστα την Θεοβάδιστο Ιερά Μονή του Αγίου Γεωργίου στο Κάιρο.

Συνεχίσατε ανεβαίνοντας εις πολλά σκαλοπάτια πολλών δεκαετιών εις έπαινον «της Εκκλησίας όλης» εν πορεία αγάπης και εν τη ακακία της καρδίας Υμών!

10η Επέτειος του Πάπα και Πατριάρχου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Θεοδώρου Β΄

panagopoulos

Υπό
Θεοδώρου Ι. Παναγόπουλου
ομ. Καθηγητού Δημοσίου Δικαίου
Πανεπιστημίου Πειραιώς
Προέδρου Οφφικιάλων Πατριαρχείου Αλεξανδρείας
και πάσης Αφρικής

Την 9η Οκτωβρίου τρ. ετους συμπληρώνονται 10 έτη από της εκλογής Του από Ζιμπάμπουε και Αγκόλας Μητροπολίτου κ. κ. Θεοδώρου Β΄ της Δευτερόθρονης Εκκλησίας των Αλεξανδρέων, ο οποίος ενεθρονίσθη την 24η Οκτωβρίου 2004 εις την Μεγάλη Πόλη της Αλεξανδρείας και την 21η Νοεμβρίου 2004 εις το Κάϊρον.

Συμπληρώνεται ήδη μια δεκαετία κατά τη διάρκεια της οποίας συνετελέσθη έργο σημαντικό σε ολόκληρη την αχανή περιοχή, την οποία καλύπτει το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, πρωτίστως στον ανθρώπινο παράγοντα με την πλήρωση των Μητροπόλεων και Επισκοπών, που καλύπτουν ολόκληρη την Αφρικανική Ήπειρο.

Είκοσι εξ είναι οι Μητροπόλεις και πέντε οι Επισκοπές. Οι Μητροπόλεις αυτές πέραν του κυρίου τους έργου, που είναι η διάδοση του Ευαγγελικού Λόγου, συγκροτούν Ιεραποστολικά Κέντρα με μικρά ιατρεία, οικοδομούν σχολεία και πραγματοποιούν γεωτρήσεις, ώστε να προσφέρουν πόσιμο νερό, αγαθό εν ανεπαρκεία στις γύρω περιοχές.

Κατά τη διάρκεια της θητείας Του ετελέσθησαν τα θυρανοίξια του πλήρως ανακαινισθέντος μεγαλοπρεπούς Καθεδρικού Ναού του Ευαγγελισμού, όπως επίσης και του Πατριαρχικού Μεγάρου στην Αλεξάνδρεια.

Μέγαρο, το οποίο ο Ρώσος Πατριάρχης κ. κ. Κύριλλος εχαρακτήρισε σε πρόσφατη επίσκεψή Του, ως το μεγαλύτερο της Ορθοδοξίας.

Θυρανοίξια ετέλεσε επίσης και στον ανακαινισθέντα Ι. Ν. Αγίου Νικολάου εις το Κάϊρον, όπως και τα εγκαίνια του Μεγάρου της Πατριαρχικής πλήρως ανακαινισθείσης Επιτροπείας εις Κάϊρον.

Στην ανακαινισθείσα Ι. Πατριαρχική Μονή του Αγ. Σάββα του Ηγιασμένου εις Αλεξάνδρεια επαναλειτούργησε μετά από σιγή 460 ετών η Πατριαρχική Σχολή «Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας».

Οι σπουδαστές της σχολής καλλιεργούν δεξιότητες για την απόκτηση απαραιτήτων ειδικών προσόντων δια την παροχή Ιεραποστολικού Έργου εις την Αφρικανική Ήπειρο από την οποία και προέρχονται προκειμένου να εξασφαλίσουν τα του βίου τους. Διδάσκονται πλην της ελληνικής, ψαλτικήν, πληροφορικήν, στοιχεία γεωπονικής και νοσηλευτικής και μερικοί μάλιστα εξ αυτών επιλέγουν να εισέλθουν στον ιερατικό κλάδο.

Έθεσε ωσαύτως σε λειτουργία την Θεολογική Ακαδημία «Άγιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης» εις την Κινσάσα εις την Μητρόπολιν της Κεντρώας Αφρικής. Εις την Ακαδημίαν με τους 70 περίπου φοιτητάς λειτουργεί και Τμήμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. Το δε Ορθόδοξο Πανεπιστήμιο θεωρείται ισότιμο με τα άλλα Πανεπιστήμια του Κονγκό. Εις δε την Θεολογική Σχολή λειτουργεί και εξεταστικό Κέντρο πιστοποιήσεως της ελληνικής γλώσσης υπαγόμενο στο Κέντρο Γλώσσης του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας.

Εγκαινίασε επίσης την ανασκευασθείσα πλήρως Πατριαρχική Βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας, εντός της οποίας λειτουργεί και μικρό Συνεδριακό Κέντρο δια την πραγματοποίηση Συνεδρίων και Ημερίδων.

Στο πλαίσιο της Βιβλιοθήκης και με το γενικότερο τίτλο «Πηγές και Τεκμήρια Πατριαρχικής Ιστορίας» δημοσιεύονται ιστορικές μελέτες, ώστε να καταστούν ευρύτερα γνωστοί οι θησαυροί της Αλεξανδρινής Εκκλησίας. Ο πρώτος τόμος περιλαμβάνει το έργο του Γεωργίου Κηπιάδου με τίτλο: «Μελέται επί της Αλεξανδρινής Εκκλησίας Αλεξάνδρειας 2007». Στους χώρους της λειτουργεί επίσης και το ανεκτιμήτου αξίας Πατριαρχικό Σκευοφυλάκιο.

Στους χώρους του Πατριαρχικού Οίκου εγκαινίασε και το Πατριαρχικό Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου κατά την ανακαίνισή του ευρέθη το Υδραγωγείο των Πτολεμαίων (2500 π.χ.). Φιλοξενούνται Φαραωνικά, Ελληνιστικά, Ρωμαϊκά και Ισλαμιστικά εκθέματα όχι μόνο από την Αλεξάνδρεια, αλλά και από άλλες περιοχές της Αιγύπτου.

Στην Αθήνα και στο ιστορικό Μετόχιο του Πατριαρχείου εις την Άνω Κυψέλη ο Πατριάρχης έδωσε νέα πνοή. Αφού με οριστικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας ήρθησαν οι όποιες απαιτήσεις τυχόν διεκδικητών, ανακαίνισε πλήρως την ερειπωμένη κατοικία του πρώτου κτήτορος Μητροπολίτου πρώην Νευροκοπίου κυρού Γεωργίου και την μετέτρεψε σε Μοναστικό Κέντρο με τις πρώτες μοναχές να έχουν ήδη εγκαταβιώσει φροντίζουσαι την λειτουργία του περικαλλούς Ναού του Αγ. Αθανασίου.

Στον αυτόν χώρο μετέφερε ήδη και τα εν Αθήναις γραφεία του Πατριαρχείου και σχεδιάζει ήδη την ανακαίνιση του υπάρχοντος Συνεδριακού Κέντρου και των λοιπών χώρων μεταξύ των οποίων και το Αρχονταρίκι.

Κατά την διαρρεύσασα δεκαετία επραγματοποίησε ποιμαντικές επισκέψεις σε ολόκληρη την αφρικανική ήπειρο επισκεπτόμενος όλες τις Μητροπόλεις και τα Ιεραποστολικά Κέντρα του Πατριαρχείου τονώνοντας το ηθικό των χιλιάδων νέων ανθρώπων, οι οποίοι βαπτίζονται εις την Ορθοδοξίαν.

Καθιέρωσε επίσης κατ’ έτος να εορτάζει τα Ονομαστήριά Του εις διαφορετική Μητρόπολη ερχόμενος εις άμεση επαφή με τους πιστούς προσφέροντας την ευλογίαν Του.

Τον Πατριαρχικόν Οίκον έχουν κατά καιρούς επισκεφθεί ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαίος Α΄, οι Πρόεδροι της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. κ. Κωστής Στεφανόπουλος και Κάρολος Παπούλιας, ο Πατριάρχης Μόσχας κ. κ . Κύριλλος, ο Πατριάρχης Σερβίας κ. κ . Ειρηναίος, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. κ. Χρυσόστομος Β΄, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών κ. κ. Ιερώνυμος, ο Αρχιεπίσκοπος Καρελίας και πάσης Φιλλανδίας κ. κ. Λέων και πολλοί άλλοι, οι οποίοι εξέφρασαν τον θαυμασμό τους για το επιτελούμενο έργο εις τους κόλπους του Πατριαρχείου.

Το 2012 και κατόπιν προτάσεως του Προέδρου του Νομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών Καθηγητού κ. Θεοδώρου Φορτσάκη, ήδη Πρυτάνεως αυτού, ο Πατριάρχης ανηγορεύθη σε Επίτιμο Διδάκτορα της Νομικής Σχολής και εξεφώνησε βαρυσήμαντο λόγο εις την κατάμεστον Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου.

Δια το προσεχές έτος προετοιμάζονται τα θυρανοίξια της μοναδικής Ροτόντας της Ανατολής του ιστορικού Ναού του Αγ. Γεωργίου εις Παλαιόν Κάϊρον. Εκεί εις τους χώρους της Ι. Μονής ευρίσκεται σύμφωνα με την παράδοση το ιερό προσκύνημα «Φυγή εις την Αίγυπτο» όπου κατέφυγε η Αγία Οικογένεια.

Εις τον Ναό του Αγ. Γεωργίου διατηρείται η Φυλακή του Αγίου. Επίσης η θαυματουργή εικόνα Του και το ιερό λείψανό Του εντός ιερού κουβουκλίου.

Εις τους χώρους της Ιεράς Μονής λειτουργεί αξιόλογο Μουσείο, Σκευοφυλάκιο και Κειμηλιοφυλάκιο. Εις τον ευρύτερο χώρο υπάρχει και το Ορθόδοξο Κοιμητήριο. Εις τις ρωμαϊκές κατακόμβες ευρίσκονται οι τάφοι Πατριαρχών του Αλεξανδρινού Θρόνου και το περίφημο Νειλόμετρο.

Οι εόρτιες εκδηλώσεις θα αρχίσουν με Θεία Λειτουργία, η οποία θα πραγματοποιηθεί εις τον Πατριαρχικό Ναό του Αγ. Σάββα, όπου έλαβε χώρα και η εκλογή του Πατριάρχου την 9η Οκτωβρίου 2004.

Θα ακολουθήσεις εις τους χώρους της Βιβλιοθήκης της Αλεξανδρείας ειδική εκδήλωση κατά την οποία θα παρουσιαστεί το έργο της 10ετούς θητείας του Πατριάρχου με προβολή κινηματογραφικού υλικού και το πρόγραμμα θα κλείσει με συναυλία του μεγάλου κρητικού Λυράρη Βασ. Σκουλά με το συγκρότημά του, αφιερωματική προσφορά των Οφφικιάλων της Εκκλησίας των Αλεξανδρέων στον εορτάζοντα Πατριάρχη, τον και Πατριάρχη της Αγάπης επονομαζόμενο.

Αντίδωρον Ευγνωμοσύνης

patr8

Του Μητροπολίτου Νειλουπόλεως Γενναδίου | Romfea.gr

10 χρόνια Πρωθιεραρχικής Διακονίας στο Θρόνο του Αποστόλου Μάρκου.

Στις 9 Οκτωβρίου 2004, πρωινές ώρες περιμέναμε έξω από τον Άγιο Σάββα το αποτέλεσμα. Κάποια στιγμή άνοιξαν οι μεγάλες πόρτες του ιστορικού ναού και ακούσθηκε από έναν Αρχιερέα με έμφαση: «Ζιμπάμπουε Θεόδωρος, Άξιος».

Από εκείνη την ώρα, άρχισαν να χτυπούν οι καμπάνες χαρμόσυνα, στους ναούς της Αλεξάνδρειας και του Καϊρου, σ΄ολόκληρη την Αφρική Θεόδωρος Β’, ο από Ζιμπάμπουε εξελέγη ο κατά αποστολική διαδοχή του Αποστόλου κ’ Ευαγγελιστού Μάρκου.

Αφού πέρασαν όλες εκείνες οι μέρες κ’ νύχτες έντασης, πολλής δουλειάς, πολλαπλών και απανωτών επισκέψεων, θυμάμαι με τους άλλους κληρικούς του Πατριαρχείου ξημερωνόμασταν στα γραφεία, για να προλάβουμε τα γεγονότα, την αλληλογραφία, την προετοιμασία της ενθρονίσεως.

Ω, Θεέ μου τι μέρες ήταν αυτές, μέρες χαράς, ενθουσιασμού, έντασης και κόπου, όμως είχαμε μέσα μας πολλή χαρά και ικανοποίηση για την εκλογή του νέου Πάπα και Πατριάρχου, ο οποίος άρχισε από την πρώτη κιόλας ημέρα της εκλογής του να σκέπτεται και να εργάζεται την εκπλήρωση της υψηλής και επίπονης αποστολής του.

Πολλά έπρεπε να γίνουν, να ολοκληρωθούν, να μπεί το νερό στ΄αυλάκι, να συνεχίσει το Πατριαρχείο την οδό της ιστορικής πορείας του.

Συσκέψεις επί συσκέψεων, πρωϊ, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ, μεσάνυχτα, ξημερώματα μ’ ένα μπλοκάκι στο χέρι!

«Γεννάδιε, θέλω να μπεις στην αρχιγραμματεία παιδί μου κάνε υπακοή στον Πατριάρχη σου…» σαν χθές ήταν οι πρώτες κουβέντες του νέου Πάπα κ Πατριάρχου.

Και ξεκινήσαμε όλοι μαζί, οι λιγοστοί Κληρικοί και λαϊκοί συνεργάτες του Πατριάρχου βάζοντες το χέρι «επί το άροτρον…».

10 ολόκληρα χρόνια διακονίας στον Αλεξανδρινό Θρόνο, σαν να ήταν χθες! Σαν μία ημέρα, σαν μία στιγμή!

Απαριθμώντας και αξιολογώντας με μία πρώτη ματιά, την έως σήμερα πορεία, έχοντες την συναίσθηση ότι η ιστορία θα κρίνει και θα καταγράψει αυτήν, ως συνήθως γίνεται τολμώ να εκφράσω λόγους επίκαιρους και σκέψεις διαχρονικές, βγαλμένες μέσα από το περίσσευμα της καρδιάς και της ιερατικής και αρχιερατικής μου διακονίας (από την 7χρονη πορεία μου στην ευαίσθητη και νευραλγική θέση του Αρχιγραμματέως της Ιεράς Συνόδου) πλησίον του Προκαθημένου, μέρα και νύκτα, έχοντας πάντοτε φωτεινό παράδειγμα εκείνον, τον Πατριάρχη της Ιεραποστολής και της αγάπης, τον Άνθρωπο που ξενυχτάει στο πατριαρχικό Παρεκκλήσι του Αγίου Σάββα του Καλύμνιου και του Αγίου Θεοδώρου, από τις πρώτες πρωινές ώρες, προκειμένου να δώσει λύσεις σε θέματα του Πατριαρχείου…ναι, ο Πατριάρχης Θεόδωρος αναγάγει τα ζητήματα του Πατριαρχείου σε προσευχητική διάσταση! Τα κάνει αντικείμενο προσευχής!

Πολλές φορές πρέπει να σιωπούμε, να μην διαφημίζουμε…να μην προβάλλουμε με διάθεση επιδείξεως, όμως μερικές φορές, όπως λέμε «έτσι για την ιστορία…» επιβάλλεται να λέγονται πράγματα και να αναφέρονται γεγονότα, τα οποία έρχονται να φωτίσουν πτυχές μιας πορείας ενός Ανθρώπου, τον οποίο η Εκκλησία και η ιστορία καταγράφουν καθημερινά στις σελίδες τους.

Έζησα από κοντά, τον Πατριάρχη Θεόδωρο Β’, στις στιγμές της ανθρώπινες, τις αγωνίες του, τις ανησυχίες του, τις ατελείωτες προσευχές του, είτε στις νυχθημερόν ακολουθίες, είτε στο προσωπικό του παρεκκλήσι…δεν κάνει να το πω, όμως…πολλές φορές ενώ εμείς λειτουργούσαμε ή διαβάζαμε στο αναλόγιο, βλέπαμε διακριτικά τα δάκρυα του Πατριάρχη να κυλούν στο πρόσωπό του, να ιδρώνει….και να καίγεται στην κυριολεξία από την προσευχή.

Και το κομποσχοίνι στο χέρι του δεν σταματούσε δούλευε την ευχή.

Ο δραστήριος Πατριάρχης Θεόδωρος Β’, στα 10 αυτά χρόνια, δημιούργησε μια σειρά έργων, πράξεων θαυμαστών, τα οποία σφραγίζουν το πέρασμά του από το Θρόνο και προαιωνίζουν ελπιδοφόρα ακόμη περισσότερο την πορεία του.

Δεν ήταν παρά λίγες σκέψεις, βγαλμένες από το προσωπικό μου ημερολόγιο, όταν ήμουν κοντά του στην Αλεξάνδρεια, στο γραφείο της Αρχιγραμματείας, το οποίο ήταν ακριβώς κάτω από το δικό του γραφείο και όταν είμασταν στον Άγιο Σάββα και στο νέο Πατριαρχείο.

Μακαριώτατε, εμείς είμαστε τα παιδιά σας, οι Επίσκοποί σας, οι δικοί σας άνθρωποι, εμείς είμαστε οι άμεσοι συνεργάτες και οι εκπρόσωποί σας, επάνω στο κεφάλι μας βάλατε το τίμιο ωμοφόριο και το χέρι σας και μας δώσατε την Αρχιερωσύνη!

Σας ευχόμασθε να έχετε έτη πολλά, υγιεινά, τετιμημένα, ειρηνικά από τον άγιο Θεό.

Η Παναγία η Κυρά η Παληανή, την οποία τοσο πολύ αγαπάτε και τιμάτε να σας έχει υπό την σκέπη της. Να ζήσετε Μακαριώτατε!

Καλαβρύτων Αμβρόσιος: ''Αίσχος, Παναγιώτατε! Η πράξη αυτή ΔΕΝ ΣΑΣ ΤΙΜΑ!''

ambrosios-oikoumenikos

Ανοιχτή επιστολή προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, απέστειλε ο Σεβ. Μητροπολίτης Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος.

Ο Σεβασμιώτατος στην αρχή της επιστολής αναφέρει: Παναγιώτατε, Σας αγαπάμε και Σας σεβόμεθα! Γιατί μας ταπεινώνετε; Ευσεβάστως παρακαλώ να λάβετε γνώση των κατωτέρω αναφερομένων."

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ:

Αγαπητοί μου εν Χριστώ Αδελφοί, Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος

Και Αγαπητά μου τέκνα εν Κυρίω,

Υπάρχει μια απαραβάτη αρχή, ότι τα δημοσίως πραττόμενα, δημοσίως και ελέγχονται! Αυτή η αρχή, που εξυπηρετεί μόνο την αλήθεια και το ήθος, ιδιαίτερα μέσα στον ιερό χώρο της Εκκλησίας, είμαστε υποχρεωμένοι να την επικαλεσθούμε σήμερα και να την εφαρμόσουμε, ελέγχοντας δημοσίως κάποιες ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ενέργειες και πράξεις του Παναγιωτάτου Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου.

Ενέργειες και πράξεις, οι οποίες έγιναν κατά τρόπο καταιγιστικό τον τελευταίο τούτο τον καιρό. Ενέργειες, πράξεις και αποφάσεις του Πατριαρχείου, οι οποίες ταπεινώνουν ευθέως την Αυτοκέφαλο Εκκλησία της Ελλάδος, πρώτιστα δε πάντων τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερώνυμο!

Ας πάρουμε, λοιπόν, με την χρονολογική τους σειρά τα πράγματα.

1. ΑΝΑΜΕΙΞΗ του ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Κακώς, κάκιστα, ο Πατριάρχης ηθέλησε να παρέμβει κατά την προεκλογική περίοδο, επικειμένης της εκλογής Μητροπολίτου για την πλήρωση της Ιεράς Μητροπόλεως Ιωαννίνων, προκειμένου να εκλεγή ο δικός Του υποψήφιος.

Πιεστικά, λοιπόν, ηθέλησε τότε να επιβάλη ως «εκλεκτό» του τον Πανοσ. Αρχιμ. π. Αμφιλόχιο Στεργίου, αδελφό μιάς εκ παρανομίας προελθούσης, ψευδο-πατριαρχικής Μονής στο Μάζι των Μεγάρων! (Περί της παρανομίας θα είπωμεν περισσότερα στην παράγραφο 4).

Ο Πατριάρχης μας, λοιπόν, φερόμενος αναξιοπρεπώς και αντίθετα προς το υψηλό εκκλησιαστικό Του αξίωμα, απέστειλε τα «τσιράκια» Του εδώ και εκεί στον Ελλαδικό χώρο, προκειμένου να μεταφέρουν την επιθυμία Του στους εκλέκτορες Αρχιερείς και να τους πιέσουν προεκλογικά, ώστε να ψηφίσουν τον δικό Του εκλεκτό!

Εξ άλλου ο Πατριάρχης μας δεν απέφυγε να πιέση προσωπι- κά τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο!!!!

Δια του τρόπου αυτού όμως ο Πατριάρχης όχι μόνον εξέθετε τον εαυτό Του, μετερχόμενος καμώματα της γειτονιάς του παληού καιρού, αλλά ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ και ΚΥΡΙΩΣ διέπραττε το κανονικό αδίκημα της ΕΠΕΜΒΑΣΕΩΣ στα εσωτερικά μιάς άλλης Τοπικής Εκκλησίας!

Με άλλα λόγια «έμπαινε σε ξένα χωράφια»!!!! Εζήλωσε άραγε το «Πρωτείο του Πάπα», για το οποίο πολύς λόγος γίνεται τώρα τελευταία στον εκκλησιαστικό χώρο; Ο Θεός μόνον γνωρίζει τα κρύφια της ψυχής των ανθρώπων.

Εμείς με την ασθενική φωνή μας και με την ανάρτησή μας της Δευτέρας 23ης Ιουνίου 2014 (mkka.blogspot.com) παρακαλούσαμε τότε τον Πατριάρχη μας με τα εξής λόγια:


ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΕ, ΣΑΣ ΙΚΕΤΕΥΟΜΕΝ......

………ΜΗ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΤΕ ΟΡΙΑ

«α, οι Πατέρες ημών έθεντο»

Πλήν όμως η φωνή μας έπεσε στο κενό! Αυτό δα έλειπε! O Οικουμενικός Πατριάρχης να ακούση τη φωνή ενός ουτιδανού Ιεράρχη της Εκκλησίας της Ελλάδος!!! Βλέπετε, όταν μας καταλάβη ο οίστρος της υπεροψίας, τότε μπροστά μας τους άλλους τους βλέπουμε σαν μυΐγες!!!!!

Τελικά τη λύση στο πρόβλημα αυτό έδωσε το Σώμα των Ιεραρχών! Ο εκλεκτός του Πατριάρχου μας έλαβε μόνον ΕΠΤΑ (7) ψήφους! Το γεγονός τούτο, δυστυχώς, ερέθισε υπερβαλλόντως την πατριαρχική ψυχή!

Ο εκπρόσωπος της αγάπης, της ταπεινοφροσύνης, της ανεξικακίας, δυστυχώς, δυστυχέστατα, αυτήν την πανηγυρική αποδοκιμασία της προτιμήσεώς Του από εβδομήντα (70) περίπου Αρχιερείς την κράτησε στην ψυχή Του ως «μανιάτικο»!

Αποφάσισε, λοιπόν, να πάρει την εκδίκηση! Και να, δεν άργησε πολύ. Προχθές Παρασκευή 3 Οκτωβρίου στο Φανάρι τον χθες αποδοκιμασθέντα από την Ελλαδική Ιεραρχία π. Αμφιλόχιο εξέλεξαν ως Μητροπολίτη Αδριανουπόλεως και τον εφόρτωσαν ως εκπρόσωπό του Πατριάρχου στην Αθήνα, δηλ. στη ράχη της Εκκλησίας της Ελλάδος!

Τον διώρισαν Διευθυντή του Πατριαρχικού Γραφείου στην Αθήνα! Τον διώρισαν, ΧΩΡΙΣ να ερωτήσουν, ως ώφειλον, την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος!

Πίσω από την ενέργεια αυτή κρύβεται πολλή κακία, μεγάλο μίσος, απύθμενη σκληροκαρδία! Κάποτε -δυστυχώς- και οι Μεγάλοι του κόσμου τούτου καθίστανται μικροί! Είναι ανθρώπινο βέβαια!

Αίσχος, Παναγιώτατε! Αίσχος! Και πάλιν Αίσχος! Η πράξη αυτή ΔΕΝ ΣΑΣ ΤΙΜΑ! Στη συνείδησή μας κατεβήκατε πολύ χαμηλά! Ο Κύριος να Σας συγχωρήση!

Έτσι, λοιπόν, έκλεισε ο κύκλος του έως χθές Αρχιμανδρίτου π. Αμφιλοχίου! Ο Οικουμενικός Πατριάρχης μας κ. κ. Βαρθολομαίος έλαβε την εκδίκηση, που ήθελε! Το «μανιάτικο» πείσμα Του θα μπορoύσε να καταγραφή στα records του βιβλίου των Guines!!!!! ως η μέγιστη Πατριαρχική εκδίκηση!

2. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ.

Ας έλθουμε τώρα στη δεύτερη Πατριαρχική αθλιότητα.

Προ ολίγων ημερών ο Παναγιώτατος (κατά την επίκληση;) Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ.Βαρθολομαίος πραγματοποίησε «ποιμαντική» επίσκεψη στην περιοχή της Θράκης. Εκεί, λίγο πριν αναχωρήσει από το έδαφος της Ελληνικής κυριαρχίας, προέβη σε κάποιες δηλώσεις, μάλιστα δε από χειρογράφου, τις οποίες θα εχαρακτήριζα όχι απλώς «προκλητικές και παντελώς απαράδεκτες, αλλά και αυτόχρημα ανατριχιαστικές»! ΄

Ιδού, λοιπόν, τα πατριαρχικά λόγια: «Πρὸς οὐδένα ἀντιδικοῦμεν, ἀλλὰ καὶ δὲν πρόκειται νὰ ἀπεμπολήσωμεν ποτὲ τὰ δικαιώματα τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας ἐπὶ τῶν Ἱερῶν αὐτῆς Μητροπόλεων ἐδῶ εἰς τὴν ἁγιοτόκον Θρᾴκην, τὴν ἀναμφισβητήτως Ἑλληνικὴν καὶ αἱματοβαμμένην Μακεδονίαν, τὴν ὑψηλόφρονα Ἤπειρον καὶ τὰς ἐρατεινὰς νήσους τοῦ Ἀρχιπελάγους, διότι τὸ ἀντίθετον θὰ ἦτο προδοσία τῆς ἱστορίας τῆς πίστεως καὶ τοῦ Γένους¨\!!!! Αγανακτεί η ψυχή μας στο άκουσμα των λόγων αυτών!

Διερωτώμενοι, απορούμε: πως εξήλθον εκ των πατριαρχικών χειλέων τοιαύτα λόγια; Προς τι η αγανάκτηση της ψυχής μας; Θα μπορούσε να ερωτήσει κάποιος, που δεν έχει γνώση των εκκλησιαστικών πραγμάτων.

Αγανακτούμε, λοιπόν, διότι με τα λόγια αυτά ο Πατριάρχης θέλει να εμφανίσει τον Εαυτό Του, και κατά συνέπεια τον Οικουμενικό Θρόνο, ως επικυρίαρχο των Μητροπόλεων των λεγομένων «Νέων Χωρών». Δηλ. από την Λάρισα και επάνω μέχρι και τον Έβρο ποταμό οι Μητροπόλεις ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ στην Εκκλησία της Ελλάδος!

Δηλοί μάλιστα απεριφράστως ότι «δεν πρόκειται να απεμπολήση ποτε τα δικαιώματα της Μητρὸς Εκκλησίας επὶ των Ιερών αυτῆς Μητροπόλεων»!!! Με άλλα λόγια, ΔΕΝ ΠΡΟΦΗΤΕΥΟΥΜΕ, ΑΠΛΩΣ ΔΙΑΒΛΕΠΟΥΜΕ και προβλέπουμε, ότι ο Πατριάρχης πολύ γρήγορα θα αποκόψει από την Εκκλησία της Ελλάδος το κομμάτι αυτό των λεγομένων «Νέων Χωρών» και θα δημιουργήσει μια «δική» Του εκκλησιαστική δικαιοδοσία! Η Κρήτη είναι ένα παράδειγμα! Δηλ. θα διχοτομήσει την Ελλάδα, προσαρτώντας τις Νέες Χώρες στη δική Του αρμοδιότητα!

Έτσι λοιπόν από τη μια πλευρά έχουμε τον Πρόεδρο της Τουρκίας κ. Ερντογάν, ο οποίος προαλείφεται και γλύφει τα χείλη του για την αυτονόμηση της Θράκης, και από την άλλη πλευρά έχουμε τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη κ. κ. Βαρθολομαίο, ο οποίος προβάλλει ενώπιον μας ως Ερντογάν Νο 2 και μας προετοιμάζει για το ΜΕΓΑΛΟ ΕΘΝΙΚΟ ΕΓΚΛΗΜΑ, το οποίο έχει στο μυαλό Του!

Μήπως έχετε αμφιβολίες; Να σας παρουσιάσω εδώ ένα ακόμη κομμάτι από τις Πατριαρχικές Δηλώσεις:

Μᾶς ἠρώτησε κάποιος, κατὰ τρόπον προκλητικόν, πρό τινων ἐτῶν: Παναγιώτατε, ἔχετε τὴν Διασποράν. Διατὶ θέλετε καὶ τὰς Νέας Χώρας; Καὶ ἀπηντήσαμεν ἀμέσως καὶ εὐθέως: Διότι μᾶς ἀνήκουν. Ἀνήκουν εἰς τὴν Μητέρα σας μαρτυρικὴν Ἐκκλησίαν, ἡ ὁποία ἔδωσε τὸ αἷμα της δι᾿ αὐτάς, διὰ νὰ μείνουν ἐπαρχίαι Ἑλληνικαί˙ τὰς ἐπροστάτευσε κατὰ τὸν Μακεδονικὸν ἀγῶνα καὶ πάντοτε, διαχρονικῶς. Ἀποτελοῦν ἀναπόσπαστον τμῆμα τῆς πνευματικῆς καὶ κανονικῆς δικαιοδοσίας τῆς Ἐκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως. Ἡ σχέσις μας δὲν εἶναι ποσῶς ἐθιμοτυπική, εἶναι πολλῷ μᾶλλον εὐχαριστιακή, λειτουργική.

Οἱ ποιμενάρχαι τῶν Μητροπόλεων τούτων εἶναι προσφιλεῖς ἀδελφοὶ Ἱεράρχαι τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ἐνῷ συμμετέχουν εἰς τὴν διοίκησιν τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τὴν ὁποίαν αἱ Ἱεραὶ Μητροπόλεις των συναποτελοῦν ὁμοῦ μετ᾿ ἐκείνων τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, συμφώνως καὶ πρὸς τὸν Καταστατικὸν Χάρτην αὐτῆς.

Προτρεπόμεθα καὶ παρακαλοῦμεν ἀδελφικῶς ὅπως οἱ Ἱερώτατοι Ἱεράρχαι οὗτοι ἔχωσι πλήρη συνείδησιν τοῦ γεγονότος ὅτι ἀνήκουν δικαιωματικῶς εἰς τὴν Ἱεραρχίαν τῆς πρωτοθρόνου Ἐκκλησίας τῆς Κωνσταντινουπόλεως, τοῦθ᾿ ὅπερ ἀποτελεῖ δι᾿ αὐτοὺς ὑψίστην τιμὴν καὶ τοῦτ᾿ αὐτὸ προνόμιον, τὸ ὁποῖον πολ-λοὶ θὰ ἐζήλευον.

Ἀπὸ τῆς ἄλλης πλευρᾶς, εἰς οὐδένα ἐπιτρέπομεν νὰ ἀμφισβη-τήσῃ τὰ ἀπὸ αἰώνων ἀπαράγραπτα δικαιώματα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου ἐπὶ τῶν περί ὧν πρόκειται Μητροπόλεων, αἱ ὁποῖαι ἀποτελοῦν τὴν ἐνδοχώραν αὐτοῦ, ἰδιαιτέρως μετὰ τὴν ἀπογύμνωσίν του ἀπὸ τὰς ἐπαρχίας του ἐν ἀνατολικῇ Θρᾴκῃ καὶ Μικρᾷ Ἀσίᾳ (πάντως, οὐχὶ ἐξ ὑπαιτιότητος τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας).

Ούτως εχόντων των πραγμάτων μία απορία κυριαρχεί μέσα μας και πολύ μάς βασανίζει: Καλά, ο Πρωθυπουργός κ. Αντ. Σαμαράς δεν έλαβε γνώση; Ο Υπουργός των Εξωτερικών και Αντιπρόεδρος της Κυβερνήσεως κ. Ευάγ. Βενιζέλος δεν ενημερώθηκε; Οι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν άκουσαν τίποτε; Οι Βουλευτές μας δεν επήραν είδηση; Τα Μέσα Μαζικής Ενημερώσεως (ΜΜΕ) δεν άκουσαν τίποτε; Κανείς δεν ενωχλήθηκε; Εξαίρεση απετέλεσαν μόνο τρείς (3) εφημερίδες:

· Ο «Ελεύθερος Τύπος» στις 25.09.2014 έγραψε τα εξής: «Θέμα Νέων Χωρών ανοίγει ο Βαρθολομαίος».

· Η «ΑΞΙΑ» στις 27.09.2014 έγραψε τα εξής:

«Ο Βαρθολομαίος ρίχνει το γάντι στους αμφισβητίες Του». Νέες Χώρες και Μετόχια του Αγίου Όρους ανήκουν στο Πατριαρχείο!»

· Το «ΠΑΡΟΝ» στις 28.09.2014 έγραψε τά εξής:

«Τα περίεργα παιγνίδια του Οικουμενικού Πατριάρχη. ΔΙΑΣΠΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ο Βαρθολομαίος! …. Η πρόβα έγινε στην εκλογή του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων…..Η Άννα Διαμαντοπούλου, ως Υπουργός Παιδείας είχε αποδεχθεί το αίτημά του!»

Εμείς ως ταπεινός θεράπων της Εκκλησίας του Χριστού ετολμήσαμε! Απεστείλαμε υπηρεσιακώς -διά της Ιεράς Συνόδου- το από 27ης Σεπτεμβρίου ε.έ. έγγραφο διαμαρτυρίας προς τον Παναγιώτατο Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο! Δυστυχώς άλλες αντιδράσεις από τον εκκλησιαστικό χώρο δεν είδαμε. Ας γράψω, δεν είδαμε ακόμη τουλάχιστον! Ασφαλώς ως εκ της θέσεώς Του ο Πατριάρχης μας ευρίσκεται πολύ υψηλά! Αυτό όμως δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην, ότι όσα σκέπτεται και όσα επιχειρεί είναι όλα ορθά! Αλάθητος δεν είναι ούτε ο Πάπας της Ρώμης, κι ας το ισχυρίζονται οι της Ρώμης! Μόνον ο Θεός είναι αλάθητος!

3. Η ΕΚΛΟΓΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΑΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΕΩΣ

Το τρίτο κατά σειράν έγκλημα του Πατριάρχου μας είναι η ξαφνική εκλογή του π. Αμφιλοχίου ως Μητροπολίτου Αδριανουπόλεως. Αυτό που μας ενοχλεί δεν είναι αυτή αύτη η εκλογή, ΑΛΛΑ ο διορισμός του εκλεγέντος ως Πατριαρχικού Εκπροσώπου στο Γραφείο των Αθηνών, χωρίς να έχει ζητηθή προηγουμένως η συγκατάθεση της Εκκλησίας της Ελλάδος!

Ο κληρικός αυτός από τούδε και στο εξής θα αποτελή τον «μπράβο», τον «κατάσκοπο», τον «πράκτορα» του Οικουμενικού Πατριάρχου εις βάρος της Εκκλησίας μας. Θα υπονομεύη τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο! Είναι ……… εξασκημένος στον τομέα αυτό!

4. ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗ και ΠΑΡΑΝΟΜΗ, διά τούτο δε και ΣΚΟΤΕΙΝΗ, η ΙΔΡΥΣΙΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗΣ ΜΟΝΗΣ ΤΗΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΕΙΣ ΤΑ ΜΕΓΑΡΑ.

Αλλά ο δικός μας προβληματισμός δεν έχει σχέση με τα παραπάνω αναφερθέντα. Καλόν θα είναι να απασχολήσει τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών το πώς και το γιατί τοποθετείται ο π. Αμφιλόχιος Εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριάρχου στην Αθήνα και να λάβει τα μέτρα του.

Ο δικός μας προβληματισμός εστιάζεται κάπου αλλού. Ο Πατριάρχης εξέλεξε Μητροπολίτη ένα κληρικό της περιοχής Μεγάρων, χωρίς όμως να έχει ζητήσει προηγουμένως την έγκριση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος! Τούτο ώφειλε να το πράξει το Πατριαρχείο, διότι ο π. Αμφιλόχιος τυγχάνει Μοναχός της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής στο Μάζι των Μεγάρων.

Το επιχείρημα, που θα μπορούσε να αντιτάξει ο Παναγιώτατος είναι, ότι η Μονή αυτή έχει καθιερωθή υπ’ αυτού τούτου του νυν Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου σε «Πατριαρχικό Σταυροπήγιο», ως εξάγεται εκ της υπ’ αριθμ. 769/ 13.08.2007 Πράξεως του προσφάτως αποβιώσαντος Μητροπολίτου Μεγάρων κυρού Βαρθολομαίου, δημοσιευθείσης στο υπ’ αριθμ. 2476 ΦΕΚ/31.12.2007, τ.Β΄.

Εδώ, λοιπόν, έγκειται το μεγάλο νομοκανονικό έγκλημα, το οποίο συνετελέσθη υπό του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου. Καταγγέλλουμε, λοιπόν, δημοσίως urbi et orbi, ότι η καθιέρωση αυτή είναι ευθέως παράνομος και συγχρόνως αντικανονική, καθ’ όσον για την καθιέρωση της Μονής ΔΕΝ ΕΤΗΡΗΘΗΣΑΝ οι διατάξεις του άρθρου 39 παράγρ. 7 του Νόμου 590/1977 περί Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος, με αυθαίρετη επέμβασή του σε Δικαιοδοσία άλλης Τοπικής Εκκλησίας, παραβίασε τους τε ιερούς Κανόνες και τους Νόμους της Ελληνικής Πολιτείας! Άρα η δήθεν «Πατριαρχική» Μονή της Αγίας Παρασκευής στο Μάζι των Μεγάρων, είναι προϊόν ανερυθριάστου παρανομίας και παραβιάσεως των διατάξεων της τε κανονικής τάξεως και της κοσμικής νομοθεσίας! Είναι, λοιπόν, γέννημα και προϊόν παρανομίας! Παρανομίας δε και αντικανονικών ενεργειών, στις οποίες προέβη ο νυν Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας. Με άλλα λόγια είναι προϊόν «παρθενογένεσης»!!!! Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο εμείς είμεθα υποχρεωμένοι να κινήσουμε την νόμιμη διαδικασία για την κατάργησή της.

Θα σας εξηγήσω αμέσως την συντελεσθείσα παρανομία.

· Για να συσταθή μια Πατριαρχική Μονή σε μια Μητρόπολη του Ελλαδικού χώρου ο Νόμος 590/1977 Περί Κατάστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος ορίζει σαφώς, σαφέστατα θα έλεγα, ότι χρειάζεται όχι μόνον η συγκατάθεση του επιχωρίου Αρχιερέως, αλλά και η «έγκρισις της Δ.Ι.Σ.» (βλ. άρθρ. 39 παράγρ. 7). Αλλά έγκριση της ΔΙΣ δεν υπάρχει!

· Η έγκριση της ΔΙΣ εζητήθη βεβαίως υπό του επιχωρίου Αρχιερέως δια των υπ’ αριθμ. Πρωτ. 549/4.6.1999 και 640/28.06.1999 υπηρεσιακών του εγγράφων, προς τα οποία όμως η Ιερά Σύνοδος, διά του υπ’ αριθμ. Πρωτ. 3074/14.12.1999 απαντητικού Συνοδικού εγγράφου «επεφυλάχθη, ίνα ικανοποιήση το υποβληθέν …αίτημα»!!!!! Τουτ’ αυτό είχεν εισηγηθή προς την Δ.Ι.Σ. και η Συνοδική Επιτροπή Νομοκανονικών Ζητημάτων διά του υπ΄ αριθμ. Πρωτ. 6924/ 07.11.1999 υπηρεσιακού εγγράφου, δηλ. και η Επιτροπή είχε απορρίψει το αίτημα του Μητροπολίτου Μαγέρων, «ώστε να μη ενθαρρύνεται η ίδρυσις νέων τοιούτων Σταυροπηγιίων εις τον ήδη “βεβαρημένον” συναφώς χώρον της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος»!

· Ως φαίνεται εκ του υπηρεσιακού φακέλλου της Μονής, ο Μητροπολίτης Μεγάρων είχε ζητήσει Γνωμάτευση από ένα Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, όστις όμως διά της από 20.05.1999 Εισηγήσεώς του εθεώρει εκ των «ων ουκ άνευ» την έγκριση της Δ.Ι.Σ.! Δυστυχώς όμως, εφαρμόζων ούτος εν προκειμένω «την αλχημείαν εν τοις εκκλησιαστικοίς πράγμασι», διά να εξασφαλίσει ίσως την εύνοιαν του πανίσχυρου Οικουμενικού Θρόνου, απεφάνθη, ότι «το μείζον και κυριώτερον είναι η συγκατάθεσις του οικείου Αρχιερέως»!!!!!

· Ώστε, λοιπόν, παρά την άρνηση της Δ.Ι.Σ., ενισχυμένος όμως από την ηθική στήριξη του προαναφερθέντος Καθηγητού, ο επιχώριος Μητροπολίτης απευθύνθηκε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και κατά φορτικό τρόπο διετύπωσε εκεί το αίτημα του για την αναγνώριση της Μονής Αγ. Παρασκευής ως Σταυροπηγίου. Το Πατριαρχείο ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΠΕΤΡΕΨΕ από την λανθασμένη πορεία του, ως ώφειλε! Εν συνεχεία ο αείμνηστος Μητροπολίτης Μεγάρων Βαρθολομαίος, διά του υπ΄ αριθμ. Πρωτ. 1202 π.έ./12.03/2000 νεώτερου εγγράφου του προς την Δ.Ι.Σ., επαναδιατυπώνει το αίτημά του με την ελπίδα, «της εν τω εγγύς μέλλοντι άρσεως της επιφυλάξεως….»!

Τώρα όμως, για να ενισχύει το αίτημά του, επισυνάπτει και το υπ΄αριθμ. 66 Πατριαρχικό έγγραφο, όπου ο Παναγιώτατος Πατριάρχης κ. κ. Βαρθολομαίο, αγνοώντας και παρακάμπτοντας την εκπεφρασμένη άρνηση της Δ.Ι.Σ., την οποίαν άλλωστε εγνώριζε, εκφράζει προς τον Μητροπολίτη Μεγάρων «την άκραν ευαρέσκειαν και τον δίκαιον έπαινον …. διά την βαθέως συγκινούσαν ημάς υποδειγματικήν υιϊκήν στοργήν και τον σεβασμόν …προς τον πανίερον Οικουμενικόν Θρόνον…»!!!! Με άλλα λόγια ο Πατριάρχης, εμμέσως πλην σαφώς, αντί να συγκρατήσει, ωθεί τον Μητροπολίτη Μεγάρων προς την παρανομία!

· Έτσι, λοιπόν, ο Μητροπολίτης Μεγάρων προχωρεί, ακάθεκτος πλέον, προς την κανονικώς εγκληματική και νομικώς παράνομη συμπεριφορά του! Στις 31 Δεκεμβρίου 2007 στο υπ’ αριθμ. 2476 ΦΕΚ, τ. Β΄, χωρίς την απαραίτητη έγκριση της Δ.Ι.Σ. δημοσιεύεται η υπ’ αριθ. 769/13.08.2007 Πράξη του με την ένδειξη «Νομοκανονικόν καθεστώς Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μαζίου Μεγάρων….». Έκτοτε η Μονή θεωρείται ως Πατριαρχικό Σταυροπήγιο, αλλά δεν μπορεί να είναι, αφού πάσχει η διαδικασία αναγορεύσεώς της.

Αποδείξαμε, λοιπόν, όσο πιο καθαρά γινόταν, ότι ο Πατριάρχης δεν διάλεξε κληρικό από μια Μονή, επί της οποίας είχε ποιμαντική και κανονική δικαιοδοσία! «Πατριάρχης είμαι! Ό,τι θέλω κάμνω», θα μπορούσε να απαντήσει ο Παναγιώτατος! Αυτό ακριβώς θα ήθελα να αποδείξω: Εάν δεν αντισταθούμε στην υπεροπτικά αυθαίρετη συμπεριφορά Του, τα χειρότερα έρχονται……

Και τώρα θα ήθελα να απευθύνω δημοσίως το λόγο μου προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο κ. Ιερώνυμο και προς τους εν Χριστώ Αδελφούς μου Ιεράρχες, οι οποίοι συνέρχονται αύριο στην ετήσια τακτική Συνέλευση της Ιεραρχίας.

Μακαριώτατε άγιε Πρόεδρε,

Σεβασμιώτατοι άγιοι Σύνεδροι,

Ακούστε, παρακαλώ, την φωνή ενός Αδελφού Σας, ο οποίος τώρα πλέον είναι όγδοον (8ον) Μέλος στην σειρά του καταλόγου των Ιεραρχών. Κινδυνεύει η γεωγραφική ενότης του Ελλαδικού Χώρου! Κινδυνεύει επίσης αυτονομία, η αυτοκεφαλία και η ανεξαρτησία της Εκκλησίας μας! Η Εκκλησία της Ελλάδος με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται σε διχοτόμηση!

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης ορμάει με περισσή αυταρχικότητα! Δεν θα υπερασπισθούμε, λοιπόν, ό,τι οι Ιεροί Κανόνες μας αναγνωρίζουν; Δεν θα αντιδράσουμε; Θα παραδώσουμε την Εκκλησία μας αμαχητί;

Σας παρακαλώ, λοιπόν, και Σας ικετεύω να παρακάμψουμε την Ημερησία Διάταξη και να προτάξουμε τα Πατριαρχικά καμώματα, ώστε όλοι μας από κοινού να αναλάβουμε τις ιστορικές ευθύνες μας.

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ

Αίγιον, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

top
Has no content to show!